کانادا: به فشارها علیه رژیم سعودی را ادامه می‌دهیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۷    ۱۳۹۷/۵/۲۰ کد خبر: 153584 منبع: پرینت

در ادامه اختلافات دیپلوماتیک بین کانادا و سعودی، جاستین ترودو صدراعظم کانادا اعلام کرد که به فشارها علیه ریاض ادامه خواهند داد.
صدراعظم کانادا اعلام کرد علی‌رغم تنش‌های دپلوماتیک ایجاد شده با سعودی ها، به فشار علیه این رژیم در حوزه آزادی‌های مدنی، نقض حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان را در عربستان ادامه خواهیم داد.

الکس کلیمنت روزنامه نگار خبرنامه سیگنال در گفتگو با شبکه سی ان بی سی (CNBC) اعلام کرد که این بحران دپلوماتیک بخشی از پلان بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی برای ایجاد یک دیکتاتوری روشنفکرانه در یکی از جامعه‌های محافظه‌کار در جهان است.
وی ادامه داد: من فکر می‌کنم که آن‌ها به خاطر یک دلیل بسیار مهم، به این حد حساس استند. محمد بن سلمان تلاش می‌کند که یک روند ظریف را اجرا کند، یعنی از یک‌سو برخی از جوانب جامعه کاملاً محافظه کار عربستان را آزاد کند و از سوی دیگر یک قدرت مطلق در این جامعه به دست آورد. این رویکرد، یک استبداد جدید در عربستان توسط آل سعود است.

اختلافات میان دو کشور زمانی اوج گرفت که دپلومات‌های کانادایی از جمله وزیر خارجه کانادا در پیام‌هایی در تویتر نگرانی شدید خود را از بازداشت‌های جدید فعالان جامعه مدنی و حقوق زنان در عربستان از جمله سمر بدوی ابراز داشته و مسوولان عربستانی را به آزادسازی عاجل این زندانیان تشویق کرد، اما این درخواست کانادا خشم شدید مسوولان ریاض را به دنبال داشت.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کانادا
سعودی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است