سعودی ها یک فعال مدنی زن را با شمشیر گردن زدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۰    ۱۳۹۷/۵/۳۱ کد خبر: 154008 منبع: پرینت

سعودی ها یک فعال مدنی زن را با شمشیر اعدام کردند.
به گزارش دیلی میل، عربستان سعودی اسراء الغمغام، زن روزنامه نگار و فعال مدنی را با گردن زدن اعدام کرد.
بر بنیاد گزارش، اسراء الغمغام در سال ۲۰۱۵ همراه با همسرش در شهر قطیف به اتهام دست داشتن در تظاهرات ضد حکومتی دستگیر شد.

گفته میشود، از آغاز سال ۲۰۱۷ در عربستان سعودی ۱۴۷ نفر به اعدام محکوم شدند. عربستان سعودی از روشهای مختلفی برای اعدام استفاده میکند که مهمترین آن زدن گردن محکومان میباشد.

این در حالی است که چندی پیش روابط عربستان با کانادا به دلیل حمایت اوتاوا از یک فعال مدنی که در زندان سعودی ها به سر میبرد، دچار تنش شد.
وزارت امور خارجه کانادا دستگیری فعالان حقوق زنان در عربستان سعودی را «به شدت نگران کننده» خواند و خواستار آزادی فوری آنها شد.
در پی اعتراض کانادا به عربستان سعودی برای بازداشت فعالان حقوق زنان، ریاض دستور اخراج سفیر کانادا را صادر کرد و فرستاده خود به اوتاوا را فراخواند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سعودی
اعدام
نظرات بینندگان:

>>>   حنظله»»»
هیچ گله و شکوه از چنین کشور با چنین رژیمی نیست ، عربستان سعودی در ترور و ، سرکوب جنبش های مردمی در سطح داخل و بین المللی همواره همکار نزدیک امریکا و سایر رژیم های ضد مردمی در جهان بوده است ، عربستان سعودی در تشدید جنگ های داخلی افغانستان. سال‌های ۱۹۸٬ پولهای بیشمار را در قدم های تروریستان افغانی منظورم هفت تنظیم اسلامی made in pakistan و تروریستان عرب تحت رهبری بن لادن ریخته است . عربستان فعلا با شاهزاده سلمان دیوانه اش حملات بیش‌تر را بر فعالان مدنی آن کشور وارد کرده است . سرکوب جنبش های مردمی نه تنها در عربستان معمول است بلکه در سراسر کشور های اسلامی ، واژه ای دمو گراسی از نظر آنها بوی کفر را می‌دهد ، احترام گذاشتن به حقوق زنان و اقلیت های مردم تهدید به بقای رژیم های اسلامی تلقی می‌شود ، اگر مردم عربستان واقعا مسلمان اند و واقعا شعور انسانی دارند بر ضد اهریمن خاندان سعود بسیج شوند،گرچه همه میدانیم که تحکیم دین نو ظهور اسلام با شمشیر در عربستان صورت گرفته و با قتل و ترور و حمله بر مقدسات سایر ملل جهان در شرق و غرب انتشار یافت ، شاید رژیم عربستان سعودی همان شیوه های قدیم را تعقیب می‌کند که به همین خاطر تمام کشور های اسلامی به شمول رژیم ج. ا. افغانستان مهر سکوت بر لب زده اند و حتی به پا بوسی خاندان سلطنتی سعودی ها کشور های اسلامی و احزاب اسلامی با هم مسابقه می‌کنند که کدام یک زود تر می‌تواند پای اعراب خرپول را زود تر ببوسند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است