مردم باید اختلافات مذهبی را خنثی نمایند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۹۷/۵/۱۴ کد خبر: 153390 منبع: پرینت

هدف قرار دادن مسجد امام زمان در شهر گردیز و کشتار بیش از صد تن در این مسجد نشانگر این موضوع است که بسیاری از گروه های تروریستی تلاش دارند تا جنگ را بسوی بحران مذهبی سوق دهند طبیعی است که این بحران کاملا طراحی شده و و هدفمند باشد.

کسانیکه در این مسجد جانشان را از دست داده بودند مسلمان و متعلق به قوم سادات و شیعه مذهب بوده اند انفجاری که می توان گفت در گردیز سابقه نداشته است. قرآن های پاره و سوخته شده، خون های پاشیده شده بر در و دیوار مسجد و گوشت های زغال شده و تکه تکه بر روی فرش خونین مسجد حکایت از عمق این رویداد می داد.

این موضوع نشاندهنده ی این است که تروریستان هیچ وقعی به خانه ی خدا، قرآن و مکان مقدسی چون مسجد نمی دهند برای آنان تطبیق یک پروژه ی سیاسی در قالب رویکرد مذهبی از اهمیت خاصی برخوردار است.

هر چند مردم افغانستان همواره تلاش کرده اند که این تنش های خونین که عقاید و باورهای مذهبی را مورد هدف قرار می دهد محکوم و نکوهش کنند اما دشمنان مشترک مذاهب در افغانستان از هیچ تلاشی برای بوجود اوردن اختلافات دریغ نمی کنند این موضوع ارتباط مهمی به شعور جمعی مردم افغانستان دارد تا هر گونه اختلافات مذهبی را در ابعاد گوناگون آن خنثی نمایند.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گردیز
حمله انتحاری
اختلاف مذهبی
نظرات بینندگان:

>>>   سنی و شیعه افغانستان ۴۰ سال است که بطور مشترک در جنگ ، مهاجرت و عقب ماندگی افتاده اند ولی خاک آنها سرزمینی پر از نعمت است که نیاز به آرامش دارد تا مذاهب مختلف در روشنگری دینی و اخوت هزینه و پیشرفت کنند و مدافعان نهایی اسلام باشند بناً دو طرف باید به حقوق انسانی و همجواری هم احترام بگذارند تا لااکراه فی الدین هم عملی شده باشد.
اس پ هزاره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است