برای مقابله با سیاست پلید غنی چه می‌ توان کرد؟
اشرف غنی از کشته شدن کودکان خوشحال نمی‌شود اما فکر می‌کند که برای ساختن یک افغانستان مطلوب تحت سلطه‌ی مطلق پشتون‌ها چاره‌ای جز تحمل این قربانی‌ها نیست 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۴    ۱۳۹۷/۵/۲۵ کد خبر: 153789 منبع: پرینت

اشرف غنی نمی‌خواهد هزاره‌ها و تاجیک‌ها و ازبک‌ها را نابود کند می‌خواهد آنان را تا آنجا که ممکن است ناتوان بسازد طالبان همان ماموران ناتوان‌ سازی اقوام دیگر افغانستان‌ اند.

اینکه اشرف غنی هرگز از طالبان اسم نمی‌ برد و جنایت‌هایشان را با نام مشخص «جنایات طالبان» محکوم نمی‌کند به این خاطر است که او طالبان را یک گروه کارآمد برای تحکیم سلطه‌ی قومی پشتون‌ها می‌بیند نه یک گروه تروریست در چشم اشرف غنی جنایت طالبان جنایت نیست بخشی ضروری از اجرای یک پروژه‌ی استراتژیک است.

اشرف غنی از کشته شدن کودکان خوشحال نمی‌شود اما فکر می‌کند که برای ساختن یک افغانستان مطلوب تحت سلطه‌ی مطلق پشتون‌ها چاره‌ای جز تحمل این قربانی‌ها نیست برای غنی تنها چیزی که مهم است این است که سرانجام قدرت فیصله‌ بخش نظامی و اقتصادی در دست پشتون‌ها متمرکز شود برای رسیدن به آن هدف استراتژیک هر مقدار ویرانی و هر اندازه کشتار قابل قبول است.

برای مقابله با این سیاست پلید چه کار می‌ توان کرد؟
هیچ!

تاجیک‌ ها و هزاره‌ ها و ازبک‌ ها اراده‌ای برای تغییر وضعیت ندارند. هر بار که سخن اعتراضی آتشینی از دهان یک چهره‌ی سیاسی تاثیرگذار هزاره یا تاجیک یا ازبک بیرون می‌آید فردایش می‌بینی که او برای جیب و موقعیت خود می‌نالیده و فریادش برای منافع خجسته‌ی شخصی خودش بوده است. اگر عطا است، اگر دوستم است، اگر محقق است، اگر قانونی است، اگر خلیلی است، اگر رهبر جنبش روشنایی است، اگر قافله‌سالار جنبش رستاخیز است، اگر وکیل پارلمان است... همه فقط تا آنجا فریاد می‌زنند که اشرف غنی بگوید: «خیلی خوب، شنیدم. برای خود چه می‌ خواهی؟».

مرحوم قسیم فهیم در خارج از دایره‌ی حکومت هر روز بر کرزی حمله می‌کرد شدیدا منتقد بود. کرزی او را برد به معاونت اول ریاست جمهوری از آن پس تا در این دنیا بود از حکومت دفاع می‌کرد (بدون آنکه در سیاست‌های دولت هیچ تغییری آمده باشد) این یک نمونه‌ی خاص از رفتار رهبران سیاسی اقوام غیرپشتون است.

شاه حسین مرتضوی از روزنامه‌نگاران بسیار قوی و قابل اعتماد جامعه‌ی ما بود اگر می‌خواستید خبر دقیق بخوانید به صفحه‌ی مرتضوی می‌رفتید حالا نگاهی به او بیندازید دست خود را بر قرآن می‌گذارد که ماست سیاه است. شما یک نفر را در میان مخالفان سیاسی دولت نشان بدهید که دو لایه نداشته باشد (لایه‌ای عیان برای فشار دادن دولت و لایه‌ای نهان برای برآوردن منافع شخصی در همان دولت).

سخیداد هاتف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
قوم پشتون
قدرت
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی دلقکی است که هر از گاهی در سخنرانی هایش دلقک بازی خود را نشان می دهد.
اشرف غنی برای حکومت داری ساخته نشده است او برای مزدوری برای بیگانگان فرد بسیار مناسب است.
اشرف غنی دشمن کشور و ملت ما است که امروز قدرت را به زور آمریکا به دست گرفته است.
اشرف غنی و دار و دسته اش از گلبدین گرفته تا اتمر و ستانکزی و امثال آنان نژاد پرستانی هستند که دست اسرائیل را از پشت بسته اند.
اشرف غنی در کشور ما آتش قوم گرایی را در میان تمام اقوام شعله ور ساخته و نزدیک است که کشور را بسوزاند و چیزی از آن باقی نماند.
اشرف غنی در هر سه ضلع مثلث طالبان، گلبدین و داعش قرار دارد و آنها را به دستور آمریکا تقویت و ضخیم نموده و مردم بی پناه ما را به وسیله آنان به نابودی می کشاند. سکوت و بی پروایی و عدم همکاری اشرف غنی در شهرهای قندوز، فراه و غزنی و نیز ولسوالیهای متعددی که از سوی دشمنان مورد هجمه و اشغال و تاراج قرار گرفته و اموال دولتی و مردمی را به تاراج برده و نابود شده گواه روشن بر این است که اشرف غنی می خواهد مردم ما را به وسیله این جنایت کاران از بین ببرند.

نجات داعشیان از محاصره طالبان دلیل محکم بر این است که اشرف غنی حامی داعشیان نیز می باشد. گلبدین که سالها جنایت کرد و سالها در تحت تعقیب بود و هزاران انسان بی گناه را کشت از سوی اشرف غنی مورد تفقد و تمجید قرار گرفته و بهترین مکان را در کابل در اختیار او افراد جنایت کارش قرار داد و از بیت المال برای او بودجه تخصیص داده است. اشرف غنی حمایت خودرا از طالبان به گونه های مختلف نشان داده است. آتش بس یک طرفه اشرف غنی فرصتی است که از سوی اشرف غنی برای جابجایی مهمات و افراد طالبان در شهر ها به طالبان داده می شود. عدم کمک اشرف غنی و نفرستادن نیرو به شهرها برای این است که طالبان از این راه اکمال شده و اسلحه و مهمات نظامی و مواد غذایی و پول را با خود ببرند و وقتی که از شهر خارج شدند آنگهی نیروهای کمکی را دستور حمله داده و وانمود می کند که شهر را از وجود طالبان پاکسازی کرده است.

نوشتن این مطالب دردی را دوا نمی کند مردم باید به وظیفه خود عمل کرده و عملا در مقابل این مزدور خائن بایستند. اگر دیر شود و فرصت از دست برود چیزی از مردم باقی نخواهد ماند بهتر است مردم ما به جای اینکه برای اهداف اشرف غنی کشته می شوند ، برای نجات مردم خود را به کشتن بدهند.کشته پاک برای هدف مقدس ارزش انسانی و الهی دارد و درجه شهادت در این صورت نصیب مردم ما خواهد شد.

>>>   هاتف: شاه حسین مرتضوی از روزنامه‌نگاران بسیار قوی و قابل اعتماد جامعه‌ی ما بود اگر می‌خواستید خبر دقیق بخوانید به صفحه‌ی مرتضوی می‌رفتید حالا نگاهی به او بیندازید دست خود را بر قرآن می‌گذارد که ماست سیاه است. شما یک نفر را در میان مخالفان سیاسی دولت نشان بدهید که دو لایه نداشته باشد (لایه‌ای عیان برای فشار دادن دولت و لایه‌ای نهان برای برآوردن منافع شخصی در همان دولت).
همان روزی که شاه حسین سخنگوی این دولت کثیف شد من پیشنهاد دادم که اسم تان را عوض کنید چون از این بعد ما نه شاه هستید و نه مرتضوی و نه حسین و این دولت سر خصومت با حسین و مرتضی و سروری مردم ما دارد. ایشان دیگر فروخته شده یود. پول و قدرت جوهره آدم ها را تغییر می دهد. باور ندارید به دانش و حلقه مشاوران مزدبگیر ایشان و دیگر مشاوران هزاره ای که فقط حیف نان هستند. مرگ و نفرین بر کسانی که وضعیت مردم غزنی را می بیند بازه هم به خاطر لقمه نانی در کنار این مردک بیکاره و بچه خر می ماند و مشورت می دهد و مردم شان را معامله می کنند.

>>>   تحلیل تان کاملا بجاست ولی نگفتید چه میتوان کرد...

>>>   Abdul Habib
مرگ برشما همدستان فاشیست ها ! دوستم تورکتباران ؛ عطا و عبدالله و ضیا تاجیک ها و محقق زنکه باز هزاره ها را جهت زرو پول وقدرت قربانی فاشیزم منمایید!!
مردم وخلق های بومی این سرزمین اشک وخون ؛ باید سرنوشت خویش را بدون این مزدوران فاشیزم و آدمکشان قبایل سراغ نمایند و اگرنه ؛ سرنوشت غزنی ؛ این شهر که از تمدن هزار ساله حکایت میکرد و امروز به خرابه و خون تبدیل شده فراگیر دیگر ولایت های که آن جا غیرقبایل زندگی میکند ؛میشود.چون این رهبران مزدور با پخش کینه وکدورت و نابودی هم بند و ووحدت طبعی جز مزدوری ، خیانت ؛ مردم فروشی ، زراندوزی و عیاشی دیگر کاری نداشته و ندارند. در نتیجه ؛ وطن فروشان و فاشیستان ارگ و برادران راضی طالبان و داعش یکا یک نابودتان میکنند و پلان این فاشسیت ها لاجرم همین است.

>>>   شما به این باید اعتراف کنید که دربین اقوام دیگر شجاعت مردانه گی دلیری خدمت کردن وقهرمان ماندگار وجود ندارد همه بز دل و ترسو بیغیر هستنند به معنی که این طانفه هرروزه دها انتحاری آماده میکنند که جمیع اقوام دیگر بوسیله انفجار و انتحار نیست ونابود کنند مگر شما بیغرت ها نتوانستید که حتی مرد قهرمان را آماده کنید که بالای اشرف غنی و اراکین فاشیست قبیله حمله انتحاری آنجام بدهد تا از شر این کثیف بکلی رهانی یافته سبب عبرت به جمیع گروه قبیله سلطه طلب شود. بخصوص شما هزاره ها به نام علی ،حسین ،زینت ، عباس وووو خود را تکه تکه و پارچه پارچه میکنید به دفاع آنها خود مزدور ایران نموده برای کشتن خود به سوریه می روید مگر یکنفر مرد را قهرمان را آماده شهادت کرده نمیتوانید که این جرثوم قبیله توسط حمله انتحاری از بین برد قوم بیغرت 2 روز قبل در منطقه دشت برچی چه مصیبتی بسر تان آوردن اگر اقدام نکنید منتظر حمله های خونین تر از این باشید {این اول کار است سفر دنباله دارد تا نسل همه را بخصوص شیعه را از افغانستان محوه نکنند آرام نخواهند نشت. گل بیدین هنوز موقف محکم نگرفته آنوقت خواهید دید.!

>>>   Najib Salam
غنى دلش براى طالب بيشتر مى تپد ، در چرنديات روز گذشته اش از طالبان مى خواهد كه بگويند ما غزنى را آتش نزده ايم ، همدردى غنى تا اين حد به طالبان ناشى از تعلقيت تبارى اوست ورنه تعصب چشم اين خفاش متعصب را چنان بسته است كه نمى تواند حقيقت را بيبند . شهر عزنى را مگر اشباح از آسمان پايين آمدند و سوختند !
اين آدم درخور يك لحظه ماندن در ارگ را ندارد ، اما او مى داند كه با كشور و با يك مردم مواجه است كه به خون فرزندان خودش اعتنايى ندارد.

>>>   اسلم سلیم
دیگر ماتم نگیرید ، انتقام بگیرید!
دیگر ماتم گرفتن بس است ، روح انتقام را درخود زنده کنید ، قبیله وحشت سه صد سال است خون می ریزد و می سوزد و یران می کند ، چقدر تحمل و تا چند این همه جوانان ما قربانی توطئه های سران قبیله وحشت شوند ، چند روز است از زمین و آسمان این کشور خون می بارد و مردم در سوگ فرزندان و خانواده های شان خون می گیریند ، دیگر بس است ، غنی ، کرزی ، طالب وداعش همه از یک قبیله اند و یک برنامه دارند به زنجیر کشیدن غیر خودی ها و حاکم بودن بالای دیگران .
ناگفته نماند همه شرکای غنی ، خلیلی ، سرور دانش ، محقق ، عبدالله ، ویس برمک نیز شریک جرم غنی و وحشت قبیله اند و درکشتار مردم ما دست های شان تا آرنج در خون جوانان ما غرق اند ، اینها قابل بخشش نیستند با غنی وکرزی دریک دادگاه مردمی بایدبه اشد مجازات محکوم شوند.
راه دیگری جز مقاومت مسلحانه و انتقام از گروه وحشی وجود ندارد .
این است واقعیت های تلخ خون آشامی قبیله وحشت !

>>>   شامگاهان
برای رهای. ،باید ترس وجبن را کنار گذاشت ودربرابر فاشیزم. عمل بالمثل نمود،،‌،در برابر هر کشته. باید. ده تا را کشت. این است. اصل پاسخدهی برای فاشیزم

>>>   Parwani heeft een bericht gedeeld.
هر کس به اندازه ی سهمی که در ساختار قدرت به خود قایل است واکنش نشان میدهد
آنکه مانند رییس اجراییه، برای خود نقش سمبولیک قایل است؛ اعلامیه سمبولیک میدهد و آنکه مانند ارگ همکار طالبان و عامل تباهی مردم غزنی و کابل است، برای صلح با طالبان زمینه سازی میکند.

>>>   Homayoun Paiez
طالب و غنی و... دیگران را آدم نمی شمارند و قوم هزارهء محترم را که هیج!...
خلیلی رفته ریس شورای صلح شده... بسیار مضحک است به خدا. خلیلی و خلیلی ها، همه مسایل را بهتر از ما می دانند؛ و این را هم می دانند که کسی به گپ آنها، ملی را هم پوست نمی کند؛ جه رسد به تصامیم کلان کشوری؛ مگر وجدان را فروخته اند و برای زنده گانی ننگین مرفه چند روز خود و خانواده های خود؛ عملن در خدمت فاشیرم و اهداف آن ها قرار گرفته اند. بر عدالت خواهان تمام اقوام لازم است؛ که از سد این معامله گران قوم فروش و هویت فروش عبور نمایند؛ و سرنوشت خویش را خود به دست بگیرند و معین کنند

>>>   Akbar Nawabi
آقاي غني از طالبان مي خواهد كه بگويند جنگ و اين همه جنايت در غزني كار آنها نبوده است.
غني با طالبان چه فرق دارد؟
به باور من، هر دو برخاسته از يك تفكر اند؛ تنها لباس شان فرق دارد.

>>>   اقاي هاتف اگر اشرف غني بتواند كه تاجك و هزاره و ازبيك را از بين بي برد درنگ نخواهد كرد اما اين جنايت در توان او نيست، اشرف غني پدر خوانده داعش در افغانستان و بدون شك در پشت تمام حملات انتحاري بالا شيعيان در أقصي نقاط افغانستان دست اشرف غني و گلبدين و استانكزي و أتمر هست ولزا راه چاره اين پديده پليد در افغانستان چي هست؟ بنظر من ما در مقابله با فرزندان نا خلف وانتحاري اقاي غني نياز بِه يك لشكر فاطميون داريم تا جنايت كاران غني را در نطفه خفه كند در جواب يك كشته دو كشته بگيرد توري كه مادر سوريه توانستيم اين پديده پليد را از بين بورديم و در افغانستان نيز ميتوانيم، و جز اين كارچاره ديگري نداريم.
سيد عباس موسوي اسلام أباد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است