غزنی در میان آتش، ارگ در نشینان در جشن
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۳    ۱۳۹۷/۵/۲۲ کد خبر: 153680 منبع: پرینت

در روزی که غزنی در میان دود و آتش می سوزد ارگ نشینان جشنواره جوانان می گیرند.

ارگ نشینان حق دارند که انواع جشن ها و از جمله جشن جوانان را برپا کنند چون جوانان مربوط به خانواده های قدرتمندان و ثروتمندان افغانستان در بدل خون و ویرانی افغانستان، در بدل کشتار هزاران جوان در قوای مسلح افغانستان و بالاخره در بدل هزاران جوان که در راه مهاجرت در درون دریاها طعمه صید ماهی و نهنگ گردیدند در درون قصر ها زندگی می کنند دالر را مانند کاغذ مصرف می کنند و همچنان از سیر و سیاحت در دور جهان لذت می برند و اکثرا در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل می کنند.

اما خطاب من جوانان و افراد خارج از این دایره هستند که چگونه شما در این وضعیت جشن جوانان را تجلیل می کنید که در کوچه ها و پس کوچه‌های شهر غزنی جسد ده ها جوان به خاک و خون غلطیده است و کسی توان دفن و کفن آنها را ندارد گذشته از آن در سراسر افغانستان روزانه ده ها جوان قوای مسلح افغانستان کشته می شوند و ده ها جوان دیگر در راه مهاجرت به دریا غرق می شوند پس آیا غرور جوانی شما چگونه ایجاب می کند که در این شرایط جشن برپا کنید و به سخنان برپا کننده جشنواره کف بزنید؟

آیا جوانانی که در راه دفاع از وطن در شهر غزنی کشته شدند لیاقت آن را نداشتند که رییس جمهور از آنها حد اقل یاد می کرد و به روح آنها اتحاف دعا نثار می کرد از همه درد آور این است که مردم ما حالا به هر یاوه گویی چک چک می کنند مگر زنده باد آیس کریم چک چک به کار دارد درحالیکه فاجعه هولناک شهر غزنی نتیجه ی همین زنده باد آیس کریم گفتن است.

گذشته از آن در تمام جهان قشر جوان قشر پیشرو و قشر بی باک و منتقد جامعه هستند و روح اکثر جوانان روح سرکش و به اصطلاح عامیانه کاکه جامعه است که به آسانی ذلت و چاپلوسی را برنمی‌تابند و به هر یاوه گویی بیجا کف نمی زنند.

مگر جوانان فراموش کرده اند که به رضا رفعت اول نمره عمومی کانکور سال گذشته وعده بورس تحصیلی را داده بودند چون ایشان واسطه نداشت هزاران نفر واسطه دار و پولدار را برای تحصیل به خارج فرستادند مگر کسی یاد از مستحق اصلی تحصیل در خارج از کشور رضا رفعت نکردند پس چه نیازی است که جوانان کشور به حرف های میان تهی کف بزنند؟

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزنی
جشن
روز جوان
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   تابه کی مردم را فریب می دهید اګرواقعا غیرت داریدهمین حالا ازمقام های خویش استفعا نماید. تامردم ازشجاعت و قهرمانی تان یاد وبود نماید . درغیر ان؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است