دغدغه مجلس ایران، خروج کارگران افغانستانی!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۸    ۱۳۹۷/۵/۹ کد خبر: 153254 منبع: پرینت

همانطور که در جریان قرار دارید اخیرا ارزش ریال ایران در برابر ارزهای خارجی از جمله پول افغانستان بشدت کاهش پیدا کرده است.

در روزهای اخیر گزارش‌های متفرقه‌ای نیز از خروج کارگران افغانستانی از ایران به مقصد اروپا یا کشورشان منتشر شد. گفته می‌ شود که در گذشته تعدادی از کارگران افغان درآمد ماهانه خود را برای خانواده و عایله‌شان به افغانستان می‌فرستادند اما اکنون برای آنان کار کردن در ایران به صرفه نیست زیرا تومان ایران ارزش خود را در برابر پول افغانی از دست داده است. تاکنون این موضوع فقط در سطح رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شد اما انگار قضیه جدی است و این موضوع مجلس ایران را نیز نگران کرده است.

علیرضا رحیمی نماینده تهران در مجلس ایران دیشب در توییتی نوشت: «در یکی از جلسات مهم مجلس موضوع بازگشت نیروی کار افغان از ایران به افغانستان مطرح شد.» او در ادامه تصریح کرد: «در این جلسه پیشنهاد شد سریعا به فکر تامین صدها هزار کارگر باشیم.»

اینکه واقعا دولت ایران بتواند در چنین وضعیت اقتصادی صدها هزار کارگر جدید ایرانی استخدام کند جای تردید است. بنظر می‌رسد که جای خالی کارگران افغانستانی خارج شده از ایران خالی باقی خواهد ماند.

جالب است که روزگاری گفته می‌شد عامل بیکاری جوانان ایرانی حضور کارگران افغانستانی در ایران است اما اکنون خروج کارگران افغان از ایران به دغدغه مجلس ایران تبدیل شده است.

محمد مرادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کارگران افغانستانی
ایران
مجلس ایران
نظرات بینندگان:

>>>   کار گران بیچاره افغانستانی به مهندس های بیکار وبیعار شما شغل ایجاد کرده است بیچاره ها

>>>   هنوز هم کارگران ایرانی به این باورند که کارگران افغانستانی باعث بیکاری آنان هستند.
چطور که خروج کارگران افغان از این به یک دغدغه برای مجلس ایران تبدیل شده؟
محمدی
کابل

>>>   بلی دوستان خدا پرست باشیم
یا خرما پرست با حرف که را برویم با حرف که نرویم

>>>   سلام نه جانم این خبر هاهم نیست پیشی خودت خیال کردی که تو درمان هردردی مجلس هیچ دغدغه ای ندارد و بیسار هم از این که افغانها خود برمی گردد خوشحال است تنها چیزی که در ایران زیاد است کارگر جانم تو فقط برو کاری به دغدغه ای مجلس ما نداشته باش . ایرانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است