سه پرسش از بازی‌گران ایتلاف‌ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۷    ۱۳۹۷/۵/۱۳ کد خبر: 153373 منبع: پرینت

اخیرا ایتلاف‌هایی در حال شکل‌گیری هستند. ایتلاف‌ها زمانی ساخته می‌شوند که گروه‌های سیاسی، به تنهایی ظرفیت کافی برای رسیدن به هدف را در خود نمی‌بینند. از این‌رو با سایر گروه‌های سیاسی به مذاکره و گفتگو می‌شوند تا با همگرایی هدفمند راه را برای رسیدن به قدرت هموارتر سازند. اما ایتلاف‌ها بر یک سلسله بایسته‌هایی متکی هستند که در نبود آن‌ها به شکست مواجه می‌شوند. اینجا طی سه پرسش آن‌را مطرح می‌کنم.

۱. ایتلاف نمایانگر همگرایی فکری بازیگران در تشخیص و انتخاب دورنمای راهبردی است. دورنمای راهبردی شما چه است؟ چطور می‌توان به دورنمای مشترک راهبردی شما باور داشت؟
۲. ایتلاف به معنای سازگاری برای یک ماموریت سازنده، کارا و خلاق است. این ماموریت، رهبرانی را به بار می‌آورد که ظرفیت دگرگونی‌های ژرف اجتماعی و اقتصادی را دارا باشد. آیا می‌شود به این تغییر باورمند بود؟
۳. ایتلاف به معنای تعهد بازیگران بر یک هدف مشترک است. این هدف پیامد هایی‌ از پیکارهای سیاسی نهادهای عضو را به نمایش می‌گذارد. چگونه به تعهد شما در برابر همدیگر باور داشت؟

ایتلاف تنها به معنای رسیدن به قدرت و مشارکت در آن نیست. اگر ایتلاف از هم‌گرایی در دورنمای راهبردی، ماموریت استراتژیک و تعهد ارزش‌ها بی‌بهره باشد، دستخوش معامله سیاسی و مجادله درونی می‌شود.

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ستیز
ایتلاف
نظرات بینندگان:

>>>   عمر راوی
تاجیکان باید یاد بگیرند که اول دل شان به خود شان بسوزد. هیچ قوم دیگری به دلسوزی تاجیکان نیازمند نیست. دایه مهربانتر از مادر برای دیگران شدن و اما برای بهبودی و بهروزی خود فکر نکردن ، هوشیاری نیست، ساده گی و خوشباوری و حماقت است. نیازمند ترین مردم ، زیر ضربه ترین مردم ، از همه جای رانده شده ترین مردم ، همین لحظه ، در خراسان ، تاجیکان استند. ما باید به حال و روز خود دقیق شوییم و برای کشیدن خود از این حالت ، از این منجلاب ، چاره جویی کنیم. پشتون و هزاره و اوزبک و غیره و غیره در وضعیت بهتری نسبت به ما قرار دارند. همان گپ مشهور است که ما اول به خود آش ببریم ، بعد از آن اگر برای دیگران سمیان بریدیم باز پروا ندارد .

>>>   Salam
راستى قصه يى قيصارى چه شد !
من هميش گفته ام كه يون و غنى و اتمر خيلى شخصيت هاى غنيمت اند براى بيدارى گوسپند ها ، اما خرس هاى خودى براى ويران كردن آشيانه هاى خود ى آفريده شده اند ، اگر اين خرس هاى بوگين نبودند پرنده ها پريدن را مى آموختند.
فانه ى چوپ اكثرن از چوب است و دسته هاى تبر هم از جنس خودمان .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است