عرفه و قربان، فرصتی برای خودیابی
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۸    ۱۳۹۷/۵/۳۰ کد خبر: 154004 منبع: پرینت

رنجها و نیازهای مادی و معنوی، گاهی نشاط، امید و آرامش را از انسان می ستاند. زمان ها فرصتی است برای تلنگر به خود و ساحت های مختلف معرفتی و رفتاری انسان. در عرفه، باید به خویشتن بازگشت، حیات ذهن را مرور کرد؛ درون را کاوید، مسوولیت ها را شناخت، اهم و مهم کرد، رفتارها را بر اساس معیارها محک زد و برای پالایش درون، از خداوند سبحان مدد خواست تا با یاری او، جان شناسی و جهان شناسی بهتر و بیشتر شود؛ نفس اماره رام گردد و توفیق انسان برای مواجهه با رنج های همگنانش فزونی یابد تا با آمادگی ذهنی به عید پا نهد.
*****
عید نیز تجلی حضور انسان های خود ساخته، در محیط اجتماع است. اجتماعی که اهداف، آرمان ها، روش ها و راهبردهایش را با خردمندی و الهام گیری از آموزه های قدسی انتخاب می کند و در برابر ناملایمات هیچ گاه امید به زندگی را از دست نمی دهد. کسی که رابطه اش را با جان جانان هستی پایدار بسازد، در همه احوال زندگی اش رنگ دیگری دارد.

با وجود تمام ناملایمات، رنج ها و بغرنج های هم وطنان، بکوشیم ایام عید را فرصتی برای بالا بردن ظرفیت معنوی و اجتماعی و تبادل نظر برای آسیب پذیری کمتر از حوادث قرار دهیم.

سید محمد مهدی افضلی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افضلی
عید قربان
نظرات بینندگان:

>>>   اسلم سلیم
می خواهید دین و مذهب غنی را بدانید ؟
دین غنی ، اوغان است !
مذهب غنی فاشیزم اوغانی !
کتاب غنی دویمه سقاوی !
دویمه سقاوی را خوب فرا گرفته و برای تطبیق آن علیه غیر اوغانها از هیچ گونه توطئه و وسایل نامشروع قتل وکشتارجمعی و سوختاندن و زمین سوزی هم دریغ نمی کند و خط به خط درپی تحقق آن است .

>>>   Obaidullah Helmandee.
واقعا سعودی ها مردم با پاس هستند
ببینید که چگونه از بت خانه پدران و اجداد خود نگهداری نموده و حتی آنرا از بنا بشکل پخته باسازی نموده اند تا امروز نیزبهتر از سابق برای امور بت پرستی و تجاری مورد استفاده قرار بگیرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است