طالبان در روزهای عید عملیات نمی کنند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۸    ۱۳۹۷/۵/۲۹ کد خبر: 153953 منبع: پرینت

اعضای شورای کویته یا شورای رهبری جنبش طالبان در کویته پاکستان در مورد آتش‌بس در روزهای عید قربان نشست عمومی برگزار کردند.

شواری کویته پاکستان به این نتیجه رسیده اند که اینبار هیچ اعلامیه رسمی در مورد آتش‌بس نباید منتشر گردد. اگر حکومت افغانستان در باره آتش‌بس تصمیم می‌گیرد، رهبری طالبان به مقامات محلی خود دستور‌ خواهد داد که از آغاز روز عرفه تا روز سوم عید عملیات نظامی را متوقف نمایند.

مساله دومی که شورای کویته آن را در این نشست تحت تحلیل و بررسی قرار داد، آمادگی گروه طالبان برای دور دوم مذاکرات با آمریکا بود. گفته شده است که تماس‌های جدیدی میان آمریکا و مخالفین دولت صورت گرفته است و در آینده نزدیک مذاکره میان آمریکا و طالبان صورت می‌گیرد که از محل دقیق آن تاکنون معلوماتی در دست نیست.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
شورای کویته
نظرات بینندگان:

>>>   قصه همو دوزخ است.
کدام نفر گنهکار مرده بود و او به دوزخ باید میرفت.
پیش خدا بسیار عذر و زاری کرد که مرا به دوزخ نیانداز.
خدا گفت امکان ندارد.من باید عدالت را در مورد تو انجام دهم.
منتهی همینقدر کمک برایت میکنم که در دوزخ جای را که میخواهی باشی،خودت برایت انتخاب کن.
او همراه دروازه بان دوزخ داخل دوزخ شد و دید که در یک جای گناهکاران در آتش میسوزند،در جای دیگر مار ها به آنها نیش میزنند و در جای دیگر شیر و گرگ و پلنگ آنها را میخورد.
دریک جای دید که گناهکاران در میان یک حوض پر از گو و مرداری هستند،اما تا گلو.سرهایشان بیرون از مرداری است.
به دروازه بان دوزخ گفت که من همین جا را انتخاب میکنم.
او لباس های خود را کشید که کثیف نشود و لباس هایش بی نماز نشود،بعداً در میان حوض در آمد.
به مجردی که در حوض مرداری در آمد،نگهبان حوض صدا زد:تفریح خلاص،سر ها به پایین در داخل حوض.
حالا طالبان نیز سه روز عید را آتش بس اعلان میکنند و بعد از سه روز تفریح خلاص و سرهای مردم افغانستان به پایین حوض مرداری،یعنی جنگ و قتل و کشتار و عملیات انتحاری و غیره.

>>>   Homayoun Paiez
وقتی، نان و خوان هموطنان به ماتم نشسته ام ، توسط منافق تمام عیاری، در همدستی با برادران متحجر دهشت افگن مخوفش، به خون بی گناهان شان تر باشد؛ من، با چه زبانی می توانم عید را برای شان مبارک گویم؟؟؟
آری، غنی، منافق متعصب متصلب متحجر لجوج و انعطاف نا پذیری که، حد اقل از دو دهه بدینسو، با قبولاندن جعل تاریخ و باور های قالبی اش به خارجی ها، به ویژه به امریکایی ها، توانسته است تاریخ را به تعلیق در آورد؛ وبعد، به مسیر منحرف هدایتش نماید؛ و حاصل این کارش:-
ایجاد تفرقهء هر چه بیشتر میان اقوام، خون ریزی ها و ویرانی های بیشتر در این دوزخ زمین؛ و در نهایت، پس زدن و نه گفتن به فرهنگ متعالی و راندن و زندانی کردن آن، در مغز های متعفن و متحجر می باشد و تمام!!!
به فکر من، اگر همین امروز هم صلحی در این کشور بیاید؛ با زخم ها و آسیب هایی که غنی بر پیکر این جامعه وارد کرده است؛ تا صد سال دیگر التیام نخواهد یافت؛ و این آسیب ها، جند نسل دیگر ما را رنج خواهد داد!...

>>>   کوچی زی مریض و روانی با عجب منطق ، خطاب به برادران تروریست و ای اس ای.
در روز های عید مردم را نکشید و در بقیه طول سال آزاد استید.
ازین روی کرد برادر های ناتنی و خائن کوچی زی از قبیل رهبران بی غیرت تاجک های پله بین ، رهبران هزاره های خود فروخته ، و ازبک ها با سکوت خویش رضایت خود را اعلام می دارند.

>>>   احمد بهزاد
حکومت با دشمنان مردم آتش بس دارد
درحالی که فوج فوج زندانیان گروه های تروریستی از بند حکومت رها می شوند و آقای غنی فرمان آتش بس با طالبان را مطابق به میل و علاقه این گروه صادر می کند؛ از مسیر ارتباطی قندوز - تخار در شمال کشور خبر می رسد که ده ها تن از مسافرین توسط جنگجویان طالب ربوده شده اند.
تروریست ها که پس از کشتار، غارت و تخریب شهر غزنی و پس از قتل عام دانش آموزان در غرب کابل و انجام ده ها مورد شرارت، انسان کشی و ویرانی، از سوی حکام افغان مستحق پاداش آتش بس شناخته شده اند، پس از این ارفاق قبیلوی، توان مضاعفی خواهند یافت؛ چیزی که مردم را با موج تازه ای از جنایت ها و خشونت های تروریستی مواجه خواهد ساخت.
با این اوضاع آیا می توان در مورد همدستی و اتحاد عمل، رهبری حکومت و تروریزم علیه مردم تردید داشت؟

>>>   Nawed Jahish Nejrabi
ما با طالبان هیچ آتش بسی نداریم.
در روزهای عید اگر این جناوران وارد مناطق تان شدند بالایشان رحم نکنید.

>>>   ایتو امکان ندارد که در سه روز عید جنگ کنند و باقی سال را آتش بس کنند؟
هرچند خدا شاید خفه شود که در روز های عیدی که من فرض گردانیده ام،افغانها جنگ میکنند،اما باقی سال را صلح میکنند،اما مردم افغانستان خوش خواهند شد که در یک سال تنها شش روز یعنی عید رمضان و عید قربان جنگ میشود و باقی سال را در آرامی سپری میکنند.
باید دولت و طالبان درینمورد با هم یک مشوره کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است