تفاوت حکومت قبلی و فعلی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۷    ۱۳۹۷/۵/۱۶ کد خبر: 153464 منبع: پرینت

یکی از تفاوت های عمده‌ی دیگر میان حکومت فعلی و حکومت گذشته (کرزی) این است که در دوره‌ی گذشته زمینه‌ی رشد برای همگان به‌ شکل یکسان فراهم بود به‌ همین دلیل شاهد رشد مردم از گوشه و کنار افغانستان در بخش‌های مختلف بودیم.

هر ولسوالی افغانستان حداقل یک «میلیونر» داشت اما همین «تازه به‌دوران رسیده» هایی که خود در دوران حکومت گذشته رشد کرده‌اند و اکنون به‌ قدرت دست یافته‌ اند همه‌ چیز را به‌ انحصار کشیده‌اند و «قدرت»، «ثروت» و «معرفت» به‌انحصار مطلق یگ گروه سیاسی درآمده است.

پست‌های مهم حکومتی به‌گروه‌های خاص سیاسی و تباری اختصاص داده می‌شود و قراردادها هم از طریق یک زنجیره‌ی فسادآلود در کمیته‌ی تدارکات به افراد خاصی متعلق از گروه‌های تباری و سیاسی سپرده می‌شود.

پیامد این دو نوع روش مدیریتی هم کاملا واضح است افغانستان در دوره‌ی گذشته با یک سرعت مطلوب به‌ طرف ملت‌سازی می‌رفت اما دوره‌ی حکومت وحدت ملی چرخه‌ی ملت‌ سازی میسر برعکس خود را سپری می‌ کند.

حسیب معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
غنی
حاکمیت
نظرات بینندگان:

>>>   این حکومت سیاست انگلیس را تطبیق می کند ( تفرقه بی انداز و حکومت کن ) غنی دوام خود را به تفرقه اندازی میان اقوام افغانستان می بیند وگور خود را در تاریخ افغا نستان خودش کنده است. درین روز ها تلاش دارد تا اعضای خزب اسلامی را که عموماٌ پشتون ها ی متعصب و مار های زخمی اند به این پست و آن پست بگمارد و راه نجا ت خود را درین جستجو دارد نمیداند که این راه که تو میروی به ترکستان است !

>>>   این دوره خوب است نمیخواهد درولسوالی یک یا دونفر میلیونر باشد بلکه میخواهد تمام مردم میلیونرشود فرقش همین است
حالا همان میلیونرهای قبلی برای تخریب نظام پاهارالچ کرده هرگز چیزی بدست آورده نمیتوانند وطرفدارهم ندارد

>>>   اشرف غنی احمق ترین ریس جمهور در دنیا شناخته شده است
ای مردم نسل دوم مقاومتت از خواب گران برده طولانی بیدار شوید تا به تدریج قتل عام از طرف گروپ فاشیستی غنی احمد زی کوچی فاشیست شو ید ِآزادی خود را از حکومت قبیله احمدزی کوچی بگیرید بخاطریکه هر وز سربازان نظم عامه سرزمین ما به همکاری تروریستان داخل نظام غنی احمدزی کوچی فاشیست توسط دشمنان مزدور پاکستان و انگلیس و بشریت به شهادت می رسند ۰
حکومت نا مشرو ع غنی « یعنی حفظ الله امین دوم ادم کش است » مقصر همه بدبختی درکشور همین غنی روانی و متعصب و گذافه گو است .
در بین قبیله کوچی ناقل یک آدم هم روشنفکر ندارد ولی میلیون تن فاشیست دارد مانند اشرف غنی نسل کشی می کند، حکومت قبیله با طالب وحشی هم دست است جوانان پولیس و ارتش مربوط به یک قوم خاص غیر افغان را اشرف غنی هر روز دسته دسته می کشد و یا به دست طالب می سپارد.
غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری ناداری، گرسنگی و بی دفاعی مردم عام کشور مانند حفظ الله امین خون خوار هیچ درک انسانی ندارد و تنها درک حیوانی مانند کفتار دارد .
سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل جان بی دفاع سربازان ما مردم شجاغ وطن ما مانند افکار حفظ الله امین خون ریز است به آگاهی همه جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی چه در داخل و خارج از کشور به عرض می رسانم که بودن غنی خون خوار در قدرت باعث بحران کلان در کشور است حتی کشور را بسوی تجزیه می برد و در این چهار سال حکومت نابکار بی برنامه غنی فقد آغوشته تعصب قومی بین مردم غیر افغان آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی بوده است .

از اینکه هر روز تابوت عزیزانمان را با اجسادشان به زیر خاک دفن کرده خسته شدیم، هیچ بی وجدان و بی غیرت تاجیک نیست که تمام جوانان ما را از جنوبی جمع کرده بیاورد تا هر قوم امنیت ولایت و خانه و محل زندگی خود را بگیرد، ما هر روز از جنوبی محافظت می کنیم، با تاسف در بدل محافظت از خانه و منزل این بزرگواران نا سپاس تابوت جوانانمان را هدیه می گیریم.
مظاهره چیان زن چند روز پیش در ولایت جوزجان گفته اند که غنی مسلمان نیست و آنها به صفت ریس جهمور کشور مشور نمی شانس ؛ بخاطریکه طلبان به کمک غنی در نواحی شما کشور ظلم و بیدا می کنند .
مبارز دلسوز به بوطن مرم در داخل و خارج کشور همه خواهان برکناری غنی متغصب و خون ریز و دیگر رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها میخواهند.
اولین گام درراه ازبین بردن تعصبات قومی وقبیلوی تخییر نام افغانستان است. زیرا این نام، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، وهم در اروپا این نام از نظر مواد مخدربنام سورته افغان« جرس سیاه افغان » ! از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.
افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.
درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.

داکتر یارمحمد« حیدر زاده »
داکتر علوم در بخش محیط زیست
در راستای عدالت ستایش و قدردانی نمودند. مظاهره چیان با دادن شعار های ضد حکومت غرقه در فساد،بانی و حامی تروریسم را محکوم و تقبیح نمودند.
همچنان مظاهره چیان خواهان برکناری رهبران بی کفایت دولت و محاکمه ای علنی آنها گردیدند.
در اخیر طی یک قطعنامه ای خواست های شان را تسلیم سفارت افعانستان در لندن نمودند.
سلام دوست عزیز م درست گوفته اید وقتکی در جنال انتخابات داشمندان از غنی طرف داری کردن در رسانه ها و فسبوک غنی به ارگ رسید و همین داشمندان ده طرح برنامه های خو د را بهبود اقتصاد کشور به سیت دفتر غنی ارسال نموده اند ولی طرف غنی کدام جواب مثبت در نه یافته اند همین داشمندان در سراسر جهان برای برکنار غنی حکومت ناکام این مکار دروغ گوی در فسبوک ها و رسانها و مظاهرات حرف از دهن می کشایند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است