بلند شدن دود دین ستیزی و فاشيزم از آشپزخانه ارگ
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۱    ۱۳۹۷/۵/۱۳ کد خبر: 153375 منبع: پرینت

رولا غنى كدبانوى ارگ كه شوهر متقلبش از روى عوامفريبى و جُبن قبيلوى بى بى گل مى نامدش، اخيراً ابراز نظر هاى غير معقولانه و در مغايرت با حساسيت ها و ضوابط دينى و ملى نموده است.
نامبرده در يك گفتگوى اختصاصى با (sachtimes) گفته است كه:
((مردم افغانستان باید به پشتون های این سر زمین افتخار کنند چون پشتون ها متمدین ترین، اصیل ترین و با فرهنگ ترین باشندگان افغانستان اند.

او همچنان با اشاره به پیروزی رییس جمهور غنی در سال 2014 بیان داشته است که ” پشتون ها اکثریت قومی را در افغانستان تشکيل می دهند و حمایت این قوم از یک فرد کفایت می کند تا آن شخص در انتخابات پیروز شود” که هیچ یک از اقوام ساکن در افغانستان این ظرفیت را ندارند.
در هر کشور باید اکثریت قومی حاکم باشد و کشور که در آن اکثریت قومی حاکم نباشد به بحران و وسقوط رو به‌ روی می شود. او میگوید که دلایل چون ضعف دیموکراسی و ضعف پایبندی به قواعد دموکراسی در افغانستان باعث شده است که سایر اقوام ساکن در این سرزمین این واقعیت (قدرت و اکثریت جمعیتی پشتون ها) را نپذیرند و با استفاده از سلاح و خشونت بربری شان را به اثبات برسانند.
در افغانستان زیر عنوان دین و اسلام از زنان به شکل نوین برده دارى می شود و این عمل به شکل گسترده در حال انجام است. پدیده دموكراسى در افغانستان هنوز نهادینه نشده است و باشندگان افغانستان به دامنه دموکراسی وارد نشده و گرفتار بند های دینی و قبیله ای‌اند.))

كدبانوى آشپزخانه ارگ كه به يُمن ازدواج با يك افغان، شرافت، عزت و لقب نامنهاد بانوى اول و زندگى مرفه در قصر رياست جمهورى را كسب نموده، ورنه زنى معمولى و گمنامى در زادگاهش لبنان مى بود. پاس نمك و قدر شناسى مردم افغانستان را كه ولى نعمتش محسوب ميشوند، ندانسته، نسبت به ارزشهاى دينى و ملى شان دهنكجى نموده است.

او صريحاً با افكار فاشيستى، قوم پشتون را اكثريت، شايسته زعامت و متمدن ترين و ساير اقوام را بربر و وحشى خطاب كرده است. و رسيدن يك فرد پشتون را به حق گويا خداداد و ميراثى شان به زعامت كشور، بى نياز از مشاركت ساير اقوام دانسته. در حاليكه مبرهن و آشكار است كه تيم ارگ با چه وابستگى هاى ذلتبار خارجى و چه تقلا ها به ساير اقوام آنهم با هزاران تقلب، موفق به تشكيل چنين حكومتى پوشالى و ميان تهى شده است.

او اظهار داشته كه دموكراسى در افغانستان نهادينه نشده و افغانستان تا هنوز به دامنه ى دموكراسى وارد نشده و گرفتار بند هاى دينى و قبيله ى اند. و زنان افغان را برده هاى نوين دينى قلمداد نموده است. او در اين ابراز نظرش، بر ادعاى كسانى كه مى گويند، تلاشهايى وجود دارد كه مى خواهند دموكراسى را جاگزين اسلام در افغانستان نمايند، صحه گذاشته است.

او كه روح فاشيستى شوهر قبيله گرايش در وى حلول نموده، از تاريخ عبرت نگرفته كه مخالفت هاى نابخردانه با دين و عنعنات مردم و تقليد هاى ميمون وار از پديده هاى فرهنگى بيگانه چه بلايى بسر امير امان الله خان آوردكه بانى استقلال بود و اراده ى اصلاحات در كشور داشت.

اين سخنان ابلهانه و سبكسرانه، فارغ از صحت و سقمش، مغاير منافع ملى و ارزشهاى دينى كشور ماست كه اوضاع آشفته و شكننده كنونى را پيچيده تر مى سازد. و بهانه ى مى دهد به دست كسانى كه در پى تخريب فضاى نيمبند و متزلزل كنونى حاكم در كشور اند.
آیا این اقدامات به نحوی تکمیل فصل ناتمام امان الله خان نیست ؟

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
منصوری
رولا غنی
نظرات بینندگان:

>>>   خانم کرولا غنی که ماشین و مغزش معادل موتر مدل معادل بعداز جنگ دوم جهانی است خبر ندارد که فعلا دورانش گذشته است و تنها اشرف غنی سوارس میشود و دیگر کسی حتی با ان پارو کشی نمی کند حالا موتر های مثل بنز به بازار آمده که بدون درایور حرکت میکند که البته این یک تغیر تحول در فکر انسانی و جامعه تغیر فاحشی به وجود اورده و جهان درین عصر انترنیت و اطلاعات به یک دهکده تبدیل شده و بشر توانسته است که ملیارد ها کیلومتر آلات اکتشافی را رابه فضا روان کند اما این خانم فعلا هم در حساب روز های دوره ماهوار خود قرار دارد نمی داند سال های پیش رحم تعصبش خشک شده میخواهد ناز کرشمه دختر چارده ساله را نموده در یک ماه از خورد برده چورچپاول بیت المال هرماه دوبار عادت ماهوار را تجربه کند این بدبخت با شوهر دیوانه روانی اش که بقدرت اول مملکت تکیه زده اما خبر ندارد که حالا شرایط در اوغانستان تغیر کرده و این سخنان بیهوده نمی تواند بدون از تفرقه افکنی کدام حاصلی دیگری ندارد لذا بهتر است دهن .... خودرا با دندان های زنگ زده اش ببند و ازین بدتر مردم را در مشکل قومی لسانی و نژادی گرفتار نکند

>>>   کیهان اریا

>>>   رولا خانم همان ثدر که بالای اقوام فغان تاخت بالای ذین مبین اسلاتم تجاوز نمود اگر سران اقوام مرده اند وخود را در برابر پول ومقام وجاه فروخته اند چه شد ملا نیازی وملا سلام ومولوی قاهر وسایر مولوی های عوام غریب وریا کار که صدا بلند نمایند واز چیزیکه از ان نان میخوزند ولو در ظاهر از دین وناموس اسلام از تعرض یک مسیحی مارونی به ذفاغ بلند شوند
ذبیح الله مومن زاده

>>>   عمر راوی
تاجیکان باید یاد بگیرند که اول دل شان به خود شان بسوزد. هیچ قوم دیگری به دلسوزی تاجیکان نیازمند نیست. دایه مهربانتر از مادر برای دیگران شدن و اما برای بهبودی و بهروزی خود فکر نکردن ، هوشیاری نیست، ساده گی و خوشباوری و حماقت است. نیازمند ترین مردم ، زیر ضربه ترین مردم ، از همه جای رانده شده ترین مردم ، همین لحظه ، در خراسان ، تاجیکان استند. ما باید به حال و روز خود دقیق شوییم و برای کشیدن خود از این حالت ، از این منجلاب ، چاره جویی کنیم. پشتون و هزاره و اوزبک و غیره و غیره در وضعیت بهتری نسبت به ما قرار دارند. همان گپ مشهور است که ما اول به خود آش ببریم ، بعد از آن اگر برای دیگران سمیان بریدیم باز پروا ندارد .

>>>   بلی قوم پشتون اکثریت است ، متمدن است ، متعصب نیست ، باحوصله است ، جرت وفرت بیجا نمیکند پس اگراومتزلزل ساخته جناب شما هم کم ازاونیستید که ازتوصیف پشتون شماراتب لرزه گرفته زنده باد امان الله خان غازی

>>>   روح غنی در رولا از چه طریقی حلول کرده است؟ رولا اوغان ها را خیلی پسندیده است حق دارد چون ؟؟

>>>   sachtimes
یک رسانه ای انترنتی پاکستانی است. من تصور نمی کنم که رولا غنی این نوع اظهارات را کرده باشد. زیرا میداند که با این گفته های خود به شوهر خود غنی صدمه وارد می کند.
چون دولت پاکستان دشمن مردم افغانستان است، حتماّ سخنان رولا غنی را تحریف کرده است.

>>>   این پیر زن متعصب دیسکوتکی خارجی مرضی تعصب و خودخواهی را از مغز ..... جهانی به ارث برده.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است