کرزی شیطان را درس داده است
کرزی را همه دوست دارند به شمول مردم، احزاب، جریان ها، بزرگان قومی، تاجران، فاسدان، عالمان، جوانان، ایران، پاکستان، ترکیه، اروپا، آسیای میانه، روسیه، انگلیس ، آمریکا و حتی اسراییل! اما چپن و چشمک زدن هایش را بیشتر دختران آمریکایی و اروپایی می پسندند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۵    ۱۳۹۷/۵/۱۶ کد خبر: 153483 منبع: پرینت

به گزارش شبکه ی اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) حامد کرزی را همه دوست دارند به شمول بیشتر مردم افغانستان، سران احزاب، سران جریان های سیاسی و اجتماعی و مدنی، بزرگان قومی، تاجران، فاسدان، عالمان دینی، جوانان، ایران، پاکستان، ترکیه، آلمان، تمامی اتحادیه اروپا، آسیای میانه، روسیه و بالاخره انگلیس و آمریکا و حتی اسراییل!
اما چپن و چشمک زدن هایش را بیشتر دختران آمریکایی و اروپایی می پسندند.

کرزی ظاهر فریبنده ای دارد با نگاه هایی نافذ و اکت و اداهای بزرگ منشی که همه را مقهور خود می سازد. برخلاف درونش، اصلا ترسناک نیست. کاملا هم دوست داشتنی است. آدمی که به راحتی زیرک ترین سیاستمداران هم به او اعتماد می کنند.

کرزی تنها فردی است در افغانستان و شاید در جهان که درس های دیکته شده خود را بخوبی پس می دهد و در هر آزمون سختی کامیاب و سربلند بیرون می آید. به همین خاطر است که غرب و به خصوص آمریکا کاملا از رفتار و گفتار و حرکات و حتی تصامیم کرزی خاطرجمع هستند.

سنای آمریکا روی کرزی حساب دیگری جدای از سیاستمداران افغانستان و حتی کارشناسان کار کشته آمریکایی در قسمت افغانستان باز کرده است. اعضای سنای آمریکا به این نتیجه رسیده اند که حامد کرزی در هرصورت یک آمریکایی اصیل است حتی آمریکایی تر از ترامپ! زیرا خدمات وی به آمریکا بسیار مهمتر از تلاش های هر آمریکایی برای آمریکا بوده است حتی ترامپ!

آنقدر که کرزی به آمریکا استفاده رسانده، هیچ آمریکایی اصیلی قادر به انجام آن نبوده است. ظاهر آرام و فریبنده کرزی حتی رقبا و دشمنان آمریکا را به کمک و همراهی با سیاست های آمریکایی به میدان عمل کشانیده است.
کرزی آدم عادی نیست، یک اعجوبه عجیب الخلقه است که قدر خلاقیت اش در سیاست را فقط سران آمریکایی درک کرده اند.

کرزی دشنمانش را با پنبه سر می برد و آنان را زجر کش می کند بدون اینکه متوجه باشند! کرزی همه رقبا و حتی دوستان نزدیکش را مسموم می کند اما نه با سم کشنده فوری!

بعضی وقت ها آرزو می کنم که ای کاش حامد کرزی از افغانستان بود و دلش برای این کشور می تپید و از خلاقیت اش در سیاست به نفع سازندگی و امنیت مردم ما استفاده می شد! اما زهی خیال باطل!

به کسانیکه یکبار دیگر اطراف کرزی گرد آمده اند نباید خرده گرفت، زیرا او قادر است پشت مترسک هایی سنگین تر از اینها را هم بر زمین بکوبد و بر بالای شان سوار شود. این از ضعف رقبا و دشمنان کرزی نیست بل از سیاست متبحرانه و غالب کرزی است که دیگران نزدش موم می شوند و تابع! حتی سیاستمداران قاهر آمریکایی!

کرزی افراد را به سه دست تقسیم می کند: یا باید بی سر وصدا کشته شوند، یا باید فاسد شوند، یا باید عضو اصلی تیم اش باشند. غیر از این سه دسته، دیگر در قاموس حامد نمی گنجد.
کرزی هرچند آدم شوقی است اما شوقش هم سیاست زده است و دقیق همه حرکات و سکنات و رفتارهای کنترل شده دارد.
تنها راه نجات، دوری از این آدم است، زیرا هرچند هم زیرک و دانا باشید بازهم در مقابل حیله ها و مکاری های وی بازنده اید. کرزی شیطان را درس داده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   ازکرزی باید مردم پشتون بترسد ونگزارند دوباره به قدرت بیاید زیرابه خاطرمنافع شخص خودش منافع تمامی قوم پشتون را قربانی میکند وبه اقوام غیرپشتون مفید است صرف بنام ریس جمهور وتمامی قدرت وامکانات بدست اقوام غیرپشتونها میباشد

>>>   بعد از حادثه یازدهم سپتامبر،امریکا و جهانیان متوجه افغانستان شدند.
امریکا به کمک جنبش مقاومت شمال،طالبان را سرکوپ و از افغانستان خارج کرد.یکصد وسی هزار سرباز امریکا و ناتو وارد افغانستان شد.دولت موقت در بن تشکیل شد.کرزی رییس موقت تعیین شد.ملیارد ها دالر امریکا و دیگر کشور های اروپایی وارد افغانستان شد.قوماندان های مجاهدین که یک لقمه نان شکم سیر نداشتند،هرکدام جنرال و نماینده پارلمان و روسای احزاب و مشاورین ریاست جمهوری و وزرا و رییس ها و والی ها و غیره مقرر شدند و زیر دالر گور شدند.
پس اگر آنها از کرزی تشکری نکنند،از کی تشکری کنند؟
درحالی که کرزی این پول ها را از جیب خود برای آنها نداد،بلکه از پول جامعه جهانی داد و خورد و برد کردند.
تا آن که در امریکا دولت تغیر کرد و دموکرات ها سر قدرت شدند و مبارزه علیه طالبان به مذاکره با طالبان تبدیل شد و عساکر امریکا شروع به برآمدن کردند و کمک های جامعه بین المللی کمتر شد و کرزی نیز رو به طالبان و مذاکره با طالبان آورد و یک اندازه مورد مخالفت مجاهدین قرار گرفت.
حالا اینها فکر میکنند که اگر کرزی رییس جمهور شود،باز همان ملیارد ها دالر خارجی ها است و عیش و عشرت آنها.
در حالی که چنین نیست.دیگر آن دوران کمک های خارجی تیر شد و دیگر آن پول های باد آورده نیست و هرکس که رییس جمهور شود،مجبور است با یک بودجه بخور و نمیر دولت بسازد.
بنأ نه اشرف غنی دیگر این قوماندان های گرسنه را سیر کرده میتواند و نه کرزی و نه هم کدام رییس جمهور دیگر.

>>>   اگر در بین وزرا پـــولــــــدارترین را درجه بندی کنند شاید بسم الله خان یا زاغ ما که فعلا درپاکستان سفیر شده مقام اول را بگیرند

>>>   همگیش مال بیت المال را به جیب زده و غارت کرده خ... حامدکرزی را کسی نمیشناخت یکباره از کجا آمد وریس جمهورافغانستان شد دالرهای را که حامدکرزی دزدی کرده امریکا وغربیها ازمردم افغانستان پس میخواهدیکسره داد وفریاد کرده رایی هستند که ما میلیونهادالر به افغانستان
کمک کردیم کجاشده معلوم نیست معلوم است دیگر همین حامدکرزی ... واشرف غنی...ن دزدی وغارت کرده باید
از حلقوم این ...اینها بکشند پول بیت المال را وخرچ خود مردم غریب وکشورافغانستان کنند باید حامدکرزی این ... ملی باید محاکمه شود وبه جزای عمالش برسد.پ.س

>>>   در زمان حکومت استاد برهان الدین ربانی حامد کرزی ریس جمهور اسبق افغانستان دو مرتبه مورد سوظن ریاست امنیت ملی قرار گرفته و زندانی شد ولی حامد کرزی در هردو مرتبه موفق به فرار شد.
در مرتبه ی دوم حامد کرزی توسط گلبدین حکمتیار به پاکستان انتقال داده شد

>>>   هر زمانیکه از کرزی در مورد سرمایه اش پرسان میگردد همان مبلغ ده هزار دالر این بیچاره گک یازده هزار گفته نشده در حالیکه اکنون سرمایه ان۲۴۵ ملیون دالر تخمین زده شده است ورتبه پر درامد ترین سیاستمدار جان را بخود اختصاص داده است اگر سرمایه برادران کرزی قبل از سال ۲۰۰۰ با مقایسه سال ۲۰۱۵ محاسبه گردد ممکن هزار چند بالا رفته باشد واگر در اخرین حکومت اشرف غنی سرمایه ان دقیق محاسبه گردد شاید کمتر از کرزی نباشد علت اینکه چرا تا کنون مفسدین اداری ومختلسین دارایی های عامه که به تحقیق ومحکمه کشانده نشده وبنام محکمه اختصاصی این روز بروز دیگر واین ماه به ماه دیگر واین سال بسال دیگر بمردموعده داده شده علت وانگیزی ان این است که پای خودشان در اکثر قضایای اختلاس مالی دخیل است .

>>>   شیخ طاوس ما درجهان به دو سبب نام بر آورد :
1 - فـســــــــاد
2 - پـول حرام دزدی از حق ملت فقیر وناتوان
آنچه برخود می پسندی بدیگران هم بپسند، به همین دلیل کرزی صاحب مانع مفسدین دیپر نمیشد

>>>   در ظرف چهارده سال گذشته که حامد کرزی در راس قدرت بود،آیا تخمین زده اید که هر مرتبه که رهبران خارجی به این کشور می آمدند، صد ها میلیون و ملیارد ها دالر بنام پروژه های مختلف اقتصادی و امنیتی کمک میکردند، این همه پول ها چه شد؟ معلومدار در حساب های بانکی کرزی در سراسر جهان.
در ظرف چهارده سال گذشته و همین حالا سالانه به ارزش صد ملیارد دالر هیرویین در افغانستان تولید میشود .کرزی کشت کوکنار را در سمت شمال صفر کرد و تمام تولید آن را زیر دست خود در قندهار و هلمند گرفت و حتی بخاطر رقابت تجارت مواد مخدره برادر ناتنی خود را کشت. سالانه این صد ملیارد دالر پول قاچاق هیرویین کجا میرود؟ معلومدار در حساب های کرزی.
تنها جورج بوش را گفته نمیتوانم، شاید هم از جورج بوش کرده سرمایه کرزی زیادتر باشد و به صد ها ملیارد دالر میرسد که در سراسر دنیا توسط تجارت در دوران است و اسناد پانامه یک قطره یی بیش از کل سرمایه کرزی و دیگر رهبران جهان نیست.
مثل پانامه صد ها شهر و جزایر دیگر در روی دنیا هستند که رهبران کشور ها تحت نام های مستعار پول های خود را در شرکت های مستعار پوشانیده اند و با آن در سراسر دنیا تجارت میکنند.

>>>   در تمام این کره یی خاکی حکومت قومگرا تر از حکومت غنی وکرزی وجود دارد؟... کرزی با وجود هیچ منصب رسمی وقانونی ما هانه از طرف ریس جمهور متقلب که با انجام تقلبات مهندسی شده یی کرزی و حامیان خارجی اش به قدرت رسانده شد ماهانه از بودجه یی دولتی چهارصدو پنجاه هزار دالر امریکایی معادل پنچاه هزار دالر بیشتر از حقوق ماهانه یی باراک اوبا ما ریس جمهور برحال وقدرتمند جان ایلات متحده یی امریکا بنام خرج دفتر دریافت میکند ایا این یک رابطه یی قومی وقبیله یی است یا حکومت قانون در هیچ جایی ازین کره یی خاکی خیانت به این بزرگی وجنایت اشکار دیده نشده ونمیشود که دولت غنی احمد زی انرا انجام میدهد.

>>>   اسناد به‌دست آمده نشان می‌دهد که ۸ عراده موتر زرهی و غیر‌زرهی دولتی در اختیار دفتر و منزل حامدکرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور است. این موترها که شامل یک عراده جیپ زره، یک عراده نیسان زره، دو عراده پرادو، دو عراده صرف و یک عراده کرولا می‌باشد از دوران ریاست‌جمهوری تاکنون در خدمت حامد کرزی است. در این میان شخصی به نام قاسم که کارمند خانه حامد کرزی معرفی شده است، یک عراده نیسان زره را که در زمان ریاست‌جمهوری آقای کرزی در اختیار داشت تاکنون به دولت مسترد نکرده و از آن استفاده می‌کند.

>>>   به نظر حقیر وفقیر خاک پای عالم امار رفوگر قرین واقعیت است چند صد ملیون تنها محمود کرزی وحسین فهیم دارند که در گوشه های دور از ارگ بسر میبردند اما اقای {کاف } که مرد هوشیار وزرنگ وکار کشته وبسایر ماهر است حتما چند ملیارد داذر دارند نه چند صد ملیون دالر هیچ کسی به امار که رفوگر تقدیم نموده شک وشبه ندارد واین بیان کاملا صحت دارد چون ایشان منتخب ومنتصب دور بعدی ریاست ارگ هستند باید هم از ملیاردر هاباشند درکشور مربوط انها نیز ملیاردر ها تعیین کننده ای سرنوشت ملت اند نه ارای مردم
یتیم بچه ای کوهستانی

>>>   كرزي طالبان تروريست را برادر خواند و به عوض آدمكش و مزدور دشمن نام هراس افگن را گذاشت. تروريستان را از زندان رها كرد. نيروهاي اعتلاف را هم مانع شد در برابر پاكستان اقدامي عملي نمايند.طالبان فراري را كه تا پشاور راه فرار را گم كرده بودند پس قدرت داد آنهم از نوع سياسي اش.
حالا هم افسارش را بدست روسها داده تا آنچه انجام نشده بشود.
براي اين كشورفقط بايد فاتحه خواند.
با احترام
ج

>>>   حامدکرزی حمایت از طالبان را شروع کرد و غنی آنرا به اوج رساند.

>>>   خاک بر سر خائنینی که کرزی به ریاست جمهوری رسانند. کرزی هیچگاه خواهان آن نبود که طالبان شکست بخورند و یا از صحنه گیتی محو شوند, بلکه با پولهایی باد آورده و با تشکیلات پوچ و بی معنی کمیسیون صلح ، پول هنگفتی را به طالبان سپرد تا آنها را در برابر نیرو های مردمی دگیر اقوام تحریک و تسلیح نماید تا از طریق طالبان وحشت و بربریت فاشیستی سران بی مغز پشتون ادامه یابد

>>>   هشتاد فیصد مشکل ودزدان غاصبان اختلاس گران از شروفساد هستند

>>>   از شهر بیرون راندن هیچ فایده ای ندارد بیرون به این معنی میماند که ګویا کشاورز خیل پرنده ګان را با های های و کف زدن دست از خوردن مزارع خود برای موفقت دور میکند که هر لحظه دو باره برای هجوم می آورند باید این وحشی را ها تا آخرین نطقه تعقیب و به قیمتیکه برای نیروهای امنیتی تمام میشود آنها بکلی از ببرند در غیر آن این [کروفر] جنګ وګریز به فایده ای ندارد

>>>   کرزی جنایت کاران متکرر را اززندانها رها وبه جبهات جنگ فرستاد وسبب قتل های زیادی ازافسران اردو وپلیس گردید

>>>   Faiq
آنقدر #خراساني و #تاجيك بايد بگويم كه خراساني و تاجيك گفتن به يك #كلاس, #برند و #گفتمان_غالب تبديل شود...آينده از كساني است كه بسويش ميروند

>>>   Faiq
تاجيكان اگر محافظه كاري نميكردنند، امروز جهان را مدريت ميكردنند. تا اين مردم نپذيرند كه طالب اوغان است و اوغان طالب است، اين ذهنيت طالباني بالايشان حكومت خواهند كرد.. ذهنيت ها بايد تغيير كنند تا حكومت ها را تغيير دهيم!

>>>   ( چای خانه ) :
( د وقتای سابق ای دریای کابل نبود ، عابدرامان خان با ازره جات جنگ داشت، امرکرد اَو را سر ازره جات بند کنند ، اموبود که مردما اوه از طرف بامیان بطرف کابل کشیدن ووسط شهر جوی کلان کندند که انه امی دریای کابل نام گرفت او وقتا هرماهی داشت برابر قد مه ، خدا مغفرت کنه خلیفه رضا میگفتن از قطغن بود او وقتا بلخ ملخ نبود هرکس ازو طرف سالنگ می آمد می گفتن از قطغن یا ترکستان آمده با خود امی پوست قره قل خربوزه خشک می اوردن ،بچه ئی خلیفه چنگک را انداخته بود زورش نمیرسید که ماهی رابالا بکشه مه دویدم هردوی ما زور زده ماهی ره بالا کشیدیم ،ای امو سال بود که خروس چوف بکابل امده بود، او وقتا انتحارمنتحار کسی نمی فامید بادی گاردای خروس جوف دشهر می گشتن سیل میکدن ، مردم می خواستن با اونا حرف بزنن اما ترجمان نبود مه کم کم انگریزی بلد بودم به یکی از گارد ها گفتم : مستر مسلمان لازم ، او فامید به اشاره گفت اگر مسلمان شوم مره حلال میکنند ، خوب وقتا بود خیرو برکت بود هرچیزی فریمان بود )
ر

>>>   خیانت های حامد کرزی
1. پیش از به قدرت رسیدن، از همکاران نزدیک گروه طالبان بود.
2. در زمان فرمان روایی اش، شماری از چهره های خطرناک گروه طالبان را از زندان رها کرد، که برخی شان اکنون جنگ را در شمال پیش می‌برند.
3. چند بار درخواست دوستم را برای سرکوب طالبان رد کرد. این مساله باعث شد که طالبان هزاران شهروند بی گناه را آزادانه بکشند.
4. فساد اداری را در افغانستان در بالاترین سطح آن نهادینه ساخت و مشروعیت بخشید.
5. گروه طالبان را - که در چهارده سال از هیچ جنایتی دریغ نکرد - برادر خواند.
6. در برابر کشته شدن شماری از فرماندهان جنگی و ضد طالب کاملا سکوت اختیار کرد.
7. قاچاقچیان مواد مخدر را کاملا آزاد گذاشت که به کشت، تولید، قاچاق و توزیع مواد مخدر در داخل و خارج کشور کار کنند.
8. هزاران جریب زمین دولتی در دوران کرزی غصب شد.
9. از پول و قدرت آمریکا به قدرت رسید اما در آخر روز روابط افغانستان را با این کشور سخت تیره ساخت.
10. در چهارده سال حکومت اش، هیچ موقف روشنی در برابر پاکستان نگرفت و مردم را در سردرگمی کامل قرار داد.
11. کابل بانک در زمان کرزی و با همکاری بستگان کرزی به زمین نشست و بنیاد فروپاشی اقتصادی کشور را فراهم شد.
12. در کمیسیون های انتخاباتی چهره های ضعیف و فاسد را گماشت تا انتخابات را به چالش بکشد و بر سر قدرت باقی بماند.
13. کرزی، مسوول درجه یک وضعیت خراب اقتصادی، سیاسی و امنیتی کنونی افغانستان است.

امید نوری

>>>   من همه ای این سیزده موارد را قبول داریم و اضافه میکنم که خیانت های ذیل را نیز مرتکب شده است
۱: باید تمام... خاینین ملی را اعدام میکرد که این کار را انجام نداد
2: باید تمام جاسوسان را اعدام میکرد که این کار را انجام نداد
3: باید تمام مفسدین را اعدام میکرد که این کار را انجام نداد
4: دوستی با پاکستان ... را قطع میکرد که این کار را انجام نداد.
خراسانی

>>>   خداوند تباه و بربادش کند وطن و ملت ما را تباه ساخت. حالا متوجه و هوشیار باشیم که چه پلان دارد . هنوز هم دلش سرد نشده.

>>>   من هم یک نقطه را اضافه میکنم باید تمام رهبران و قومندانانی که افغانستان را بعد از سقوط دولت نجیب ویران کرد و هزاران ظلم را انجام دادند باید اعدام میکرد
بادغیسی

>>>   Raheel
دقیقا،‌
حد اقل به شیادانی که ملت را به چاه ذلت می اندازند اعتماد نکنند. به سنگ و چوب و کلوخ اعتماد کنند به این زراندوزان معامله گر و خالی مغز و بی اندیشه اعتماد نکنند.
آدمی را اندیشه اش آدم می سازد. آینها اندیشه مشخص سیاسی دارند؟ مثلا کدامیک از اینها صاحب کدام اندیشه مشخص سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و هویتی است؟
ای برادر تو همین اندیشه ای
کجاست اندیشه اینها؟

>>>   "حتمن یک بار بخوانید تا از عمق واقعیت ها آگاه شوید!
پشتون؛ انتحاری!
تاجک؛ لندغر و اوباش!
شیعه؛ کافر جاسوسِ ایران!
بلی درست خواندید، ما مردم افغانستان" به استثنای انسانها با شرف" پشت پرده های موبایل و کامپیوتر پنهان شده و اکثر در شبکه های اجتماعی همدیگر را با شور و شوق تمام با این جملات مخاطب قرار میدهیم، و کوشش می کنم بار ملامت روزگار تیرهء افغانستان را به گردن همدیگر بیاندازیم. این در حالی است که از ده ها پشت دعوای مسلمانی داریم! آیا دین محمدیِ امین و ابراهیمِ خلیل همین بود؟ آیا به راستی ما انسان هستیم، یا فقط به شکل آدم زاده شده ایم؟
آیا هیچ از بربادی و تباهی درس عبرت نمیگیریم؟
برعکس، بر خون همدیگر تشنه تر میشویم؟
چشم بینای که خداوند برما داده، کجا شده؟
آیا پشتون های پابرهنه ننگرهار وهلمند و... که از دست همین تروریست های وحشی ازاین کوه به آن کوه واز این قریه به آن قریه فراری هستند را نمیبینیم؟ پس چرا فقط چهارطالب و تروریستِ مزدور که پشتو حرف میزنند را میبینیم؟
آیا نمیبینید که هرروز مکاتب همین ولایت های پشتون نشین ما به آتش کشیده میشود؟ آیا عقل تان قبول میکند کسی خانهء خودش را آتش بزند؟
آیا مااز حال روزِ پیرزنان وپیرمردان تاجک در دور دست های بدخشان وتخار وهرات بغلان وغیره... وشکم گرسنه اطفال شان خبر داریم؟ یا فقط چهارآدم تاجک که با پکول و دستمال سوار موتر های شیشه سیاه هستند و جز ضرر، نفع به تاجیکان نداشته اند را میبینیم؟
آیا نمیبینیم سربازان تاجک تبارِ ما در کنار سایر هموطنان اش در هر گوشه این سرزمین بدبخت هرروز قربانی می شوند؟
اگر همت دارید، بروید و یکبار از پیرمردان و پیرزنان پا افتادهء پنجشیر و پروان و بدخشان هلمند و ننگرهار وکندهار فاریاب وجوزجان غزنی و دایکندی بپرسید که هرروز چند"شهید" را به قریهء شان میبرند!
آیا از آوارگی هزاره ها مخصوصا در ایران خبر داریم؟ بروید و نمونه اش در "پُل سخته" ببینید که ایران با هزاره ها چه کرده؟
آیا عقل قبول میکند در قرن بیست و یک انسانها در مغاره های کوه زندگی بکند؟ اگر غیرت دارید بروید وضعیت را در بامیان ببینید!
آیا جایی دیده اید که هزاره ها خدای دیگری را عبادت کرده باشند ویا پیروی از پیامبر دیگری، که واجب القتل شمرده میشوند؟ حتا اگر بکنند، آيا خداوند به ما اجازه داده، کسی را بکشیم؟
آیا گاهی بر لبان ترکیده کودکان دایکندی و بهسود دایمیرداد درعین دهقانی خیره شده ایم تا بدانیم آن کودکان برای زنده ماند چه جبری را تحمل میکنند؟ یا فقط چهار شیخ چپن کشال را میبینیم که عقل شان فقط به نفع خود شان کار میکند؟
این همه بدبختی، این همه نابسامانی، این همه جبر روزگار که مارا رسوای خود و بیگانه ساخته، کافی نیست، که به جان هم افتاده ایم؟
نفرت پراکنی، توهین همدیگر، حقارت و زشت گویی در کجای تاریخ دردی را دوا کرده که ما عاشق آن شده ایم؟
تا زمانی که ما مستقیما از کسی ضرر ندیده ایم، چرا نمیتوانیم مانند انسان همدیگر را دوست داشته باشیم؟
این حداقل کاریست که بدون هزینه وضرر ازهمهء ما ساخته است.
اگر باور داریم که همه ما را خداوند آفریده، نه شاگردی داشته ونه شریکی ونه خود ما در انتخاب رنگ و قوم نژاد و زبان خود نقش داشته ایم، پس چرا جز خود از دیگران نفرت داشته باشیم؟
بیاید نعوذ بالله خداوند را دروغگو ثابت نکنیم، حال که ما را انسان آفریده، انسان بمانیم!
کارِ زیادی ازمن و امثال من ساخته نیست اما حداقل اگر این صدا به گوش های عدهء ازاین دست آدم ها برسه ودرخوبترین حالت تغییرِ در طرز تفکر شان ایجاد بکند، خوشبختی بزرگی خواهد بود، اگر هیچ حاصلی نداشته باشه هم ضرر نکرده ام و حداقل وجدانم را تاحدی راحت ساخته ام.
شما خوبان هم اگر در بخش ونشر آن یاری ام کنید و دراین راه همصدا شوید، مطمئنا در کار نیکی شریک بوده اید."
والسلام

>>>   برادر عزیز
مشکل تکرار شده تاریخی این بود که شورای نظار-جمیعت و همراهان شان، به انحصار قدرت سیاسی و اداری (تا پست های ریاست ها در هر وزارت، مدیریت های مکاتب در کابل، والی ها و ولسوال ها، قوماندانان امنیه و حوزه های پولیس)، سرمایه ها و قرارداد ها، سفارت ها و سکالرشپ های تحصیلی... پرداختند و تا اکنون برای حفط آن مقاومت می کنند. علاوتآ این گروه ها (به ادامه سیاست های حکومت ربانی) از روز اول حکومت کرزی) به سرکوبی پشتون ها از طریق ترجمان ها در قوت های ایساف پرداختند،، ملا های پشتون را طالب تاپه زده مجبور به فرار ساختند، پشتون هایی شهری را با تبعیض شدید مواجه ساختند (اگر پشتو حرف می زد به نام متعصب تاپه زده می شد). در یک تعداد موارد مهم ملی و تصامیم بزرگ رئیس جمهور کرزی تحت قومانده شورای نظار قرار داشت (مسایل روابط با کشور های منطقه، زبان های رسمی و ملی، مقرری های مهم، بازداشت نتوانستن خیانتکاران شورای نظار-جمیعت و همکاران شان ...).
به نظر اکثریت پشتون ها کرزی بی غیرت و جبون لقب گرفته است زیرا که تسلیم فهیم و دار و دسته اش شده در ختم انحصار قدم های قاطع برداشته نتوانست. ختم کردن این انحصار یک نیاز تاریخی برای جلوگیری از جنگ های دوامدار اینده است. غیر پشتون های با تدبیر باید در ختم این انحصار کمک نمایند تا قانون تطبیق شده، حکومت موثر شده و وطن آباد و مردم همه اقوام آرام شوند. انحصار قدرت به پیمانه ایکه شورای نظار-جمیعت همراهان شان تلاش حفظ آن را دارند، در هیچ جامعه به نفع صلح و ارامش نیست زیرا انحصار گران ظالم اند و حق تلف می کنند و محکومان در سدد انتقام می شوند (مثل پشتون های دهاتی و شهری که موجودیت طالب را برای مهار کردن انحصار گران مفید می دانند و بعضاٌ حتی از آن حمایت می کنند). کرزی، اشرف غنی یا هر کس دیگری که این انحصار گری را ختم سازد قهرمان تاریخ خواهد شد. کرزی ترسو به آهستگی قدم می برداشت، اشرف غنی دیوانه جرأت بیشتر دارد و قدم های قاطع می بردارد.

>>>   اگر اعضای این ایتلاف خود خواهی و یکه تازی را پیش نگیرند و به رهنمایی های کرزی عمل کنند به مقصد می رسند. سلطان که تعصب و نژاد پرست نبود بهتر است از ولس مشر و مغز متفکر که آلوده با تعصب و نژاد پرستی است و محصول حکومتش نفاق و تفرقه در میان مردم یک کشور و یک سر نوشت.

>>>   کرزی با مکر و حیله مردم غیر پشتون را نا بود می کند. او بسیار شیطان صفت است که توانسته در میان غیر پشتونها خود را جاسازی کند. تمام این فجایعی که در کشور به وجود آمده نتیجه تلاش و حکومت دوازده ساله اوست. او در ظاهر دوست و در باطن دشمن است.

>>>   سلام.
اگر این ملا واین مسجد باشد حال دانش آموزان خراب است. کرزی وجنایتکاران این جلسه، آینده تاریک وبدتر از دوران حکومت جنایتکاران اسلامی خواهد بود.آزموده را آز مودن خطا است.فریب نخورید

>>>   کرزی صاحب در این 13 سال برای مردم چه کردی؟
ما از جناب حامد کرزی توقع نداشتیم که همه مشکلات موجود را یک شبه حل نماید اما این حق ملت ما است که از رییس جمهور منتخب خود سوال نمایند بعد از گذشت چهارهزار و ششصد روز ریاست جمهوری، چه اقداماتی را برای آنها انجام داده است. چقدر خوب می شود که محترم کرزی قبل از مراسم تحلیف رییس جمهور جدید (البته اگر عبدالله و اشرف غنی با یکدیگر به تفاهم برسند و روند شمارش مجدد ارا نتیجه دهد) در رسانه ملی یا تلویزیون های خصوصی حاضر شود و مردم را در جریان برنامه های کاری دولت خویش قرار دهد و بگوید در این سالها چه کرده است؟

>>>   من کرزی: درین مدت برایتان انتحاری اوردم .موانع را از راه عملیات های طالبان برداشتم. برای خوب گرم کردن جنگ همه طالبان را ازاد کردم . تجاوزات جنسی را ازاد کردم . گست حوص را تشویق کردم . فحاشی را رواج ساختم . جاده ها را خورد کردم . دولت را از طالبان ترساندم.کمک های خصوصی ازکشورها بنام تحفه گرفتم. حساب خود را چاق کردم اینده خود را در پاکستان... تضمین کردم غاصبین را افرین و شهرک سازان را شاباش گفتم در هر کوچه با ساختن بلند منزل ها مالکان شان را وکیل کوچه ساختم خان را خانتر و غریب را غریب تر ساختم دارایی ملت را هفتاد فیصد پاینتر به مافیا فروختم . معادن را به چور گذاشتم . ملیت ها را بحان هم انداختم به دل هر شهروند وحشت ایجاد کردم و خواب ارام از چشمان شان گرفتم طالبان را بار تاپشت دروازه های کابل اوردم جهان را فریب دادم... پاکستان را خوش ساختم دیگر حوصله ندارم برو او بچه.
م.ا.کابل

>>>   بنابر مصروفیت دفتری که دارم صرف عنوان این متن را خواندم و چنین جواب میدهم :
کرزی صاحب در 13 سال قدرت خود بجز از گدائی چور و چپاول انتحار آزادی برادران نام بد جهانی قوم گرائی خرابی دزدی و مثل خرم واره اشخاص را مقرر کرد و موصوف آنقدر بیچاره است که هرگز به فکر آزادی پیشرفت برادری برابری و همدلی هموطنان ما نبود .
از روزیکه من مصاحبه یکی از جاپانی ها در بگرام را که در بگرام با تلویزیون آریانا نیوز نموده بود ما کاملآ با خبر از جامعه خود شدیم :
مشاور بخش باز سازی جاپان در امور افغانستان چنین اظهار نمود:
گفت که افغانستان به مکاتیب و انستیتوت های حرفوی تخنیکی و صنعتی ضرورت دارد نه به دانشگاهای حق و نا حق افغانستان باید در بخش صنعت استخراج معادن کسبه کاری زراعت و مالداری انستیتوت های کوتاه مدت حرفه عبارت از نجاری خیاطی موتر سازی بایسکل سازی کراچی سازی ترمیم طیاره اسلحه تانک وغیره نیازمندی های کوچک افغانستان تا اینکشور کم کم خود کفاه شود .
اما بدبختانه یا متآسفانه با شرمنده گی زیاد باید گفت که در طور 13 سال گذشته اصلآ یک زره هم پیشرفت فعال ساختن شرکت ها کمپنی های تولیدی و یا امثالهم با وجود بیشتر از 700 ملیارد دالر کمک در این کشور هیچ فعالیت صورت نگرفته است .
بنآ در جواب متن شما باز هم مکررآ میگویم که کرزی در طول 13 سال کاری خود بجز از فساد اداری قاچاق انتحار آزادی طالبان گدائی و خیرات هیچ کار دیگری نکرده است و باید مردم افغانستان و مجامع بین المللی بدانند که افغانستان هرگز از کشوری نه قرض گرفته و نه قرضدار کسی است صرف کرزی و هم تیمانش مثل خرم رئیس دفتر ارگ عمر زاخیلوال احدی وزیر اسبق مالیه رحیم وردک وغیره اشخاص که در تیم موصوف است آنها مقروض اند نه ملت بیچاره و گدا که در یک لقمه نان شب و روز زحمت میکشند .با احترام
سید امید انتظار - کابل

>>>   محترم حامد کرزی به مردم افغانستان خدمات شایسته انجام داد افغانستان تکه تکه را افغانستان نوین ساخت ،
رهبران که وطن از دست شان تکه تکه شده بود همه شان را به یک دستر خوان آورد شکم همه شان سیر کرد تا این مردم به آرامی زنده گی کند بار دیگر بعد از چندین سالهای که کشور به دنیا یک قبرستان تبدیل شده بود به گلستان تبدیل گرد و در تمام جهان معریفی کرد کار که این محترم در افغانستان انجام داد بی سابقه بود بعد از این هر قدر پیشرفت و ترقی در وطن ظاهر شود همه از برکت جناب محترم حامد کرزی است من فرزند این وطن افتخار میکنم که مثل کرزی صاحب ریس جمهور دارد
بچه افغان

>>>   جناب رئیس حاصب جمهور( کرزی) در بیشتر از دو دهه حکومتداری اش توانست کارهای محدودی را در راستای پیشرفت و باسازی کشور انجام دهد اما آنچنانی که مردم انتظارش را داشت نتواست، ولی از جنجال های کنونی کرده باز هم خوب بود.
ن ف از کابل

>>>   کرزی هرخدمتی که کرد برای برادران طالب وتروریست وانتحاری خود انجام داد کرزی ملیارد هادالر را به کمک اشرفغنی احدی وزاخیل وال وزیران مالیه خود از افغانستان خارج کرد کرزی مردم افغانستان را تا گلو با اشرفغنی زیر قرض گور کرد وده ها ملیارد دالر از کشور های جهان بنام قرض های طویل امدت که باید این قرض ها بعد از سال 2030 پرداخته شود گرفت وهمه را با اشرفغنی به خارج پارسل کرد مگر اولاد وطن را درکرایی بریان کرد کرزی درآخرین روز های حکومتش افغانستان را توسط کمیسیون انتخابات خود تجزیه نمود وازبین برد تاکسی این همه جنایاتش را پیگیری نکند به بحران رفتن افغانستان یک دسیسه وپلان طرح شده کرزی با رفقای دزدش که ملیارد هادالر را ازین کشور کشیده اند میباشد اگر کرزی یک رییس جمهور باتدبیر ودانشمند میبود مانند امر خیل یک بچه گک بیعقل وبیخرد را دربزرگترین مقام (منشی انتخابات) مقرر میکرد یا ضرار احمد مقبل را وزیر خارجه میساخت ؟ این همه خیانات... کرزی است که ممکن افغانستان خدای ناخواسته به یک حمام خون تبدیل خواهد شد وهنوز هم از تقلب حمایت دارد

>>>   از کرزی جامعه جهانی گوشه گیری کرده است و کرزی اعتبار و آبرو خود را در عرصه بین المللی در نزد جامعه جهانی بخصوص کشور دوست مردم افغانستان امریکا به اثر دکتی کریم خرم از دست داده و باخته است و از این موضوع گیری ... کرزی بر علیه امریکا و غرب مخالفین استفاده کرده در بین نیرو های پاس بانی نفوس کرده و هروز به حمله های انتحاری و انفجاری خود را به کمک افراد دولتی افزایش داده اند و هم کرزی و تیم کرزی طرف دار شرایط بی نظمی ساختن افغانستان هستند که انتخابات صورت نگیرد

>>>   ای بابا کرزی دیروز و امروز به این وطن فریادستان توسط راپوردهی شما به امریکا ها در 1980 در پاکستان این وطن زخمی توته وتک و بدنام در سطح جهان در قاچاق مواد مخدر و 3 میلون شهروند افغانستان را شهید کرده استی خداوند(ج) هروز روی تو شاه شجاع را در قسمت افکار شیطانیت طالبی و قبیله پرستی ات در تاریخ افغانستان روی سیاه کرده روان است و در نزد بادارنت هم رسوا شرمسار و سرت را خداوند پاین کرده است. سرنوشت تو به سرنوشت نجیب الله یکسان است. بخاطریکه نجیب الله هم در روز های آخیر حکومت خود شروع به قبیله پرستی کرد. امروز تو ...هم به حمایت طالبان...قبیله آدم کش و نصار پرداخته اید. نمونه قبیله پرستستان در سیاه گرد غوربند در نزد اکثریت مردم افانستان ثابت شده است. ای...خدا نا ترس و قبیله پرست است

>>>   کرزی جان این سیاست های خام را که امروز شما دنبال میکنید مطمین باشید که ملت افغانستان ماهیت خودت و نیروهای خارجی و همچنان طالبان که از طریق شما تمویل میشود درست درک کرده تا به کی خاک ما در سیاست های خام و پراگنده شما بر باد شود از خدا بترس یا کشور را از بحران کنونی رها ساز یا خودت به جراات خود در نزد ملت افغانستان گناه که در این چند سال انجام دادی بپذیر و از قدرت کنار برو تا که وطن چه میشود درست مردم آینده خود را بدانند که چه باید بکنند

>>>   نوش جان رییس جمهور کرزی که ۴۶۱۶ روز رادرارګ سپری کردی دل دشمنان را ترقاندی عبدالله دبل دلش کفید که چند روزی رادرارګ سپری کند ولی بازهم موفق نشد اینباربازهم داکتراشرف غنی احمدزی وارد ارګ میشود وعبدالله باز ۵ سال منتظر میماند ولی به طور خلاصه ګفته میتوانیم که دبل عبدالله دیګر هرګز چانس برنده شدن درانتخابات ریاست جمهوری رانخواهد داشت و به این خواب خود هرګز نخواهد رسید که چند روزی رادر ارګ ریاست جمهوری افغانستان سپری کند
ولیزاده هراتی ازهرات باستان

>>>   دام 60 سال جنگ سرد پاگستان بر علیه افغانستان برسر عدم شناخت مرز دیورند از طرف حکومت افغانستان است. اما با تاسف که دامن زدن و تشدید جنگ گرم از طرف پاکستان در 34 سال بوسیله نوکران آن زندگی و روزگار مردم افغانستان را بدخت ساخت است. این جنگ گرم باعث کشتار ملیون جوان بیگناه افغانستان و به فایده یک تعداد از بی سوادن و مافیی ها محکم گرفتن قدرت بنام نماینده اقوام با مصلحت گرای کرزی ای مامله گران سیاست از نام قوم را میلیارد و میلیونر ساخت است و آنها این پولهای دوذدی و چپاول کمک های جامعه جهانی و بخصوص دسبرد کابل بانک را ذخیره منافع مردم امارات دوبی نه به مردم بیچاره افغانستان کرده هستند

>>>   کرزی بخاطر طالبان نوکر پاکستان و دشمن مردم افغانستان این قرار داد مهم پیمان امنیتی که به خیر و سعادت مردم افغانستان است گروگان گرفت است .

>>>   کرزی دارای یک سیاست خودسری خود کام است و در قصه گشار مردم بی گناه و سربازان جوانان افغانستان از طرف برادر های طالب جانی نبوده و نیست.

>>>   همین شرایط روزنامه الکترونیکی که آزادانه دولت را نقد مکند هم از دستاوردهای دولت به حساب مآید.... افغانستان در یک روز خراب نشده که بشود در یک روز دوباره آباد شود. یک زمانی داکتر نجیب را حق و ناق محکوم مکردید وقتی که شهید شد همه حسرت دوران داکتر نجیب را خوردیم . ما عادتمان همین است.نود فیصد قولهای انتخاباتی عبدلله و اشرفغنی در دوره 5 ساله ریاست جمهوری نشدنیست و واقع گرایانه تر اگر حساب کنیم افغانستان دو نسل باید قربانی بدهد تا جبران جنگهای داخلی شود.
مهاجر

>>>   جناب کرزی صاحب فقط طالبان رادوباره زنده ساخت تادرزیر سقف بد امنی هر قدر چور وچپاول وغارت کند کسی نفهمد واشرفغنی هم از نزدیکترین همکارانش بود که زمانی انتخاری ها وتروریست ها گرفتار میشدند هردو یکجا شده واینهارا اززندان ها فرار میدادند تا بتوانند ده ها ملیارد دالر را به کم دزدان غربی خود ازافغانستان بکشند

>>>   کرزی نهایت خیانت کرد و بس.
تاریخ در آینده این حرف مرا اثبات میکند.
ننگیالی

>>>   اﺯ اﻗﺎﻱ ﻧﻮﻳﺴﻨﺪﻩ ﺧﻮاﻫﺸﻤﻨﺪﻳﻢ اﻱ ﺭا ﻫﻢ ﺗﺬﻛﺮ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﻛﻪ اﻳﺸﺎﻥ ﺑﺮاﻱ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﭼﻪ ﻛﺮﺩﻧﺪ.

>>>   خوده منکر مباش جیب های شماره پور کرد دیگه چی کند مقاومت به خاطر حفظ جان خود کردی و جیب تان را کرزی صاحب پور کرد هنوز هم قناعت نداری. افسوس به حال شما
عبدالولی از کابل

>>>   کرزی فقط برای پاکستان ملاعمر وحقانی خدمت کرد هرزمانی که کدام نفر اینها با واسکت انتحاری گیر میشد خلاصش میکرد وبس .
کرزی دراخیر حکومت خود افغانستان را به تباهی وبربادی کشاند بجای اینکه قدرت را به شیوه درست آن تسلیم کند درانتخابات مداخله کرد ومانند یک مرد افغان ومسلمان از گفتن حقیقت به مردم هم میگریزد به کسی گفته که اگرزنده ماندم خو خودم دراخیر عمرم مینویسم واگر کشته شدم برایت وصیت میکنم که این را به مردم بگو که رییس جمهور اصلی وواقعی شما داکتر عبدالله از 6 سال به اینطرف میباشد من هم به تقلب رییس جمهور شدم وبرای اشرفغنی هم دوملیون رای تقلبی را من انداخته ام اشرفغنی اصلا هیچ رای نداشت وندارد

>>>   کرزی در حکومت خود برای مردم کاری نکرد, اما عملکرد آن برای طالبان ستودنیست, طالب ها را نوازش کرد, طالب های زندانی را آزاد کرد, طالبان را جهت رسیدن به اهداف شان همکاری نمود, قتل های زنجیره یی را برای شان پلان ریزی کرد. ذهنیت طالب گرایی را به قبیله خاص بوجود آورد. این ها از شاهکارها کرزی است که نباید از آن چشم پوشی شود.
خالد گل

>>>   نظر دهند ه اول و دوم ...فكر ميكنم در در سال 1992 تولد نشده بوديد و يا تعصب عقلانيت تانرا گرفته و تراوشات ذهني از مغز بيمار در قضاوت انسان را ناتوان و عليل ميسازد

>>>   کرزی برای تمویل هرچه بیشتر فهیم قسیم وخانواده بیسوادش زمینه شد وسر انجام با نرمش خاطر اورا به دار فانی سپرددراینده نه چندان دور هستی باد اورده شان که دربانک های دوبی لندن هم اختلاس شده کابل بانک را از نزد حسین برادرش دولت اینده بدست خواهد اورد فهیم گول کرزی را از همان اوان خانه نشینی خورده بود که باتزویر ریا اورا فریب داد دربرابر منهدم ساختن جبه ملی که نماد مستحکم مردم سالاری بود ازخویش راضی نمودودر فر جام توانست راه را برای گلبدینی ها وطالبان هموار نماید این هم یکی از خدمات شایانش
زیرک

>>>   هرچه کرد درآخر بالای همه خدمت هایش چلیپا کشید چون درافغانستان این یک فرهنگ دیرینه است که هیچ رییس جمهور ازین ارگ زنده بیرون نشده چندین پسر پدر خودرا به قتل رسانید تا رییس جمهور شود وحتی شاگرد وفادار خلق حفیظ الله امین استاد خود تره کی رادرهمین ارگ توسط بالشت کشت وازبین برد وکرزی هم تصمیم گرفته که ازین ارگ زنده نبراید به همین خاطر افغانستان را توسط کمیسیون انتخابات خود به طرف بربادی وتجزیه برد تاجاییکه من میدانم نه حکومت وحدت ملی میتواند افغانستان رااز تجزیه نجات دهد نه حکومت ایتلافی این همه کار جوری کرزی است

>>>   من ازبیگانکان هرگز ننالم گله ام از دوست است که چرا بامن جفاکرد هر خیانت وجنایت که پاکستنی ها ویا طالبان در حق مردم وطن ما انجام داده اند انها دشمنان قسم خورده و ویرانگر ملت و مردم ما میباشند ولی گله من از جناب کرزی چرا بعوض خدمت گذاری به ملت بیشتر توجه و خدمتگذاری را به دشمنان ملت و وطن انجام داده و مردم کین کشور را بیشتر بخاک و خون کشانیده وگوشه گوشه خاک ما بدست دشمنان این مرز و بوم ای اس ای و افراد ان طالبان مزدور تخریب و مردمان ما همه روزه قتل و قتال میگردد ولی کرزی واشرف غنی ریس جمهور پشت پرده وشریک تصمیم گیری در حکومت کرزی انچه از توان شان بوده در مورد کمک رسانی به طالبان مزدور ای اس ای دریغ نکرده اند واکنون ضلع مثلث اشرفغنی وحامدکرزی با دار ودسته شان وکمیسون گلچین کرزی در کمیسون انتخابات که تخلف و تقلب گسترده را به نفع تیم تحول و تداوم انجام داده اند در صدد ان اند تا با شمارش ارای تقلبی اشرف غنی را ریس جمهور اعلان کنند که در صورت چنین کار دوام حکومت نا کام کرزی همان اش وهمان کاسه خواهد بود وهنوز اشرف غنی با همان راتقلبی برنده اعلان نشده وفاداری وخدمتگذاری خودرا به طالبان مزدور وحزب گلبیدین اعلان کرده ولی برای ملت کدام تعهدو پیمان در گفتارش شنیده نشده است به این اساس ملت را نگران اوضاع ساخته .

>>>   کرزی صاحب درطول ۱۳سال اګربه ملیت های دیګرچیزی نکرده خیراست ولی به تاجیک های... راه دزدی چوروچپاول مساعد کرده است حتی دردوران اقای کرزی کسانی که سقاو بودن حالا میلیونر شده
(بهرام قل)

>>>   ولیزاده هراتی ازهرات باستان
باز از زیر چادری سخن میزی و این بار از زیر چادری هراتی صدایت برآمد کاسه لیسی و... هم اندازه دارد! یک کمی در فکر این باش که وطن چطور آباد میگردد، مسلمان چطور برادر هم اند و کرزی خان تو در 13 سال چی کرد؟ واقعاً کرزی خان تو بسیار خدمت کرد بسیار زحمت کشید، 13 کرزی را فرسوده و استهلاک ساخت! اما چرا؟؟؟چرا؟؟؟ به بیهوده کرزی پیر شد؟ ای کاش که جناب کرزی را یک حلقه فاشیست و قوم پرست حلقه نمیکرد و کرزی مسکین را آنقدر چارچاپیر کرده اند که شاید کرزی را به تشناب رفتن هم آدرس غلط بدهد ...
شاداولا جان!

>>>   اين اولين ريس جمهور از است كه بعد از ختم دوره رياست جمهوري زنده مي ماند
حكيم از كابل

>>>   کرزی همه خوب کرد بلکه دادن قدرت به تیم اصلاحات را که وطن را چور کرد، بد کرد!
من

>>>   توقع خوب است درصورت كه به جاباشد . عده ي هميشه ميگويند جناب كرزي چه خدمت كردي؟كرزي بيش ازخدمات كه انجام داده ديگر چه مي كرد؟اگركسي ديگري به جاي كرزي بود چه مي كرد؟عزيز!فكركردي كه افغانستان ازاقتصادهيچ جيزي نداشت وازبانگ جهاني قرض دار بود؟ فكركردي كه افغانستان وابسته به ديگران است ؟فكر كردي كه اغلب ازسران كشور وابسته به بيگانه هاست؟اين چند معضل ازباب نمونه .خوب بااين وضعيت ها جناب كرزي چه مي كرد؟ جناب كرزي نه ،يكي ديگر، اصلا شما آقاي معترض با اين وضعيت ها چه مي كرديد ؟ بااين همه دوست و دوشن داخلي وخارجي كه بعضي ازآنها دوستي ودوشمنيش هم خوب شناته نمي شود.
(آواره )

>>>   در اینکه حکومت وحدت ملی آنچه را که تعهد کرده بود بصورت صد در صد عمل نکرد شک و تردیدی وجود ندارد. اما این به آن معنا نیست که کاری صورت نگرفته است.

بلی افغانستان و حکومت موجود مشکل دارد اما به معنای این نیست که افغانستان را به گذشته های دور برد. مگر حکومت به رهبری حامد کرزی چه برتری به حکومت وحدت ملی داشت که او امروز دهل بر برگزاری لوی جرگه عنعنوی می زند و حواریون دسترخوانش بر آن می رقصاند.

مگر حامد کرزی سیزده سال طلایی ترین دوره و فرصت ها را برای حکومتداری، حاکمیت قانون، بازسازی و نوسازی افغانستان را نسوزاند؟
آیا این افغانستان نبود که در زمان رهبری کرزی بزرگترین حجم مواد مخدر جهان را تولید می کرد؟
آیا حکومت او نخستین کشور مفسد جهان نبود؟

مگر این کرزی نبود که طالبان را برادر می گفت و زندانی های طالب را که بالفعل توسط نیروهای امنیتی از میدان جنگ دستگیر شده بودند، گروه گروه رها کرد. مگر قتل های زنجیره ای بهترین شخصیت های سیاسی، مردمی و حتی برجسته ترین کدرهای امنیتی کشور در چوکات نظام در زمان رهبری او صورت نگرفت. همین حامد کرزی نبود که جرگه ی مشورت دهی بخاطر امضای تفاهمنامه امنیتی با آمریکا را فراخواند اما خلاف تصمیم جرگه عمل کرد.

افغانستانی که امروز حکومت مشروع بر اساس آرای مردم ندارد، نتیجه خیانت حکومتداری حامد کرزی است. بر اساس قانون کرزی مسوولیت برگزاری انتخابات شفاف و تحویل دهی قدرت را به یک حکومت مشروع داشت اما متاسفانه او خود ضلعی از طرح و پلان یک تقلب گوسفندی بود.
کرزی با زمینه سازی تقلب گوسفندی در پی آن بود که با تشدید اختلاف میان دو تیم رقیب انتخاباتی و بحران آفرینی بقای خودش را در ارگ تضمین کند اما با توافق سیاسی و تشکیل حکومت وحدت ملی پلان کرزی خنثی شد.

بحرانی که نزدیک بود افغانستان در آتش آن بسوزد، نتیجه خیانت حکومتداری حامد کرزی به آرا و اراده مردم بود که با توافق سیاسی برای تشکیل حکومت وحدت ملی نجات پیدا کرد.
افغانستان امروز چالش های بزرگی پیش رو دارد و حکومت وحدت ملی هم بدون مشکل نیست اما برای بیرون رفتن از چالش های موجود و فایق آمدن بر بحران برمی گردد به طرف قانون، قانونمداری، حاکمیت قانون، ارج گذاری به نهادهای قانونی و رسمی در کشور.

امروز در موجودیت حکومت، پارلمان، قضا، قانون و نهادهای رسمی، اگر قرار باشد مشکلات کشور و چالش های موجود را با جرگه، عنعنه و عرف قبیلوی قرون وسطی حل و فصل کنیم و تمام ساختارها دور زده شود. این نظام و حکومتداری به چه معناست و خون فرزند مردم هر روز برای چی ریخته می شود؟ برای ایجاد حکومتداری و حاکمیت قانون و یا نهادینه ساختن جرگه های عنعنوی و عرف قبیلوی.

بلی حکومت مشکل دارد، فساد وجود دارد، کم کاری است. اینکه برای نجات کشور و حکومتداری خوب در روشنایی قانون و چارچوب نهادهای قانونی تلاش صورت گیرد کرزی و حلقه ناکاره بر دور او به جرگه عنعنوی غیر قانونی چسپیده اند. آقای کرزی مردم کاه نخورده اند که نفهمند نیت شما با طرح لوی جرگه عنعنوی چیست.

امان الدین معنوی

>>>   با امان الدین معنوی موافقم تمامی این خیانت کاران دست شان در یک کاسه است از روح لبخند و امید به مردم مظلوم پیش کش میکنند واز پشت خنجر میزند آقای کرزی ادعا دارد سرک جورکرده دولت جور کرده شبکه های اطلاعاتی جورکده و امسال اینا باید خدمت آقای کرزی بگویم کی همه ای مردم میداند دولت فاسد جورکدی کی دالر هاره تو و امسالای تو بگیرن ولی فرزندای مومن ما زن وکودکان ما بمباران شود سرک جور کدی ولی هزاران برابر از معادن وطن مارا توسط اربابانت اخراخ کدی شبکه های که جورکدی فرهنگ کفر غرب را به مردم مظلوم ما تحمیل میکند اینا نشانه خیانت تو واترافیانت به مردم و اسلام و وطن است چنتا چرخ بال بدرد نخور متحدانت دادن که بدرد نمیخرند دولت تو توان کنترل چنتا افراد مسلح راهم نداشت این فرزندان این مملکت بود که بادستان خالی دلی همرا با خداوند متعال پیش از ۵هزار سرباز غربی را مرتد کرد چیشده دلت بحال متحدانت سوخت وطن فروشی تابکی کجای شه دیدی بزودی میبینی که فرزندان قهرمان مجاهد این ملت مظلوم چتو متحدانت را به جهنم روانه میکند جهاد دفاع از ناموس مان از وطن اجدادی مان تمام نشده بلکه شرو شده به امید آن روز که بهترین روز زندگی مانه درود خدا بر بر ملت غیور این سرزمین اسلامی

>>>   خاموش :
خود کرده رانه درد است نه درمان همین رهبران فاسد پیشه ، نوکر وچاکر دستگاه های جاسوسی داخلی وبیرونی بخاطر بقای نگین وتاراج بیشر دارای های عامه غصب زمین های دولتی چور وتاراج باقی مانده بیت المالهم از پشتون ، تاجک ، ازبک ، هزاره باهم یکجا شدن وبه دست بوسی غربی ها وه خصوص پای بوسی امریکاییها دیوانه وار شتافتند وقباله فروش خانه باعزت وباشرف افغان ها را این خاینین برای شان درکمال بی آبرویی دودسته تقدیم نمودن وهر یک خود را درغلامی وچاکریی نسبت به دیگرخودرا پیشگام مینودن وحلقه وزنجیرنگین غلامی را در گردن با افتخار می آویختن تاآنکه بادارشان کسی که بیشتر امریکا بر سر ان سرمایه گذاری نموده بود انتخاب وحلقه را امریکاه در گردن حامد کرزی انداخت جای تعجب وخجالتی است که همینچهره های کثیف وفاسد جامعه به اصتلاح رهبران امورز ازکرزی شکوه وشکایت دارند

>>>   خارجی ها هم داراٸی افغانهارا میبرند وهم افغانانرا میکشند ونابود میکنند ای کسانیکه درراس امور قرار دارید ونوکری وجاسوسی بیگانگانرا میکنید بدانید که حق مردم افغانستانرا تلف میکنید بخاطریکه چارروزی چوکی وقدرت داشته باشید وٱسوده باشید سی ملیون جمعیت مملکترا در بدر کردید ای غافلان از خدا بیخبر از رٸیسجمهور کرزی گرفته وغنی وکسانیکه درراس مملکت قرار دارند این حق العبد است مردم در ٱخرت به همراه شما تصفیه میکنند خدا هست ٱخرت هست حساب وکتاب هم هست انشاالله

>>>   سلام سیدمحمد هاشمی هستم فیلن به ایران
خداوند هرکس حق است پیروز کند

>>>   وای و افسوس به حال تان،که تا حال اشرار بی فرهنگ را نشناخته اید

>>>   سارقان بانک را سر کرزی است/
جانیان را جمله، رهبر، کرزی است/
از « ملاله» تا « انیسه» ، فاش شد /
خودکش و بیگانه پرور ، کرزی است /

>>>   كليم الله همسخن
وقتی دور قرقل کرزی چرخ می‌زنند، حافظه شان کجاست؟
"خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیه روی شود هرکی در او غش باشد"
- حافظ

کرزی و بقایایی رژیم او واقعیت‌های عینی‌ی جامعه اند، نمی‌شود انکار شان کرد. اما، به آغوش کشیدن آنها، به آغوش آنها فرو افتادن، سخن‌گوی آنها شدن مساله است. غنی و دسته‌ی کاری وی بدتر از کرزی و دسته اش و کرزی و گروه‌کاری اش بهتر از غنی نیست- هردو یک آبش‌خور فکری دارند با روش‌ها و شیوه‌های دگر. اما، کرزی و گروه‌کاری‌اش مسوول و پاسخ‌گوی خون‌های عزیز و ارجمند رهبران و فرماندهان ماست. وقتی از کرزی و همکاران او با شیفت‌گی و آشفت‌گی یاد می‌کنید خون استاد ربانی یاد تان نمی‌آید، پیرمرد را چگونه شهید کردند؟ وقتی کرزی می‌گویید پیکر لاله‌یی داوود داوود جوان و شاه‌جهان نوری دم چشم تان قد نمی‌کشد؟ وقتی با کرزی ائتلاف می‌سازید چگونه مولانا عبدالرحمان سید خلیی را فراموش می‌کنید؟ وقتی کرزی می‌گویید و دور قرقل وی چرخ می‌زنید خون سید مصطفی کاظمی و یارانش را، خون مطلب‌ بیگ و عموم شهدای کشتارهای زنجیره‌یی را واقعن چطور فراموش می‌کنید؟ آیا خود شریک این جنایات بوده اید؟ اگر نه، باز چگونه در سال‌یاد شهادت شان لاف پاسداری از خون شهید می‌زنید و به خانواداه‌های شان دروغ می‌گویید؟

>>>   گرسود و زیان بودیم، هستیم
اگر تیر و کمان بودیم٬ هستیم

اگر درفوت و فن انتخابات
سر آمد در جهان بودیم، هستیم!

به پابوس فرنگی مثل روباه
همی دمبک زنان بودیم، هستیم

زمین و بانک و گمرک، غارتیدیم
سر سوداگران بودیم ٬ هستیم

و گر در اختلاس و « پول شویی»
همه ورد زبان بودیم ،هستیم

خریدیم در دوبی،قصر و عمارت
فلان ابن فلان بودیم ، هستیم

کت و شلوار آلامد، ردیف است
به شیکی، داستان بودیم، هستیم

زهر آب لجن، ماهی گرفتیم
به کژراهه روان بودیم ،هستیم!

دکان دین فروشی ، باز کردیم
به هرکس بد گمان بودیم ، هستیم

>>>   سال ها بلخ در تصرف محترم عطامحمد نور بود. سالها هرات در سلطهء تورن اسماعیل، جنگ سالار معروف بود؛ اگر مدتی این استان تحت قدرت جمعه خان، جنگ سالار بدنام، باشد،آسمان به زمین نمی افتد ، یادم آمد یک جاسوس بی خاصیت به اسم حسین انوری هم در: هرات، سالها، والی بود؛ باری حامد کرزی، دردوران ریاست جمهوری اش ، متهم شده بود که کابینهء او متشکل از جواسیس و اجنت های خارجی است، حامد کرزی دستور داد،یک هیات باصلاحیت تشکیل شود، تا از دستگاه دولت و وزارتخانه ها، جواسیس را شناسایی، افشا و طرد کنند!
حامد کرزی ، سیدحسین انوری را نیز جزو هیات« مفتشین جاسوس ها» قرار داده بود،یک طنز نویس معروف ، در طنزی منظوم نگاشته بود:
سید حسین انوری که خودجاسوس است ، شده است عضو هیات جاسوس گیر ها!
هر کس طنز را میخواند، از خنده، غش میکرد....

>>>   استعمارګران بخصوص امریکایی ها مزدوران را انتخاب مینمایند که ازلحاظ روانی ورفتاری مطالعه شده باشندوصددرصد باشرایط آنها مطابقت داشته باشد وبعدآ چنین تربیه برایش میدهند که تازنده است ازبادار خود روګردان نشود صرف نقش خودرابنا به دستور بادار عوض میکند . ازطرف دیګر استعمار به دوزدن وشعار مرده باد زنده باد خفه ودلسرد نمیشود .برای استعمار اهداف دورودراز مهم است نه چیز دیګر .

>>>   تاجك هزاره اوزبك باز هم بايد با اكثريت بودن پشتون ها موافق باشه
كرزي و ديگر پشتونهاي كه از روي روز با تاجك اوزبك هزاره امروز هم صدا شده تنها راه أست كه اين سه قوم دارد برأي به ثمر رساندن دوباره پشتون به قدرت رساندن و زير دست ماندن
امروز اگر اين سه قوم خوار و ذليل است تنها بخاطر همين است كه تيّم هاي سياسي شان مثل سيب كرم خورده است و هيچ خريداري نداره و پشتون خيلي راحت اين ها را به ويترين نمايش داده از موجوديت اينها عكس گرفته در ارشيف ارگ ثبت ميكنه هيچ فايده برأي سه قوم نداره و هميشه برده و نوكر باقي خواهد ماند

>>>   بهروز جلال آبادی
آگاهی برای جوانان تاجیک
با افرادی روبرو میشوید که ازتان پرسان میکنند : اگر تاجیک اید از کدام قبیله تاجیک اید !؟
این سوال های شیطانی ایشان فقط برای این است تا چطور شما را در باره اصلیت و هویت تان در شک بیاندازند!
برای معلومات تان عرض کنم که سیستم قبایلی در تاجیکان وجود ندارد و تقریبا ۹۸ در صد تاجیکان بنام مناطق ایشان یاد میشوند چون تاجیکان مردمان کوچی نیستند تا در زمستان در یک جا و تابستان در جای دیگر باشند
تاجیکان ادرس مشخص دارند حتا اگر محل زندگی ایشان تغیر کند و یا به منطقه دیگر مهاجر شوند باز هم بنام منطقه پدری خود یاد میشوند بطور مثال اگر یک خانواده جلال آبادی در هرات زندگی کنند باز هم اگر ازش بپرسید میگویند جلال آبادی ام همانطور کابلی و بدخشی و سایر تاجیک تباران
نقطه دوهم اینکه هر تاجیک در جاهای مختلف شناخت مختلف دارد مثلا احمد اگر با مردمان ولایات دیگر روبرو شود میگوید من کابلی هستم و اگر با کابلیان معرفی شود میگوید من چهاردیوال هستم و اگر با چهاردیوالان هم صحبت شود باز نام قریه خوده گرفته خود را معرفی میکند
پس بیاد داشته باشید جوانان عزیز تاجیکان بنام های مناطق ایشان یاد میشوند، نه بنام قبیله ایشان .

>>>   Abdul Hai Khurasani
پدر خواندهٔ مافیا خود به میدان آمد!
سرانجام پدر خواندهٔ مافیا،حامدکرزی خود به میدان آمده است تا با دعوت از احمد ولی مسعود و اعتبار نام مسعود،برای به اصطلاح «ائتلاف بزرگ ملی» کسب مشروعیت نماید!
امروز آقای احمدولی مسعود با انتشار این تصاویر در صفحه اش نوشته است:
«...در ضیافت شام دیروز یکی از دوستان گرانقدر، بنده با جمعی از چهره های شناخته شدهٔ سیاسی کشور، جناب آقای کرزی با داکترصاحب اسپنتا، جناب آقای داودزی با داکترصاحب زلمی رسول از شورای حراست و ثبات، و داکترصاحب انوارالحق احدی از ائتلاف نجات، مهمانان این سفره بودیم.
ضمن صحبت ها، آقای کرزی مصرانه از بنده دعوت به ائتلاف بزرگ ملی نمود...».

>>>   Salam
آقاى ولى ، اگر اتفاقن پسوند مسعود نام فاميلى پدر بزرگوار تان باشد ، حرفى ندارم ولى اگر لقب مسعود را از فرزند نستوه و آزاده ى تاجيك دزيده ايد ، لطفن اين لقب را از نام تان دور كنيد ، زيرا شما درخور اين لقب نيستيد ، استفاده جويى از نام يك آزاده از سوى شما برادرهاى بى انديشه ، جفاى بزرگ در حق يك مبارز آزاده است . حرف ديگر اينكه لطفن دروغ نگوئيد و معامله گرى هاى تان را به پاى مسعود ختم نكنيد .
بياد دارم وقتى در سال دوهزار ميلادى در حضور عبدالله از مسعود شهيد تقاضا كرديم تا نماينده خود را در غرب معرفى كند تا دهيلزى ارتباطى شود ميان جريان مقاومت و هواخواهان شما در غرب ، درست زمان كه شما سفير بوديد ، پاسخ ايشان اين بود كه من در غرب نماينده ندارم و هيچ كسى از من نماينده گى نمى كند . لطفن خودتان باشيد و از نام مسعود سود نبريد .
>>>   کرزی یک آدم حیله گر ،چاکن عوامفریب وصد ها عوارض دیگر دارد او. در زمان حکومتداری خود دان جوال را باز گزاشته بود و هر آن کس که از او انتقاد میکرد از جوال باز شده دالر میپراخت همه دستگاه دولتی را فاسد ساخته بود و امروز همین فاسدان تلاش دارند که دوباره قدرت را بگیرند و. به تاراج افغانستان دوباره شروع کنند امید سطع شعور سیاسی مردم بلند. رود واین خایین را درست بشناسند تا باشد که دوباره به قدرت نرسند.
عبدالله ریحان

>>>   باسلام متوجه باشین کرزی راجبر زمانه وموقیت تاریخی افقانستان متولد ساخت . حال ما ملت افقانستان از هر قومیت از خود سوال کنیم چطور شد که باز این شخص ودیگر افراد مشابه منسوخ نشدند بلکه خود را دیگر باربه جامعه تحمیل می نمایند.
حسن ازاده.مشهد

>>>   Saboor Raheel
شراکت با کرزی و شراکت با شیطان:
می گویند شیطان با یک آدم در کشت و کار شریک شد. سال شیطان به آدم گفت: بگو که از محصول کشت امسال کدام قسمتش را می خواهی؟ آدم گفت سر محصول.
شیطان رفت و پیاز کاشت. به این صورت، برگ خشک و بیحاصل نصیب آدم شد و کلچه های پیاز را شیطان برد.
سال بعد، بازهم شیطان از آدم پرسید که امسال کدام بخش را می گیری؟ آدم گفت: زیر حاصل را. و شیطان گندم کشت. ریشه به آدم رسید و خوشه گندم به شیطان.
فصل سوم آدمیزاد خواهان سر و زیر حاصل شد و تصور می کرد که این بار دیگر حتما شیطان فریب خواهد خورد. اما شیطان رجیم این بار جواری کاشت. سر و ریشه بیحاصل به آدم ماند و روچکهای جواری به شیطان.

شراکت سیاسی با کرزی هیچ تفاوتی با شراکت با شیطان ندارد. این فکاهی زمانی یادم آمد که پستی از آقای ظفری خواندم که نوشته بود:

“در نظام صدارتی پست ریاست جمهوری سمبولیک و تمام صلاحیت ها دست صدر اعظم است. حالا کرزی میخواهد صدر اعظم باشد.”

پ.ن: اصل این فکاهی نوع دیگریست. من یک کمی تحریفش کرده ام.

>>>   یکی درپاکستان تعین شد .یکی در بن تعین شد دیگرش از تاشکند تعین شد وبالای ما تحمیل شدند از یکی اینها گیله نیست

>>>   کرزی افغانستان را دوباره زنده کرد و آبروی ریخته مردم افغانستان را در جهان که به وحشیگری و بد نامی و جهالت مشهور شده بود اصلاح و نیک ساخت . هرکس که از عقده علیه کرزی صحبت می کند و یا می نویسد حتماٌ قبل از ۲۰۰۱ از مادر تولید نشده بوده اند و یا در طفولیت بوده اند و نمیدانند که افغانستان در چه حالت بود . همین کابل به شهر ارواح می ماند.

>>>   کرزی و خلیلزی دو عامل منطق قبیلوی بودند که بهترین فرصتی را که کشور برای آباد شدن و مردم سالار شدن بدست آورده بود، فدای اهداف قومی و قبیلوی، و فدای برادران ناراضی خود نمودند۰ این گروه سالها منافع علیای کشور را فدای منافع قوم و قبیله خود کرده اند۰

>>>   کرزی کی بود و چه کرد؟
حمله های شبانه بر طالبان را منع ساخت۰
کمک خواستن از قوای آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
بمبارد های امریکائی ها و آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
تلاشی خانه های آنهایکه با طالبان به کمک مشکوک بودند را منع ساخت۰
سران طالبان را با وجود اعتراضات شدید ملی و بین المللی از زندانها رها ساخت۰
استفاده از سلاح موثر بر ضد طالبان را بنام استفاده از سلاح ثقیله بر ضد طالبان منع ساخت۰
افسران قوای مسلح کشور را کد در سرکوب کردن طالبان از خود شایستگی و شجاعت نشان میدادند سرزنش و حتی مجازات نمود۰
طالبان قاتلین ملت مظلوم ما را برادران خود و فرزندان اصیل این کشور خواند۰
دیگر این کثافت خائن پدر سگ برای طالبان چه میکرد؟
۱۴ سال پیش طالبان به صفر برابر شدند وبعد از آن  ۳  تریلیون دالر پول به این کشور ریخت، ولی تحت رهبری این شیاد امروز نه اقتصاد داریم و نه هم زیر بنا و طالبان هم قوی تر از پیش عرض وجود کردند۰

>>>   به شناخت من پشتون های غلجایی متعصب ترین و قوم پرست ترین خودخواه ترین انسانهای روی کره زمین میباشند که حتی از اعراب دوره جاهلیت پیشی گرفته اند آنها آنقدر خود پرستند که تمام کسانی که به آنها ظلم کرده اند را جاسوس و دزد مینامند اما خود که بی رحمانه ترین جنایات را مرتکب شده اند و کارنامه شوم و ننگی در تاریخ ما دارند را فرشته معصوم و پاک میشمارند ننگ بر شما چقدر فساد در شما زیاد است که هیچ گاه به راه راست اصلاح نمیشوید در خوی تان مار ضحاک رسوخ نموده است و هیچ چاره براتان نیست متاسفم از این که با قوم پرستی روزگار کشور را تباه و سیاه ساختید.
امیرسامان بلخی

>>>   کرزی و خلیلزی دو عامل منطق قبیلوی بودند که بهترین فرصتی را که کشور برای آباد شدن و مردم سالار شدن بدست آورده بود، فدای اهداف قومی و قبیلوی، و فدای برادران ناراضی خود نمودند۰ این گروه سالها منافع علیای کشور را فدای منافع قوم و قبیله خود کرده اند۰

>>>   کرزی کی بود و چه کرد؟
حمله های شبانه بر طالبان را منع ساخت۰
کمک خواستن از قوای آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
بمبارد های امریکائی ها و آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
تلاشی خانه های آنهایکه با طالبان به کمک مشکوک بودند را منع ساخت۰
سران طالبان را با وجود اعتراضات شدید ملی و بین المللی از زندانها رها ساخت۰
استفاده از سلاح موثر بر ضد طالبان را بنام استفاده از سلاح ثقیله بر ضد طالبان منع ساخت۰
افسران قوای مسلح کشور را کد در سرکوب کردن طالبان از خود شایستگی و شجاعت نشان میدادند سرزنش و حتی مجازات نمود۰
طالبان قاتلین ملت مظلوم ما را برادران خود و فرزندان اصیل این کشور خواند۰
دیگر این کثافت خائن پدر سگ برای طالبان چه میکرد؟
۱۴ سال پیش طالبان به صفر برابر شدند وبعد از آن  ۳  تریلیون دالر پول به این کشور ریخت، ولی تحت رهبری این شیاد امروز نه اقتصاد داریم و نه هم زیر بنا و طالبان هم قوی تر از پیش عرض وجود کردند۰

>>>   کـــــرزی شیطان را درس داده وشیطان کرزی را !
احترام متقابل است

>>>   اگر واقعا مسلمان هستید .شیر انسان خوردید.فقط به چند نقطه واقعیت گوش دهید.
اول اینکه وقتی دالر ها وپول های جامعه جهانی برای باسازي کشور جنگ زده ما وارد وارد افغانستان شد.جهانیان فکر کردن دولتمردان افغانستان واقعا انسان هستن.شیری انسان خوردن.دلسوزی کشور شان هستن وبا این دالر ها کشوری خراب شده شان آباد میکنند.اما نميدانستن.این .....صفت ها حرام خور.و خبیث.چنان حرام زاده های میباشند.کشور شان چه که به ناموس وخانواده های خودشان هم رحم نمیکنند واقعا همینطور گذشت.من کرزي بیشرف یک سوال دارم بعداز سقوط طالبان امنیت کشور صددرصدتامین شده تمام نیروهای خارجی و داخلی هم مستقر بودن و حتی دفتر خودی کرزي هم بانيروهای ويزه خارجی گرفته میشد.کرزي میتوانست درست تصمیم بگيرهد.درست فکر کند .برای آبادانی مملکت .آسایش و پیشرفت مردم رنجدیده.اما چون کرزي زاداند.حرام زاده حیله گر بود.همه امید و ارزو مردم را به باد فنا داد.با آن همه کمک های جامعه جهانی همه شهر های افغانستان را باسنگ مرمر درست و آباد اگر میکرد باز هم اضافه میماند.درآن زمان حتی کشورهای همسایه حسودی میکردند و حسرت ميخوردن که افغانستان ازما ها کرده پیش قدم میشود.این مردک حرام زاده لفتک باز.با احماقت اش فقط باچند تا از حرام زاده های دیگری که اطراف اش جمع شده بودند عیش نوش کرد الباقی مردم را به خاک سیاه نشاند.ای خدواند ذليلت کند کرزي. ای خداوند به خشم اش گرفتار کند انشاالله کرزي .

>>>   سایت اطلاع رسانی افغانستان هر چقدر بیشتر شفاف باشد و آزادی را رعایت و به آن احترام بگذارد، یقیناً افکار و اعمال مخفی و فرصت طلبانه افشا گشته و کشور و جامعه به روند رشد طبیعی افتاده و اصلاح شده و پیشرفت سریع خواهد کرد. در این میان فقط رسانه های ازاد محبوبیت بیشری کسب خواهند کرد و نه نژادپرستها و سانسورچیها. پیروز باشید

>>>   به نظر من اقتصادی که بر روی خفقان و استبداد دیکتاتوری تک حزبی و یا شخصی بنا شده باشد، مانند حاکمیتی است که روی خون آزادیخواهان ایستاده است می باشد. مگر شاه دیکتاتور و قذافی و دیگر دیکتاتورها اقتصاد نداشتند؟ پس چرا سرنگون شدند؟ آزادی، حقوق بشر، دموکراسی با اقتصاد و پول و سرمایه و در و دیوار ساختمان قابل مقایسه و معاوضه نبوده و نیست. همیشه عوامل و شرایط داخلی در عکس العمل و سیاستهای بیرونی تاًثیر گزار هست، بطور خلاصه در هر کشوری که ثبات سیاسی نباشد در آنجا آرامش و امنیتی و آینده ایی برای اقتصاد نیز نخواهد بود.

>>>   برادران مسعود هیچ لیاقتی وتفکری نداشته است لطفا امیدی سیاست مداری ازمنگول قریه نداشته باشید.بااحترام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است