ضرورت اصلاح علما بجای کمیسیون اصلاح جامعه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۷/۵/۱۵ کد خبر: 153433 منبع: پرینت

شورای علمای افغانستان به دستور ارگ کمیسیون اصلاح جامعه ایجاد کرده است در حالیکه لازم بود کمیسیون برای اصلاح ارگ و شورای علما ایجاد می گردید.

ارگ و شورای علمای افغانستان دو مرکز عمده ی فساد و اجرای فساد در افغانستان هستند که یکی در خدمت دیگری قرار دارند چنانچه اکرم خپلواک انجمن شورای صلح می گوید که هدف از ایجاد این کمیسیون نزدیکی منبر با ارگ است.

متاسفانه در افغانستان همیشه منبر در خدمت ارگ بوده است و نیازی به ایجاد چنین کمیسیون وجود ندارد خوانندگان محترم شاید اطلاع داشته باشند که در زمان حامد کرزی از دفتر ریاست جمهوری اسنادی به بیرون درز کرده است که بزرگترین پول سازمان های استخباراتی کشورهای جهان که در خدمت کرزی قرار می گرفت مصرف شورای علمای افغانستان می گردید و تنها کرایه خانه های رییس و معاونان شورای صلح ماهانه از مرز یک میلیون دالر عبور می کرد.

اکنون رییس شورای علمای افغانستان و کدر رهبری این شورا در کتگوری مافیایی اقتصادی افغانستان شامل شده اند که هر کدام دارای خانه های لوکس، بلندمنزل ها، قصرک ها و شهرک ها شده اند واقعیت امر این است که ارگ نشینان هر کمیسیون و اداره را که ایجاد کردند همان کمیسیون و اداره بلای بیشتر و مصیبت بیشتر را برای مردم افغانستان به ارمغان آوردند.

اگر ارگ نشینان شورای صلح را ایجاد کردند همین شورا با غرق شدن در دزدی و فساد بزرگترین چالش در راه رسیدن به صلح گردیدند اگر وزارت مبارزه با مواد مخدر را ایجاد کردند با دزدیدن هفت میلیارد دالر از کمک های بین‌ المللی اکنون افغانستان به کشور طراز اول تولید مواد مخدر در جهان تبدیل شده است و شمار معتادین در افغانستان در حدود چهار میلیون نفر تخمین زده می شود.

اگر ده ها کمیسیون مبارزه با فساد اداری را ایجاد کردند بیشترین فساد را اعضای همین کمیسیون ها مرتکب شدند تا جایی که همین روز گذشته دیده بان شفافیت افغانستان از افزایش 50 درصدی رشوت امسال نسبت به سال های گذشته در افغانستان خبر داد پس معلوم است که پای ارگ نشینان می لنگد و نه مردم افغانستان و مردم افغانستان جبرا اسیر این سیستم فاسد و مافیایی شده اند بنابراین اگر قرار باشد که کمیسیون برای اصلاح ایجاد گردد آن کمیسیون باید برای اصلاح ارگ و شورای علما به مثابه دو ارگان فاسد و مریض باشد نه برای اصلاح مردم افغانستان.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمیسیون اصلاح جامعه
اصلاح ارگ
شورای علما
نظرات بینندگان:

>>>   ايشان عالمان پول استند و نه عالم دين. عالم بي عمل به ....باركرده از كتاب ميماند. گردنش هم در روز قيامت مثل ....بسته است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است