مردم افغانستان را در سه دست ببینید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۷/۵/۲۵ کد خبر: 153812 منبع: پرینت

از دید من، مردم افغانستان به سه دسته یا کتگوری تقسیم می شوند:
1.وطن دوست و مهربان
2.غاصبان و قدرت طلبان
3.مزدورگرو دوم و یا اجنبی ها

دسته اول:- تعداد دسته اشخاص وطن دوست و مهربان نسبت به دو گرو متذکره، بیشتر و اکثریت مطلق میباشد ولی بنابر مسایل وعوامل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در پایگاه ضعیف قراردارند و عوامل آن مختلف میباشد که ذیلاْ خلاصه می گردد:
الف. بنابر اگاهی از وضعیت حاکم موجود
ب. عدم علاقمندی در جهت رسیدن به قدرت ویا اشتراک مسایل کلان
ج. ضعف اقتصاد و عدم مواجع شدن با اشخاص فاسد
د. بنابر چند پارچگی اقوام از لحاظ مسایل لسانی و مذهبی
س. بنابر فشارهای زور مندان و غاصبین
ص. وغیره

دسته دوم: تعداد اشخاص غاصبین وقدرت طلبان بسیار محدود میباشد و از لحاظ فیصدی زیر یک فیصد قراردارند. از اینکه این گرو از مزایای اقتصادی خوب برخوردار میباشد، افراد مسلح قانونی و یا افراد مسلح غیر قانونی هم در اختیار دارند. برای ارام و تابع ساختن مردم اندک اوقات از پول کارمیگرند و بیشتر اوقات از افراد مسلح شان. اینها اشخاصی هستند که بر دو دسته دیگرمتذکره مردم افغانستان ظلم روا میدانند ولی زمانی که میان خود این دسته با هم مواجع میشوند با درک قدرت مقابل شان باز از هیچ نوع چاوپلوسی وتملق دریغ نه می نمایند.

دسته سوم:- اینها اشخاصی هستند که از جانب دسته دوم و هم استخبارات خارجی جهت رسیدن به اهداف شان گماشته شده و با مزد اندک (مزد نان) فعالیت های تبلیغی و رسانی انجام میدهند و از نظر شخصی من گر چه اینها نه اینها غاصب اند و نه ظالم ولی کار در حق مردم رنج دیده و ستم دیده ما انجام میدهند که بیشتر از گرو دوم میباشد. این گرو زمینه سرباز گیری و در کنترول آوردن گرو اول جهت همایت گروه دوم خوب نقش بازی میکنند و یا هم زمینه ساز دخالت دشمنان مردم افغانستان را فراهم می سازند.

زمان آن رسیده تا گرو اول سهم شان را در جهت تحقق شعار شان عملی سازند و در بهبود وضعیت خراب و آبادی این کشور شان ادا نمایند.

شریف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مردم افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   مردم افغانستان سه گروپ هستند:
۱.پول دار ها که از راه غیر مشروع پول بدست آوردند. زیرا حتی اگر تاجر هم باشی، صرف در صورت قیمت فروشی صاحب پول میشوی که خودش یک راه غیر مشروع است.
۲. متوسط ها که نه پولدار و نه غریب هستند.
۳. غریب ها که در فکر پیدا کردن یک لقمه روزی هستند.
بنأ غریب وقت و فکر چرت زدن را راجع به وطن پرستی ندارد و در فکر روزگار است.
پولدار و متوسط نیزدر کر جمع آوری سرمایه هستند و به هرکدام آنها پیشنهاد کنی که یک میلیون دالربرایت میدهم، افغانستان را بفروش، هم افغانستان را میفروشد و هم یک مهمانی جانانه به خریدار میدهد، زیرا افغان ها مهمان نواز هستند.
منتهی در خانه اگر مادر اولاد ها کله کشک کند که چه میکنی؟ چی را به این خارجی میفروشی؟
پدر اولاد ها میگوید که به تو غرض نیست. داخل نیا که نا محرم است و رویت را نشان نتی که گناه دارد.
هرچند وطن هم ناموس است، اما ناموس اصلی نیست، بلکه ناموس فرضی است که مردم خودشان ساخته اند. زیرا در هیچ جای قرآن نیامده است که وطن تان عبارت از ناموس تان است و کوشش نکنید که کسی بالای آن تجاوز کند. در غیر آنصورت وطن تان دارای یک فرزند نا مشروع، مثل( بر پشتونخواه) خواهد شد.

>>>   اسلم سلیم
دیگر ماتم نگیرید ، انتقام بگیرید!
دیگر ماتم گرفتن بس است ، روح انتقام را درخود زنده کنید ، قبیله وحشت سه صد سال است خون می ریزد و می سوزد و یران می کند ، چقدر تحمل و تا چند این همه جوانان ما قربانی توطئه های سران قبیله وحشت شوند ، چند روز است از زمین و آسمان این کشور خون می بارد و مردم در سوگ فرزندان و خانواده های شان خون می گیریند ، دیگر بس است ، غنی ، کرزی ، طالب وداعش همه از یک قبیله اند و یک برنامه دارند به زنجیر کشیدن غیر خودی ها و حاکم بودن بالای دیگران .
ناگفته نماند همه شرکای غنی ، خلیلی ، سرور دانش ، محقق ، عبدالله ، ویس برمک نیز شریک جرم غنی و وحشت قبیله اند و درکشتار مردم ما دست های شان تا آرنج در خون جوانان ما غرق اند ، اینها قابل بخشش نیستند با غنی وکرزی دریک دادگاه مردمی بایدبه اشد مجازات محکوم شوند.
راه دیگری جز مقاومت مسلحانه و انتقام از گروه وحشی وجود ندارد .
این است واقعیت های تلخ خون آشامی قبیله وحشت !

>>>   Homayoun Paiez
طالب و غنی و... دیگران را آدم نمی شمارند و قوم هزارهء محترم را که هیج!...
خلیلی رفته ریس شورای صلح شده... بسیار مضحک است به خدا. خلیلی و خلیلی ها، همه مسایل را بهتر از ما می دانند؛ و این را هم می دانند که کسی به گپ آنها، ملی را هم پوست نمی کند؛ جه رسد به تصامیم کلان کشوری؛ مگر وجدان را فروخته اند و برای زنده گانی ننگین مرفه چند روز خود و خانواده های خود؛ عملن در خدمت فاشیرم و اهداف آن ها قرار گرفته اند. بر عدالت خواهان تمام اقوام لازم است؛ که از سد این معامله گران قوم فروش و هویت فروش عبور نمایند؛ و سرنوشت خویش را خود به دست بگیرند و معین کنند

>>>   عبدالحمید خراسانی
می‌گویند در شهرستان کلکان زادگاه امیر بزرگ، کدام اولاد ناخلف پیدا شده و می‌خواهد که از کارکردهای تازی امان الله بیناموس، دزد و قهرمان کاباره‌های اروپا تقدیر کند.
مردم قهرمان مجاهد، مسلمان و مبارز کلکان!
نگذارید چنین مردمان بی‌نسب و ناخلف، در زادگاه امیر بزرگ مان، از کارکرد های دشمن اش تقدیر کنند.
به دهن چنین موجودات پست فطرت با تیر بزنید و اگر شما نمی توانید که ما اقدام کنیم؟
#خراسانی

>>>   اویانی
برده های فکری، باز پچ پچ دارند!
باز گپ گپک است از «استقلال؟» دروغین و برساخت شده تهدابگذار فاشیزم افغانسازی؛ از نام کسی که پدر کشت و اندیشه و فرایند تحمیل کوچی بر بومی و ناقل سازی را پایه گذاری کرد.
هیچ کشور و هیچ تاریخی نشناسد این ۲۸ مرداد/ اسد را.
آری و اما؛ براستی این روز، آغاز فرمانروایی بنیانگذار فاشیزم تحمیل افغان و کوچی سازیی کشور است که تا هنوز کوچی یورش بر بومی دارد و کوچی کشتار بومی!

این روز، روز بینیانگذاریی اندیشه و مکتب فاشیزم است؛ نه هیچگاه روز آزادی، که نداشته ایم و نداریم تا هنوز و تا ایندم تاریک و خونبار و‌ در اشغال همان انگریز، بابای آن امان افغان، تهدابگذار این دبستان تبهکاری.
به ساز برساخت های «پته خزانه» های افغانی
نرقصیم بیش ازین در خود فریفتگی و از بیهوشی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است