خليل زاد معمار نظام كنونى "زی" ها خواهد بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۷/۶/۳ کد خبر: 154066 منبع: پرینت

سکوت شبکه های اجتماعی در برابر خبر احتمال بازگشت خلیل زاد به صحنه‌ی سیاست افغانستان، مأیوس کننده است. زیرا چنین پنداشته می شود که بسیاری از هموطنان، نقش مهلک و مخرب این امریکایی افغان تبار را در رویدادهای دو دهه‌ی پسین افغانستان، با دقت لازم نه دیده اند.

این شخصْ با اينكه يك امريكايى تمام عيار مى نمايد؛ و مجال آنرا پيدا كرده كه در سطوح بالاىِ سياست امريكا ايفاىِ وظيفه كند؛ با اينحال، او در قضاياىِ افغانستان همسان آنانى فكر مى كند كه با وقاحت تمام در رسانه ها ظاهر مى شوند.

برخى ها مى پندارند چون خليل زاد با پاكستان مخالف است، بازگشت او به معناىِ افزايش فشار امريكا بر پاكستان خواهد بود. اين تحليل از ريشه اشتباه است؛ از نظر خليل زاد دشمن اصلىِ نظام قوم محوری که او معمار آن است، مردمان شامل جبهه‌ی شمال سابق است.

او علاوه بر تسریع و تشدید پروسه‌ی حذف و به انزوا راندن همانها از محور اقتدار، موضوع مهمِ آشتی میان جناح هایِ هم تبار را، در محور حکومت رییس جمهور غنی رهبرى خواهد كرد.

او خواهد كوشيد كه از شكل گيرى ایتلاف ها و اتحاد ها عليه حكومت كنونى جلوگيري كند. امريكا در پى آوردن فشار بر پاكستان نيست؛ سخن از چگونگى وارد كردن طالبان در نظام افغانستان است.

با توجه به اين نكات، بازگشت خليل زاد به عنوان نماينده‌ی امریکا به صحنه‌ی سیاست افغانستان، خبر ناخوشی برای تمام مردم افغانستان، مخصوصاً براى آنانى است كه پيش از اين «جبهه‌ی شمال» خوانده می شدند.

محی الدین مهدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهدی
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   Soraya Baha
مردم از این سراب های دست نیافتنی خسته شدند !
همین گزافه گویانی که ادعای رهبری و پهلو زدن با مسعود دارند. لطفن ازخط قرمز شعارعبور کرده یک روزبا پیروان خود جلو سفارت امریکا رفته با صدایی به بلندای ادعای شان اعتراض کنند و مانع آمدن خلیلزاد شوند تا مردم بدانند اینها بی هیچ بهانه یی فرزندان واقعی این سرزمین و مرد عمل و ایثار و سزاوار رهبری اند ویا بروند به سوی جنگ های چریکی درصف مقدم جبهه بدون گرفتن عکس های سلفی و بزرگ نمایی و بزرگ پنداری های نمایشی.

>>>   Feroughi
می گویند ، زلمی خلیل زاد معمار افغانستانِ نا متحد ، بی ثبات و پر از فاسد ، غاصب ، زورگو و دزد ، بارِدیگر نماینده ی خاص و قدرتمند رییس جمهور امریکا در امور افغانستان خواهد شد .
این که باز چه نقشه ای درپیش است شما خود حدس بزنید !
ادامه ی بحران و ادامه ی بی ثباتی و جنگ درافغانستان و منطقه ، حدس من است .

>>>   آغا هر وقتی خواستی نام زی را یاد کنی اول ذهن گنده خود را شسته و بعد با تمام عقل باز کن .
افغانستان زی است و زی افغانستان است ، شما خودفروشها هیچ افتخار ملی ندارید یگانه افتخار شما ها دزدی تفرقه و خیالبافی بوده و بس .
زی در واقعیت همیشه افتخار این وطن بوده و خواهد ماند.

>>>   Omar Ahmad Parwani
میدانید کاظمی را چرا شهید کردند؟

آن یار، کز او گشت سر دار بلند
جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد

شهید مصطفی کاظمی را دقیق بخاطر دانایی و بیداری ای که میخواست پخش کند حذف کردند. در صحبت و بیان هیچ یک از همسنگران آمر صاحب، پختگی و عمیق نگری شهید کاظمی را نمی توانید بیابید. این سخنرانی چند دقیقه ای شهید کاظمی مبین خوب همین مدعاست.
توانایی تبدیل نمودن ظرفیت های بالقوه اما فریب خورده ی بستر مقاومت به ظرفیت های بالفعل و پویا در وجود او موج می‌زد و این تهدیدی بزرگ برای اجیرشده گان صف مقاومت و تکنوکرات های آمده از غرب بود. بنا برای حذف هم چون یک تهدید، حتی بالای دانش اموزان مکتب و سایر وکلا رحم نکردند.

چکیده ای از سخنرانی شهید کاظمی:
به مسعود چه ضرورت داریم و میراث مسعود چیست؟
* ما برای «ادامه حیات خود» به فکر مسعود، برنامه عمل مسعود، ستراتژی مسعود؛ دشمن شناسی مسعود، انگیزه دهی مسعود، تربیه دهی مسعود، جوانگرایی مسعود و... نیاز داریم!
* میراث مسعود نه در «پکول و دستمال» او، بلکه در «افکار و اعمال» او نهفته است...

>>>   یگانه راه که برای زنده ماندن بدور از تبار اوغانی مانده اینست که خود را با صلاح پدری آراسته کنید و در برابر فاشیزم پشتونیزم آمادگی داشته باشید وگرنه با مرگ تدریجی خود را آماده کنید.
#عبدانذیر_توفان

>>>   Ullah
مزدور همیشه مزدور می ماند
این غلامان حلقه به گوش همیشه تا دمی مرگ وفا دار به امریکا می مانند
کری، اتمر ، خلیلزاد، خاندان نادر داود
همیشه ....های پلان کرده امریکا هستند
هر وقت امریکا بخواهد این ...ها را سوار می شود

>>>   فرمحمد مظفری
قتل سیاسی در دوره کرزی، زیاد اتفاق افتاد گفته می شود که خلیلزاد عامل اصلی این قتل های سیاسی بوده است.

>>>   من به تمام مردم افغانستان اعلام میدارم به خاطر خدا بیاٸید فکری به حال خود کنید به چشم سر میبینید که رٸیس جمهور یک کشور اسلامی نماز خودرا بلد نیست ومایه همه بد بختیها همین زلمی خلیل زاد است بیاٸید متحدانه به دور هم جمع شوید نگذارید این جاسوسان نابکار خود فروخته بر سر این ملت بیچاره حاکم شوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است