مشاور ارشد حکمتیار، مشاور ارشد اشرف غنی شد
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۹    ۱۳۹۷/۵/۱۰ کد خبر: 153311 منبع: پرینت

محمد امین کریم سخنگو و مشاور ارشد حکمتیار به عنوان مشاور ارشد اشرف غنی تعیین شد.

در حکم ریاست جمهوری افغانستان آمده است که با تأسی از حکم (13) ماده (64) قانون اساسی، «محمد امین کریم» به عنوان مشاور ارشد رییس جمهوری افغانستان تعیین و با عضویت وی در تمام شوراهای عالی ریاست جمهوری افغانستان به استثنای شورای امنیت ملی و جلسات کابینه این کشور موافقت شده است.

محمد امین کریم تاکنون به عنوان سخنگو و مشاور ارشد حکمتیار و رییس هیات مذاکره کننده حزب اسلامی بوده است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کریم امین
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   از بوبویش که در شفاخانه مریض و بستری است اجازه گرفته که مشاوره شده

>>>   عاقبت این ملک و مردم بخیر !
شمس تمنا

>>>   وی در یک تلویزیون طی مصاحبه یی از عمل تروریستی در فروشگاه " فاینست " که دران حمیده برمکی و فرزندانش کشته شدند دفاع کرد و آن را عمل استشهادی دانست. آیا یک تروریست و مدافع تروریست می توانددر کنار غنی مشاور باشد. چرا کمیسیون حقوق بشر و نهاد های مدنی خاموش می باشند.؟
نوید پارسا

>>>   حزب اسلامي در پته اول نردبان قدرت
از مخالف تا معاونت
امين كريم ، مشاور ارشد اشرف غني تعين شد
اين قصه سرِ دراز دارد
يك بسته ورق نياز دارد

ما بسيار مردم خوب و خوشباور هستيم، وقتي كسي را با پكول و ريش ببينيم مجاهد تصور مي كنيم، وقتي كسي را با دستار و محاسن ببينيم طالب مي پنداريم، وقتي كسي را با بروت و ريش تراشده ببينيم خلقي و پرچمي مي شماريم، وقتي كسي را با قبا و عصا ببينيم پير و روحاني مي سازيم، در حاليكه معيار شناخت افراد اعمال آنهاست نه صورت ظاهري آنها.
هيات حزب اسلامي از فصل تا وصل جهت مذاكرات صلح پنج بار و يا شايد بيشتر ، وارد كابل گرديد.
جالب بود، در حاليكه حزب اسلامي ،افغانستان را اشغال شده مي پنداشت و جنگ خود را مقدس و عليه صليبي هاي غربي مي دانست، هر بار رئساي اين هيئات از غرب تشريف فرما مي شدند و امريكا، انگلستان، فرانسه، نيوزيلند و قبرص ميزبان فاميل هاي مذاكره كنندگان مي بود.
چون ما نان نميخورديم هيچ چيز را نمي دانستيم و فقط چهره ها را مي ديديم كه در اينجا خود را با ميل ما برابر مي كردند و مهم نبود كه آنها با فاميل هاي شان در فضاي آزاد و دموكراتيك !!! زندگي مي كنند.
(در غرب بسيار فاميل ها و افراد متعهد و شريف افغان نيز زندگي مي نمايند.)
ترديد نكنيد كه اين كار را امريكا ، انگليس و پاكستان مطابق طرح آقاي نواز شريف ، بخاطر توازن قدرت و برآورده شدن اهداف استراتيژيك شان كه به تجزيه افغانستان مي انجامد، انجام دادند و شوراي صلح و مرحوم پير صاحب بيچاره در آن هيچ نقشي نداشت.
وقتي امير مجاهد حزب ظهور كردند، بدون آنكه كسي سوال كند، بار بار تاكيد نمودند كه در حكومت سهم نخواهند گرفت و شريك قدرت در چنين حكومتي نخواهند شد.
امروز آقاي امين كريم به صفت مشاور ارشد ريس جمهور تعين گرديد و اين نخستين گام امتحاني عروج بر نردبان قدرت بود.
فردا وزارت اقتصاد انتظار آقاي غيرت داماد امير مجاهد حزب را خواهد داشت و شايد وزارت اطلاعات و فرهنگ در آينده نزديك منتظر همايون جرير ، داماد ارشد جناب امير مجاهد حزب باشد.
تقرر آقاي كريم سر آغاز اين وصلت است و اين روند به زودي انكشاف خواهد كرد و هر جايي كه خالي شود توسط افراد حزب پر خواهد شد. ديري نخواهد گذشت كه دشمنان قسم خورده غرب به دوستان استراتژيك غرب مبدل خواهند گرديد.
نمي دانم با اين گام شريفانه!!! آرمانهاي شهداي جهاد و آزادي مردم افغانستان براي چندين سال ديگر زير چندين من خاك دفن خواهد شد؟؟؟
دردا، دريغا و حسرتا كه حاصل تمام قرباني هاي ملت مظلوم ما ،در مراحل مختلف، به پاي استعمار غرب ريختانده شد.
شعار هاي حكومت اسلامي ، عدالت عمري و آزادي به موزه تاريخ سپرده شد و تمام رهبران بسيار مطرح لچ و لق در پيش روي مردم قرار گرفتند.
جام خون آرزو هاي اين ملت مظلوم از دست استاد سياف افتاد، شهيد استاد رباني آنرا نوش كرد و حكمتيار دُردي كش آن گرديد.
خاموشانه بخوانيد و با خود قضاوت كنيد.
آه از غم پيمانه!

>>>   گلبدین هم در سال آینده معاون اول اش بجای دوستم میباشد.

>>>   من نه حزبی هستم و نه مربوط به کدام جریان
لیکن اخبار ، مصاحبه ها و اوضاع را یک به یک تعقیب میکنم
اگر بنابر تعصب از حق چشم پوشی نکنیم امین کریم واقعآ که یک یک شخص با استعداد و با استدلال منطقی و فهمی که دارد هر چوکی و مقام را پیش برده میتواند
بصیر احمد هروی

>>>   آقای بصیر احمد هروی خاک بر سر ات با این نوع قضاوت و داوری .کسیکه دنباله رو گلبیدین باشد و از انتحاری دفاع کند ، کودن، جاهل و تروریست است ، فهمیدگی او بکجاست .
شمس تمنا

>>>   همانطوریکه بزرگان گفته اند دروغگوی رویش سیاه است ولو که هرقدر کوشش کند روی خود را پنهان نگه بدارد غنی احمدزی و گلبیدین حکمتیار این دو تن خاین عوام فریب مزدور بی خاصیت را با اعمال ننگین شان همه مردم انها را شناخته اند که هردو انجنابان از جمله خاین بملت مفسد عوام فریب خدا نا ترس قاتل و جانی و اله دست بیگانه گان هستند و سال های عمر شان در غلامی و خدمت بیگانه گان سپری گردیده است علاوتن این دو تن خاین شدیدن قومگرای معتصب قوم دشمن خاک ومردم ما بودند و هستند لعنت خدا بر هردو انها و کسانی که هنوز هم بزیر جلو انها میروند فرق بین طالبان ترورست مزدور استخبارات بیگانه و این دو خاین وجود نادرد همه شان در یک خط روان هستند .

>>>   کاش این بند 13 ماده 64 در قانون اساسی نیامده بود. این اشرف خانم از کل قانون اساسی فقط همین یک ماده و تبصره را جدی گرفته است و همه بیکاران را به استناد آن جمع و یک حقوق گزافی هم در نظر می گیرد. خدا خانه ات را خراب کند با این همه مشاوران بیکاره و مفت خوار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است