شیرخان با هزار رمز و راز جهان فانی را وداع گفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۷/۶/۳ کد خبر: 154057 منبع: پرینت

شیرخان فرنود موسس و قربانی کابل بانک با هزار رمز و رازی که در سینه داشت جهان فانی را وداع گفت.

شیرخان فرنود از هزاره های سنی قندوز بود و با استفاده از بورسیه های تحصیلی از سهمیه هزاره ها توسط محمد عوض نبی زاده معین وزارت اقوام و قبایل وقت برای تحصیل به اتحاد جماهیر شوروی سابق فرستاده شد و بعد از ختم تحصیل در مسکو به شغل تجارت مصروف گردید و دیری نگذشت که به یک غول اقتصادی تبدیل گردید و نبوغ خارق العاده را از خود در ساحه تجارت به نمایش گذاشت.

شیرخان فرنود با وجود اینکه از بورس تحصیلی سهمیه هزاره ها به شوروی سابق رفته بود و از نگاه اقتصادی هم در وضعیت خوب قرار نداشت هیچگاه هویت هزاره بودن خود را در محضر عام برملا نمی کرد و تلاش می کرد که مردم هم او را هزاره نگویند و شاید این وابسته به تحقیر تاریخی بوده باشد که هستند هزاره هایی که در سردرگمی هویتی بسر می برند البته شیرخان فرنود در ملاقات با قدرتمندان هزاره خود را هزاره می گفت ولی هرگز نمی خواست هزاره باقی بماند.

با آن هم تمام غیر هزاره ها او را به صفت هزاره می شناختند شیرخان فرنود بعد از بازگشت از روسیه به افغانستان به مثابه یک غول اقتصادی در محافل مافیایی اقتصادی افغانستان وارد بازی گردید و در زدوبند با برادران کرزی و قسیم فهیم کابل بانک را تاسیس کرد.

شیر خان فرنود بی خبر از بازی های کثیف و تعصبات قومی در افغانستان در تلک یک دسیسه غلطید که هرگز نتوانست خود را نجات دهد چون پول کابل بانک را برادران کرزی و قسیم فهیم دزدیدند و شیرخان فرنود را به جرم ورشکستگی کابل بانک قربانی نموده و به زندان فرستادند تا اینکه روز گذشته با جهانی از راز و رمز که در سینه داشت در زندان بگرام چشم از جهان بست.

روحش شاد و یادش گرامی باد!

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شیرخان فرنود
کابل بانک
نظرات بینندگان:

>>>   مه پکر میکردم اُزبک است چون با دوستم هم رابطه خوبی داشت ،
کاری خوبی براه انداخت اما حیف که دزد های سرگردنه کرزی وفهیم درنیمه راه چور کردند نگذاشتند تا بیشتر تقویه انکشاف کند وبرای هزاران هموطنش زمینه کار را مهیا کند من گاهی برای اجرای کارهای تخنیکی به آن بانک میرفتم واز جنب وجوش ورونق آن بانک واداره مُنظم آن لذت میبردم ،

>>>   این چه حماقت است که در تشخیص هر قضیه عینک قومی به چشم میگذارید
برای ، دزد ، برای صاحب خانه ، ملا ، مامور ظالم ، مظلوم بالاخر
برای کل .
حبیب شهرستانی

>>>   خودش رفت، هم بينام و بدنام شد و حالا كساني كه باقي مانده اند و ميدانند كه پولها را در كجا نگهداشته عيش و نوشش را خواهند كرد.

>>>   آدم های بی هویت هرچه زودتر نیست و نابود شوند بهتر است. کسی که منکر هویت نژادی و مذهبی خود باشد ارزش ماندن ندارد. در برابر فاشیسم فقط با هویت می توان مقاومت کرد. به راه گمگشتگان بگویید برگردند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است