قتل دو زن در حومۀ پاریس: ناراحتی روانی یا تروریسم؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۷    ۱۳۹۷/۶/۳ کد خبر: 154033 منبع: پرینت

در حومۀ پاریس، مردی با کارد مادر و خواهرش را کشت و یک نفر را به شدت زخمی کرد و سرانجام خود به ضرب گلولۀ پولیس کشته شد. با اینکه داعش مسوولیت این جنایات را به عهده گرفت اما مقامات فرانسوی می‌گویند که شخصیت مهاجم دارای مشکلات روانی جدی است.

به گزارش رادیو فرانسه، حوالی ساعت ده صبح روز پنجشنبه ٢٣ اوت، در شهر "تراپ" واقع در جنوب غربی پاریس، مهاجم بعد از این که در کوچه با چاقو به خواهر خود و فرد همراه وی ضربه زد، به خانۀ مادرش در همان نزدیکی رفت و وی را نیز به قتل رساند. بعد از رسیدن نیروهای پولیس، مهاجم چاقو به دست از منزل بیرون آمد و هدف گلولۀ پولیس قرار گرفت.

ساعتی بعد داعش اعلام کرد که "مبارز شهر تراپ" به دنبال فراخوان این سازمان دست به حمله زده است.
یک روز قبل، ابوبکر بغدادی رهبر داعش در پیامی که روی تلگرام پخش شد از طرفدارانش خواست که "جهاد" را ادامه دهند و با تولید انفجار یا با سلاح سرد به غربی‌ها حمله کنند.

با اینحال مقامات وزارت داخله فرانسه می‌گویند که احتمال وجود انگیزه‌های فردی و خانوادگی در این جنایت بیشتر است. مهاجم ٣٨ سالۀ شهر "تراپ" که فعلاً "کمال س" معرفی می‌شود، حدود دو سال قبل به خاطر "تبلیغ تروریسم" با پولیس سر و کار داشته و نامش در فهرست دستگاه‌های امنیتی به عنوان شخصیت مذهبی افراطی ثبت شده بوده است. وی ظاهراً گهگاه به عنوان رانندۀ تاکسی کار می‌کرده است.

شهر "تراپ" جمعیت نسبتاً فقیری دارد. گروهی از اسلام‌گرایان افراطی و متعصب در این شهر ساکن‌اند که تاکنون چند بار مجادلاتی با پولیس فرانسه داشته‌اند. یک منبع نزدیک به بخش ضدتروریسم به خبرگزاری فرانسه گفت که نزدیک به پنجاه نفر از مسلمانان شهر تراپ برای جنگ به عراق و سوریه رفته‌اند.

شهرک ٣٠هزار نفرۀ تراپ یکی از سی محله و شهری است که دولت آنها را در فهرست ویژه‌ای گرد آورده تا محل توجه خاص باشند. موضوع این فهرست محلات و مناطقی هستند که "ارزش‌های جمهوریت" در آنها تضعیف شده‌ است. در واقع منظور مناطقی است که فرهنگ‌ها و شیوه‌های زندگی فرقه‌ای یا قومی و مذهبی غالب شده و اصول مهم نظام حکومتی فرانسه مثل لائیسیته به حاشیه رفته و یا محلاتی که شاهد افزایش بزهکاری و در مقابل، کاهش خدمات اجتماعی‌اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرانسه
قتل زن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است