کودکان هموطن در میان زباله های تهران دفن می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۷/۵/۱۲ کد خبر: 153345 منبع: پرینت

کودکان زباله گرد افغانستانی در میان زباله های تهران ایدز می گیرند، می میرند و همانجا دفن می شوند.

گفته می شود بیشتر کودکان زباله گرد در ایران اطفال مهاجر افغانستانی هستند که توسط پیمانکاران شهرداری ها به کار گرفته می شوند، این کودکان به دلیل فقرو مشکلات اقتصادی و برای به دست آوردن یک لقمه نان مجبور به کار می شوند، کودکان بی پناهی که نه در کشور خود و نه در مهاجرت از سوی هیچ نهادی حمایت نشده و به وضعیت شان رسیدگی نمی شود، کار زباله گردی سلامت این کودکان را تهدید می کند.

طیبه سیاوشی، نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با ایلنا به وضعیت وخیم «کودکان زباله‌گرد» اشاره کرد و گفت: «شرایط کودکان زباله‌گرد بسیار حاد گزارش می‌شود، این کودکان مریض شده، ایدز می‌گیرند و همان جا (در محل‌های تفکیک زباله) دفن شان می‌کنند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کودکان
تهران
نظرات بینندگان:

>>>   از خاطریکه مملکت ما صاحب ندارد خوش استیم که دولت داریم اشرف غنی وارگ نشینان ما ملت دوست دارند وطنفروش استند وملت بیچاره ما اواره وسرگردان واحتیاج بیگانگان استند

>>>   خدا رحمی کند

>>>   روزی حضرت مهدی ظهورکتد، اول گردن ظالمین را بزند.

>>>   عمر راوی
حاکمیت واداره مناطق پشتون نشین شرق و جنوب در دست خود پشتونهاست. در این زمینه کدام مشکل بزرگ ندارند. اما همه گپ،همه تپ و تلاش شان در این جهت است که مناطق غیر پشتون را تابع خود سازند و حاکمیت پشتونی را در آن قایم و دایم گردانند. همه نیروهای مسلح و ملکی پشتون، همه حزبها و افراد مطرح سیاسی اش، هرقدر که با هم اختلاف داشته باشند، در این گپ همنظر و همپیمان اند که مناطق غیر پشتون را به قیمومیت و اسارت خویش درآورند. این کار را هم از طریق دولت پشتونی - تعیین والی های پشتون، تعیین مسوولین امینتی پشتون، تعیین رییس های پشتون و غیره - هم از طریق نیرو های مسلح به ظاهر غیر دولتی طالب ، گلبدینی و دیگران شان ، انجام میدهند. از چندین جهت ، با چندین نیرو ، با چندین طرح و نقشه ، به سوی تامین همین هدف به پیش میروند تا حاکمیت مطلقه پشتونی شان تکمیل شود. بعد برنامه های خطرناک دیگری که دارند عملی خواهند کرد. مناطق زیست تاجیکان آماج اصلی کنونی شان است.

>>>   ای وای بر من اگر خاموش شوم این روزگار

>>>   چششتان کور دندتان نرم به ان اشرف غنی بگویید مسبولیت اتباع خود را به گردن بگیرد به ایران چه ربطی دارد که قاچاق به این کشور می ایید و ده تا پانزده طفل تولید می کنید

>>>   این اصلاح طلب ها یه دروغی برای حلب توجه میگن و بعد هم تکذیب می کنند

>>>   هر هفته یک کودک هراتی دارای سوراخ قلب از خانواده های فقیر هرات بطور رایگان در بیمارستان امام رضا در مشهد عملیات خواهد گردید.

طی سفر اخیری که با جمعی از اطبای هرات به ایران داشتیم مقدمات این موضوع با جناب دکتور عبدالله بهرامی رییس بیمارستان امام رضا علیه السلام مطرح و بعد از گفتگو و هماهنگی های لازمه این تفاهمنامه به امضا رسید.

اجرای این طرح توسط کمیته هماهنگی مددکاران صحت انجام خواهد شد و طی یکسال حد اقل ۴۸ کودک فقیر دارای سوراخ قلب برای عملیات قلبی اعزام خواهند شد.

شفاخانه لقمان حکیم در هرات انجام آزمایشات ابتدایی و تشخیصی در هرات را عهده دار شده اند و شرکت تجهیزات طبی مصطفی عزیزی و چند شرکت دیگر تهیه لوازم مورد نیاز عملیات را تقبل نموده و همچنان متخصص صاحب علی زاده و همکاران شان مسئولیت ارزیابی طبی در هرات را بعهده گرفته اند.

همچنان مسوولیت سرپرستی و هماهنگی این بیماران در مشهد را موسسه خیریه امام جواد قبول کرده اند بنیاد خیریه احمد شاه فقیری در هرات نیز مسوولیت بررسی اجتماعی متقاضیان کمک در هرات را عهده دار شده اند.

پلان داریم که به امید خداوند در سال آینده با فراگیری این آموزش بتوانیم در خاک پاک خود مان این عملیات را انجام دهیم.

داکتر عبدالحکیم تمنا رییس صحت عامه هرات

>>>   -کودکان افغانی بهتر است درافغانستان زباله گردی کنند نه درایران
ساسان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است