رییس جمهوری مکزیک از ترامپ انتقاد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۹    ۱۳۹۷/۵/۱۶ کد خبر: 153488 منبع: پرینت

رییس جمهور جدید مکزیک در اظهارنظری با انتقاد ضمنی از تهدید پیشین کشورش از سوی دونالد ترامپ برای ایجاد دیوار در مرز امریکا- مکزیک گفت: هیچ کس ما را با ایجاد دیوار تهدید نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آندرس مانویل لوپز اوبرادور که قرار است از اول دسامبر (10 قوس) در مسند ریاست جمهوری قرار بگیرد، روز دوشنبه در اظهارنظری که انتقادی غیرمستقیم از اظهارات دونالد ترامپ در مورد مکزیک محسوب می شود، گفت: مکزیک قرار است به یک قدرت تبدیل شود و تعادل قدرت را تغییر دهد. هیچکس ما را با اعلام اینکه مرزهای ما بسته خواهند شد یا نظامی می شوند، تهدید نخواهد کرد.

وی افزود: مکزیک رشد خواهد کرد و در این کشور شغل هایی ایجاد می شود.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیشتر با اشاره به میزان خشوت و کشتارها در مکزیک طی سال گذشته میلادی از این مساله به عنوان یکی از دلایل لزوم ایجاد یک مرز امن تر بین کشورش با مکزیک یاد کرده بود.

پیشتر وعده ترامپ برای ایجاد دیوار حایل در مرز آمریکا با مکزیک و بازگرداندن مهاجران ثبت نشده مکزیک انتقادهایی را در میان مقام های مکزیکی به دنبال داشت. این اظهارات ترامپ موجب ایجاد بدترین تنش های دوجانبه در دهه های اخیر شد.

پیشتر براساس آمارهای رسمی اعلام شده بود قتل و آدم کشی در مکزیک در نیمه اول سال 2018 تا 16 درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش یافت که این افزایش رکورد جدیدی را در این رابطه ثبت کرده است.

وزارت داخله مکزیک اعلام کرد که در شش ماه اول سال 2018 حدود 16 هزار مورد قتل در این کشور ثبت شد. این امار در شش ماه اول سال 2017 ، 130 هزار و 751 موردبود. این بالاترین آمار در این مقطع از زمانی است که اطلاعات مربوط به قتل و کشتارها از سال 1997 در مکزیک ثبت شده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
مکزیک
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است