این جمع تا هنوز درک درستی از اوضاع ندارند(عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۷/۵/۲۰ کد خبر: 153607 منبع: پرینت

به نظر می رسد این جمع تا هنوز درک درستی از تکنولوژی، زمان اجرا و فضای لازم برای برنامه بایومتریک ندارد و فقط یک کلمه را شنیده است که در جهان برنامه بایومتریک هم وجود دارد و تمام.

این برنامه در بیست و هفت کشور جهان پنج سال (2001-2006) طول کشید تا تمام شناسنامه ها و کارت های ملی مهیا و آماده گردد. دو کشور همسایه ما ایران و امارات در مدت بیش از شش سال موفق به اجرای کامل آن شدند حالا این جمع نمی دانم با کدام عقل و منطق تقاضا دارد بایومتریک در دو ماه آنهم در کشوری مانند افغانستان اجرایی گردد؟

واقعیت امر این است که اینها می خواهند یک دولت موقت چهارساله داشته باشند و همچنان به انحصار قدرت، ثروت و سیاست در کشور بپردازند. واقعیت تلخ دیگر این است که هیچکدام از این جمع شانس کاندیدای واحد شدن و موفقیت را ندارند و این بدبختی خود را قبلا از طریق استخاره توسط حضرت مجددی بدرستی دریافته اند.

با همه ی دیوانگی های حاکم ارگ کابل و سیاست فاشیستی اش بازگشت به آغاز راه آمده و تکرار تجربه های ناکام نه خواست مردم است و نه به صلاح ملک و ملت. واقعیت امر این است که این مجموعه نه انتخابات می خواهد و نه اصلاحات آنچه را که این جمع نامتجانس پراکنده و لندکروزر سوار مدنظر دارند و هی این پا و آن پا می کنند به شرح زیر می باشد:

الف) ایجاد یک دولت موقت با زعامت حامد کرزی و سه معاون از شاهدان مافیایی روباه.
ب) تغییر قانون اساسی به نفع حامدکرزی که بتواند برای دوره بعدی خود را نامزد نماید و اینبار با سه معاون از سه قوم وارد انتخابات شود.
ج) مصالحه با طالبان براساس طرح حامدکرزی و برگزاری انتخابات انتصابی پارلمان مطابق لیست انتخابی و انتصابی حواریون، اقوام، آقازاده ها و عناصر وابسته به این جمع.

اما واقعیت تلخ این است که این جمع تحلیل درستی از موقعیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و منطقه ای افغانستان و مناسبات بین المللی ندارند جالب توجه این است که این جمع هیچ طرح و برنامه ای برای زدودن فقر، ایجاد بازار کار، ممانعت از کشت و قاچاق مواد مخدر و توسعه متوازن ندارند.

بهترین کار برنامه ریزی جهت کنترل انتخابات در همکاری با نهادهای بین المللی و تدوین طرح های عملی با همکاری نهادهای مدنی و دولتی در کشور می باشد.


حمع ایتلاف ملی احزاب افغانستان



عبدالحی خراسانی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سران ایتلاف
اوضاع افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   واقعیت امر این است که این مجموعه نه انتخابات می خواهند و نه اصلاحات. انتخابات و اصلاحات بهانه است.

>>>   پولش را این غاصبین واختلاس گران بدهند حکومت میتواند در یک سال آنرا توسط کمپنی جرمنی آماده سازد

>>>   اينها در قدم اول اين كشور را از شر دسايس روز افزون اشرف غنى تقلب زى نجات داده بجاى ايجاد معاونيتها سيستم سالم ايجاد نمايند مهاجر.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است