بازگشت به هویت ها و اقتدار گذشته
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۵    ۱۳۹۷/۵/۲۰ کد خبر: 153612 منبع: پرینت

پشتونيست ها حاكميت سيصد ساله خود را كه جز فلاكت و بدبختی برای مردم ما چيزی نداشته به رخ سه هزار ساله تاريخ، فرهنگ و حاكميت تمدن پارس ها می كشند.

گاهی اوقات بی شرمانه عبدالرحمن خان قاتل را با كورش كبير پادشاه عادل مقايسه می كنند و حتی بهتر و برتر می دانند. فاشيست های پشتونيست خواه پا را فراتر از دايره واقعيت ها می گذارند حتی شاعران خود را با بزرگان پارسی مانند مولانا، حافظ، سعدی، ناصر خسرو، نظامی و... كه در جهان فرهنگ و ادب همچون ستارگان می درخشند مقايسه می كنند.

يادآوری تاريخ و گذشته فرهنگی كاری است شايسته و قابل توجه اما نه اينكه مردمانی كه نه ريشه فرهنگی دارند و نه تاريخ آنگاه خود را در برابر يك از تمدن های كهن و صاحب نام جهان قرار می دهند و مقايسه می كنند تاريخ و ادبيات خود را.

يكي از پشتون ها چه با بی انصافي تمام در مورد حاكم اوغان و پادشاه پارس قضاوت كرد و گفت: عبدالرحمن خان مانند كورش كبير بود! عبدالرحمن خان دستور به قتل عام غارت قلع قمع و تخريب منازل مردم غير قوم خود در يک محدوده ی جغرافيای كوچک داده بود و همه را از دم تيغ رد می كرد حتي هزاره ها و ازبک ها را به بهانه اينكه چشم هايشان مانند مخالفان است كور می كرد.

اما كورش كبير كه بخش بزرگی از جهان آن روزگار را زير فرمان داشت چنين فرموده: من برده داری را به راه انداختم، درماندگی شاهان را چاره كردم، فرمان دادم همه مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و كسی آنان را نيازارد، من همه شهرهای ويران را از نو ساختم، همه نمايشگاه هاي بسته شده را گشودم، همه مردمان آواره را به جايگاه خود برگرداندم، خداوند بزرگ از كارهاي نيك من خشنود شد بشود كه دل ها شاد گردد.

اين هموطن پشتون از نسل ناقلين و عبدالرحمن خان اصلا نمی دانست كورش كبير كيست؟

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتونیست
کوروش کبیر
عبدالرحمن خان
نظرات بینندگان:

>>>   طاهر پشتون
در قدیم دو امپراطوری وجود داشت که یکی ان آریانا و بعدا خراسان بود و دیگری پارس بود. اصلا ان دو امپراطوری بعدا یکی بنام افغانستان شد و دیگری درین اواخر ایران شد. و درین دو کشور دو مردم با عزت و نامدار زنگی میکنند در افغانستان افغانها (که اکثریت انها پشتون استند) و در دیگری یعنی ایران ایرانیها که اکثریت آنها پارسی استند. البته یک مردم با عزت دیگر نیز درینجا وجود دارند ترکتبار ها. یک عده دیگر بی هوت استند که گاهی اسم خودرا تاجک میگوند و گاهی دیگان (اصلا افغان اند)و لی نمیدانند که پارسی اند یا افغان در نتیجه در آیند نزدیک یا افغان میشوند یا پارسی (ایران فعلی) که دران صورت شیعه هم باید شوند (مثلیکه دیگران شان که در خراسان ایران توسط صفوی ها شدند). انشاالله از افغانستان گم خواهند شد مگر اینکه به اصل خویش یعنی افغانیت برگردند و زبان اصیل افغانی خویش دری را دوباره بپذیرند.

>>>   قیام ملی برعلیه حامیان طالب این مردم حسود هستند و ازاین به بعد شهر ما را توسط طالب وحشی خراب به زمین سوخته مبدل می کنند

بخاطریکه ارگ نشینان وحشی از صدای عدالت خواهی مردان شجاع سخت در حراس اند و از ریختن خون اقوام عیر افغان توسط تروریستان مزدور پاکستان لذت می برند.

حکومت نا مشرو ع غنی « یعنی حکومت حفظ الله امین ادم کش » اشرف غنی احمدزی پیشا هنگ نیروهی ا شغالگر امریکایی مقصر همه بدبختی درکشور اسلامی ما همین غنی احمدزی کوچی روانی و متعصب و گذافه گو است که غنی شهر باستانی مرکز زا بلستان مارا توسط برادران طالب خود به آش کشد .
اشر ﻏﻨﻲ احمد زی ﻓﺎشیست و ﻣﺘﻌﺼﺐ تنها ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ احمدزی های متعصب است ﻧﻪ ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ نه پدر معنوی ازبک ، تاجیک ، هزار ه دیگر اقوام شریف کشور است.

در بین قبیله احمدزی کوچی ناقلین هندی الاصل ملتانی یک آدم روشنفکرد با تفکر انساتی و اسلامی دیده نمی شود ولی صد ها تن فاشیست وطن فروش آدم کش تروریست دارند که امروز نسل کشی می کند، حکومت قبیله احمدزی کوچی با طالب وحشی هم دست است , جوانان پولیس و ارتش ، امنیت ملی مربوط به یک قوم خاص غیر افغان را اشرف غنی احمدزی کوچی هر روز دسته دسته می کشد و یا به دست طالب می سپارد.

غنی احمدزی کوچی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، فقر ، ناداری، گرسنگی و بیکاری و بی دفاعی مردم عام کشور از دست تروریستان ندارد ، مفکوره غنی احمدزی مانند حفظ الله امین یک شخص خون آشام و خون خوار کم اصل و کم درک است و تنها غنی احمدزی درک حیوان صفت مانند کفتار ها دارد . سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل جان بی دفاع مردم عام کشور و سربازان شجاع ما و مردم شریف وطن ما مانند افکار حفظ الله امین خون خوار و خون ریز است به آگاهی همه جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی کشور چه در داخل و خارج به عرض می رسانم که ادامه حکومت اشرف غنی مزدور انگلس و پاکستان و خون خوار در قدرت باعث بحران کلان مانند جنگ بین اقوام در کشور است حتی کشور را بسوی تجزیه می برد و در این چهار سال حکومت نابکار بی برنامه غنی احمدزی کوچی فاشیست فقد آغوشته تعصب قومی بین مردم غیر افغان و انها را آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه د گیری نمی می برد .

از اینکه هر روز تابوت عزیزان مان را با اجسادشان به زیر خاک دفن کرده خسته شدیم، هیچ بی وجدان و بی غیرت تاجیک هزاره و ازبک نیست که تمام جوانان ما را از جنوبی جمع کرده بیاورد تا هر قوم باید امنیت ولایت و خانه و محل زندگی خود را بگیرد، ما هر روز از جنوبی محافظت می کنیم، با تاسف در بدل محافظت از خانه و منزل این بزرگواران نا سپاس کوچی تابوت جوانانمان را هدیه می گیریم. شهود است که مظاهره چیان زن در ولایت جوزجان گفته اند که غنی مسلمان نیست و آنها غنی کوچی را به صفت ریس جهمور مشورع نمی شا ناسند ؛ بخاطریکه طلبان به کمک غنی در نواحی شان ظلم ستم و بیدا می کنند .

مبارزان دلسوز به بوطن مردم شریف چه در داخل و خارج کشور همه خواهان برکناری غنی متغصب و خون ریز و دیگر رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها میخواهند.

یکی از اولین گام درراه ازبین بردن اختلافات و تعصبات قومی وقبیلوی است تخییر نام افغانستان به بنام خراسان ، باختر و آریانا است. زیرا افغان ، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، وهم در اروپا این نام بد نام از نظر مواد مخدربنام سورته افغان« جرس سیاه افغان » ! از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.

افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.

درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.

ظلم کن اشرف غنی امروز فردا می شود
شمر ثانی گر شوی مختار پیدا می شود
مثل فرعون گر همه مردم در کشتن دهی
کودک این سر زمین یکروز موسی می شود
گیرم این قصر ریاست از تو قوم تو شد
قوم طغیان گر آخر غرق دریا می شود
قوم پرستی کن رها پرهیز استبداد را
ورنه از هر کوچه یک خالق هویدا می شود
ملت آزاده را گویید از ما این خبر
شاد باشید روز ظالم زود بیگاه می شود
اگر برنامه ناقلين کوچی توسط غنی احمدزی کوچی تكميل و کامیاب شود و كوچي ها در تمام نواحي شمالمی و شمال جاي يافتند عاقبت اش چنين خواهد بود ، لکد مالی باغ و حاصلات و چرگاه هر روز جنگ و خونريزی با کو چی ها ! باید برنامه اسکان کوچی های جاهل آفت طبیعی آور ا کرفته شود اگر فردا دیر خواهد شد.
بلی این مفکوره رقابت سالم من برای بهبود وطن عزیزم افغانستان ا ست.

>>>   بابرادر طاهر پشتون هم نظر هستم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است