دولت افغانستان از داعشیان حمایت کرد (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۷/۵/۱۱ کد خبر: 153331 منبع: پرینت

دولت افغانستان می گوید که بیش از دوصد جنگجوی داعش با مولوی حبیب الرحمن امیر، مفتی نعمت الله معاون و داملا صبغت الله مسوول مالی داعشیان شمال در درزاب فاریاب تسلیم شده یا به دولت پیوسته اند.

طالبان ادعا دارند که در جنگ میان دولت و داعش دولت افغانستان از داعشیان حمایت کرده و آنها را از چنگ طالبان حتی با چرخبال نجات داده است این ادعا را دولت تردید می کند و از محاکمه ی داعشی هایی سخن می گوید که مرتکب جنایت شده باشند.

شایعه ی حمایت دولت افغانستان و آمریکایی ها از جنگجویان داعش و حتی انتقال آنها به ولایات شمال و اکمال نظامی و لوجیستکی شان توسط چرخبال های آمریکایی در یک سال اخیر گرم است و دولت های روسیه و ایران نیز آمریکا را متهم به حمایت داعش در افغانستان می کنند. روس ها و ایرانی ها که از سوی آمریکایی ها متهم به حمایت از طالبان می شوند رابطه ی خود را با طالبان به بهانه ی مقابله با داعش توسط طالبان توجیه می کنند.

هنوز زوایای تاریک این شایعات و احتمالات در مورد طالبان و داعش از سوی آمریکایی ها، روس ها و ایرانی ها ناروشن است اما آنچه که روشن بنظر می رسد مشارکت کشورهای بازیگر و رقیب جهانی و منطقه ای و بازی های استخباراتی آنها در این جنگ است.

جنگ در افغانستان افزون بر آنکه عوامل و زمینه های داخلی دارد یک پروژه در بازی های استخباراتی بازیگران این جنگ است و طالب و داعش ابزاری برای این پروژه محسوب می شود.


دولت افغانستان داعش حمایت



محمد اکرام اندیشمند

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دولت افغانستان
داعشیان
حمایت
نظرات بینندگان:

>>>   امريكا و مزدور هايش انواع مداريكرى را ياد دارند وشيطان هم شاكرد انهاست .

>>>   دهن پر تعفن جوان داعشی پر خنده ونگاه عمیق ان بطرف دختر خانم که عکس هایشانرا میگیرد قابل دقت و سوال هم دارد.

>>>   سلام او نگاه جوان داعشی به این دختر به این خاطر است که با خود میگوید این دختر عجب بدرد جهاد نکاه می خورد دیگر منظوری ندارد..

>>>   بله این خبر حقیقت دارد ، حبیب الله یوسف زی

>>>   این ها را باید محاکمه کنند

>>>   این داعشیها مدل جدید است. از کدام نژاد و تبار هستند؟

>>>   سلام
بخاطری افراد داعش توسط طالبان سربریده نشود حکومت پیش دستی کرده واین گروه تکفیری رانجات دادن این را به دولت امریکایی ها دستور دادن

>>>   لعنت به تمام دست اندر کاران این فاجعه های انسانی هم از خارجی و هم از داخلی مزدوران خود فروخته دختران خورد سال را برای جه به داغش تحفه میدهند؟ دختران خود رادر مکتب نمیمانند اما برای عیش داعش در سنگر داعشیان میفرستند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است