استفاده ابزارى كرزى از اپوزيسيون حكومت
کرزی مرد هزار چهره ای است كه حرفه ى جاسوسى را از كار با آى اس آى شروع و با انتلجنت سرويس انگليس ادامه داد و سرانجام سر از گريبان سى آى اى برآورد. او اكنون در سيماى يک دلال سياسى با چينايى ها و روس ها سرمى جنباند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۰    ۱۳۹۷/۵/۱۵ کد خبر: 153437 منبع: پرینت

كرزى را می توان مجرب ترين فرد سياسى، مافياى اقتصادى و جاسوس چند جانبه خارجى به شمار آورد كه نه تنها در لايه ها و اقوام مختلف جامعه و كشور نفوذ قابل ملاحظه اى دارد بلكه توان و قابليت اجراى مانورهاى بزرگ را نسبت به ديگران در مقياس داخل و خارج از كشور در حال حاضر دارد.

او مرد هزار چهره ای است كه حرفه ى جاسوسى را از كار با آى اس آى شروع و با انتلجنت سرويس انگليس ادامه داد و سرانجام سر از گريبان سى آى اى برآورد او اكنون در سيماى يک دلال سياسى و استخباراتى با چينايى ها و روس ها سرمى جنباند هندى ها را به خود خوشبین نموده و رژيم ايران را در طمع نگهداشته است.

در مقياس داخل گاه از افتخار نمايندگى طالبان در آمريكا ياد مى كند و زمانى به حضورش در جهاد مباهات مى كند و دموكرات بودن كه سر زلفش قرار دارد براى جمعى از زر اندوزان، زورمندان و متملقان اقوام غيرپشتون در قوشخانه سياسى اش جدول حاضرى ترتيب داده تا از بيگاه تا پگاه و از بام تا شام در آنجا حضور يابند و سر بى مقدار شان را در خاک مذلت درگاه او بسايند.

حالا عزم را جزم نموده تا دندان حريف و همتبار غلجايى اش را كه از نشیه قدرت سرش باد كرده است و هواى فصل ناتمام سلاطين گذشته را در سر مى پروراند بيرون بياورد و پوزه اش را به خاک بمالد. از چندى بدينسو در بدر دق الباب دارد تا گروهی از تكیه داران قومى را با وعده هاى سرخرمنی كه همه يكجا از خوان نعمت غارت بيت المال مستفيد شوند بفريبد و به محور خود جمع كند.

پرسش اين است كه چرا كرزى بطور غير مستقيم در پی ريزى و قوام بخشيدن ایتلاف ضد ارگ عمل مى كند و علنا در رهبرى آن قرار نمى گيرد؟
نگرش كرزى به اين ایتلاف ها نگاه ابزارى است. او بخوبى مى داند كه از اين تخته هاى پوسيده و نمناک قايقى درست نمی شود تا او را به سر منزل مقصود برساند اين را هم درک مى كند كه اعضاى ایتلاف نيز گرگان باران ديده اى اند كه بيشتر دنبال سود كوتاه مدت خود هستند تا در فكر منافع طويل المدت او باشند بنابراین قصد رفتن راه طولانى را با آنها ندارد و صرفا مى خواهد از آنها منحيث چماقى براى ادب كردن حريفش استفاده نمايد.

ضمنا او نمی خواهد اعتبار قومى اش را در ضمير جامعه پشتون خدشه دار سازد كه گويا به كمک غيرپشتون ها حاكميت قوم و تبارش را ساقط نمود. مضافا او كه از معماران حاكميت سنتى قوم پشتون در دو دهه ى اخير است اراده ندارد قدرت انحصارى قوم خود را با ديگران تقسيم نمايد و غيرپشتون ها را در ساختار واقعى قدرت سهيم و شريک سازد.

كرزى كه براساس قانون اساسى حق كانديد شدن را ندارد به نحوى در پى تطبيق فرمول پوتين - مدويدوف است تا يكى از مخلصان پشتون تبارش را از تيره درانى به حاكميت برساند و خود در نقش یک زعيم ملى نظام افغانستان را از بالا و بطور غيرمستقيم هدايت و رهبرى كند.

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
دلال سیاسی
نظرات بینندگان:

>>>   هیچکس هیچ موانعی ایجاد کرده نمیتواند زیرا اینها متعهد به منافع ملی نیستند اینها ازابتداء تا اکنون خود راازبرکت خون مردم تغذیه وچاق کرده اند

>>>   Raheel
دقیقا،‌
حد اقل به شیادانی که ملت را به چاه ذلت می اندازند اعتماد نکنند. به سنگ و چوب و کلوخ اعتماد کنند به این زراندوزان معامله گر و خالی مغز و بی اندیشه اعتماد نکنند.
آدمی را اندیشه اش آدم می سازد. آینها اندیشه مشخص سیاسی دارند؟ مثلا کدامیک از اینها صاحب کدام اندیشه مشخص سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و هویتی است؟
ای برادر تو همین اندیشه ای
کجاست اندیشه اینها؟

>>>   اپوزويسيون ميوه سياسي پشتون ها است تا در وقت حاضري در صنف بايد حاضر باشد
اقوام غير پشتون نميتوانه خودشان مطرح باشه چون دوست داره برده باشه

>>>   خاموش :
دوستان عزیز سلام برحال واحوال همه شما همه شما به اصطلاح این رهبران چپاولگر وگرگان درنده صفت وخون آشام را شناخته ایداین ها دیگر برای مردم ما تفاله شده جای تفاله کثافت دانی است بشرطکه کثافت دانی هم این تفله های کثیف راقبول کند یک خواهش برادرانه ازشما عزیزان دوست داشتنی دارم باکمال معذرت از شما میخواهم که دیگر درپی موضوعات قوم، زبان ، ملیت ،نژاددیگرنگردیم که این ثمره میراث همین تفیلی ها است وبس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است