در مورد کاروان ورزشی کشور به جاکارتا
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۴    ۱۳۹۷/۶/۱ کد خبر: 154028 منبع: پرینت

کاروان بیشتر از یکصد نفری ورزشکاران و هیات ورزشی کشور که جهت اشتراک در مسابقات آسیایی به اندونیزیا رفته اند تا حال یک مدال برنز به نام کشور درج کرده اند.
باید از رهبری تربیت بدنی و المپیک کشور پس از برگشت پرسیده شود که چرا با این گونه تدابیر و مصارف زیاد و تدویر کمپ های تمرینی، تیمها این قدر ضعف داشتند. مصارف چقدر بود و تکت رفت و برگشت فردی به اندونیزیا چند بوده است؟
چرا تعداد هیات زیاد است و چرا نماینده های از تیم های ملی رسمی را برای مسابقات نبردند؟

علی اصغر از جوانان توانای واتر پولوی کشور است که متاسفانه بخاطر منفعت های شخصی بنام شنا برده شده بود. اول اینکه چرا چنین رفتن را وی پذیرفت و دوم اینکه چرا دولت بخش ورزش را درست بازرسی نمیکند و سوم هم وی میتوانست بگوید که من عضو تیم ملی شنا نیستم و برای وقت گذرانی نمیخواهم نام شنای کشورم را بد کنم. از وی باید در واتر پولو که رشته ی تمرینی اش است و قوی میدرخشد استفاده گردد. اینطور در دیگر تیم ها نیز مطمیناً مشکلات بوده است.

ما از قبل اعلان کردیم که شنای کشور در این مسابقات نماینده رسمی ندارد و این موضوع را به المپیک آسیا و جهان و شنای آسیا و جهان فرستادیم و المپیک کشور را نیز در جریان قرار دادیم. گوش شنوا و مسوولیت پذیری در مدیریت ورزش کشور موجود نیست.

من حاضرم در مناظره که اگر رسانه های ملی بگونه ی زنده در این مورد با حضور رییس تربیت بدنی و رهبری کمیته المپیک تدویر کنند، اشتراک کنم. اگر جواب دارند به میدان بحث بیایند.

سید احسان طاهری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ورزش
طاهری
جاکارتا
نظرات بینندگان:

>>>   چه فكر ميكنيد كه مدال طلا بياورند؟ افغانستان بيچاره از هر چيز دور مانده ، و از جمله كشور هاي بسيار پس مانده است، تنها چند سال ميشود كه سپورت از سر شروع شده است و آنهم تحت تأثير سياسيون و زور مندان، و مسؤلين سپورت هم از طرف همين زورمندان انتصاب ميشوند. و شايد بزودي با آمدن طالبان از همين نعمت نيم كله هم محروم شويم.

>>>   این دولت فاشیستی سرو پا غرق در فساد و تقلب کاری است.

>>>   پول مردم و بیت المال است مصرف میکنند. اگر در کشورهای اروپای میبود یک قیران پول مردم را از فلان جایش بیرون میکرد.

>>>   اقای طاهری!من هم علاقه مند ورزش هستم ول ما که تمبان نداریم نکتایی چه به درد ما میخورد.۴۰ سال است دروطن ما جنگ است ملیون ها کشته٬معلول٬مجروح٬ یتیم٬بیوه ومهاجرداریم.ضرورت اصلی وعاجل ما صلح است بردوباخت اببازی درمرحله فعلی کدام دردمارادوانمیکند.

>>>   بز در غم جان وقصاب درغم چربو.وطن ومردم سلهاست دراتش جنگ میسوزد.بیاید اول این معضل را حل کنیم.اببازی بعدتر.

>>>   Saboor Raheel
یکی از دوستان ما با پافشاری و حوصله بی نهایت ادعا کرده اند که مولانا ترک بوده است. هرچند ترک و تاجیک بودن برای مولانا دغدغه یی نبوده است. مولانا بالاتر از نژاد و رنگ می اندیشید و برتر از قوم و زبان. با اینهمه، هیچ دلیلی وجود ندارد که ادعا شود مولانا غیرتاجیک بوده باشد. هم زادگاهش- بلخ موطن تاجیکان است و هم ارامگاهش در قونیه در زمان حیات مولانا شهر پارسی گویان بوده است و روم شرقی یاد می شد و چیزی به نام ترکیه در آن زمان وجود نداشت. آثار مولانا که اظهر من الشمس است.
و اما شیرینکاری این دوست این بود که به طعنه فرمودند: اگر مولانا تاجیک است، احمد ظاهر هم تاجیک است!

تاجیکان در همین اواخر به مساله هویت و قومیت خود توجه کرده اند. آنهم زیر تاثیر و انفعال پشتونیزم و مقداری هم پان ترکیزم. به این سبب نسبت به اکثر مشاهیر ادبی و فرهنگی و دینی و سیاسی خویش دید قومگرایانه نداشته اند و چه بسا که شخصیت های علمی و فرهنگی خود را در چهار چوب قومیت خویش پیچاندن، برای شان اگر ننگین نباشد کمتر کشش و جاذبه داشته است. به همین دلیل بوده است که تاجیکان کمتر شناختی از همتباران شان دارند. ازینجاست که دوست ما صد فیصد یقین داشته است که چون احمدظاهر لغمانی است پس تاجیک نباید باشد. در حالی که لغمان یکی از زیست-بومهای اصلی تاجیکان در طول تاریخ بوده است.

بلی، دوکتور عبدالظاهر چهارمین صدراعظم دوره دموکراسی دوران ظاهر شاه از تاجیکان لغمان است. روشن است که پسرش مرحوم احمدظاهر نیز تاجیک بوده است. از زبان میر محمد صدیق فرهنگ در صفحه 363 خاطراتش در عکس بخوانید.

البته اولین صدراعظم دوره دموکراسی- داکتر محمد یوسف نیز از تاجیکان کشمیری الاصل بوده است.

>>>   سلام به همه گان، آقای طاهری گفته میتواند که او از چی وقت به این طرف به ورزش رو آورده است، در زمان مدبر در اداره امور در یک ریاست کار میکرد از اینکه واسطه داشت معاشات رایگان و مفت را میگرفت. حالا هم که بیکار بود به فضل خداوند ج و کمک خپلواک و سایرین بحیث سخنگوی شورای عالی صلح گماشته شد، بهتر است هر کس به اندازه خودش صحبت کند، تا مورد تمسخر دیگران قرار نگیرد.
وسلام.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است