غرب کابل در آتش نفرت تروریست و ارگ
غرب کابل اگر یادآور فجایع دهه هفتاد و حمله تکان دهنده دهمزنگ است برای رهبران پشتون وصله ناجوری می باشد که آینده حکومت آنان را تهدید می کند و برهمین مبنا داعش را به نبرد با مذهب و دانش می فرستد 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۵    ۱۳۹۷/۵/۲۶ کد خبر: 153850 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، غرب کابل نماد ظلم و خون به بهانه مذهب و قومیت و لکه ننگ بر پیشانی رهبرانی است که برای تصاحب قدرت، مردم را در راکت پراکنی های کور، کشتار و تجاوز به خاک و خون کشاند، غرب پایتختی که در جغرافیای کوچک آن مردمی زندگی کرده و می کنند که از آن این سرزمین خوانده نمی شوند اما برای قربانی کردن ساده ترین هدف هستند.

دشت برچی طی چهار دهه ناامنی و جنگ، تاریخی است از آنچه بر این سرزمین گذشته، زخمی که در دهه هفتاد به خود فجیع ترین رویدادها را دید در سایه سنگین افراط گرایان به سختی تاب آورد، دوران کوتاه آرامش را تجربه کرد و یکباره با روی کارآمدن اشرف غنی، صحنه انتحار و حمله داعشی شد که خشن تر از طالب این منطقه را در خون فرو برد.

اینکه چرا یک مذهب و یک قومیت این هجم از تنفر حاکمان و تروریستان را به خود می بیند ریشه در قرون ها حکمرانی پشتون ها و نظام سلسه مراتبی دارد که یکی تا ابد خان و پادشاه می ماند و دیگری رعیت و وصله ناجور!

اما چرا تمامی توان داعش معطوف به کشتار قومیت هزاره و تنفر از مذهب شیعه شده است تا جایی که به جای نبرد در میدان های جنگ، با خفت هرچه تمام مساجد را ویران و زنان و کودکان را در مکاتب قتل عام می کند؟ آیا این گونه حمله ها استراتژی براندازی جنگ مذهبی است یا نمادی از درماندگی تروریستان؟

حمله انتحاری با تلفات تکان دهنده دهمزنگ که هزاران تن در صلح و بدور از هیچ گونه خشونتی اقدام به اعتراض برای رسیدن به حق برق رخ داد، زنگ خطری بود که باید رهبران قومی و مذهبی را دور یک میز برای مقابله با نسل کشی و حفظ بقا می کشاند در حالی که رهبران خود از عاملان قربانی کردن مردم در حرص قدرت و پول شدند.

هراس از قدرت قومیتی که قرن ها در پایین ترین رتبه های اجتماعی قرار داشته اند از دوران جهاد آغاز شد و به اشرف غنی رسید، رهبران پشتون که تاب تحمل عرض اندام هیچ قومیتی جز پشتون در کشور را ندارند در حمایت امریکا و کشورهای عربی به تمویل تروریستان پرداختند و برای رها کردن بار جنگ مذهبی از دوش طالبان، گروه داعش را از دل گروه های تروریستی به وجود آوردند.

داعش بازوی کشتار مذهبی و قومی طالبان می باشد زیرا این گروه با وجهه مشروعی که از طرف صلح و گفتگوی امریکا و حکومت دریافت می کند بدل به قدرتی برای کشورهای منطقه در جهت روابط خارجی و تجاری شده است.

از جانب دیگر، ولایت های که مورد حمله طالبان قرار می گیرند به طور مستقیم به سطح نفوذ باقی اقوام ارتباط دارد، شمال که تا چندی قبل مرکز حاکمیت رهبران ازبک و تاجیک بود اکنون صحنه ناامنی تروریستان و دامنه قدرت جنرال دوستم و عطا محمد معطوف به برخی مناطق آنهم مورد تهدید شده است.

اشرف غنی با رسیدن به قدرت با تکیه بر حمایت امریکا چنان از رهبران قومی و مذهبی غیرپشتون در نفرت به سر می برد که طالبان و دیگر گروه های تروریستی، حکم ارتش ویران گر وی را دارند که در بدل کشتار مردم و ویرانی مناطق غیر پشتون از استخبارات ارگ گرفته تا انبارهای مهمات و تجهزیات در اختیار آنان است.

حمله به غزنی و سپس، دشت برچی که بی دفاع ترین مردم این سرزمین را آماج کینه و تنفر ارگ و تروریست می کند باید زنگ خطر برای رهبران قومیت هزاره و دیگر اقوام باشد زیرا جنگی ویران کننده تر از دهه هفتاد و دوران حاکمیت طالبان در راه است که اینبار، غنی نه داکتر نجیب است که قدرت را رها کرده و خواهان گفتگو باشد و نه ملاعمری که با حمله امریکا ساقط شود بلکه رهبران پشتون از راه جنگ و کشتار تمویل می شوند و با نسل کشی به رویای افغانستان پشتونیزم می رسند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غرب کابل
تروریست
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   Farid Raufi
آنچی که شما در باره اشرار نوشته کرده اید همه صدق می کند. اما در افغانستان یک مشکل میباشد. مجاهد جنایت خود را به بهانه جنایات پرچم خلق توجیه میکند و غنی جنایت و نسل کشی های خود را به بهانه فساد مجاهدین. دولت غنی امروز فاسد ترین و در عین زمان نژاد پرست ترین دولت بوده و در حقیقت تحول و تداوم، عبدالرحمن، مجاهد و کرزی میباشد. از جنایتکاران پرچم و خلق ( اتمر) تا دزدان مجاهد ( حاجی الماس، امان الله گذر، جمعه گل همدرد، سرور دانش خلیلی و...) از دزدان کرزی (زاخیلوال، فاروق وردک) تا فاشیست‌های عبدالرحمنی ( یون ، خپلواک ،مخکش و خود غنی) در این دولت شریک میباشند. آنچی این دولت را مستثنی از کرزی می کند همان تفکر عبدالرحمنی میباشد. حذف اقوام غیر پشتون و نسل کشی سیستماتیک دیگر اقوام بویژه هزاره ها ما را به یاد زمان عبدالرحمن می اندازد. گاهی کندز و فراه را سقوط می دهد و نسل کشی تاجیکان می پردازد، گاهی میرزاولنگ و غزنی را به دست طالبان برادر خود تسلیم می کند و تمام آثار مدنیت ترک تباران آتش می زند از دهند غوری که قباله رسمی داده شده است، حرفی نمی زنیم. غنی و اتمر بزرگترین فاجعه‌ای بعد از عبدالرحمن خان در این کشور میباشند، که باید به زودترین فرصت در یک محکمه مردمی به سرنوشت نجیب دچار شوند. یکبار چشم تان را باز کنید و فاجعه غزنی را ببینید و یا دشت برچی را ، اگر پشتون نمی بودید میدانستید که غیر پشتون بودن در زیر حاکمیت غنی یعنی چی؟

>>>   Allahyar
مردم فاریاب دیگر منتظر نیروی دولتی نمیباشند خود از عزت ناموس ‌ومردم خود دفاع میکنند
شما هم دیگر منتظر افراد گوش به فرمان فاشیزم ارگ نشین نباشید خود دست بکار شوید

>>>   14 минути ·
انقلاب ،باز هم انقلاب - مبارزه و مبارزه ای نظامی و تا نابودی باشندگان خایین و مزدور ارگ و قبایلی های سلیمان کوهی !!
وحدت و بار هم وحدت تمامی نیروها و ملیت واوقوام غیر قبایلی !
پاکسازی نیروهای اهریمنی از تمام ولایت که در آن جا کوچی های سلیمان کوهی بطور غیر قانونی جابجا شده!
مبارزه و قیام عمومی تا نابودی سگ های زنجیری ارگ ؛ مردم فروشان ؛ عوامفریبان ؛ عیاش ها ؛ خود فروشان که دستگاه فاشیزم قبایلی راحرکت میدهند واین ها و چهره هایشان طی 30 احیر معلوم است.این خود فروشان کیستند؟ رشید دوستم عوام فریب ؛ محقق زنکه باز وعیاش ؛ عبئالله دو رگه و زن صفت و دروغگو ؛ عطا <میلیون> ؛ ضیا یی معامله گر و ده ها خایین اند که ؛ در خدمت رژیم مزدور وفاشیست صرف بخاطر پول وعیاشی شب وروز داخل ارگ شده و غلام گونه بلی گویی میکنند.
....

>>>   ، طالبان زیر رهبری آی اس آی، شمار زیادی از زخمی‌های شان را به آن سوی خط دیورند به مناطق ژوب، انگو، تل، اعظم و سک انتقال داده‌اند و در بیمارستان های این بخش‌ها، زیر درمان گرفته‌اند. شماری از زخمی‌هایی که امکان بیرون کشیدن ‌شان از خاک افغانستان وجود نداشته، به ولسوالی ناوه‌ی غزنی انتقال یافته‌اند و زیر درمان چهار پزشک نظامی پاکستان که تازه وارد افغانستان شده‌اند، قرار دارند.
=======
جنرالان آی اس آی ازانجا به داخل افغانستان می آیند مردم را می کشند ساختمانهارا ویران میکنند هرچه خواسته باشند انجام میدهند - درمقابل ریاست امنیت ناملی افغانستان همیشه در خواب است وهیچ هنری ندارد بجز دروغ گفتن ومکتوب فرستادن های مانند چوگاهن دروغگو !

>>>   Saboor Raheel
اشرف غنی به پاکستان:
«ژنرال باجوا، رئیس ستاد ارتش زمینی پاکستان باید درباره اینکه چرا زخمی‌های جنگ ولایت غزنی در شفاخانه‌های پاکستان مداوا می‌شوند، پاسخ دهد.»
پاکستان:‌
ببخشید که در کار شما مداخله کردیم. اصلا تداوی زخمی‌های طالبان کار شما بوده است. ما فقط خواسته‌ایم به شما کمک کنیم.

>>>   همه اش دست گلبدین است

>>>   ساقط میشود

>>>   چه مضحک گپی
غنی خواهان توضیح پاکستان در مورد 'حضور جنگجویان این کشور در جنگ غزني شد ، در حالیکه خودش از پاکستان دستور میگیرد بگفتهٔ رحمت الله « نبیل » رئیس پیشین امنیت ملی با آریانا نیوز :
تیلفونهای مستقیم تماس با آی ، اس آی در ارگ وجود دارد ، با کدام عزت از پاکستان توضیح میخواهی مزدور ؟

>>>   به جنگ سوریه نروید داعش همینجاسرتان تجاوزمیکند
همینجا ازخود دفا کونید داعیش اینج و داعیش سوریه هیچ فرقی ندارد همینجا شوهامت خودنرانشان بیدهد مثل دوران شهید مزاری وشهید قومندان شفیع اگرامروز
هزاره درافغانستان زنده است ازبرکت خون شهیدای غرب
کابل است مامردوم هزاره فقط سلاح رابر زمین گزاشتیم
ولی فیر کدن رافراموش نکردیم این قوم زبون وظالم میخواهدکه دوباره هزاره هاره میثل صدسال قبل بیسازد
من یقین دارم که اوغان تاحالاهم ازنام شهید شفیع حراس دارد چون که زرب شستش را دیده بودند بحترین دیفاع درمقابیل دشمن حمله است هرپیروزی شهادت وتلاش میخواهد همین قدر شهید رااگر مردوم هزاره که درحمله های اینتحاری ازدیست دادند درسنگر میدادند امروزاینقدرتحقیر وحقیر نبودیم حتا جامعه جهانی خودش میگفت که باید حق قوم هزاره داده شود.
قلندرشاه

>>>   Nazanin Watandost
انتحاری ها از کجا میآیند و در کجا نگهداری می شوند؟

بگذارید اول یک مقدمه کوتاه از خود بنویسم، اسم من نازنین است پدرم یک روزنامه نگار است، روزنامه نگار خیلی محتاط و ملاحظه گر، او همیشه کوشش میکند نوشته هایش طوری باشد که هیچ کس و هیچ اداره از او ناراحت نشود. اگرچه بیان حقایق برخی ها را ناراحت میکند اما او حقایق را با قلم زیبایش طوری بیان میکند که هیج فرد و گروهی فکر نکند هدف قلم او قرار گرفته است. من خودم علوم سیاسی نخوانده ام، شغل من چیزی دیگری است اما بی عدالتی و ظلم من را وا میدارد تا بعضی وقتها تند تر بنگارم.

حالا بیائیم به اصل مطلب، پنج روز قبل در جریان جنگ غزنی؛ یکی از بزرگان تیم اصلاحات و همگرایی داکتر عبدالله که اکنون از عبدالله ناراحت است و چند ماه میشود به اردوگاه رئیس جمهور غنی پیوسته است به خانه ما آمده بود. او با پدرم خیلی صمیمی است. دوستی و برادری آنها به سی سال قبل بر میگردد. من را همیشه برادر زاده میگوید. من به اطاق به آنها چای صرف میکردم و آنها سرگرم قصه بودند. پدرم راز انتحاری ها را از او پرسید. گفت برخی مردم شورای امنیت و امنیت ملی را به نگهداری انتحاری ها متهم میکنند حالا شما به رهبری حکومت و رهبری امنیت ملی خیلی نزدیک هستید شاید حقیقت به شما معلوم باشد. آن فرد به پدرم گفت به شرطی اینکه در هیچ روزنامه و رسانه این مطلب را روان نکنی برایت میگویم. پدرم گفت درست است. آنها به حرف هم اعتماد دارند. اما میخواستند من بیرون شوم؛ گفتم من بخاطر وضعیت ناگوار این وطن واقعا درد می کشم و اصرار به ماندن کردم. گفتند خوب دهنت جایی باز نشود. من چیزی نگفتم خود را به عجز انداختم.

دوست پدرم داستان را چنین آغاز کرد:
"از اول که من با تیم ارگ پیوستم اگرچه به من امکانات میدادند ولی به من اعتماد نمی کردند و اکنون من وفاداری ام را به آنها ثابت کرده ام و میدانم که فعلا برای شخص من و شرایط که دارم خدمت کردن به اشرف غنی بهتر است از آنکه به عبدالله خدمت کنم." از خدمت به ملت چیزی نگفت.

پدرم گفت خوب اصل گپ را بگو من از غنی و عبدالله نپرسیده ام هردو وطن را تباه کرده اند.
دوست پدرم ادامه داد: "دو ماه قبل در یک جلسه خصوصی که با رهبری امنیت ملی داشتم، به شوخی شوخی با من گفتند اگر دشمن خاصی داری بگو یکی از همین انتحاری را در اختیارت قرار میدهیم. من متعجب شدم و به خنده خنده گفتم نه نه من و این کارها. باز خندیده گفتند دور از شوخی اگر کار داری بگو دوتا به اختیارت قرار میدهیم. من موهایم سیخ شد چون در جنازه پسر ایزدیار خودم نیز حضور داشتم که آنن انتحاری پیدا شد و کم مانده بود شهید شوم."
پدرم گفت خووووو پس تو قبول نکردی؟
او گفت "بخدا همین قسم گفتم که من دشمن زیاد دارم و یک دو تا انتحاری هیچ جای را نمیگیرد و من دشمنانم را اینگونه نمی کشم. خندیدند گفتند سلاح قرن ۲۱ همین است. باز من گفتم بزرگترین دشمن من حکمتیار است. خندیدند و گفتند خود رئیس جمهور چطور؟ من گفتم نه ۲۶ سال قبل افراد حکمتیار جان چندین عضو فامیل و نزدیکانم را گرفته اند و دشمنان دیگرم بخاطر موضوعات کوچک است و به انتحاری لازم ندارند. گفتند پس هیچ نمیخوای درست است. گفتم بلی."
او افزود: "من حالا از جان خودم نیز میترسم ولی تا ختم حکومت وحدت ملی در کنار اشرف غنی اگر به قیمت جانم هم تمام شود میمانم"

نوت: زنده ماندن در افغانستان اتفاقی است و هر لحظه امکان دارد ما هم در بین جنگل بسوزیم؛ از همان خاطر این را زود نوشتم که اگر بمیرم آرمانی نداشتم باشم، چون از ۵ روز به اینسو من درد میکشم. هدف من تنها بیان یک حقیقت تلخ بود من هیچ هدف دیگری ندارم و تمام مردم افغانستان نور چشم من است و در هر گوشه کشور اگر خون ریخته میشود مثل اینکه خون برادرم ریخته شده باشد.
خداوند بر همه اعمال، افکار و گفتار ما داناست!

>>>   بلا شك و ترديد ميتوان گفت دستهاي ناپاك و كثيف والوده بخوني هزاران بي گناه اشرف غني ترورست وراكتيارجنايتكار و استانكزيي خون اشوم وأتمرخون خوار درين دسائس وجنايت دلخراش دخيل است. وقتي كه جنايات جنايت كاران از روز روشن تَر است مردم بي گناه واطفال را قتل عام ميكند و انها دشمنان انسانيت ومردم افغانستان هستند.اما سوْال من از مديران اين مركز تعليمي اينست وقتي كه مركز تان سيف نيست چرا أطفال را آنجا جمع ميكند براي قرباني؟؟؟وهمچنان سوْال من از خودي اين ملت بخواب رأفته اينست كه خودي تان كه كي از خواب بيدار ميشود چرا خود براي بقاي خود شان فكري نمي كند؟؟؟ و تدابيري را اتخاذ نمي كند و همچنان سوْال من از مديران اين مركز تعلمي اينست كه وقتي اين همه جنايت بكرات تكرار ميشود مردم را هدف قرار ميدهد چرا امنيت اين مركز را تأمين نمي كند؟؟؟.دانش خليلي محقق اينها كه خاين وعروسك هاي بيش نيستن .گزشته ازهمه امريكا خود بزرگارين حامي تروريسم در جهان هست اين امريكاي جنايت كار بودند كه ترورستان داعش را از عراق و سوريه در افغانستان أورده است اين أمريكا جنايت پيشه هست كه طالب و داعش را درست كرده و حمايت ميكند اين امريكاي جنايت كار هست كه غني ترورست ومتقلب را بر گرده اين ملت مظلوم سوار كرده است. مردم بلحاز خدا از خواب بيدار شود چاره بي انديشيد.
حق گوي از جلال أباد

>>>   غرب کابل زیر حملات ناجوانمردانه ووحشیانه جاهلان ونادانان دست پرورده وخائینان قرن بیست ویک قرار دارد.این جاهلان ونادانان بی خبر از دین و مذهب درجهت بد نام کردن دین مبین اسلام درحرکت اند.دین مبین اسلام دین صلح وآشتی و برادری بدون تعصب مذهبی وقومی ومنطقوی میباشد.درقران کریم خداوند فرموده است.ان المومنون اخوته یعنی مومن ها باهم برادراند.تمامی مذاهب دین اسلام باهم برادراند.اینکه فلان گروپ ازدین اسلام به فلان مذهب دین اسلام گرویده اند معنی اش این نیست که باهم زدو خورد های مسلحانه داشته باشند وباتعصب جاهلانه به هم نگاه کنند.جاهلان ونادانان را خداوند دوست ندارند.طوریکه‌در قران خداوند فرموده است ان الجاهلون قالو سلاما.یعنی به آدمان جاهل ونادان فقط سلام بدهید و بگذرید.این جاهلان ونادانان به فکر اینست که ازینطریق حسنات وثواب دارین را نصیب شان میشوند درحالیکه نظر به آیات متبرکات قرآن کریم اینها مغضوب و قهر الهی قرار میگیرند و مورد نفرین خداوند کریم قرار میگیرند.
الا لعنت الله علی القوم الظالمین.آمین
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   احمدی
وضعیت بد تر ازین نمی‌شود !! آموز گار که از راه علم و ‌دانش میخواهد در پیشرفت ‌ و ترقی وطن خود نقش داشته باشد یک قشر دیگر ی متعلق به دولت است با میله تفنگ مانع پیشرفت می‌شود متاسفانه خیلی ناراحت کننده است . غنی و تیمش چه قدر پست و بی وجدان هستند که برای پشتونیزه گردن افغانستان از هیچ وسیله دریغ نمی کنند حالا که خوب میدانند که امکان عملی کردنش خیلی دیر است این حسادت ها است که با چینین و ضعیت دچار شده ایم .
بدون شک برای بیرون رفت از وضعیت کنونی اتحاد اقوام غیر پشتون با آن عده پشتون های که طرف دار صلح و امنیت در افغانستان هستند ضروری است چرا که اقوام غیر پشتون در چند سال اخیر بیشتر از ناحیه دشمن آسیب پذیر بوده اند .

>>>   لعنت خدا بر هرچه فاشیست است که قدرت شان از خون بی گناهان تغذیه می شود.

>>>   فاطمه اسم دختر است که از ولایت غزنی ولسوالی ناهور و در روز افتتاح برنامه ملی میثاق شهروندی در ارگ ریاست جمهوری یکی از بخش های این برنامه که بنام اراده مردم و همکاری و تعهد مردم با دولت بوداجرا میکرد و فاطمه بعد از ادای سلام و احترام به ریس جمهور و اشتراک کنندگان در این مجلس با خواندن
قطعه شعری پوستر بزرگ را به خوانش گرفت شعر که فاطمه به خوانش گرفت را خوب به خاطر دارم از تلویزیون ملی افغانستان زنده پخش میشد اما مفهوم آنرا دران زمان ندانستم شعر فاطمه این طور بود که رویش را به طرف اشرف غنی کرد و خواند (اگر سوزند کتابم را به روی خاک بنویسم سوال امتحانم را به برگ تاک بنویسم ) آن وقت فکر کردم که این اشعار کهایف خاص ندارد اما امروز که صد تن دانش آموز در هنگام آموختن و پیمودن موفقانه راه زندگی تلاش عادلانه مینمودند نعش بر زمین شد و حریق گردید شعر فاطمه در ذهنم خطور کرد که فاطمه از ابتدا دانسته بود که فرزندان علم و انسانیت در افغانستان جایگاه ندارد کتاب هایشان را میسوزانند دروازه های مکاتب را به روی شان میبندد کتابچه های شان را با رنگ خون شان رسامی میکنند و آرزو های شان را پایمال و لگد مال میکنند. قدرت و توانایی را از ایشان میدزدند بعد مانند خفاشان خونخوار در انتظار جسم شان مینیشینند . فاطمه عزیز شاگرد برومند و آزاده در هر کجایی که هستی توانایی هایت برازنده باد ذهنیتت پر از استعداد و قلبت پر از آرامش و قلمت رسا باد . زنده باد فاطمه عزیز ای کاش یک بار دگر فاطمه را از یکی از تلویزیون ها میدیدیم و از ایشان میپرسیدیم که این شعرا رابه کدام مناسبت انتخاب کرد و در قصر ریاست جمهوری به خوانش گرفت ؟

>>>   Haroon Amirzada II
فرهنگ عزاداری و جنبش انتقام شهدا

در ۱۸ سال اخیر فرهنگ عزاداری‌ و شهید پروری عجیبی در افغانستان شکل گرفته است. چون سلسله شهدا و عزاداری ها بی انتها است، شهیدای تازه جای شهیدان روز گذشته را به بسیار آسانی می گیرند. در نتیجه همه شهدا فراموش شده منتظر شهدای جدید گلگون کفن میشوند.
بدین ترتیب جنایات قاتلان و سیاست مداران خونخوار زود فراموش میشوند.
جالب اینست که حتا بازماندگان قربانیان روزی دیگر به ملاقات قاتلان عزیزان شان به دیدن جلاد بزرگ به ارگ می روند ، عکس های یادگاری می گیرند و با گفتن دوعا، تسلیت و اشک‌ تمساح و چند پول ناچیز ارواح شهدا شاد میشود. بدین ترتیب فاشیزم شمشیر خونین خود را بیشتر تیز می کنند و برای گرفتن جان های بیشتر آماده میشوند.
کرزی، غنی و گلبدین ازین طریق به بسیار آسانی به بابای ملت شهید پرور تبدیل شدند. آنها با بسیار شجاعت قاتلین عزیزان مانرا فرزندان دلیر و اصیل قبائل پشتون می شمارند.
اگر یک جنبش انتقام شهدا و همبستگی میان بازماندگان قربانیان در کشور بوجود می آمد تا انتقام خون عزیزان خود را از اهریمنان بگیرند، امروز شاید فاشیزم و برادران تروریستی شان و حامیان خارجی شان تا این حد گستاخ و جلاد نمی شدند. ازینرو باید قبل از همه خود را ملامت کرد، که بحیث طعمه آسان شکار چیان میشویم.

>>>   برخلاف انچه میشنیدیم وبه مامیگفتندامریکا وانگلیس ودر مجموع غرب بشر دوست ودارای ایده ای انسان دوستی وعطوفت نیستند موسسات حقوق بشر و...ریا کاری وتظاهر بیش نیست از مدت سه دهه بدیتسودر کشور ماودر منطقه انسان کشته میشود وملیونها لیتر خون می ریزد مسسبین اصلی ودر قفای همه قتل وکشتار ها همینها نه به صورت غیر مستقیم باکه اشکارا ویصورت علنی انها قرار داشته امروزه یک برگ از درخت هم می افتد به اراده ودستور انها انجام میشود ازین رو تروریزم وفاشیزم وهمه ایزم ها را انها خود میسازند وبه جان ملت ها بلا میسازند از دیر زمان بدینسودر جنگ های جهانی وسایر بربادی ها دست انها تا ترنج به خون انسانها تر میباشدباز خودرا در عقب انسان دوستی وحقوق بشر وسایر کلمه های بشر دوستانه پنهاننموده طالب وداعش وحکمتیار وکرزیوعبدالله وغنی را وسیله واله ای دست ساخته اند ازینروهر نفرت ولعنت را نثار انها باید کرد واز انها متنفر باید شد
لالی از ننگرهار

>>>   دیگر دوران دیکتاتوری و خان خانی، چوپان و گله داری تمام شده است، امروزه آزادی و دموکراسی هم رهبر است و هم محور اتحاد و هم ادارهً کننده کشور و عدالت و هم نان و هم اقتصاد و هم شادی و پیشرفت و ترقی جامعه، به شرطی که دست از تقدس گرایی و چاپلوسی و دیکتاتور پروری برداشته و به آزادی و دموکراسی اعتقاد و التزام داشته باشیم و کشور را به راه و جاده دمکراسی و حاکمیّت قانون بیاندازیم ، آنوقت دیگر همه چیز جامعه به حرکت افتاده و مانند آب سیال جاری خواهد شد.کشور را نباید به دست شخص و یا حزب داد و سپرد.

>>>   ما مردم متأسفانه رفتار احساساتی را رها نمی کنیم و به تعقل رو نمی آوریم بعد از هر حادثه یک هفته یا دو هفته چنان امنیت میگیریم که حتی مردم در عذاب می شوند و بعد از آن دو باره خواب غفلت همیشه گی که گویا دنیا خیر وخیرت است. باید مدیر آموزشی موعود محاکمه شود تا دیگران از خواب غفلت بیدار شوند و با سر نوشت جوانان و نوجوانان بازی نکنند.

>>>   تاکه میتوانید چیغ و واویلا کنید، شما بغیر از تئوری و اینکه چنین و چنان کنیم هیچ چیز کرده نمی توانید. شما بهترین تئوریسین هستید ولی نه مرد میدان.در حالیکه دولت و عسکر و ۴۰ کشور دنیا با همه پول و سلاح در اختیار شما است، نمی توانید در مقابل چند طالب و داعش بجنگید، فکر کنید که اگر فزضآ شما کدام گروهک ساختید، کجا است آن روسها که شما با انها مخفیانه پروتکل کنید و کجا است آن نبی عظیمی و...سایر خائنین که قطعات نظامی را با همه سلاحها دو دسته به شما تقدیم کنند این ۱۱ سپتمبر یک تکت لاتری برای شما بود که جامعه جهانی شما را به قدرت رسانید، و شما به عوض اینکه از این چانس جهت وحدت ملی استفاده کنید، چند نفر گویا قلم بدستان عقده مند شما در صدد این برآمدید که باید پشتون ها را ضربه بزنید، و به ضد آنها گند درون تانرا خالی کنید ،اکنون جامعه جهانی دید که از این خمیر شما نمیشود فطیر درست کرد، بوآ اکنون هم آمریکا و هم روسیه قصه شما و دولت که شما خود نیز از آن شکایت دارید را مفت ساخته و ومستقیمآ با طالبان وارد مذاکره میشوند، و روسیه نیز آعضای بلند پایه طالبان را از لیست سیاه خود برون کرد و در اواخر همین ماه هیئت طالبان را به ماسکو دعوت کرده است. و شما، به عوض اینکه از طالبان و داعش شکایت کنید به سر و کله دولت خود میزنید و در مقابل آن جفند میگوئید و دلیل شما این است که چرا فلان وزیر از قوم من نیست؟ جالب اینجا است که اگر آن وزیر از قوم تو باشد کدام ذرت را برایت دوا میکنید؟ مگر متآسفانه حالا بسیار دیر شده و جامعه جهانی از شما و دولت شما رویگردان شده اند، برا شما فقط و فقط همین رسانه ها باقی مانده که از طریق آنها به یکدیگر و دولت خود دشنام بدهید و بس.

>>>   شما ها غیرت تان را آب برده.برادر برای چه دست به علاشه نشتی حالا اگر نجمبي فردا دیر است .آن ها که اینقدر در مقابل شما بیرحم هستند با بهانه های مختلف شما ها را می کشند.شما ها هم میتوانید.اول نسلی کوچی را که در مناطق شما ها جای خوش کردن با تمام نیرو به آنها حمله ور شوید به رگبار ببندید ازبين ببرید ویا فراری بدهيد این رقم میتوانید دل های تان را خالی کنيد بعد از سقوط حکومت نجیب از شروع ایجاد گروهی جهالت وخوناشام طالبان.این ها همینطور ظالمانه شما را می کشند.ادامه چهار سال درگیری تنظیم ها واحساس خستگی آنها سبب شد که طالبان بوجود بیاید وهيج کسی هم با آنها مقابله نکرد و طالبان هم80 درصد از اراضی افغانستان را به تصرف خود در آوردن البته آنها با کمک ارتش پاکستان پیشرفت کردن این قوم خود فروخته همیشه بادیگارد های خارجی شان را دارند. به صحفه های تاریخ نگاه کنید .ازاین طائفه هر انگل که به مقام پادشاهی رسيده وابسته به کشورهای خارجی بوده.قدیم ها به انگلیسی ها و کشورهای غربی خودشان را ميفروختن.و حالا عرب های مرتجع و پاکستان هم به آن ها اضافه شده همین حالا حکمتیار با چند کشور خارجی مرتجع قول وقرار گذاشته آمده داخل کشور این ها برای رسیدن به قدرت حاضرند.از خیلی چیزها بگذرند....

>>>   اولا شما هزاره ها ، تاجیکها و ازبیکها خدای تان را شکر گزار باشید که شما را انتحاری و انفجاری نیافرید و گرنه قبلا کرزی و اکنون غنی خاک تان را به توبره می برد ، از کابل و مراکز شهر ها تخم تان را گم میکرد .اما میبینیم و شاهد هستیم که همین غنی بر عکس به اوغانهای خود کفان کاری ندارد و اگر یک برادر داعش یا طالب باشد برادر دیگر را به بلند ترین مقام امنیتی دولتی تعیین بست میکند در حالیکه میداند اگر روزی طالب پیروز شود مانند داکتر نجیب جنازه اش را به تماشای مردم میگذارند با آنهم نه تنها نابود شان نمیکند بلکه رشد شان هم میدهد.
اما چرا؟ جواب اینست که وی قوم پرست است وخدا نشناس و قدرت را برای قوم خود میخواهد ولو که ده ها هزار انسان بیگناه کشته شود حتی اوغان، البته که در این مسیر تنها نیست و یک دار و دسته بزرگ هستند که همه شان تحت قیادت زلمی خلیل زاد کار میکنند و خلیلزاد نیز حمایت امریکا را برایشان فراهم ساخته و میسازد. در یک چنین حالت چرا تاجیکها از عبدالله ، قانونی ، امرالله صالح ، انجنیر عارف ، صلاح الدین و .... ، هزاره ها از خلیلی ، دانش ، محقق ، اکبری و.... و ازبیکها از ایشچی ، فایق ؛ اکبر بای و دار و دسته های شان بازخواست نمیکنند؟ و چرا مجبور شان نمیکنند که برای یک بار هم که شده جیب و خانواده را فراموش و برای مردم خود کار کنند؟ در صورت که این اشخاص نزد غنی و همکاران شان سر خمی و دوسیه دارند و کاری از دست شان نمیبراید پس چرا تاجیک ، ازبیک و هزاره همه با هم یگانه فرد صدیقی را که هیچ گونه دوسیه خیانت نزد غنی و مردم ندارد را به حیث رهبر شان در مقابل تیم فاشیست ارگ انتصاب نمیکنند تا همه ای اقوام از این همه کشت کشتار رهایی بیابند؟ و آن فرد کسی دیگری نیست جزء داکتر عبدالطیف پدرام که همه اقوام به شمول اوغانها را به یک چشم میبیند.

>>>   بیشتر از بیست روز در ولایات شمال برای آزادی قیصاری تظاهرات شد که بیشتر از 90 درصد اشتراک کنندگان ازبیک بودند اما بینی کسی خون نشد . میدانید علت عدم انجام عملیات استشهادی ( ههه هه ههه ) این بود که قریجات ناقلین در حول و حوش قریجات ازبیکها قرار دارد برای اینکه گرفتار انتقام ازبیک ها نشوند استشهادی ( ههه ههه ههه ) را در صحنه وارد نکردند و این وضع نشاندهنده همکاری صد در صد ناقلین با طالبان و انتحاری های مرتد را نشان میدهد لذا شما ساکنین ولایات شمال باید از موجودیت ناقلین استفاده کنید یعنی بسته قریه را گروگان گرفته و تحت فشار قرار بدهید تا اعضای فامیل های شان که روز ملنگ و شب پلنگ میشوند دست از جنایت بر علیه شما بردارند

>>>   آن هموطن که راجع به پدرش و دوست پدرش چرندیات نوشته.گرفتیم که حرف های تو درست .تا حالا دیدی و یا شنیدی که این انتحاری های این خاينن انجام می دهند همه مردم رعیت بیگناه بدبخت کشته میشود.
دوما ازقدیم ها گفتن گناه نداشتی از پادشاه نترس.اگر پدر تو گناه کار است.دشمن زیاد دارد. به آخر خط رسیده این را مطمين باشید.بنظر ما اگر به خداوند پناه می برد بهتر بودهم توبه میکرد وهم شاید.خداوند چند روز دیگر بخاطر زن وبچه هایش نگهدارش ميبود.حالا به کسی پناه برده که خود آن شخص.100 تا دشمن دارد.هر لحظه امکان اش است که مثلی نادر غدار مرمی ازطرف اشخاص فدای به دهنش فرو برود.و پدر تو بخاطر که کشته نشودخوداش.را به لبه پرتگاه قرار داده.هیچ کس طرفدار کشته شدن کسی دیگری نیست اما اشخاص فاسد.خائن.گناه کار.ولو که کوچک ترین خیانت را به حق این ملت کرده باشد باید ازبین برود
(.مولوی گل خان خوست
.

>>>   انتحاری همیشه از طرف طالبان و گروه های تروریستی.مخالف حکومت .انجام شده .انتحار کننده خودش تکه تکه می شود بعداز انفجار خودشان اعلام میکنند.که کار ما بوده.اگر در داخل حکومت این کارهای نا جوان مردانه ازطرف اشخاص پست فطرت و کینه ای انجام میشود این موضوع اش فرق می کند.و این حمل ناشایست را هگي بلد هستند این کار افتخار ندارد.اکثریت چون انسان باخدا وبا شرف وباشعور هستند.این کار را مغایر با دین مبین اسلام میدانند.هیچ به این حمل پست دست نمی زنند.چون مخلوقات خداوند را دوست دارد واز خداوند ميترسد.اشخاصی به این کار دست میزنند.که فاقد شعوری انسانی میباشد. فاسد ......بی اصل و نسب.بی ناموس.وغیره.وفقط به نام مسلمان هستند.تا حالا دیدی که اشخاص ظالم.خائن.وخيانت کار.بعد از یک مدت نامش به نوک زبان ها افتاد.بشکلی فجیع از بین می رود کشته می شود.حالا همین قصاب کابل هرلحظه هر قدم که برمیدارد با خطر طی مينمايد.چون میلیون ها نفر برای از بین بردن همچون اشخاص.از دور و نزدیک زیری نظر دارد فقط 100 دشمن درشهر کابل از خودی مردم کابل دارد
( ولی محمد موتر بان وردک

>>>   من فکر نمیکنم که این خارجی ها ( امریکایی ها ٬ اتحادیه اروپا و ناروی سفارت انگلستان ) که هر بار دم از حقوق بشر و دیگر گپهای یاوه میزنند ٬ از این جنایات غنی و حواریونش خبر نداشته باشند. چرا در این موارد از خود هیچ نوع واکنش نشان نمیدهند ؟ آیا میتوانید به من توضیح دهید دوستها ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است