در درگیری مسلحانه معترضان با پولیس در خوست
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۲    ۱۳۹۷/۵/۱۵ کد خبر: 153456 منبع: پرینت

شماری از باشندگان ولسوالی‌ اسماعیل‌خیل و مندوزی ولایت خوست صبح امروز در واکنش به تخریب خانه‌های ساخته‌شده در زمین‌های پارک صنعتی دست به اعتراض زدند. معترضان مدعی‌اند که زمین از آن‌هاست و خانه‌های‌شان نیز نباید تخریب شود.

بنابراین، نیروهایی که برای تخریب این خانه‌ها به ساحه رفته بودند، با مردم محل درگیر شده و در واکنش به حملۀ مردم با سنگ و چوب، به سمت آن‌ها شلیک کرده‌اند. در این درگیری 10 پولیس و 15 غیرنظامی زخمی شده‌اند.

نجیب‌الله و داوود دو تن از باشندگان خوست به سلام‌وطندار می‌گویند، زمین ملکیت آن‌هاست و از ملکیت خود تا حد توان‌شان دفاع خواهند کرد.
اما اخترمحمد نوروزی، فرمانده پولیس خوست به سلام‌وطندار می‌گوید که از میان 14900 جریب زمین دولتی در این ساحه، 400 جریب آن براساس فرمان رئیس جمهور غنی به پارک‌های صنعتی اختصاص یافته است. آقای نوروزی تأکید می‌کند به هیچ فردی اجازه نمی‌دهند تا از این زمین‌ها به‌عنوان ملکیت شخصی استفاده کنند.

سمونمل اخترمحمد نوروزی، فرمانده امنیه خوست به رادیو صدای امریکا گفت که در نتیجۀ خشونت‌ها در جریان تظاهرات ۱۰ پولیس زخم برداشتند که وضعیت برخی شان وخیم خوانده شده است.
هرچند او زخمی‌شدن معترضان را در این خشونت‌ها رد کرد؛ اما معترضان گفته اند که ۱۵ تن از مظاهره‌کنندگان نیز زخمی شده اند.
داکتر سخی سردار، رییس شفاخانه ملکی خوست به رادیو آشنا گفت که ۱۲ زخمی از محل تظاهرات به شفاخانه منتقل شده اند که هشت ملکی و چهار پولیس شامل آنان اند.

براساس معلومات مسوولان محلی خوست، کار ساخت پارک‌های صنعی این ولایت باید سه سال پیش آغاز می‌شد؛ اما به‌دلیل فشارهای برخی افراد زورمند این کار تاکنون به تأخیر افتاده است.
حکومت زمین تخصیص‌شدۀ پارک صنعتی را دولتی می‌داند و از تخریب منازل در آنجا خبر داده است؛ اما باشندگان محل می‌گویند که در مورد ملکیت این زمین، منتظر حکم محکمه اند.
به گفتۀ مقام‌های دولتی نزدیک به پانزده هزار جریب زمین دولتی در ولسوالی‌های اسماعیل‌خیل و مندوزی وجود دارد که ۴۰۰ جریب آن به پارک صنعتی اختصاص داده شده است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خوست
درگیری
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است