احزاب سر شورشگری در برابر سیاست آمریکا ندارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۷/۵/۱۵ کد خبر: 153445 منبع: پرینت

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری طرح احزاب را بعد از نشست های پیهم در مورد انتخابات پارلمانی که خواستار سیستم تناسبی و بایومتریک رای دهندگان بودند غیر عملی و بسیار ناوقت خواند و در واقع تردید کرد.

هنوز واکنش بعدی احزاب در این مورد مشخص نیست اما یک منبع نزدیک به آنها می گوید که ممکن است احزاب بستن دروازه ی کمیسیون انتخابات را در ولایات بعنوان یکی از گزینه های مقابله با حکومت مورد بررسی و عمل قرار دهند.

گفته می شود که احزاب مهم خواستار این طرح مانند: جمعیت اسلامی، حزب وحدت به رهبری محقق، جنبش ملی به رهبری دوستم و حزب اسلامی به رهبری حکمتیار از قبل توافق کرده اند که هر کدام مسوولیت بستن دفاتر کمیسیون انتخابات را در چند ولایت به دوش بگیرند و از برگزاری انتخابات جلوگیری کنند اما هنوز روشن نیست که احزاب مذکور تا چه حدی به گفتگوها و حتی توافقات ابتدایی خود بر سر این موضوع صداقت و پایبندی دارند و آیا در عمل حاضر می شوند تا این کار را انجام دهند و یا اینکه هر کدام با ارگ و حکومت بصورت جداگانه معامله می کنند؟

نکته ی روشن آن است که احزاب، چهره ها و عناصر فعال و متنفذ سیاسی در سیاست افغانستان که در درون دولت و نظام حاکم سیاسی مورد حمایت آمریکا قرار دارند اراده و سر شورشگری و عصیان در برابر اراده و سیاست آمریکا را ندارند این مربوط می شود به چراغ سبز آمریکا که تا چه حدی و چه زمانی برای آنها روشن می کند.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احزاب سیاسی
طرح احزاب
نظرات بینندگان:

>>>   Raheel
دقیقا،‌
حد اقل به شیادانی که ملت را به چاه ذلت می اندازند اعتماد نکنند. به سنگ و چوب و کلوخ اعتماد کنند به این زراندوزان معامله گر و خالی مغز و بی اندیشه اعتماد نکنند.
آدمی را اندیشه اش آدم می سازد. آینها اندیشه مشخص سیاسی دارند؟ مثلا کدامیک از اینها صاحب کدام اندیشه مشخص سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و هویتی است؟
ای برادر تو همین اندیشه ای
کجاست اندیشه اینها؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است