ابتکار صلح و جنگ در دست طالبان است
ارگ نشینان از زمان روی کار آمدن حکومت حامد کرزی به بعد با گروه های افراطی و تروریستی سیاست آتش بس و مصالحه را تعقیب می کنند و همین پالیسی موجب تقویت و اکمال طالبان گردیده‌ است 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۱    ۱۳۹۷/۵/۳۰ کد خبر: 153994 منبع: پرینت

اعلام آتش‌ بس چه یکجانبه باشد و چه دوجانبه برای تقویت طالبان و تضعیف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور می باشد.

ارگ نشینان از زمان روی کار آمدن حکومت حامد کرزی به بعد با گروه های افراطی و تروریستی سیاست آتش بس و مصالحه را تعقیب می کنند و همین پالیسی موجب تقویت و اکمال طالبان گردیده‌ است تا جایی که امروز ابتکار جنگ و صلح در دست طالبان است و همین سیاست های حامد کرزی و غنی احمدزی سبب گردید که طالبان در شرایط فعلی چهارطرفه مستی می کنند و حتی آمریکا و اروپا را وادار به مذاکره کرده است.

در حقیقت حامد کرزی و غنی احمدزی بسیار ماهرانه آمریکا و اتحادیه اروپا را در جنگ افغانستان رسوا و ذلیل کرد چون همیشه طالبان کشتند، انتحاری کردند، انفجاری کردند و بالاخره هزاران سرباز و افسر را کشتند باز هم حامد کرزی و غنی احمدزی آنها را برادر خواندند و آنها را به صلح دعوت کردند و تمام زندانیان که عملا در کشتن سربازان و افسران دست داشتند و یا حملات انتحاری و انفجاری انجام داده بودند از زندان ها رها کردند و در مجامع بین‌المللی لابیگری کردند تا نام رهبران گروه تروریستی طالبان را از لیست سیاه سازمان های بین المللی حذف کنند آنها عملا برای طالبان موقف مخالفان سیاسی را قایل شدند.

حامد کرزی با ایجاد شورای بد نام صلح ذهنیت جامعه جهانی را گمراه کرد و به جهانیان وانمود کرد که دیر یا زود طالبان حاضر به مصالحه می شوند درحالیکه فرهنگ طالب فرهنگ مصالحه نیست در فرهنگ طالب یا مرگ است و یا پیروزی چیزی میانگین به نام صلح وجود ندارد اشتباه ارگ نشینان شوونیزم از زمان حامد کرزی و تا زمامداری غنی احمدزی در این است که بالای فاکتور قومی طالبان حساب باز کردند در حالیکه فاکتور مذهبی در حلقه ی رهبری طالبان بالای فاکتور قومی چربی می کند گذشته از آن کادر رهبری طالبان از جانب سازمان استخبارات نظامی پاکستان امر و نهی می شوند تا زمانیکه استخبارات پاکستان راضی نشوند طالبان به جنگ ادامه می دهند.

عمق فاجعه در این است که گروه تروریستی طالبان ده ها هزار سرباز و افسر را به قتل رسانید نه حامد کرزی و نه هم غنی احمدزی در جایگاه فرمانده کل قوای مسلح یکبار هم نگفتند که قاتلین سربازان و افسران کشور را پیدا و مجازات خواهند کرد و انتقام خون آنها را خواهند گرفت در همین هفته ی گذشته در حدود دوصد نفر افسران و سربازان در شهر غزنی کشته شدند غنی احمدزی اصلا نامی از انتقام خون سربازان و افسران نگرفت.

اشرف غنی حتی ادعا کرد که در مدت دو روز اول فاجعه اصلا از وضعیت شهر غزنی باخبر نبوده است زیرا ایشان مصروف برپایی جشنواره جوانان در درون ارگ بودند بنابراین ارگ نشینان بر بنیاد تیوری شوونیزم و فاشیزم می خواهند طالبان را در ارگ مدغم نمایند و یک مدل حکومت تک قومی امیر عبدالرحمن خان را دوباره احیا نمایند درحالیکه طالبان می خواهند ارگ نشینان را بلعیده و خلافت اسلامی را ایجاد نمایند.

خلاصه اینکه ارگ نشینان و طالبان در سیاست حذف اقوام غیر افغان با هم متحد و در چگونگی برقراری حکومت با هم اختلاف دارند و همین اختلاف در نهایت منجر به حذف یک جانب می گردد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آتش بس
طالبان
ارگ
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   Ismail Feroughi
زبان فارسی مقام نهمین زبان پرکاربرد در جهان انترنت را بدست آورد .

" به گزارش اسپوتنیک ، قرار آخرین پژوهشهای علمی و طبق آمار پایگاه " وی تری تیک " ، زبان فارسی نهمین زبان پرکاربرد در اینترنت شده ، در جایگاهی بالاتر از زبانهای چینی ، ترکی و عربی قرارگرفته است .
دراین رده بندی ، هشت زبان ( انگلیسی 53،1 درصد ، آلمانی 6.3 درصد ، روسی 6.1 درصد ، اسپانیایی 5 درصد ، فرانسوی 4.1 درصد ، جاپانی 3.7 درصد ، پرتگالی 2.9 درصد و ایتالیایی 2.4 درصد ) مقامهای پیش تر از زبان فارسی ( 2 درصد ) را دارا میباشند . یازده ه زبان عمده ی دنیا که مقام های پایان تر از زبان فارسی را بدست آورده اند عبارت اند از زبانهای پولندی ، چینایی ، فنلندی ، ترکی ، چکی ، کوریایی ، عربی ، ویتنامی ، سویدنی ، هنگری و یونانی میباشند .
باساس همین احصاییه ، زبان فارسی پس از جاپانی پرکاربردترین زبان انترنتی در قاره ی آسیا میباشد .
گسترش زبان فارسی در اینترنت نه تنها نشاندهنده ی فراگیری گسترده و پویایی این زبان است که همچنین نشاندهنده ی خلاقیت های انبوهی از نویسنده گان ، شاعران ، دانشمندان ، رسانه نگاران و کسانی است که به این زبان می اندیشند ، می نویسند و تولید فکر ومحتوا می نمایند . همچنان این حقیقت نشانگر توسعه ی تارنماهای فارسی ، برنامه نویسی به این زبان و پیشرفت همه ی آن توانایی هاییست که به اینترنت و فعالیتهایی درین راستا مرتبط میشود .
فارسی با پیشینه ی نوشتاری دستکم 2600 سال ، از زمره ی انگشت شمار زبانهای باستانی جهان بشمار می رود که زبان رسمی - دیوانی امپراتوری های بزرگی چون هخامنشیان ، ساسانیان ، صفویان ، گورگانیان هند و عثمانیان بوده است . "

>>>   ای خاک بر سر شان.کلید صلح و جنگ در دست طالب ها است.همگي را بدبخت نمودند بخاطر این جانی ها هوا پیما بدون سر،نیشن زن وبچه های معصوم قتل عام شدن.اگر شما ها خیلی غیرت دارید بريد در بيابان ها با آمریکا هی ها و دولتی ها بجنگید.نی این که پشت مردم و خانه های مردم قائم میشوید قدیم ها با خلقی و پرچم ها میجنگیدند که طرف داری شوروی هستید و حالا خودشان با آنها همکاسه شده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است