تنها رییس جمهوری که نماز جنازه و عید را نمی داند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۱    ۱۳۹۷/۵/۳۰ کد خبر: 154003 منبع: پرینت

شاید در میان کشورهای اسلامی افغانستان یگانه کشوری باشد که رییس جمهور آن نماز جنازه و عید را نداند.

اشرف غنی احمدزی یک فرد سکولار است که به گمان اغلب پیروی کدام دین و آیین خاص نمی باشد برای احمدزی یگانه دین و آیینی که در آن پابند و معتقد است برتری نژادی و نژادپرستی در افغانستان است.

برای احمدزی و تمام مکاتب شوونیزم و فاشیزم در جهان دین باید در خدمت نژاد باشد و اختلاف احمدزی با ملا هیبت الله رهبر طالبان هم در همین نقطه است که طالبان نژاد و قوم را بعد از دین و آیین در جایگاه دوم قبول دارند.

باز هم برای فریب اذهان عمومی شرایط ایجاب می‌کند که ظاهر امر را رعایت کند و حداقل در نماز از چهار اطراف خود پیروی نماید جالب در این است که صدای علما و روحانیون در این مورد بلند نمی گردد که چگونه می شود که رهبر یک کشور اسلامی نماز خود را در جماعت نتواند ادا نماید.

حسن علی عدالت

لینک ویدیو
http://vnama.com/1397/05/وقتیکه-رکوع-قربانی-سجده-می-شود/


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
نماز
عید قربان
نظرات بینندگان:

>>>   اصلا او نماز را نمی داند ، او که تام عمر اش را با خانم عیسوی سپری نموده و هیچگاه در مراسم اسلامی خصوصا نماز شرکت نکرده از کجا باید نماز را یاد بگیرد کودکام مراسم دینی خود را با از والدین و یا در مدرسته های اسلامی فرا می گیرند نه تنها اشرف غنی هر کس دیگر هم که در خارج زندگی نموده با مسلمانان و انجمن های اسلامی رفت و امد نداشته باشد چیزی نمیداند . ولی ریس جمهور یک مملکت که ده ها مشاپور دارند باید موضوعات اسلامی را به تضاهر هم که شده بیاموزد . گفتا اشرف غنی در مورد بزرگان اسلام مانند امام حسین نواسه خدا و غیره برای ریس جمهور یک کشور اسلامی باهث خجالت است . ولی اشرف غنی به این حرف ها ارزش نمیدهد .

>>>   پشتو را چی به ریاست جمهوری برو خرکاریته کو.

>>>   ....ها باید بداند که اشرف غنی ریس جمهور است نه یک ملای مسجد که نماز دادن بداند. من به غنی افتخار میکنم. وشما هم باید افتخارکنید.

>>>   آهسته آهسته نماز را یاد میگیرد.
گاهی هم حسین را نواسه خدا میگوید؟؟؟؟

>>>   من صد فیصد متیقن هستم که اشرف غنی تنبل ترین انسان دنیا و. بی مغز ترین فرد افغانستان است او حتی در طول این چند سال نتوانسته نماز عید را بیاموزد ،ظلم است به این ملت بیچاره که رییس جمهور اش خرد نداشته باشد.
عبدالله ریحان

>>>   دریک کشوراسلامی ریس جمهور از احکام دین واصول نماز خبرنباشدقبیله چرا هیچ چیزی برای گفتن ندارد.اگر استاد ربانی یامسعود این نقص را میداشت چقدر درمقابلش عکس العمل نشان داده میشد ولی قبیله ستمگر تیرخودرا می آورند درحالیکه بزرگترین گناه است که بیخبر باشد. نفراول مملکت است ازاحکام دین واصول نماز ها باخبرباشد چون پشتون است هیچ پشتون را ندیدم که اعتراض کند. هنوز بابا هم میگویند.
بااحترام عبیدالله.کاپیسا.

>>>   برای ما سهو ریس جمهور معنی ندارد اشتباه از هر شخصی صورت میگیرد. انتقاد اصل یک جامعه دیموکرات میباشد ولی عقده گشایی کار اشخاص کم سویه و بی سواد است. در حین زمان تا همه دست به دست هم ندهیم این کشتی به ساحل نمیرسد.

>>>   زنده باد ایسکریم.هههههههههههه

>>>   اين ....مجنون است ، عقلش بجا نيست، پيش از پدر و مادر خو كمي صبر كن كه ديگران چه ميكنند بعد كاپي كن،
حشمت

>>>   Farid Nasrat
ایکاش بزرگان ما به جای نماز خواندن و تظاهر به دینداری، کمی سیاست می اموختند از تاریخ و جغرافیای خود آگاهی می داشتند ، از گذشت زمان تجربه گرفته دوست را از دشمن تشخیص کرده میتوانستند تا این هیولای فاشیست بالای ما حاکم نمی شد.

>>>   تنها رییس جمهور افغانستان نیست.
صدراعظم جدید پاکستان عمران خان رفیق امیتاپچن،در حین مراسم تحلیف که توسط ممنون حسین جملات تحلیف برایش قراعت میشد ،آنقدر در خواندن آیات قرآن پروبلم داشت که خودش را خنده گرفته بود که ای چه ریشخندی است؟ای چه میگوید؟من این کلمات را در زندگی نشنیده ام و نمی دانم.
فقط مسلی که دوستم مراسم تحلیف خود را توسط لسان پشتو بیان میکرد،عمران خان نیز مثل دوستم،خط را درست خوانده نمیتوانست.

>>>   مد اکرام اندیشمند
يك مامور پايين رتبه گمرك حتي در مسير راه كه در دروازه هاي كابل قرار دارد روزانه كم از كم يكصد هزار افغاني از عايد گمركي افغانستان مي دزدد. غارتگري ودزدي ماموران بلند رتبه و رييسان گمركات بندرها، ترسناك است.
وقتي ديروز يك تاجر چشم ديد و تجربه هاي خود را از غارت عوايد گمركي در بنادر غرب افغانستان حكايت كرد، من حتي توان گپ زدن را از دست داده بودم.
شما باور كنيد كه فاسد تر از اين حكومت و فاسد تر از اين حاكمان نه در روي زمين وجود دارد و نه در تاريخ افغانستان سابقه داشته است.
با اين حكومت فاسد و با اين حاكمان فاسد چه بايد كرد؟
راه نجات از اين فساد و از اين فاسدان چيست؟

>>>   ارور‎ heeft een bericht van 21 augustus aan zijn tijdlijn toegevoegd.
تمام جهادی‌ها که در بازی سیاسی به یک متقلبِ بی‌دین باختند و حیثیت سیاسی مردم ما را به یک دلقک واگذار کردند، باید بشرمند. این‌ها زیر نام حفاظت دین و عقیده‌ی مردم سال‌ها سلاح برداشتند و میلیون‌ها انسان را کشتند، امروز در اوج بی‌شرمی ریشخندی فرد متقلب اول حکومت را تماشاگر اند و لب به کلام نمی‌گشایند. علمای مزدور صفت و وابسته چرا در مورد تمسخر اشرف‌غنی به اسلام و مناسک دینی خاموش اند؟ آیا واقعاً برای یک کشور اسلامی، داشتن چنین زعیم ریاکار و خالی از عقیده ننگ نیست؟ اگر نیست پس چرا در برابر دکتر نجیب و روس‌ها مردم را به کشتن دادید؟ فرق اشرف‌غنی با ببرک کارمل، حفیظ‌الله امین و دکتر نجیب در چیست که دیروز دشمن و امروز زعیم شماست؟

>>>   همسخن
رابطه‌ی آتش‌بس با طالبان و عملی شدن فصل نا تمام امان الله خان چگونه است؟ که غنی چنین می‌گوید؟ احتمالن بحث ادامه‌ی جا به جایی جمعیت و تغییر سکانی مطرح باشد!

>>>   پوتین ترامپ هیچکدام نماز را یاد ندارند
عمران خان کرکت باز پاکستانی درمراسم تحلیفش نتوانست (خاتم النبین ) را بعد از قاضی تکرار کند

>>>   والله عجيب شي را رئيس جمهور مقرر كرده ايد، من شك دارم كه همين كوچي ختنه يا سنت شده باشد، داكتر فيروز بايد غني را چك نمايد كه سنت شده يا نه تا به حال هندو است

>>>   همه بر این باورید که اشرف غنی نماز جنازه و عید را نمیتواند بخواند بمن چه و بشما چه ! زور تان به خر نمیرسد پالانش را هدف گرفتید؟ من میگم همی اشرف غنی کافر باشد فقط ارامی و امنیت را بیاورد گور هفت جدش که نماز رایاد ندارد انها که ملا امام مسجد بودند گند زدند به کشور که نماز هم بلد بودند شما مردم از کی چه توقعاتی دارید جمع کنید این بساط را بفکر شکم یتیمان و بیوه زنان باشید که در راه همین کشور جان خود را ازدست دادند گور پدر ریس جمهور و احزاب سیاسی و غیر سیاسی ضربه زننده این کشور فلک زده.

>>>   مسئولیت این به رهبران برمیگردد
که بعد از سالها جهاد و هدایی خون صد
هاهزار شهید برای تعالی دین امروز
مسئولیت سیاسی این مملکت بدست چنین
افراد ازخدا بی خبر سپرده شده شرم
وننگ است برای رهبران
احمدی منش

>>>   Omarz
قرن ها ميشود كه خيانت به وطن از اجدا شان براى اينها به ميراث مانده . و مانند نياكان شان از يك آبگند تغيذيه ميشوند كه همانا انگليس است .

>>>   Ratbil Ahang
عید قربان و ملت قربانی از نادر خان تا اشرف غنی
بدون شک که اشرف غنی در پیاده نمودن برنامه های درازمدت امریکا در افغانستان بی حد موفق است. برنامه های واشنگتن برای افغانستان همانا ایجاد بحران، کنترول بحران و تداوم بحران است. یکی از فکتور های که می تواند بحران در افغانستان را بیشتر تداوم ببخشد ایجاد نفاق و تفرقه در بین اقوام و مذاهب افغانستان است. اشرف غنی با درک این موضوع از آغاز کاراش تا به امروز تلاش دارد تا خود را ناجی پشتون ها معرفی کند و با استفاده از کارت فاشیزم-پشتونی به بی اتفاقی در بین باشندگان افغانستان دامن بزند. سیاست های فاشیستی غنی از دو لحاظ برای او مفید است: یکی این که برنامه های امریکا به خوبی تطبیق می شود و دو دیگر این که برای خود اش طرفداران زیادی پیدا می کند که با افتخار به او لقب "غنی بابا" را داده اند. قربانی سیاست های او همه باشندگان افغانستان هستند.
به همین شکل زمانی که نادرخان به کمک انگلیس و قبایل آن سوی سرحد امیر حبیب الله کلکانی را شکست داد، فاشیزم قومی را جز برنامه های رسمی حکومت ساخت. نادر خان هم در آن زمان خود را ناجی پشتون ها و افغانستان اعلام می کرد. شکست امیر حبیب الله کلکانی که ملا عمر زمانی خود بود، افغانستان را نجات نداد بلکه بیشتر وارد بحران جدیدی ساخت. از امپراطوری احمد شاه بابا و تلاش های ترقی خواهانه یی شاه امان الله چیزی باقی نماند به جز از دولت که تفکر فاشیستی را چون زهری در بدن جامعه تزریق کرد.
نادر خان که قدرت را به کمک جنگجویان آنسوی سرحد به دست آورده بود، می بایست برای آنها پاداشی را که وعده داده بود بپردازد. او شهر کابل را در اختیار جنگجویان قبایلی گذاشت تا سه روز تمام شهر را چور و چپاول کنند. اشرف غنی عین همین سیاست را در قندز و غزنی پیاده نمود. غزنی در اختیار طالبان که بیشتر از آن سوی سرحد می آیند، گذاشته شد تا هر جنایت که می خواستند، انجام بدهند. حالا دیده شود که قربانی بعدی کدام شهر خواهد بود؟
بنااً چون عید قربان است واشرف غنی مردم افغانستان را همه روزه برای قربانی آماده می سازد، باید این عید را برای او و بنیان گذاران اندیشه هایش نادر خان و محمد گل مهمند…تبریک گفت. برای ما دیگران که به خاطر این قوماندان و آن قوماندان به سر روی یکدیگر می زنیم عید وجود ندارد. برای ما زمانی عید می شود که به نام قوم و قبیله خون همدیگر را نریزانیم و افغانستان را خانه ی مشترک همه ی افغان ها بدانیم..

>>>   کاری نداریم که غنی چه رقم شخصیت است میگویند.در دنیا کسی نبود نام بز را گذاشتن عبدالکریم.اما درمورد آن3 نفر انها دانشمند بودن.دلیل اش این نیست که آن سه نفر چون طرف داری شوروی بودن هیچ چیزی از اسلام وشرعیات اسلامی نفهمند ویا مسلمان نباشند اگر میگوید که آن هابا روسیه درارتباط بودن همین. حالا خیلی ازکشور های اسلامی خیلی از شخصیت های اسلامی با روسیه یاهمان شوروی سابق رابطه دوستانه دارند دادوگرفت دارند مثلی ایران .سوریه.امارات.عربی .برادران کرزی .طالبان همه این ها ازطرف روسیه حمایت می شوند اما درضمن انها ازخیلی مولوی هاو ملا های افغانستان بهتر میدانستن.خصوصا نجیب حتی قرآن کریم را کم وبیش ازحفظ کرده بود.مگر آنها دری مساجد را بسته بودن نخیر آنها بهترین مولوی ها و ملا ها و علمای دینی را با خود داشتند. درزمانی نجیب آله پنج میلیون نفراز بدنه حکومت او تنخواه بگیر بودن فقط یک میلیون اش روحانیون و مولوی.قاریهای قرآن کریم.و ملا های برجسته بودن.شخصیت های بانفوذ بودن ازنجیب الله حمایت می کردند.
(کارمند سابق پشتني تجارتی بانک

>>>   سلام دوستان وبرادرا ن عزیزم از اینکه مزاهیم وقتی گران بهایی تان شودم معظرط مخاهم برادران اولا فرد ی مورید نظر«غ» یهودی است بدین اچداد خود برگشته است«غ» بلکی چند تنی دیگر دومن مجاهدین نه بلکی سربازان آمریکاودیگر جهان سلته وامروز طالب نه سربازان«پ» و«ا» ومسکو است که بنام اسلام قرآن مزحب می‌جنگد در حالی که قرآن درجنگها آ تش میگیرد کجاست دفاع از قرآن در وقتی آ دم کشتن الله اکبر میگویند پس دنبال نفاقن حوش یار باشید وسلام علیکم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است