پاسخ عارف رحمانی به سحنگوی ریاست جمهوری
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۸    ۱۳۹۷/۵/۲۴ کد خبر: 153781 منبع: پرینت

عارف رحمانی نماینده غزنی در مجلس نمایندگان در پای آخرین یاداشت هارون چخانسوری، سخنگوی اشرف غنی اینگونه نوشته است:
"کسانی شرم باید بکنند که ۳۰۰ سال برای ایجاد یک تمدن و فرهنگ عالی فرصت داشتند و تا ابن سینا ها و ابوریحان ها و بیهقی ها و سنایی ها و فردوسی ها و ذکریای رازی ها را بپرورانند اما ملاعمرها، عبدالرحمان ها، نادرها، محمدگل خان مومندها، قدوس خان ها و صدها و هزاران آدم کش حرفه ی را به نام غازی به وجود آوردند! شرم باید کسانی بکنند که در قرن ۲۰ و ۲۱ هنوز با تفکرات داعشی و طالبانیستی و شوونیستی خود یک ملت را نابود کردند.شرم یاید کسانی بکنند که از خون خوردن، کله منار‌ ساختن، خراب و ویران کردن و کوچ اجباری دادن و قتل عام کردن و برده ساختن یک ملت صاحب تمدن و فرهنگ عالی لذت می برند! شرم باید کسانی بکنند که این مملکت را با تاریخ درخشان ۵۰۰۰ ساله اش در هرمرحله ی به اربابی فروختند و این کشور را تکه تکه کردند و تمام مواریث و فرهنگ ما را نابود کردند.

به راستی! چرا حیا نمی کنید؟
چرا اعتراف نمی کنید که توان اداره یک کشور متعالی و متمدن را ندارید؟
می دانید شرم باید کسانی بکند که گذاشتند یک جماعت وحشی و خون خواره شهر اولیا و عرفا و مهد تمدن و فرهنک را به ویرانه تبدیل کنند! واقعا با شما گیر مانده ایم. نمی دانیم شام سیاه این ملت و این آب و خاک چه وقت به سپیده سحر خواهد رسید؟ چرا به جای تبرئه خود؛ اعتراف نمی کنید که ساخت روحی و اخلاقی و اندوخته های فکری تان برای اداره یک کشور قد نمی دهد؟ تا حال مماشات کرده ایم که شاید این غبار فتنه و جهل فرونشیند. شاید این شام سیاه به سحر ارامش رسد. شاید این جنون جنگ و جنایت و قبیله گرایی و تمامیت خواهی به صبح صادق انسانیت و مدنیت و خیرخواهی و شایسته سالاری سلامی دوباره دهد اما می بینیم که انگار همه افراد قبیله نه دنبال ایجاد تمدن و رشد فرهنگ اند و نه دنبال ایجاد یک کشور متحد و پیش رفته که همه همت و آروز و آرمان شان در اختیار داشتن قدرت در این کشور است. قدرت و دیگر هیج و این جاست که دیگر سکوت و محافظه کاری و تعارف را کنار باید بگذاریم و حرف و منطق مان را بیان کنیم. شاید به هوش آمدند و شاید از جنایت و خیانت و وطن فروشی و انتحار و وحشگری و تمامیت خواهی دست برداشتند و شاید...

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عارف رحمانی
چخانسوری
نظرات بینندگان:

>>>   تا فرهنگ قبیله تغییر نباید، همین حال و روز را خواهیم داشت.

>>>   اقای رحمانی راه برون رفت فقط مبارزه مصلحانه است دیگر این قوم متحجر هیچ گزینه را نمیپسندد .

>>>   با سلام
جناب رحماني بزرگوار،با اين حيوان صفت هاي وحشي با زبان ابوذر و شفيع
حرف بايد زد!.
لياقت محسني

>>>   آقای رحمانی! به فکر مردم خود باشید، روزهای سختی درپیش دارید، هراحتمال را جدی بگیرید، دوصدگفته رانیم کردار نیست، سرنوشت مردم دردستان شماست، چراکه امروز مردم رهبرندارد، اگرهم دارد مرده است. امید مردم اول به خدا وبعد به نمایندگانی همچون شماست.
باکول

>>>   خدا خیرت بدهد درد دل مردم و تاریخ کشور را بیان نمودید اینها لیاقت شتر چرانی را هم ندارند وحشی اند

>>>   بر مرده دلان پنـد مده خویــش میازار----- زیرا که ابوجهـل مسلمان شدنی نیســـت
محمدی
کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است