تصمیم برای نابودی غزنی متحدانه بود
جنجال های اخیر در مورد انتخابات هم طالبان و هم شوونیست ها و فاشیست های دولتی را به این امر معتقد کرد که باید شهروندان غزنی را مجازات نمایند و متحدانه شهر غزنی را به ویرانه تبدیل کردند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۸    ۱۳۹۷/۵/۲۴ کد خبر: 153758 منبع: پرینت

در جنگ غزنی برای اولین بار شاید در جهان و بصورت یقین در افغانستان کاروان تابوت وارد اصطلاحات سیاسی گردید.

فاجعه ای که در غزنی رخ داده است خارج از باور و دایره عقلانی است هنوز گوشه و شمه ای از وقوع این جنایت هولناک افشا نگردیده است چون جنگ غزنی در سایه تحریم کامل مطبوعات ملی و بین‌المللی جریان داشت مطبوعات داخلی اصلا به آن توجه نمی کردند و مطبوعات مشهور جهان مانند بی بی سی، صدای آمریکا و بسیاری از غول رسانه های جهان درباره ی فجایع غزنی در سکوت کامل بسر بردند.

بعضی از این رسانه ها حتی یک خبر جزیی هم از وقوع جنایت در شهر غزنی پخش نکردند درحالیکه همین خبرگزاری ها بخاطر زندانی شدن یک شخص و یا چادر پوشیدن و نپوشیدن زنان در بعضی کشورها برای هفته ها غوغا برپا می کنند در درون ارگ هم درحالیکه در شهر غزنی صدها جوان به خاک و خون غلطیده بودند جشن جوانان و کف زدن برای جوانان برپا بود.

اما بیایید ببینیم که حقیقت جنگ در شهر غزنی برای چه بود؟ در شهر غزنی و اطراف آن اکثر پشتون ها یا طالب هستند و یا در خدمت طالبان هستند دیگر اقوام کشور در شهر و اطراف غزنی با دولت هستند ولی دولت هم در خدمت طالبان است و در رهبری ولایت غزنی همیشه افراد همسو با طالبان گماشته می شوند تا جلوی رشد دیگر اقوام گرفته شود.

جنجال های اخیر در مورد انتخابات هم طالبان و هم شوونیست ها و فاشیست های دولتی را به این امر معتقد کرد که باید شهروندان غزنی را مجازات نمایند و متحدانه شهر غزنی را به ویرانه تبدیل کردند و در حدود ششصد نفر را کشتند و برای اولین بار از کابل کاروانی از تابوت ها بسوی غزنی فرستاده شدند.

تضادها و تصفیه های قومی در عمق این جنگ فاجعه بار قرار دارد که مشکل بنظر می رسد که بصورت عادلانه بگذارند اقوام افغانستان در کنار همدیگر زندگی صلح آمیز داشته باشند پس بهترین گزینه برای نجات اقوام از کشتارهای پی در پی ایجاد و برقراری سیستم فدرالی و محلی شدن امنیت شهروندان است در غیر آن باید منتظر کاروان های تابوت و رنگ و رونق این بیزنیس باشیم.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزنی
طالبان
نظام فدرالی
نظرات بینندگان:

>>>   دید شما خیلی کوتاه وطفلانه است جنگ تروریزم جنگ میان تو وفاشیزم وشؤنیزم نیست بلکه این یک پدیده جهانی است که تمام کشورهای جهان درپی نابودی این پدیده شوم برآمده مگر خودت ازروی تعصب برای دامن زدن به تفرقه قومی شاید به دستوربیگانگان نظر نوشتی این نظرت به درد مردم ما نمیخورد راجع به بهبود فکرکو

>>>   Ali Sajadi
اسير شدن بچه هاي غير پشتون توسط قبيله اوغان به نام طالب!
شما مطمن باشيد كه نود پنج درصد عليه طالبان جوانان غير پشتون ميجنگند و جوانان پشتون اكثريت شان طالب و يكتعداد ديگرش هم در موقف هاي بلند و مهم دولتي از طرف حاكميت فاشيزم گماشته شده اند .
اين عدالت نيست ....
اين بچه هاي ما هستند كه به خاطراستحكام حاكميت غني فاشيست در جبهه ايستاده شده همواره از تعهدات خود در مقابل ملت پابند هستند . به خاطر عزت ملت كشور را از چنگ طالبان مستبد نجات ميدهند و غني هروز در صدد عزل اقوام غير پشتون از پوست هاي دولتي است و كوشش نابودي همه اقوام غير تبارش را به شكلي از اشكال در سر دارد .
زنده باد جوانان پر غرور خراسان باستان

>>>   Fayez
این بچه های شما غلط میکنند که برای دفاع از حاکمیت فاشیسزم سینه را سپر میکنند اینها چرا در مناطق خود وبرای دفاع از شهر و منطقه ای خود سینه سپر نمیکنند حالا که همینطور است بر گردند و سرباز محل و منطقه ای خود شوند

>>>   پریانی‎
فرزندشما_کجاست
جوانان زیادی در این روزها برای دفاع از وطن چه درغزنی و یا ولایت دیگری قربانی می‌دهند. اما فرزندان شما مقامات و سیاست‌گران که از سیاست و نظام سود می‌برید کجا هستند؟
چه کسی فرزند یا برادر مقامات و مسوولین و کارتن کلان ها را می‌شناسد که در خطوط جنگ قرار داشته باشند؟

>>>   اتحادیه ی اروپا در این مورد خاموش اما خواستار پیگیری قضیه ی ایشچی است.
مردم!
دشمن اصلی تان را بشناسید.طالب فقط اجرا کننده ی دستور دشمنان شما است.

>>>   Bagramian
به ریشه پدیده ها و رویداد های تاریخی کشور نگاه ژرف بیاندازید!
آیا، آتش زدن دّر و دیوار و قتل عام مردم شهر غزنی در این شب و روز توسط طالبان، با آتش زدن شمالی و قتل مردم آن سرزمین در زمان نادر خان و محمد گل خان مهمند و سپس ملا محمد عمر در چند دهه پیش کدام تفاوتی دارد؟

>>>   تابوت ها از قبل آماده شده بود . اشرف غنی و تیم او در فکر یک کارخانه ای
نجاری تابوت سارزی شده اند
نجیب روند

>>>   Bakhshi Zafari
نیرو های ارتش و پولیس!
دیدید که داعشیان ظرف دوساعت نجات داده شدند.
حکومت شما را تا زمانی در محاصره ی طالب نگه میدارد که سلاخی شوید،بعد پیکر های بی جان تان را به خانواده های تان تسلیم میدهد.
گاهی از خود پرسیده اید برای چه می میرید؟

>>>   اندیشمند
نود در صد مسئولیت و تقصیر و جرم به دوش آن رهبران است و ده در صد به اشرف غنی. می گویند دردم از خدا، گیله ام از همسایه. آن های که با غنی در سفرۀ قدرت نشسته اند، از امتیاز این قدرت بهره مند اند، مردم خود شان به ان ها رای دادند، آن ها نمایندۀ مردم شان در این حاکمیت است، وظیفۀ آن ها است که مردم خود را که به آن ها رای دادند به حق شان برساند و عدالت را تامین کنند، اما اشرف غنی را مسئول می دانند که چرا بچه های ما و منطقه و ولایت ما و حوزۀ ما در راه حکومت غنی کشته می شوند اما عدالتی در این حکومت نیست؟ سوراخ دعا گم کردن و غلط کردن همین را می گویند.

>>>   Rozi
مردم باید اول با حامیان طالب کار را یکسره کنند و بعد طالب خود بخود گم می‌شود

>>>   پاسخ عارف رحمانی به سحن‌گویی اشرف غنی احمدزی:
عارف رحمانی نماینده غزنی در مجلس نمایندگان در پای آخرین یاداشت هارون چخانسوری، سخنگوی اشرف غنی این‌گونه نوشته است:
"کسانی شرم باید بکنند که ۳۰۰ سال برای ایجاد یک تمدن و فرهنگ عالی فرصت داشتند و تا ابن سینا ها و ابوریحان ها و بیهقی ها و سنایی ها و فردوسی ها و ذکریای رازی ها را بپرورانند اما ملاعمرها، عبدالرحمان ها، نادرها، محمدگل خان مومندها، قدوس خان ها و صدها و هزاران آدم کش حرفه ی را به نام غازی به وجود آوردند! شرم باید کسانی بکنند که در قرن ۲۰ و ۲۱ هنوز با تفکرات داعشی و طالبانیستی و شوونیستی خود یک ملت را نابود کردند.شرم یاید کسانی بکنند که از خون خوردن، کله منار‌ ساختن، خراب و ویران کردن و کوچ اجباری دادن و قتل عام کردن و برده ساختن یک ملت صاحب تمدن و فرهنگ عالی لذت می برند! شرم باید کسانی بکنند که این مملکت را با تاریخ درخشان ۵۰۰۰ ساله اش در هرمرحله ی به اربابی فروختند و این کشور را تکه تکه کردند و تمام مواریث و فرهنگ ما را نابود کردند.
به راستی! چرا حیا نمی کنید. چرا اعتراف نمی کنید که توان اداره یک کشور متعالی و متمدن را ندارید؟ می دانید شرم باید کسانی بکند که گذاشتند یک جماعت وحشی و خون خواره شهر اولیا و عرفا و مهد تمدن و فرهنک را به ویرانه تبدیل کنند! واقعا با شما گیر مانده ایم. نمی دانیم شام سیاه این ملت و این آب و خاک چه وقت به سپیده سحر خواهد رسید؟ چرا به جای تبرئه خود؛ اعتراف نمی کنید که ساخت روحی و اخلاقی و اندوخته های فکری تان برای اداره یک کشور قد نمی دهد؟ تا حال مماشات کرده ایم که شاید این غبار فتنه و جهل فرونشیند. شاید این شام سیاه به سحر ارامش رسد. شاید این جنون جنگ و جنایت و قبیله گرایی و تمامیت خواهی به صبح صادق انسانیت و مدنیت و خیرخواهی و شایسته سالاری سلامی دوباره دهد اما می بینیم که انگار همه افراد قبیله نه دنبال ایجاد تمدن و رشد فرهنگ اند و نه دنبال ایجاد یک کشور متحد و پیش رفته که همه همت و آروز و آرمان شان در اختیار داشتن قدرت در این کشور است. قدرت و دیگر هیج و این جاست که دیگر سکوت و محافظه کاری و تعارف را کنار باید بگذاریم و حرف و منطق مان را بیان کنیم. شاید به هوش آمدند و شاید از جنایت و خیانت و وطن فروشی و انتحار و وحشگری و تمامیت خواهی دست برداشتند و شاید....

>>>   من یک ایرانی هستم ولی این را می دانم که اگر افغانی ها همه متحد نشوید و علیه امریکا و غرب قیام نکنید کاری که غربیها سر سرخپوستان اوردند بر سر شما هم خواهند اورد و منابعتان را به غارت خواهند برد با اختلاف افکنی و قبیله بازی و فساد خودتان را به جان هم می اندازند

>>>   Latif Pedram III
به قلم نویسنده و پژوهشگر افغان شبیرکاکر:
دیروز آقای هارون امیرزاده در بارهء جنګ غزنی نوشت که جنګ غزنی تنها جنګ چند تاطالب افغان با دولت نیست۰ این جنګ میان دو فرهنګ توحش قبیلوی و شهری است که مدیریت آنرا اشرفغنی به عهده دارد تا پایتخت تاریخی خراسان از صفحهء روزګار محو شود وتمام آثار باستانی خراسانیان ازبین برود۰ اما سوال که باقی می ماند این است که : چی کسانی در صف غنی علیه طالبان افغان میجنګند؟ اګر این جنګ میان دو فرهنګ است چرا فرزندان فرهنګ شهری غیر پشتون؛ زیر پرچم غنی بحیث نماد فرهنګ قبیلوی در آمده اند واز وی اطاعت میکنند؟

>>>   درست فرمودید اقای حسن علی عدالت مورد تایید است.

>>>   جناب حسن علي تا زمان كه ديكتا تور جنايت كار وغني فاشست و متقلب گوسفندي در قدرت است همين آش است و همين كأسه. تاجك هزاره ازبيك بپا خيزيد قبل از اينكه نابود تان كند دشمن را نابود كنيد و اگر دشمن را نابود نكرديد پس منتظير نابودي باشيد. اين فاشست يهودي أصلاً مشروعيت ندارد جهاد در برابر غني واجب مثل نماز است.
سيد ضيا كويته پاكستان

>>>   بـه :اگر افغانی ها همه متحد نشوید....
درجریان سه صد سال گذشته امریکائی ها نبودند ما چی دست آوردی داشتیم که حالا ملامتی رابه دوش امریکائی ها بیاندازیم ، امریکائی ها پول میدهند که برای سرباز معاش بدهیم اما ما پول معاش سرباز را دزدی میکنیم وسلاح ومهماتش را به فروش میرسانیم ،امریکائی ها 17 سال است که آمده اند ،تقصیر ناکامی وعقب مانی زمانه های پیش ازینهارا بدوش کی بیندازیم ؟؟

>>>   فقط و فقط تجزیه از این وحشی ها راه حل است.
اوغان انسان شدنی نیست.
غیر اوغان ها بیغیرتی را بس کنید متحد شوید و خواهان تجزیه بین اوغان و غیر اوغان شوید. دیگر راهی وجود ندارد.

>>>   نظری
دوستان عزیزگناه هیچ کس نیست فقط گناه خودماست که متحدانه عمل نمیکنیم وبه فکرقوم گرائی هستیم وگرنه درکدام صف محاربه ازتمام اقوام افغانستان پهلوی هم درتمام جنگ هاسهیم نیستندپس چراازخواب غفلت بیدارنمیشویددرحالیکه خودم ازاقوام پشتون هستم ولی به هیچ عنوان تبعیض رادوست ندارم وقتی خدای به همین قدرعزمت وبزرگی میگوید ان اکرمکم عندالله اتقاکم ودرجای دیگرمیفرماید انماالمومنون اخوه پس چرابین یکدیگرنفاق ایجادمیکنیدبه لحاظ خدانکنیداین کارراتبعیض است که باعث نابودی تمام افغانهامیگردد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است