مردم انتطار بیشتری از کمیسیون شکایات داشتند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۷/۵/۱۴ کد خبر: 153407 منبع: پرینت

مردم بیشتر از این از کمیسیون شکایات انتظار داشتند اما کارکرد این کمیسیون در جهت حذف نام‌های افراد آلوده به‌ فساد، غضب و ده‌ ها جنایت دیگر بسیار ناامیدکننده بود.

بنظر می‌رسد حکومت بخاطر انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو با فاسدین، غاصبین و جنایتکاران در فهرست نامزدها معامله و مدارا کرده است چون حلقه‌ی حاکم بخوبی می‌داند که در انتخابات ریاست‌ جمهوری پیش‌رو به‌رای و حمایت آنها نیاز دارد.

سوگمندانه بار دیگر حاکمیت قانون در برابر قانونگریزی و فساد ناکام ماند.

حسیب معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمیسیون شکایات
فساد
نظرات بینندگان:

>>>   عمر راوی
بانو فوزیه کوفی را بسیار اندک می شناسم . همین که وکیل بدخشان و رهبر یک گروه کوچک سیاسی است و یک چهره مطرح میباشد. نظر به چند سخنرانی اش و چند موضع گیری اش در پارلمان، فکر میکنم که از بسیاری دزدان و کلاهبرداران و مافیایی های که در شورا حضور دارند و جنایتکار ترین آدمها در میان شان است، فوزیه کوفی بهتر و انسان تر و شایسته تر برای کرسی وکالت می باشد. افزون بر این ، بانو کوفی به خاطر زن بودن و به خاطر تاجیک بودنش نیز سزاوار حمایت ماست. یک بانوی تاجیک که در میان آن همه مردهای آدمخوار ، در آن جامعه مطلق مذکر، توانسته است خود را در سطح کشور و جهان به نیک نامی و به حیث یک شخصیت سیاسی مطرح کند، آفرینش .

>>>   Amirzada
جنگ قدرت میان فاشیزم"صادق" و فاشیزم" مهربان"

فاشیزم، فاشیزم است چه"صادق" باشد و یا " مهربان"، هر دو یک هدف را تعقیب می کنند، ولی در دوچهره متفاوت ظاهر میشوند.
۱)" فاشیزم صادق"
" فاشیستان صادق" چند صفت برجسته دارند؛ برنامه دارند، اصول فکری دارند و صادقانه از آئین خود پیروی می کنند و به کسی رحم نمی کنند.
غنی احمدزی و همدستان او نظیر حکمتیار و طالبان غلجایی شامل همین دسته هستند.
۲) "فاشیزم مهربان"
این دسته فاشیستان هم برنامه عمل دارند و هم اصول و آئین نامه دارند ولی خون سرد اند.
صفت برجسته این دسته فاشیستان اینست، که ظاهرا مهربان و بی خطر اند و تو را برادر خطاب می کنند و به زبانت حرف می زنند ، ولی اینها خیلی خطرناک تر از "فاشیستان صادق" اند. این ها تو را طوری خون سردانه و بی آزار می کشند،که از کشتن شان لذت ببری. یا با زهر بر سر سفره غذا می کشند و یا در بسر خواب شیرین. یک صف برجسته دیگر این دسته فاشیستان اینست، که جسد تو را به سر شانه شان های گذاشته و سوگوارانه دفن می کنند و عکس های یادگاری بر سر تابوتت میگیرند. حامد کرزی و حنیف اتمر از همین قماش فاشیستان هستند.

۳) جنگ سالاران "مقدس"
اینها به رهبران، فرماندهان و" ناجیان مقدس" شهرت دارند، که گویا شاخ کمونیزم را شکستند، ولی حالا فاشیزم شاخ خود شانرا شکسته است. اما جنگ سالاران "مقدس" بجای شکستن شاخ فاشیزم
کمر ، عزت و غرور مردم خود را شکستند و خود بحیث طفیلی ها در لجنزار فساد، زر اندوزی، زورگویی، جنایت و خیانت غرق اند.
اینها به هیچ آئین و اصول فکری و اخلاقی باور ندارند. مهمترین داعیه اینها زر اندوزی است.
این ها از درون قوم، زبان ، مذهب، خانه، شهر و ده و منطقه تو سر بلند کردند و به بلای جان تو تبدیل شدند.
ظلم، خیانت و جنایت اینها بد تر از تروریزم و فاشیزم است.

در آستانه کارزار های انتخاباتی
بازار فاشیست پرستی خیلی گرم است.
جنگ قدرت اصلا میان دو شاخه فاشیزم است، جنگ سالاران "مقدس"
در جستجوی لقمه چرب اند. یک تعداد آنان در خدمت"فاشیزم صادق" قرار دارند و دسته دیگر آن تمایل به" فاشیزم مهربان" دارند. جبهه فاشیستان"مهربان" ظاهرا بسیار شلوغ و پر سر و صدا در تحت رهبری حامد کرزی ائتلاف بزرگ تشکیل داده اند.
اکثریت جنگسالاران شکست خورده، بد نام و راه گم در زیر چتر این ائتلاف پناه برده اند.
درین میان "مارآستین" خوش خط و خال سرگردان است نمی داند، در آستین کی داخل شود. او اخیرا با استاد "دندان شکن" آشتی کرد تا از طریق او در آستین ائتلاف بزرگ داخل شود.
واقعیت اینست که ائتلاف فاشیستان صادق" در موقعیت بهتر قرار دارند امکانات سرشار دولتی و کمیسیون انتخابات در دست شان است و مهمتر از همه ارباب بزرگ آمریکایی هم در کنار شان قرار دارد.

>>>   Paiez
یک گپه از این کمترین بشنوید؛ ردوقبولش به دست خودتان:اشرف غنی وکرزی، گل یک باغ اند،کرزی،باحیله و نامردانه ازپشت خنجرمی زند؛غنی اما،دروغ می گوید؛مگر، آشکارتردشمنی می کند...

>>>   فوزیه کوفی نام دارد. نماد از یک زن قهرمان در سرزمینی است که «زن» بودن درین‌جا محکوم به سرکوب است. بانو کوفی توانست صدای مظلومیتِ زنان افغانسانی در پارلمان و جهان شود. تلاش و مبارزه‌ای بانو کوفی برای «تغییر» تنها نمونه‌ای‌ست که میشه در ۱۸ سال آنرا قلم‌داد کرد. حلقاتِ که در پی خاموش کردن صدای او هستند، دشمنان آزادی و دموکراسی هستند. صدای این بانوی مقتدر و نماینده‌ی محبوب توده‌ها رساتر باد.
هارون_معترف

>>>   بايد تنها فوزيه و مجاهد و چند نَفَر ديگر حذف نميشد بلكه قومندان زرداد، پسر حكمتيار، برادر زاده حكمتيار، آغاي أمين ، رئيس شورا، رئيس سناء ، شكريه باركزي ، خانم كوچي سفير كانادا، خانم يون سخنگوي اي اس اي ، و هزار نَفَر ديگر كه هر كدام شان از دزدي و جاسوسي مليونر شده اند، همه شان از لست كانديداتوري حذف و در لست بندي ها أضافه ميشدند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است