محقق مرد راست گو !
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۸    ۱۳۹۷/۵/۲۷ کد خبر: 153910 منبع: پرینت

محقق شاید سیاستمدار و دیپلومات خوب نباشد. اگر می بود می گفت: "جوانان غیور و پر معرفت و همیشه حاضر در جبهه، ما انتقام قطره قطره خون شهدا را از این تروریستهای وحشی بزودی خواهیم گرفت".
اما وی راست و صادقانه اعتراف می کند که: "امکانات و تسلیحات کشور در اختیار ما نیست و صلاحیت تصمیم گیری هم در اختیار ما نیست تا از شرف، حیثیت، هستی و جان تان دفاع کنیم".

سرداران جنگی فیسبوکی به جای اینکه کمی دقت کند که آیا در این حرف واقعیتی نهفته یا نه؟
این ضعف و ناتوانایی محقق از کجا ناشی می شود؟
به جای اینکه کمی بیاندیشند که چرا به این آسانی کشته و قربانی میشوند؟ ماهیت قدرت در افغانستان چیست و چگونه تلاش نمود تا راه چاره را دریابیم؟ (گرچه نه محقق و نه هیچ یک از رهبران هزاره سیاسی وقومی و مدنی عاری از انتقاد نیستند) و ... به فحش و ناسزا گفتن می پردازند.

اگر تلاش دختران و پسران هزاره برای تحصیل یک سوی سکه است، عقب ماندگی فرهنگ سیاسی آنها روی دیگر سکه است. این افراد به کسانی میمانند که زمانی که یک پزشک یک مرض خطرناک را تشخیص میدهد، بجای اندیشیدن به مرض پزشک را ملامت می کنند.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محقق
پاکزاد
نظرات بینندگان:

>>>   محقق چهار زنه باید خودکشی کند. گر چند او چندین بار خود کشی سیاسی کرده. او دیگر برای هزاره ها مرده است.

>>>   برای زنده ساختن قوم هزاره باید یارهبر یزرگ استاد عبدالعلی مزاری زنده شودیاهم قومندان شجاع وعلمدار حزب وحدت شفیع ویاهم عبدالخالق شهید کسی دیگری
نمیتواند هزاره هارا ازاین حال وروز نجات بدهد هرچی برسر هرکی میاورند میگویند قسمت بودگویا قسمت مردم هزاره باید به دست اوغان رقم بخورد نه سیاست مدار
هزاره جرت حرف گفتن دراد نه مردم رعیت وخاینین مثل خلیلی که جوان شجاع وغیور شفیع رابادست بسته بشهادت رساند ولی حالا درمقابل کشتارهای زنجیره ای چنان مانند موش ساکت وآرام است که گوی هیچ ربطی به شخص نجس خودش ندارد حد اقل درمقابل این ظلم هاهم یک عکس العملی نشان میدادی که مردم میگفت واقعا تو پشتیبان مردم هزاره هستی اما افسوس وصد افسوس که شهید شفیع به دستان تو موش شهید گردیدمردم هزاره اگر درقدم اول خود را ازشر همین خاینین داخلی نجات بدهند تقریبا نصف مشکلات حل میشودوقتی مردم هزاره در دولت نماینده ووزیر داتشته امانتواند برای مردم خودکاربکند ازبودنش کرده نبودنش بهتراست تاوان رهبربودن ووزیر بودن محقق و دانش وخلیلی راباید مردم رعیت باخون خود بپردازند بیدارشویدمردم.
حسنعلی راسخ

>>>   محقق راست میگوید.
هرکس دیگر بجای او میبود.وقت از معاونیت ریاست اجراییه استعفی میداد.
اما چه کند که روی چوکی نازک است و در خود توان استعفی را ندارد.

>>>   Khalid
خانم شفیقه حبیبی میخواهم از شما بپرسم
با کدام منطقی شما امروز از تروریستان طالب تقاضاس آتش بس در روز های عید نمودید. مگر شما حداقل جنایات چند روز قبل را نیز مانند ارگ نشینان خاین فراموش کردید؟
ایستاد شدن در کنار کشاف و خلیلی دو چهره ...از حیثت و اعتبار شما نیز امروز کاست

>>>   واه واه. جناب محقق. مكتب نخوانده شما از ان ديپلومات مى سأزيد او مجرم جنگى است بايد هر چه عاجل محاكمه شود

>>>   محقق میخواهد باز به مردم هزاره بگوید که چاره ندارم وگرنه میخواهم کاری برایتان بکنم
که منظورش سوار شدن بر حمایت و آراء هزاره هاست
بلخی

>>>   محقق بیچاره دیگر تسلیم شده و دست هایش بالابرده است. او با این سخن باید از رهبری ادعایی خود نیز کنار برود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است