سپردن هرات به حکمتیار با تفاهم بازیگران منطقوی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۳۹۷/۵/۱۴ کد خبر: 153397 منبع: پرینت

سپردن هرات به حزب اسلامی شاخه حکمتیار به معنای تشدید جنگ های نیابتی در افغانستان است.

حکمتیار بعد از آشتی کردن با آمریکا و تسلیمی به ارگ نشینان شدیدا موضیع ضد ایرانی اختیار کرد و در این راستا تا توانست بالای ایران حمله کرد و ایران را مسوول تمام بدبختی های افغانستان قلمداد کرد.

او در این رابطه نفرت خود را علیه زبان فارسی بیان نموده و کسانی را که به زبان فارسی صحبت می کنند متهم به وابستگی و جاسوسی برای ایران نامبرده و در این زمینه چنان غلو کرد که ایران را متهم به همکاری با داعش و انتقال داعش در افغانستان کرد چیزی که شاید نه خود ایشان باور داشته باشد و نه هم آمریکا چون ایران هر مداخله ای که در افغانستان کرده باشد نه با داعش همکاری کرده است و نه هم داعش را در افغانستان انتقال داده است.

واضح است که حکمتیار بعد از تسلیمی رضایت آمریکا، پاکستان، کشورهای عربی و در راس عربستان سعودی را دنبال می کند حکمتیار زمانی آمریکا را باعث بدبختی های مردم افغانستان قلمداد می کرد اما بعد از تسلیمی ملاقات با مقامات آمریکایی را به مثابه ملاقات با دروازه بانان بهشت قلمداد می کند.

اکنون که آمریکا و عربستان سعودی در اوج اختلافات با ایران به سر می برند و بعضی کشورهای عربی عساکر خود را در افغانستان اعزام می کنند سپردن ولایت هرات برای حزب اسلامی نمی تواند بدون تفاهم بازیگران منطقوی صورت گرفته باشد و از اینکه افغانستان توان چنین بازی هایی را دارد و یا ندارد آینده تعیین خواهد کرد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هرات
حزب اسلامی
حکمتیار
کشورهای منطقه
نظرات بینندگان:

>>>   مردم غیور و شجاع هرات همانگونه که کفش بر دهن حکمتیار زد این سگ رنجیری اش را هم از هرات بیرون کنند و نگذارند مردم این شهر گرفتار هزاران فتنه و فساد شوند. به خدااین نقشه حکمتیار، اشرف غنی و آمریکا است که مردم شریف هرات را می خواهند به وسیله جمعه خان همدرد به نابودی بکشانند و پشتونها و کوچی های پاکستانی را می خواهند در این ولایت متمدن و بافرهنگ اسکان داده و همه چیز را به گند بکشانند.

>>>   بهروز جلال آبادی
آگاهی برای جوانان تاجیک
با افرادی روبرو میشوید که ازتان پرسان میکنند : اگر تاجیک اید از کدام قبیله تاجیک اید !؟
این سوال های شیطانی ایشان فقط برای این است تا چطور شما را در باره اصلیت و هویت تان در شک بیاندازند!
برای معلومات تان عرض کنم که سیستم قبایلی در تاجیکان وجود ندارد و تقریبا ۹۸ در صد تاجیکان بنام مناطق ایشان یاد میشوند چون تاجیکان مردمان کوچی نیستند تا در زمستان در یک جا و تابستان در جای دیگر باشند
تاجیکان ادرس مشخص دارند حتا اگر محل زندگی ایشان تغیر کند و یا به منطقه دیگر مهاجر شوند باز هم بنام منطقه پدری خود یاد میشوند بطور مثال اگر یک خانواده جلال آبادی در هرات زندگی کنند باز هم اگر ازش بپرسید میگویند جلال آبادی ام همانطور کابلی و بدخشی و سایر تاجیک تباران
نقطه دوهم اینکه هر تاجیک در جاهای مختلف شناخت مختلف دارد مثلا احمد اگر با مردمان ولایات دیگر روبرو شود میگوید من کابلی هستم و اگر با کابلیان معرفی شود میگوید من چهاردیوال هستم و اگر با چهاردیوالان هم صحبت شود باز نام قریه خوده گرفته خود را معرفی میکند
پس بیاد داشته باشید جوانان عزیز تاجیکان بنام های مناطق ایشان یاد میشوند، نه بنام قبیله ایشان .

>>>   مرگ تدریجی هراتیان از دیر زمانی آغاز شده است و حالا این روند را دارند تیز میکنند

>>>   هرات از ظلم گلبدین خراب است
درون دوزخ ظالم کباب است
به گلبدین هراتی لعن گوید
زدن کفش در رویش صواب است

>>>   گلبدین فارسی ستیز متعصبی است که فقط به قوم خود می اندیشد از هر وسیله ای برای نابودی غیر پشتون استفاده می کند. او که شهر کابل را با خاک یک سان کرد نیز با همین انگیزه بود زیرا اکثریت تام ساکنان شهر کابل غیر پشتون بودند. جاهای که پشتونها زندگی می کردند هیچ آسیبی از جنایات گلبدین ندید.

>>>   مردم هرات مردم با فرهنگ است با قصاب کابل و شاگردان قصاب هیچ وقت به یک راه نمیروند تصمیم غنی کاملا که به مشوره اتمر صورت گرفته بی نتیجه است جمعه خان همدرد نمیتواند که به اراده غنی در انتخابات تقلب دیگری را عملی نماید. و آن وقت نیست که مردم را مانند شبرغان به گوله بسته نماید . ما شاهد روز های بدی خواهیم بود به گفته مردم خدا خیر انتخابات پیشرو را پیش کند. جان کیری دیگری خواهد ظهور کرد که تنبان .... را به جانش کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است