به تجاوزهای داعش بر دختران و پسران رسیدگی کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۹    ۱۳۹۷/۵/۱۶ کد خبر: 153497 منبع: پرینت

حضور کودکان و نوجوانان در میان جنگجویان داعش که در جوزجان به نیروهای امنیتی تسلیم شده‌اند، چشمگیر بوده است. بیشتر آن‌ها زیر سن شانزده هستند.

باشندگان ولسوالی درزآب ولایت جوزجان می‌گویند در میان جنگجویان تسلیم شدۀ داعش کسانی هستند که بر دختران و پسران زیادی در ولسوالی‌های قوش‌تپه و درزآب تجاوز جنسی کرده‌اند که باید به کیفر برسند.
آنان مدعی‌اند که گروۀ داعش، کودکان زیادی را از این دو ولسوالی‌ و نیز ولایت‌های دیگر به صفوف داعش جذب کرده بودند و بر آنان تجاوز کرده‌اند.

عبدالواحد، یکی از باشندگان ولسوالی درزآب در این باره می‌گوید: «پسر را هم نکاح کرده است، دختر مردم را هم نکاح کرده گرفته برادر! هر ظلم این‌ها کرده‌اند.»
اوغلشاه، باشندۀ دیگر ولسوالی درزآب نیز می‌افزاید: «دختران مردم را بردند و به زور نکاح کردند، مردم از دست اینها خسته‌اند، اینها باید شناسایی و محاکمه شوند.»

گروۀ داعش در دو سال پسین در ولسوالی‌های درزآب و قوش‌تپه ولایت جوزجان نفوذ داشتند و گفته می‌شود که در این مدت دست به آزار و اذیت جنسی در برابر زنان و کودکان، آدم‌ربایی و قتل‌های زنجیره‌ای زده و هزاران خانواده را آواره ساخته‌اند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
تجاوز
نظرات بینندگان:

>>>   با پیوستن رهبر گروه داعش و افراد زیردستش به دولت در جوزجان، گزارش‌های کماکان تکان‌دهنده‌یی از رفتارهای خشن و همجسنگرایانۀ افراد این گروه انتشار می‌یابد.
عبدالله نام مستعار کودک ۱۴ ساله‌یی است که بنا بر ادعای خودش، یک فرمانده گروه داعش به زور با وی ازدواج کرده و وی را بار-بار مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است. به گفتۀ عبدالله، گروه داعش کودکان را از ولسوالی درزاب و چند ولایت دیگر که تعدادشان به پنجاه تن می‌رسید، جمع‌آوری کرده و به نکاح فرماندهانش درآورده بود.

اوغلشاه و عبدالواحد، دو تن از باشندگان ولسوالی درزاب می‌گویند، افراد این گروه بالای دختران و پسران زیادی تجاوز کرده‌اند. خواست خانواده‌هایی که از شکنجه‌های داعش در امان مانده‌اند این است که دولت این افراد را باید مجازات کند

>>>   Rahmaddin Güneş ممکن جنایات ضد بشری صورت گرفته باشد اما آنچنان که تبلیغات میکنند دو دلیل دار. یکی میخواهد بگوید که تورکان دور از چوکات دولت پشتونی ناقض قوانین انسانی اند که داعش و طالب جوزجان و میمنه بیشتر تورکها اند دوم میخواهد تورکان را جامعه لواط و زنا کار و ظالم و.... بشناساند

>>>   اينها داعش نيستند، كدام ملاي بچه باز است كه بچه هاي كم سن جهت هوسراني خود نگهداشته، اين ها مردم جنگي نيستند، و نه قدرت جنگ را دارند.

>>>   از این باید بفهمیم که داعش یعنی متجاوز بناموس مردم،غارتگر،اختطافگر ،قاتل ،راه گیروهمه وهمه خیانتهایکه درطول تاریخ مامردم افغانستان از کسانیکه زیرنام مجاهد ،طالب،دوستمی حزب اسلامی وحزب وحدت وغیره دیده ایم است وباید از طرف دولت سنگینترین جزا یعنی به اعدام محکوم شوندوباید خاطرنشانکرد که اینهامثل اوایل امدن بنام مجاهدین مردمرا جزا دادند فرقی ندارد.

>>>   تعریف داعش
داعش عبارت از یک گروهی از دزد راه گیر
متجاوز .ویکشاخه از مجاهدینی استند که
که در اوایل در کابل امده بودند چون سلاح بدست دارند از همه صلاحیتها استفاده
میکردند میباشند. وکدام فرقی ندارد.
.

>>>   بایددولت از فامیهایشان پرسان کند که ایا شماهارا راستی درعقد نکاحشان استید یابزور تفنگ ازخانه های تان شمارا اورده

>>>   حالا اسلام پیروز شده کمونست هارا بزانو درآوردید وازبرکتش ملیونرشدید اینها کفر نیستند پرواندارد هرکاری که میکند خود کرده را نه درد است نه درمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است