دولت اوغان عبدالرحمن خانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۳۹۷/۵/۲۰ کد خبر: 153604 منبع: پرینت

زير نام صلح و مذاكره از اجلاس بن تا امروز همه چيز را از دست داده ايم. كرزی را مثل قهرمان وارد كابل كرديم، حكمتيار را هم مانند يک بزرگ آورديم و حالا نوبت ملا هيبت الله است كه زير نام صلح مانند يک ابر قهرمان وارد شود.

طالبان در مذاکره با آمریکایی ها چنين پيشنهاد كرده اند:
1. بیرون شدن فهرست رهبران طالبان از فهرست سیاه.
2. به رسمیت شناختن طالبان بعنوان طرف جنگ نه طرف سیاسی.
3. تامین امنیت خانواده طالبان در مناطقی که در کشور زندگی می کنند.
4. تعیین والی، رییس امنیت، فرمانده پولیس در مناطقی که خانواده های طالبان زندگی دارند البته نه از افراد طالب نه هم از افراد دولتی از گروه بی طرف.
5. باز شدن پول های بسته شده طالبان در بانک های جهانی.
6. آوردن یک حکومت موقت در چارچوب جلسه بن دوم.
7. گفتگوی مستقیم با آمریکاییان.
8. جابجایی افراد از گروه بی طرف در وزارت خارجه، وزارت داخله، وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی.
9. رهایی چهره های ارشد طالبان از زندان های گوانتانامو و بگرام.
10. لغو شورای صلح و راه اندازی انتخابات بمنظور انتخاب نمایندگان شورای صلح از سرتاسر کشور.

تبصره: حکومت موقت در چارچوب جلسه بن دوم در راه است و همان طرح خانم رافایل سکرتر اول وزارت خارجه آمریکا دارد تحقق می یابد‌. او هفده سال پیش گفته بود که جنگ افغانستان بسیار هزینه بردار است و تنها راه حل آن مشارکت طالبان در قدرت است البته در این نگرش طالبان پدیده ی جدا از سازمان القایده پنداشته شده است.

اعتراض طالبان به آمریکا: بخاطر دولت افغانستان مذاکره نمی کنیم هربار نماینده مذاکره کننده دولت جزییات مذاکره را به پاکستان و انگلیس گفته اند و در نتیجه مذاکره کنندگان ما را پاکستان کشته است.

به اين بسته پيشنهادی طالبان يا برادران كرزی بايد گفت در استمرار تک قومی كردن حكومت فاشيستی اوغانی مانند نظام دوره عبدالرحمن خان است. يک بخش دولت در دست غلجايی ها است، بخش ديگری به حزب اسلامي واگذار شده است يک تعداد كارمندان و سربازان غيرپشتون كه در دولت هستند بايد كنار بروند و نيروهای طالب جايگزين يا همان لشكر مخوف كرزی وارد شود.

اين همه مردم غيرپشتون هيچ نقشی در معادلات كشور ندارد جز مذاكرات كه هميشه هم همه چيز بخشيده می شود. امروز فرمانده آمريكايی گفت با طالب ها و داعشی های تسليمی مانند مهمان برخورد نشود بعنوان اسير جنگي برخورد كنيد اما فاشيست ها به علت حضورشان در دولت رفتار عوامفريبانه می كنند با مردم و آمريكايی ها آنها جنگ و بحران ها را برعكس تعبير می كنند و از اين راه اهرم های قدرت را تصاحب می كنند تا آنجا كه ديگر هيچ غيرپشتونی در پست های مهم دولتی نباشد و يک دولت عبدالرحمن خانی شكل بگيرد.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دولت اوغانی
طالبان
مذاکرات
نظرات بینندگان:

>>>   بنده هر روزه برای امیر آهنین درود میفرستم.
اسم امیر در تاریخ وطن جاودانی است ، باز هم درود بر روان آن مرد شجاع و وطندوست.

>>>   حکومت ناکام نیم از اعضای آن جاسوسان انگلیس وپاکستان هستند

>>>   چند روز بعد خواهید دد که چه بر سر وطنفروشان می آید.

>>>   قیام ملی برعلیه حامیان طالب این مردم حسود هستند و ازاین به بعد شهر ما را توسط طالب وحشی خراب به زمین سوخته مبدل می کنند

بخاطریکه ارگ نشینان وحشی از صدای عدالت خواهی مردان شجاع سخت در حراس اند و از ریختن خون اقوام عیر افغان توسط تروریستان مزدور پاکستان لذت می برند.

حکومت نا مشرو ع غنی « یعنی حکومت حفظ الله امین ادم کش » اشرف غنی احمدزی پیشا هنگ نیروهی ا شغالگر امریکایی مقصر همه بدبختی درکشور اسلامی ما همین غنی احمدزی کوچی روانی و متعصب و گذافه گو است که غنی شهر باستانی مرکز زا بلستان مارا توسط برادران طالب خود به آش کشد .
اشر ﻏﻨﻲ احمد زی ﻓﺎشیست و ﻣﺘﻌﺼﺐ تنها ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ احمدزی های متعصب است ﻧﻪ ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ نه پدر معنوی ازبک ، تاجیک ، هزار ه دیگر اقوام شریف کشور است.

در بین قبیله احمدزی کوچی ناقلین هندی الاصل ملتانی یک آدم روشنفکرد با تفکر انساتی و اسلامی دیده نمی شود ولی صد ها تن فاشیست وطن فروش آدم کش تروریست دارند که امروز نسل کشی می کند، حکومت قبیله احمدزی کوچی با طالب وحشی هم دست است , جوانان پولیس و ارتش ، امنیت ملی مربوط به یک قوم خاص غیر افغان را اشرف غنی احمدزی کوچی هر روز دسته دسته می کشد و یا به دست طالب می سپارد.

غنی احمدزی کوچی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، فقر ، ناداری، گرسنگی و بیکاری و بی دفاعی مردم عام کشور از دست تروریستان ندارد ، مفکوره غنی احمدزی مانند حفظ الله امین یک شخص خون آشام و خون خوار کم اصل و کم درک است و تنها غنی احمدزی درک حیوان صفت مانند کفتار ها دارد . سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل جان بی دفاع مردم عام کشور و سربازان شجاع ما و مردم شریف وطن ما مانند افکار حفظ الله امین خون خوار و خون ریز است به آگاهی همه جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی کشور چه در داخل و خارج به عرض می رسانم که ادامه حکومت اشرف غنی مزدور انگلس و پاکستان و خون خوار در قدرت باعث بحران کلان مانند جنگ بین اقوام در کشور است حتی کشور را بسوی تجزیه می برد و در این چهار سال حکومت نابکار بی برنامه غنی احمدزی کوچی فاشیست فقد آغوشته تعصب قومی بین مردم غیر افغان و انها را آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه د گیری نمی می برد .

از اینکه هر روز تابوت عزیزان مان را با اجسادشان به زیر خاک دفن کرده خسته شدیم، هیچ بی وجدان و بی غیرت تاجیک هزاره و ازبک نیست که تمام جوانان ما را از جنوبی جمع کرده بیاورد تا هر قوم باید امنیت ولایت و خانه و محل زندگی خود را بگیرد، ما هر روز از جنوبی محافظت می کنیم، با تاسف در بدل محافظت از خانه و منزل این بزرگواران نا سپاس کوچی تابوت جوانانمان را هدیه می گیریم. شهود است که مظاهره چیان زن در ولایت جوزجان گفته اند که غنی مسلمان نیست و آنها غنی کوچی را به صفت ریس جهمور مشورع نمی شا ناسند ؛ بخاطریکه طلبان به کمک غنی در نواحی شان ظلم ستم و بیدا می کنند .

مبارزان دلسوز به بوطن مردم شریف چه در داخل و خارج کشور همه خواهان برکناری غنی متغصب و خون ریز و دیگر رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها میخواهند.

یکی از اولین گام درراه ازبین بردن اختلافات و تعصبات قومی وقبیلوی است تخییر نام افغانستان به بنام خراسان ، باختر و آریانا است. زیرا افغان ، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، وهم در اروپا این نام بد نام از نظر مواد مخدربنام سورته افغان« جرس سیاه افغان » ! از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.

افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.

درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.

ظلم کن اشرف غنی امروز فردا می شود
شمر ثانی گر شوی مختار پیدا می شود
مثل فرعون گر همه مردم در کشتن دهی
کودک این سر زمین یکروز موسی می شود
گیرم این قصر ریاست از تو قوم تو شد
قوم طغیان گر آخر غرق دریا می شود
قوم پرستی کن رها پرهیز استبداد را
ورنه از هر کوچه یک خالق هویدا می شود
ملت آزاده را گویید از ما این خبر
شاد باشید روز ظالم زود بیگاه می شود
اگر برنامه ناقلين کوچی توسط غنی احمدزی کوچی تكميل و کامیاب شود و كوچي ها در تمام نواحي شمالمی و شمال جاي يافتند عاقبت اش چنين خواهد بود ، لکد مالی باغ و حاصلات و چرگاه هر روز جنگ و خونريزی با کو چی ها ! باید برنامه اسکان کوچی های جاهل آفت طبیعی آور ا کرفته شود اگر فردا دیر خواهد شد.
بلی این مفکوره رقابت سالم من برای بهبود وطن عزیزم افغانستان ا ست.

>>>   درود بر روان رحمته الهی امیر عبدالرحمن افتخار افغانستان و افغانها.
باحترام یاسین کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است