معجزه نمیخواهم ولی "اشرف دیوانه" را هم نمیخواهم
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۸    ۱۳۹۷/۵/۳۱ کد خبر: 154009 منبع: پرینت

من نمیخواهم که پپ موجیز روی ما حکومت کند. وی دو دور با رای مردم رییس جمهور کشورش اروگوئه، شد. در این دوران قصر ریاست جمهوری و تجلل اش را رها کرد و در همان مزرعه کوچک خود کنار پایتخت زندگی نمود. همان موتر کوچک پنجا ساله را بکار میگرفت. میگفت موتر های رسمی خیلی مصرف دارند. پپ موجیز ۹۰ در صد معاش خود را به بنیاد های اخیریه تخصیص داد. بدگویان میگفتند که وی بشکل مرتاض زندگی میکند. موجیز میگفت من فقیر نیستم، فقیر کسی است که زیاده میخواهد. وقتیکه باغچه مرزعه ام و مرغ هایم به حد کافی برایم آذوقه میرسانند، نیاز به معاس ریاست جمهوری ندارم. برای اینکه همه بفهمند که چرا با کم او خوشبخت است، میگفت من ۱۴ سال در زندان بودم، سالهایی که یک تشک میداشتم تا روی آن بخوابم، راحت بودم. به بیشتر از آن نیازی ندارم. اما با این گونه زندگی کردن وی اروگوئه را به دموکراسی پیشرفته با رفرم های اجتماعی که فرانسه تازه میخواهد روی دست بگیرد، مبدل ساخت و در سرتاسر جهان مورداحترام بود. پپ موجیز چند روز قبل در سن ۸۳ سالگی از پست سناتوری اش استعفا کرد بدون هیچ حق بازنشستگی. مزرعه کوچک او برایش کافی است.

نه من نمیخواهم که مرد یا زنی در افغانستان حکومت کند که بمثابه دوگول و ویلی برانت، فرانسوا میتیران و هیلموت کهل بین دو کشوری که خونین ترین جنگها را در نیمه اول قرن ۲۰ باهم کردند، باهم آشتی کردند و از دوستی آلمان و فرانسه پایه ساختمان اتحادیه اروپا را ریختند. نه من فردی مثل پالمو ی سویدنی یا کرنسکی اطریشی نمیخواهم که اروپا را بسوی همدردی و همبستگی اجتماعی رهبری کردند (مهاجرین به عربستان و امارات پولدار نرفتند، بسوی اروپای همدرد و کمکهای اجتماعی روی آوردند).

نه، من نه کندی میخواهم نه اوباما، نه نهرو، نه بتهو، نه خاتمی مرد دیالوگ میان تمدنها، ....
من فقط کسی را میخواهم که از حرف و رفتارش احساس شرم و خجالت نکنم. حاضرم یک موسی شفیق، یک محمد ظاحر، یک میوند وال همه پشتون ولی همه انسانهای معتدل، با وقار که توان حرف زدن را داشتند. آنها هم به عدالت اجتماعی کاری نداشتند و فقط میخواستند اراده شاهانه "دوره دموکراسی" ر پیش ببرند. باور کنید حتی داود مستبد را از این "اشرف دیوانه" ترجیح میدهم. بر علیه آنها مبارزه میکردم تا جامعه بسوی عدالت و برابری وهمبستگی و ترقی پیش رود. ولی جدا از سیاست قومی و قبیلوی او، آنچه که مرا آزار میدهد این است که چنین آدم بی عقلی روی مردم حکومت میکند. اگر اینقدر قحط الرجال است و کسی دیگری پیدا نمیشود که این نیمچه قدرت را در دست گیرد، اگر پشتونها که ادعا دارند و انگلیس ها هم در کنار شان میگویند رییس جمهور باید پشتون باشد و بهتری از غنی ندارند، بهتر است که ملا هبت الله را کاندید کنند که ما بفهمیم با کی سرو کار داریم.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکزاد
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی شمشیر برنده مقابلی لندغر دزد جنگسالار که می خواهد قانون در افغانستان حاکم باش زنده باد اشرف غنی بابا.
زلمی

>>>   پاکزاد عزیز،
شیر مادر حلالت باد!
ولی افسوس که این "دیوانه" مالیخولیا چیزی بنام حیثیت و وقار نمیشناسد!!!!

>>>   Marawiz
بخدا قسم به مسلمانی مردم شک دارم اگر مسلمان هستیم پس چگونه ریس وسرقوماندان علی قوای مسلح از دین اگاهی نسبی هم ندارد ریس جمهور باشد اینرا میگویند ملت مرده که از هیچ چیزی خبر ندارند.

>>>   ارور‎ heeft een bericht van 21 augustus aan zijn tijdlijn toegevoegd.
تمام جهادی‌ها که در بازی سیاسی به یک متقلبِ بی‌دین باختند و حیثیت سیاسی مردم ما را به یک دلقک واگذار کردند، باید بشرمند. این‌ها زیر نام حفاظت دین و عقیده‌ی مردم سال‌ها سلاح برداشتند و میلیون‌ها انسان را کشتند، امروز در اوج بی‌شرمی ریشخندی فرد متقلب اول حکومت را تماشاگر اند و لب به کلام نمی‌گشایند. علمای مزدور صفت و وابسته چرا در مورد تمسخر اشرف‌غنی به اسلام و مناسک دینی خاموش اند؟ آیا واقعاً برای یک کشور اسلامی، داشتن چنین زعیم ریاکار و خالی از عقیده ننگ نیست؟ اگر نیست پس چرا در برابر دکتر نجیب و روس‌ها مردم را به کشتن دادید؟ فرق اشرف‌غنی با ببرک کارمل، حفیظ‌الله امین و دکتر نجیب در چیست که دیروز دشمن و امروز زعیم شماست؟

>>>   این درست است که غنی یک شخص روانی و عصاب خراب فراموش کار است ایکاش که همینقدر در وجود اشرف غنی میبود امروز نیرو های قوای مسلح و مردم ملکی را بر باد کرده و بدست ترورست بشهادت میرسند از علت عمده ان همکاری قومی اشرف غنی با طالبان ترورست گماشته شده پاکستان است این شخص روانی واعصاب خراب قومگرا معتصب علاوتن نفاق قومی و زبانی را بیشتر کرده تازمینه دست درازیهای و جنایات به طالبان ترورست مساعد گردد .

>>>   افغانستان به يك ديوانه با جرأت ضرورت دارد نه به اين هوشيار ديوانه نما و ترسو

>>>   نظر دهنده به نام زلمی..البته که اشرف غنی ... است و شاید که خودت هم از همان غولهای طایفه غنی باشی.و از احکام و فرایض دین چیزی نفهمی.

>>>   این احمد زی یک شخص متعصب قومگرا فاشیست عقبگرا عقده مند ضدوحدت ملی جاسوس که درقتل مردم دست دارد باقاتلین دست را یکی کرده بخاطر نسل کشی غیرپشتون ها با جنایتکاران حرفوی همدست شده به شهر می آوردندشان تا قتل کنند حادثه الم ناک غزنی وقندز فاریان (بلچراغ) قیصار نمونه آنست. اگراوعادل میبود وبرضد شمال نمبود درکابل لنده غر های اوغان (پشتون)کم نیست درطرهخیل, پغمان, چهارآسیا, خرآباد,شکردره هوتخیل, پلچرخی باخاک, لوگر, میدان وردک پراست از زورگویا محلی وتفنگداران دزدان اختطافچی ها یاغی وباغی ها.
این ها را که پشتون ها اند چیزی نمیگوید اما ازقیصار میمنه قیصاری را دست گیر میکند آنهم با توطیه ودسیسه علت اصلی آنهم مقاومت دربرابرطالب بود دیگر چیزی نبود.حالا فاشیست های خاین ازین عمل که شمال را سررکوب میکند وطالب وداعش را به شمال انتقال داد تمجید میکنند ننگ باد برین تو تقلب کاران سیاه روی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است