نسلی که با تابلیت در حال نابودی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۱    ۱۳۹۷/۵/۱۳ کد خبر: 153379 منبع: پرینت

این روز ها وقتی به مجلس های عروسی، شب نشینی ها، میله های روز های جمعه شرکت می کنی، اکثریت جوانان و حتی نوجوانان را بدون نشه؛ آن هم نشه تابلیت یافت نمی کنی، تابلیت، چرس و شراب نسل نو مان را منزوی ساخته و دار و ندار شان را گرفته است.

بیشتر جوانان و نوجوانان زیر سن، چی مکتبی، چی دانشگاهی و چی مدرسه ای؛ آموزش و پرورش، مطالعه و کار و بار شان را رها کرده اند و با روان های خسته و ژولیده ناشی از مواد مخدر از کار های اجتماعی دور شده اند و سلامت جسمی و روانی شان را از دست داده اند.
این جوانان یا این نسل، آینده مبهم و پیچیده را برای خود رقم زده اند و روی سرنوشت روشن شان به دستان خود شان مهر بربادی را کوبیده اند.

در کنار غفلت جوانان بی توجهی و نادیده گرفتن این پدیده از سوی دستگاه حکومت و فروش آزادانه آن بگونه سیار و در فروشگاه های مرکزی شهر؛ زمینه را برای دستیابی به مواد مخدر در میان جوانان بیشتر ساخته و دارد در میان جوانان فاجعه خلق می کند‌.

فروشندگان این موادها بگونه مستقیم یا غیر مستقیم با نهاد امنیتی رابطه دارند و به برخی از ماموران امنیتی باج میدهند. به هر چهار راهی شهر که خواسته باشید بگونه سیار یا غیر سیار در مرکز های فروش این مواد تابلیت یافت می کنید.

فروش مواد مخدر بگونه آزاد سبب شده است که بگونه افراطی و سرسام آور جوانان از تابلیت و چرس استفاده کنند. اگر این روند همینگونه ادامه پیدا کند نسل نو تخاری دچار فاجعه می شوند و تا چند سال دیگر استفاده کنندگان این مواد به سرحدی هشتاد درصد میرسد و به این ترتیب دامن این پدیده کل جامعه را می گیرد.

شفیق پویا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تابلیت
پویا
نظرات بینندگان:

>>>   همه اش پلان شده است، اول قدرت طالب و داعش با عث دوري مردم از ديانت ميشود، و بعد از آن دشمنان اسلام نسل جوان را از طريق فساد جنسي، نوشابه ها و دارو هاي نشه آور و فلم هاي گمراه كننده، بصورت معنوي و مادي از بين ميبرند، با ترويج فساد جنسي و مواد مخدر أمراض مهلك إيدز، زردي ها و أمراض كشنده جگر مردم را تباه نموده و مينمايند، و هم چنان با عث از بين بردن غيرت و عزت نفس و وقار ملتها ميگردند، تا بتوانند پلان هاي شوم استعماري خود را در منطقه تطبيق نمايند.

>>>   در حالت بی قانونی در یک کشور، باید مردم خودشان قانون را بدست بگیرند و کسانی که مواد مخدره کشت میکنند و یا میفروشند،توسط مردم محکمه صحرایی شوند.
زیرا اگر امروز پدر و مادر و فرزند یک بیگانه به مواد مخدره آغشته است،فردا این حال بر سر تو خواهد آمد.
بنأ همین وقت اش است که دست بکار شوید.
اگر فرخنده ورق قرآن را سوختاند و یا نسوختاند،کدام ضرر اش به شما نمیرسید که فرخنده را آتش زدید.
اما اگر شما خودتان قانون را بدست نگیرید و کشت مواد مخدره را حریق نکنید،همه نسل شما را مواد مخدره حریق خواهد کرد.
بنأ روحانیون پیشا پیش و مردم از عقب شان،مارش بطرف سوختاندن مواد مخدره.
اگر احیاناً تاجران مواد مخدره روحانیون را پول دادند و آنها برای شما تبلیغ کردند که بوته فقیری است و حریق نکنید که گناه دارد و خداوند شما را در عذاب خود گرفتار میکند،پس شما خودتان دست بکار شوید و پشت تبلیغ ملا نگردید و خودتان کشت های مواد مخدره را حریق کتید.
به همین منوال فروشندگان تابلیت های مواد مخدره را نیز محکمه صحرایی کنید.
در کشور فلیپین رییس جمهور اش دید که دیگر هیچ چاره ندارد،خودش دست بکار شد و تجاران کواد مخدره را محکمه صحرایی کرد و هرکجا که دید ،بالایش فیر کرد و کشت.
امریکا و ملل متحد هرچقدر که اعتراض کردند که نه کو،بیچاره ها را نه کش،یک لقمه روزی حرام آنها را از نزد شان تگیر،هیچ فایده نکرد و به کار خود ادامه داد ،تا مواد مخدره را از فلیپین ریشه کن ساخت.

>>>   چرس و تریاک فتنه ارگ است
هیروئین راه ساده مرگ است
چون جوان وطن شود معتاد
بوستان وطن بی برگ است

>>>   کار وغریبی نیست چه کنندجز روز خود رابا نشه کردن سپری نمایندهمان هم غنیمت است که چند لحظه خواب آرام میکنند ورنج و عذاب شان کم میشود
نجیب الله بیکار

>>>   راست میگوئی برادرعزیز این وظیفه حکومت است که جلوآنرابگیرد نه اینکه خودش زمینه ساز شود حتی درشفاخانه های معتادین ، درمحبس ودردیای کابل توسط کسانی مواد مخدربفروش میرسد که دل شان جمع است ازطرف نهاد های امنیتی بدین حساب نسل آینده تباه شد یعنی درآینده افغانستان تباه میشود

>>>   دامنه این پدیده شوم طوریکه ارقام وآمارنشان میدهدحدود سه ملیون انسان این جامعه را دامنگیر کرده است که هیچ مرجع وجود ندارد که داد شان برسد.
ع-ب-کابل

>>>   من در زمان نجیب بسیار کم با پدریان روبرو شدیم اما زمانیکه دین مبین اسلام بعد از ۸ ثور پیروز شد یک تعداد به مذهب پودریان ګرویدند!
جهاد افغانستان بنیاد همه فسادها بود!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است