احزاب سیاسی در مورد انتخابات توافق کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۲    ۱۳۹۷/۵/۱۸ کد خبر: 153563 منبع: پرینت

نماینده حزب جنبش ملی می‌گوید که احزاب بزرگ سیاسی در مورد روند انتخابات و مذاکرات صلح با گروه طالبان به توافق رسیده‌اند و جزییات آن به زودی اعلام می‌شود.
بشیراحمد ته‌ینج، سخنگوی حزب جنبش ملی گفت که در هفته گذشته در چندین جلسه تمام جریان‌های بزرگ سیاسی افغانستان در مورد پروسه انتخابات و روند صلح با طالبان رایزنی کرده و روی مسائل مهم به توافق رسیده‌اند و نتایج کلی این جلسه‌ها به‌زودی در یک نشست بزرگ در کابل اعلام خواهد شد.

ته‌ینج جزییات بیشتری در این مورد ارایه نداده اما در عین زمان، رهبری شورای حراست و ثبات نیز تایید می‌کند که جریان‌های سیاسی در مورد برخی از مسایل مهم به توافق رسیده‌اند.
این در حالی ا‌ست که اعضای سه جریان بزرگ در افغانستان در روزهای اخیرا دیدارهای مکرری باهم داشته‌اند که در آن، اعضای شورای حراست و ثبات، ایتلاف بزرگ ملی و نمایند‌گان یا شخص حامد کرزی، حضور داشته‌اند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احزاب سیاسی
حزب جنبش
نظرات بینندگان:

>>>   Amirzada II
آیا قیصاری زنده است و یا مثل آیس کریم در شکم غنی آب شده؟

امروز بشیر احمد تینج سخنگوی جنرال دوستم دو قطعه عکس مشترک و یک قطعه عکس انفرادی فرمانده قیصاری را که او را صحت و سلامت و خوش نشان می دهد، در فیس بوک منتشر کرد. هم چنان بقول وی قیصاری از طریق تلفون با معاون اول رئیس جمهور از صحت و سلامتی خود اطمینان داد.
بسیاری طرفداران او از دیدن این عکس ها پس از هفته ها نگرانی بسیار خوش شدند و باور کردند، که قیصاری صحت و سلامت است. اما برخی ها هنوز شک دارند و می پرسند بجای سه قطعه عکس مشکوک باید یک پیام کوچک ویدئویی از صحت و سلامتی او برای دوستانش می فرستاد، بهتر بود.
عده زیادی هم هستند که اختلافات در رنگ لباس قیصاری را در دو عکس مشترک و نشسته او در حال صحبت تلفونی به دیده شک می نگرند.
این در حالیست در عقب صحبت تلفونی قیصاری بیرق ملی و امنیت ملی دیده می شود. سوال اینجاست، این تفاوت رنگ لباس در چیست و آیا این بیرق ها اصلی است و یا فوتوشاپ؟
پرسش اساسی دیگر اینست معاون اول اگر دارای صلاحیت است، چرا تا هنوز امر رهایی او را صادر نکرده است و در عوض با انتشار چند قطعه عکس صلاحیت خود را برخ طرفداران خود می کشد؟
باوجود انتشار این عکس ها بسیاری ها هنوز هم می پرسند آیا واقعا فرمانده قیصاری زنده است و یا در شکم غنی مثل آیس کریم آب شده است؟
آیا با انتشار سه قطعه عکس مشکوک می توان واقعیت های پشت پرده را برای مدتی طولانی کتمان کرد؟

>>>   Salam
به عاشقان وحدت ملى ؛
اگر مى خواهيد به مقام و جايگاهى برسيد و مرغ بخت بر فرق تان بنشيند ، در كون نام تان لقب (زى) را دْم بسازيد و حاجت هم نيست آنرا شور دهيد ، اين دنباله يى سحر آميز مانند عصاى موسى معجزه خواهد كرد و هر بحرو درياى را شق خواهد نمود. ورنه با شوراندن دْم هاى تاجيكى ، هزاره گى و ازبيكى موش هم از جايش نخواهد شوريد .

>>>   احزاب سیاسی درافغانستان به طور رسمی درهفده سال آخر ودوران دیموکراسی واقعی در وزارت عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان ثبت و راجستر گردیدند. گرچه دزرمان حکومت شاهی هم احزاب وجود داشتند تظاهرات و اعتراضات مدنی میشدند امااحزاب سیاسی در دولت راجستر نبودند. ازبرکت جهاد مقدس واتحاد ملت مومن و همکاری جامعه جهانی اکنون احزاب سیاسی در دولت ثبت هستند ونقش خیلی عمده درتعین ورهبری سرنوشت قوای سه قضائیه،مقننه واجراییه افعانستان دارند. این احزاب نمی گذارند که هیات دولت راه های اشتباه را در مسیر فعالیت و سیاست خود قرار دهد.
درتمامی کشورهای دموکراسی جهان احزاب اپوزیشن حکومت، حکومت مقتدر را نمیگذارند که راه اشتباه را اختیار کنند وبه ملت آسیب برسانند.اپوزیشن درموقع ودر عین زمان از رفتن راه وپلان خطرناک حکومت برسر اقتدار جلوگیری می نمایند.لذا احزاب سیاسی برای اصلاح و پیشبرد صحیح امورات دولتی و حکومتی نقش عمده و اساسی دارند.متاسفانه درافغانستان نقش احزاب کمرنگ دیده میشوند و قدرت اصلی به دست قوه اجراییه هستند و بقیه ارگان های دولتی و احزاب سیاسی حرف های شان خیلی کم شنیده میشوند.
ایتلاف احزاب سیاسی برای انتخابات پیشرو و نظرات و پیشنهادات مفید وخیلی ارزشمند آنها برای انتخابات قریب الوقوع افغانستان خیلی مفید هستند.من ائتلاف احزاب سیاسی افغانستان عم ازاحزاب جهادی وغیر جهادی برای حل مشکلات انتخابات و مسائل عمده ومهم سیاسی و نظامی افغانستان را فال نیک میگیرم واز خداوند متعال وحدت بیشتر و نظرات مثبت ومفیدتر برای بهبود جامعه زحر کشیده ووطن خراب شده افغانستان خواهانم امید وارم که سیاست مداران دلسوز وصلح جو ووطن دوست افغانستان دولت و حکومت افغانستان وهم مخالفین را تشویق و ترغیب نمایند که انتخابات آینده را با شفافیت بیشتر برگذار نمایند واین امانت مردم مجاهد ومومن افغانستان بدست خاینین ودشمنان رنگارنگ افغانستان نیافتد ثمره آن به هدر نروند.انشالله وتعالی.
ومن الله التوفیق.
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   Najib Salam
اكثريت مطلق نخبگان سياسى پشتون بدون استثنأ همه به گونه يى طالب اند ، تجربه دوران حكومت دارى طالبان و قرار گرفتن اين طيف در كنار طالبان و هم اين هژده سال اخير همين را مى رساند .
شما يكبار آرشيف هاى راديوى ها معتبر جهان از بى بى سى تا صداى امريكا و راديو دوچه ويلى را در زمان مقاومت عليه طالبان و حاكميت طالبان را مرور كنيد ، از ظاهرشاه تا كرزى و غنى و احدى و ديگران همه از طالبان به دفاع برخواسته بودند و قبيح ترين جنايات آنها را توجيه مى كردند، همين اكنون هواخواهان طالب حاكميت را به دست دارند و هيچ دليلى وجود ندارد كه اينها عليه طالب باشند . طالب ها لشكر سركوب اينها عليه اقوام غير پشتون اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است