کشته شدن 44 سرباز ارتش در حمله طالبان به ارزگان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۴    ۱۳۹۷/۵/۱۵ کد خبر: 153423 منبع: پرینت

گروه طالبان به یک پایگاه نظامی ارتش در ولسوالی چنارتو ولایت ارزگان حمله کردند و کنترل پایگاه را بدست گرفتند.

اخترمحمد، فرمانده امنیه ولسوالی چنارتو ولایت ارزگان روز یکشنبه 14 اسد گفت در این حمله 44 نفر از نیروهای ارتش کشته شدند و اجسادشان هنوز در میدان جنگ باقی مانده است.
او می گوید که تنها جسد سه سرباز و شماری از زخمیان در فرماندهی امنیه نزد آنها است. وی می گوید طالبان حوالی ساعت یک نیمه شب شنبه به این پایگاه حمله کرده و ساختمان آن را نیز نابود کرده‌ اند.

او می گوید جنگجویان طالبان آنها را از چهار طرف محاصره کرده‌اند و به دولت هشدار می دهد که اگر نیروهای کمکی به آنها نرسد سربازان پلیس در این ولسوالی نیز کشته خواهند شد.
جان محمد از سران قومی ولسوالی چنارتو نیز از کشته و زخمی شدن نزدیک به چهل سرباز ارتش در این ولسوالی خبر می دهد به گفته او جنگ در ولسوالی چنارتو هنوز هم ادامه دارد و افراد گروه طالبان به سوی فرماندهی امنیه این ولسوالی در حال پیشروی هستند.

گزارش‌هایی نیز وجود دارد که طالبان مسلح برخی از تاسیسات دولتی این ولسوالی را که هنوز به بهره‌برداری سپرده نشده بود با جاسازی ماین تخریب کرده‌اند. مقام‌های نظامی این ولایت اما تنها سقوط پایگاه نظامی را به دست طالبان تایید می کنند و آمار تلفات را بسیار کمتر می خوانند.

محمد معروف احمدزی فرمانده امنیه ارزگان تایید می کند که پایگاه نظامی در ولسوالی چنارتو به دست طالبان افتاده اما در این رویداد تنها سه سرباز کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.
او می گوید که در این درگیری 11 جنگجوی طالبان کشته شدند و نیروهای امنیتی دولتی اکنون تلاش دارند تا منطقه را از وجود مخالفان مسلح پاکسازی کنند.

قاری یوسف احمدی یکی از سخنگویان طالبان گفته در این حمله پایگاه ارتش را تصرف کردند و مقدار زیادی مهمات و سلاح بدست آوردند. گروه تروریستی طالبان ادعا کرده در این حمله 55 سرباز دولتی را کشته‌ اند.

میراحمد خواجه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارزگان
طالبان
سربازان ملی
نظرات بینندگان:

>>>   از حقیقت نگذریم !!!
در دوران حاکمیت حزب د خ ا ، در حالیکه پیشرفته ترین تجهیزات نظامی دول استعماری به دسترس مجاهدین قرار داشت ، اما ماه ها موفق به گرفتن یک پوسته نمی شدند .
با تآسف فروان باید گفت : که گراف سقوط پوسته ها و کشتار بیرحمانه سربازان و افسران ما ، در موجودیت ناتو ، اسلحه مدرن و مواضع مستحکم ، نسبت به گذشته بیشترین رقم را نشان می دهد .
آیا علل و عوامل آن را وزارت دفاع می تواند برای خانواده ها و مردم کشور بی صاحب باز گو کند ؟ .
آیا برای وزارت دفاع ملی جمهوری اسلامی افغانستان با داشتن ۳۵۰۰۰۰ هزار ارتشی و هم پیمان ناتو که بزرگترین و مجهز ترین ارتش دنیاست ، جای شرم نیست که در مقابل پانزده هزار طلبه های مدارس بزانو در آمده اند .
به نظر من عواملی وجود دارد که این همه کشتار دستجمعی صورت می پذیرد .
۱ - نداشتن انگیزه ، روحیه و مورال قوی منسوبین اردو
۲ - آشنا نبودن سربازان به اراضی
۳ - رخنه کردن جواسیس دشمن در صفوف ارتش و نبود یک استخبارات قوی
۴ - دروغگویی های بیحد و حصر مقامات ذیصلاح و عدم اجرای عدالت متعادل در بین منسوبین ارتش
۵ - نبود صلاحیت های محاربوی جز و تام ها و تعقیب دشمن
۶- نرسیدن حقوق ماهوار ، اعاشه و اباطه سربازان بوقت معین و حیف میل آن توسط افراد و اشخاص مفسد .
سر انجام چه خواهد شد ؟ کشتار فرزندان ما ادامه داشته باشد ؟ یا راه بیرون رفتی جستجو گردد .
به نظر من برای جلوگیری ازین کشتار دوامدار و حیرت انگیز ، بهتر است تمام سربازان به ولایات خود رفته با اراضی آشنای خود با همرزم آشنای خود به دفاع ازین سرزمین زجر کشیده بپردازند .
کریمی استالفی

>>>   دادفر اویانی
در گردیز و در اروزگان نسل کشی تباریست!
میگویند «چرا فاشیزم میگی».
چرا نگفت باید که نسل کشی دارد رژیم کابل؟
چرا نباید‌گفت که این رژیم فاشستی است؛ چون برنامه کشتار دارد و دستور و کار کشتار.
رژیم فرمانروای کشور، با نامنهاد برساختی «حکومت وحدت ملی»، فاشستی است و نسل کشی دارد.
باز هم کشتار؛
کشتار تباری؛
باز هم نسل کشی و این بار در گردیز.
تاجيكان شيعه مذهب را در خانه خدا و در پكتيا کشتن و در اروزگان، سربازان ما را به لشکر درنده (به طالبان) خود سپردن، فاشیزم است؛ فاشیزم پشتونیزم .
این کشتار ها برنامه ريزى شده کارفرمایان شورا های «امنیت و ...» فاشستی ی دستگاه فرمانداریی کابل براى قتل عام پارسى زبانان است.
فاشیزم ندارد شاخ دیگری و نه هم کدام دم.
کشتار های تباری و همگانی، همان «هولوکاست» های هتلریست که محکوم تاریخ است.
در کشور ما هر روز هولوکاست دارد فاشیزم افغانسازی.
جنبش های ملی و آزادیخواه، از شمال تا جنوب و از خاور تا باختر، باید برخیزند و برای واژگون ساختن کاخ و بنیاد این فاشیزم، وارد پیکار شوند.
راه دیگری برای رهایی از این فاشیزم که چند سده است، تنها تبهکاری دارد و ویرانگری، نیست.

>>>   هر كار كني برادر راضي با برادار ناراضي از يك مادرت پدر است وا به جان اولادهاي اصيل اين وطن كه توسط برادران راضي و ناراضي مثل مرغ در هوا پر پر ميشه
و هيچ كسي همه مانع نميشه حتا زي زي ها تا حد توان پنهان ميكنن و اگر نشد يك دروغي ميگه و در أصل دست همه شان در يك كأسه است ورنه طالب هندو ها افغانستان يك روزه از بين ميبره چي برسه كه ارتش اقدام كنه
خلاص پشتون صادق شده نميتوانه تاريخ تجربه كرده اين قوم بي همه چيز را


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است