رایزنی آمریکا با ابوظبی درباره افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۰    ۱۳۹۷/۶/۱ کد خبر: 154018 منبع: پرینت

وزیر خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با ولیعهد ابوظبی درباره مسایل دوجانبه و همچنین روند صلح افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با «محمدبن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی درخصوص اهمیت تلاش‌ها در راستای حصول صلح پایدار در افغانستان به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

بنابر اعلام «هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، طرفین بر منافع دوجانبه حاصل از امنیت و ثبات منطقه و تداوم تعهد در قبال روابط قوی میان آمریکا و امارات، تاکید کردند.

گفتنی است ادعای حمایت از روند صلح افغانستان درحالی مطرح می‌شود که آمریکا از حضور در نشستی که به همین مناسبت در تاریخ ۴ سپتامبر (۱۳ شهرویور) در مسکو برگزار می‌شود، امتناع کرده است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
ابوظبی
نظرات بینندگان:

>>>   چه وقت نمایندگی طالبان در ابوظبی افتتاح میشود؟

>>>   Frogh
کجاست چوچه ....قبیله که متفکر دیوانه را غمخوار مردم و میهن قلمداد میکنند ؟ کجاست کچالو مرتضوی که باز هم گند و کثافات دزدان قبیله را توجیه کند ؟ زهر اولاد شان شود که از حق ملت و خوار و غریب صاحب ملیارد ها دالر شدند حتی یهودی اسرایلی و لبنانی را هم از خون مردم گرسنه ای ما ملیاردر ساخت ....

>>>   Khorasani
دوستان و هم میهنان گرامی
اشرف غنی احمدزی گورنر ایالت افغانستان ایالات متحده امریکا مدت پنج سال ماموریت انتصابیش را به پایان رسانید و حالا امریکا با شرکای بین المللی اش در تلاش جاگزینی شخص دگری ازمزدورانش درین مقام ایالتی می باشد .
باساس خبر هایکه شنیده میشود، چانه زنی های امریکا وانگلیس سر دوگزینه، بخاطر تعین رییس ایالت افغانستان ایالات متحده بشدت جریان دارد.
گزینه امریکا اشرف غنی و گزینه انگلیس اتمر میباشد، اما انگلیسها تاجای امریکا را متقاعد ساخته اندکه باید اتمر باشد، ودیدو باز دید هایکه با ائتلافی ها یا تجاران سیاسی جریان دارد حکایت دارد که ،
ریاست ایالتی اینده افغانستان سه معاون داشته باشد :
- آقای محمد یونوس قانونی رئیس اسبق پارلمان ایالت افغانستان در پست معاون اول ریاست ایالتی آینده افغانستان.
- آقای محمد محقق معاون ریاست شورای اجرائیه فعلی درپست معاون دوم ریاست ایالتی آینده افغانستان
- جنرال دوستم معاون اول ریاست ایالتی فعلی درپست معاون سوم ریاست ایالتی آینده افغانستان.
- - استاد عطا محمد نور والی اسبق بلخ درپست ریاست اداره امور ..

>>>   از درد های روزمره «بندگی»:
تازه (به پیشواز 99-همین سالگرد بنیانگذاریی فاشیزم افغانسازی) کار داده اند جوان دانش آموخته غوری ام را در دربار احمدزی (غزنی سوز).
با فرهنگ والای غوری، از روی چوکی ی دربار فاشستی ی احمدزی غنی، مینویسد بمن غوری:
«......... پوزش میطلبم که فرصت ندارم به پرسش‌های تان پاسخ بدهم!
امید وارم آزرده نشوید!
با مهر.»

آری؛ من آزرده نشوم ازین که پاسخ نگیرم (چونکه ندارم پرسش به کارمندان دربار استبداد)، اما؛ براستی سخت آزرده ام از بسا رایگان سر نهادن به بندگی به دربار فاشیزم کشنده کیستی ی من!

آری؛ فرصت شما و همه ما را برای بیان راستی در باره تحمیل ستم تباری، از ما گرفت است دربار «کار ده» و تبهکار، فرهیخته غوری!
شما دیگر از راستی در باره زندگی مردم ما و در باره رژیم خون آشام، هیچگاه چیزی به زبان آورده نتوانید، هتا اگر زبان شما سخت هم، بخارد برای گفتن.

شما را نشانده اند بر چوکی ی دربار فاشستی
که سر برآرید و زبان کشایید در بیان راستی!
بله؛ چوکی دهد استبداد گر، اما؛ در برابرش، «فرصت» ترا بگیرد و کیستی و ارزش های هویتی ات را بکشد.
خوشبخت باشید، همخون من؛ اگه خوشبختی را در بندگی دانید!

جوانان گرامی!
کار دادن و در خدمت خود (دربار ارباب ستمگر فرمانروا) گرفتن یک چیز و کار دادن و ‌در خدمت شهروندان گماشتن و صلاحیت کار و ساختن و‌ خدمت به مردم را دادن، چیزی دیگر باشد.
این مهم را آیا نمیدانیم؟
کار در برابر برده ساختن، این گونه اندیشه و شیوه و دستور کار رژیم های استبدادی باشد‌ که نمونه اش را در کاردهیی رژیم فاشستی ی کابل و در بنده سازیی جوانان غوری و سراسر کشور می بینیم و بسا آشکارا.
گرچه این حق هر یکی-جوان و پیری باشد که میخواهد یا نه، در برابر لقمه نانی، در خدمت (بندگی) دربار مستبد باشد برای کشتن کیستی و هویت و حیثیت خود و دودمان خود و برای چیره تر ساختن بیشتر رژیم ستم ملی بر کشور و یا چگونه و ....
هر کسی را راهش و انتخابش.
اما!
«بندگی گر شرط باشد، زندگی در کار نیست» را نباید فراموش کرد.

در باره غوری های سرگران ما:
از آن چند جوان غوری در دربار عبدالله، از نام «به نمایندگی از غوری ها» چه خیری دیده باشد غور و غوری ها؟
بر شمارد کسی!
اداره امور غور و غوری ها را به خس ترین خس و خار های بازاری و به ولگرد ترین ...و ....های .... و چپاولگر خود سپرده دارند و غور و غوری را به قهقهرای سده های آغازین، لمیده و خمیده و خسپیده دارند و در کابل (در ارگ ستمگری و در سپیدار سیه کار)، چند تا جو‌ان ما را چوکیدار ساخته و پایواز دربار تبهکار خود گمارند و نامش را دارند: «غوری ها را سهم داده اند به قدرت».
ای بسا نیشخند و ریشخند و درد بار است این نیرنگ های کشنده و بازی های تبهکارانه دربار استبداد فرمانروا بر حق و بر نام و نشان و بر هست غوری ها.
غوری ها استان دار و فرنشین و کارفرمایان غور خود و استان های کشور خود باید بود و وزیر و جنرال و .... فرماندار کشور.

آنهایی را که دربار فاشستی ی احمدزی کار میدهد، از آنها اینگونه سخنگو های «راستگو!» می سازد و بکار می اندازد:

>>>   پلانهای اقتصادی افغانستان در منطقه رنگ و رونق خواهد گرفت و دوبی بخاطر نزدیکی و امکاناتش متنفع خواهد شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است