جمعیت به عبدالله: با ما هستی یا در برابر ما؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۲    ۱۳۹۷/۵/۱۱ کد خبر: 153324 منبع: پرینت

حضور داکتر عبدالله در نشست سران جمعیت اخیرا به موضوع داغ رسانه های اجتماعی مبدل شده است.

این نشست که دو شب گذشته در خانه صلاح الدین ریانی رییس حزب جمعیت اسلامی افغانستان برگزار شده بود حاشیه‌ای داغتر از متن نیز داشت. این حاشیه مواجه شدن عبدالله و استاد عطا بود استاد عطا که از حامیان مالی و مردمی کلیدی عبدالله در انتخابات سال 2014 ریاست جمهوری بود از یک سال به این طرف رابطه تنش‌آلودی با داکتر عبدالله داشت.

رابطه استاد عطا با عبدالله زمانی تنش آلود شد که استاد عطا نسبت به کم کاری عبدالله در اجرایی کردن توافقنامه‌ی حکومت وحدت ملی کم‌کاری و غفلت کرد با نزدیک شدن انتخابات پارلمانی و اعلام تاریخ انتخابات ریاست جمهوری جمعیت اسلامی افغانستان برای انسجام هر چه بیشتر صف این حزب در انتخابات خواست تا با داکتر عبدالله اتمام حجت کند.

نشستی که در خانه صلاح الدین خان برگزار شد نظر به پیشنهاد و تقاضای استاد عطا که رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان است داکتر عبدالله برای روشن ساختن موضعش فراخوانده شد. در این نشست ضمن بحث روی مسایل تخنیکی انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آینده تذکر داده شد که در انتخابات ریاست جمهوری از نامزد مورد حمایت جمعیت حمایت می‌کند یا خیر؟

داکتر عبدالله در انتخابات قبلی نامزد مورد حمایت جمعیت اسلامی بود اما این بزرگترین حزب مردمی از کارکردهای عبدالله راضی نیست و قرار است این حزب در انتخابات پیش رو در تفاهم با موتلفینش نامزد جدیدی را وارد کارزارهای انتخاباتی کند. تا هنوز نتیجه گفتگوها مشخص نشده است و احتمالا برگزرای نشست بعدی نیز وجود دارد اما یک مساله واضح است که اگر داکتر عبدالله در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری خود را نامزد کند جمعیت از او حمایت نخواهد کرد.

حامد رهگذر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
نور
نشست
جمعیت اسلامی
نظرات بینندگان:

>>>   عمر راوی
تصمیم امریکا این است که حاکمیت سیاسی خراسان ( افغانستان ) تا سالیان دراز به دست پشتونها باشد. در این تصمیم پاکستان با امریکا همنظر است. روسیه و دیگر کشورهای همسایه نیز کدام مخالفتی با این طرح ندارند.
در انتخابات فرمایشی و تقلبی که میخواهند برگزار کنند، احتمال قوی وجود دارد که در پیشاپیش هر دو جناج اصلی که ظاهرا با هم رقابت دارند، یک فرد پشتون قرار گیرد. شک نیست که رییس دولت بعدی از همین حالا تعیین شده است و نمایش انتخابات را برای فریب مردم ما و فریب مردم دنیا به راه می اندازند.
برای افراد غیر پشتون که در این نمایش ها شریک استند تنها عرصه معامله و امتیازگیری در لایه های پایین تر از ریاست جمهوری باز است و بس.
تاجیکهای که در این غایله ها گرفتارند، بیشتر به فکر منافع شخصی خود استند و هیچ طرحی برای بالا بردن موقعیت تاجیکان در ساختار دولت ندارند. حدس زده میشود که در این نظام و سیستم متمرکز تکقومی پشتونی، تاجیکان حتا همان نقش درجه دومی خود را نیز دیگر بدست نخواهند آورد و بیشتر به حاشیه ها رانده خواهند شد.
بهترین روش، عملی ترین طرح ، مناسب ترین شکل مبارزه برای تاجیکان در این لحظه حساس چیست ؟! خواست اساسی شان چه باشد و چگونه به آن برسند؟!

>>>   هنوز خوب .
جمعیت از او حمایت نمی کند، در نتیجه چند کاندید خود را کاندید میکند و در نتیجه رای جمعیت بین چند کاندید، بشمول عبد الله تقسیم میشود. رای مناطق پشتون نشین یکجا به اشرف غنی میرود، یا اشرف غنی در دور اول رییس جمهور میشود و یا هم به دور دوم میرود. در دور دوم باز اشرف غنی و دوستم و عبدالله و دانش یکجا میشوند و رای اکثریت را به نفع خود نشان میدهند و باز هرچهار شان در قدرت میمانند و باز دوستم متهم به کدام چیز دیگر میشود و به ترکیه تبعید میشود و باز همین اشرف غنی و همین داکتر عبدالله و دانش و یا شاید هم در عوض دانش محقق و یا خلیلی مقرر شود و به این ترتیب اشرف غنی پنج سال دیگر رییس جمهور است.
اما به یک شرط!
در صورتی که خود امریکا خواسته باشد. اگر در پلان راهبردی جنوب آسیای امریکا، مثلی که در پاکستان در انتخابات تغیرات آمد، کدام تغیرات بمیان بیاید، شاید در افغانستان نیز یک کس دیگر انتخاب شود.
هرچند تغیرات در پاکستان در اثر مداخله خود نظامیان بدست آمد.
در پاکستان یا نظامیان خودشان کودتا میکنند و قدرت را بدست میگیرند و یا هم یک دولت مردمی را خودشان تشکیل میکنند، منتهی صدر اعظم فقط امور اقتصادی را به پیش میبرد و باقی امور نظامی و سیاست خارجی بدست خود نظامی ها است.
نواز شریف بعد از خرابی روابط اش با امریکا، بطرف چین روی آورد و شامل پیمان شانگهای شد و ده ها ملیارد دالر سرمایه گزاری های چین را در راه سازی و ساخت بندر گوادر و غیره، برای پاکستان تضمین کرد.
حالا نظامیان پاکستان در صدد ترمیم روابط با امریکا هستند، از همین لحاظ عمران خان را منحیث صدر اعظم انتخاب کردند تا کمک های امریکا را جذب کنند.
البته عمران خان صرف مسایل اقتصادی را پیش میبرد و مسایل نظامی و سیاست خارجی، بازهم بدست نظامی ها است.

>>>   Mardanyar
پیام به جوانان عزیز کشور .
شما ها همدیگر را دشنام ناموسی دادید
شما همدیگر را متهم به معامله گری کردید
شما شعار های مرده باد زنده باد سر دادید
بالاخره آب از آب تکان نخورد اینها یکی شدند .
زمستان رفت روی سیایی به ذغال باقی ماند .
بدین منظور که بخاطر دیگران خود را فدا نکنید چون دیگران دیگراند.

>>>   Bakhshi Zafari
چندی قبل از طریق صفحات فیس بوک خبری در مورد مسموم شدن دختران مکاتب در جبل السراج ،گلبهار و‌چاریکار پخش شد.ادعا این بود که بعد از نوشیدن آب دریای پنجشیر وضع صحی آنها به وخامت گراییده است.

ارچند مردم پنجشیر این ادعا را دروغ و تبلیغات سو علیه پنجشیر خواندند،اما آنچه ام روز من در پنجشیر میبینم دارم متیقن میشوم که کاسه ای زیر نیم‌کاسه بوده است.

تا من به یاد دارم شمار ماهی از دریای پنجشیر مشکل بود والی زمانی که دریای کلان گل آلود میبود ماهی ها به آبهای کم ولی پاک رو‌میاوردند مه شب هنگام به سادگی شکار میشدند.

حالا من کنار دریا نشسته ام و‌دریا هی ماهی مرده و‌نیم جان میارد.
بچه های منطقه با تور آنها را جمع مینمایند.

مرا به بدبینی متهم نکنید،قطعن دسیسه ای از طرف دشمنان پنجشیر در کار است.مردم میگویند تبعات این دسیسه شاید بعدن واضح شود و مردم به زودی مبتلا به امراض گوناگون خواهند شد.

تا دیر نشده دست به کار شوید،از همین ماهی های مریض گرفته لابراتوار ببرید و تشخیص نمایید که چه ویروسی را به دریای خروشان و پاک پنجشیر رها کرده اند.

>>>   محمد اسلم سلیم
غنی و جابجایی مهره ها درنقش های جدید!
غنی غرق درلجن بازی های قومی قدرت برای تحکیم پایه های قدرت و استمرار حیاتش برای زمامداری کشور دست به دامن گروه بدنام گلبدین برده و برای نجاتش از او استمداد می جوید.
امین کریم نماینده خاص گلبدین به صفت مشاور ارشد
گلاب منگل به عوض متین بیگ ازبیک به صفت رئیس اداره ارگانهای محلی
جمعه خان همدرد به حیث والی استان هرات
درین بازی محمد همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه و گلاب منگل پشتون تبار را با بسیار مهارت با استفاده از اختلافات درونی ازبیک ها به عوض شاکر کارگر و متین بیک ازبیک جابجا نموده است.
غنی با استفاده از هر فرصت برای گروه و به سود قوم خودش استفاده می نماید!
دیگران کجاستند؟.

>>>   Kohestani
برنامه بر این است که مناطق پشتون نشین افغانستان توسط تحریک طالبان و مناطق غیر پشتون نشین توسط طالبان امریکایی مستقر در ارگ کابل اداره شوند .

>>>   Kohistani
کلان هاب غیر اوغان اشچی شده اند که خاموش مرگ مردم را تماشا میکنند

>>>   نویسنده بیجاره از بیخبری نوشته است جون این نشست به خواست صلاح الدین ربانی صورت گرفته بود و ایشان منحیث رهبر جمعیت میداند که اگر داکتر عبدالله را از دست بدهد جمعیت با انسان های خود خوا و احساساتی مقل عطا از این هم بیجاره میگردد بنا جمع شدند تا یکبار دیگر به داکتر عبدالله بیعت نمایند

>>>   هيچ كدام اينها نماينده جمعيت اسلامي افغانستان شده نميتوانند، بلكه تنها نماينده سمت شمال چند فاميل هستند. به هيچ وجه افغانستان شمول نيستند.

>>>   Zareh
کرزی یا اشرف غنی بند نمیمانند. کرزی استاد را رخصت میکرد، فهیم را میاورد و فهیم را رخصت میکرد ضیا مسعود را و ضیا مسعود را رخصت و فهیم را و ... زمانیکه عبدالله و عطا در کنار غنی نبودند، دستان ضیا مسعود بالا میشد. همین حالا هم آنهای را که آقای غنی پذیرفته در کنارش هستند و آنهایی را که نپذیرفته هم در تلاش اند تا پذیرفته شوند. این هم شد سیاست ؟

>>>   جمعیت به عبدالله: با ما هستی یا در برابر ما؟
عبدالله: یک کمی صبر کنین که امریکا چه میگه!!!!!

>>>   انتخابات از دو سال پیش مهندسی گوسفندی شده و اماده شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است