ای کاش خر دوپا بودیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۱    ۱۳۹۷/۵/۹ کد خبر: 153250 منبع: پرینت

وقتی در كوه های هندوكش پنجشير به چوپانی می روم از بالاترين نقطه قله به پایين ترين نقطه سرزمينم با دوربين نگاه می كنم و می بينم آه ناله كودكان معصوم به آسمان ها می رود، دل های زنان همچون كوه آتش فشان از درد می جوشد، مادران اشک می ريزند و پدران غصه می خورند.

پيكر خون آلود جوانان در زمين پهن شده است، دزدها دست رنج گداها را می دزدند و كلاهبردارها نان يتيم ها را می ربايند... می خواهم از ناملايمت ها بنويسم اما نمی دانم از كجا شروع كنم هزارارن درد يک قلم بی زبان از چه بنويسم؟

از حكومت فاشيسم يا از ملت متعصب، از كشتار كودكان يا از قتل سربازان، از عالمان جاهل يا از مجاهدان ساده دل و... زخم های عميق، دردهای بیشمار در تن زخمی سرزمينم رده شده است همه رنج می بينند، درد می خورند و آتش می بارند...

انسانيت، اسلاميت، رافت و مهربانی، گذشت و صبر و... نيست! ما هيچ بويی از اسلاميت و هيچ سودی از انسانيت نبرديم. ای كاش خَر دوپا بوديم تا هيچ آسيبی به كودكان معصوم و انسان های بی گناه نمی زديم!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مردم بیگناه
انسانیت
نظرات بینندگان:

>>>   تشويش نكو گل اميري ! الحمدالله كه هستي !

>>>   شکر بکش که انسان هستی همین قدر وجدان داری که از کارهای بد بیزار هستی، آروزی خر دو پا شدن را نکو کسانی هستند که حتی وجدان بیزاری را ندارنند.

>>>   دراوغانستان انسان وجود ندارد
فقط صورت ها به شکل انسان است درواقع یک درنده وحشتناک هستیم به خود هم رحم نداریم...........

>>>   عمر راوی
تصمیم امریکا این است که حاکمیت سیاسی خراسان ( افغانستان ) تا سالیان دراز به دست پشتونها باشد. در این تصمیم پاکستان با امریکا همنظر است. روسیه و دیگر کشورهای همسایه نیز کدام مخالفتی با این طرح ندارند.
در انتخابات فرمایشی و تقلبی که میخواهند برگزار کنند، احتمال قوی وجود دارد که در پیشاپیش هر دو جناج اصلی که ظاهرا با هم رقابت دارند، یک فرد پشتون قرار گیرد. شک نیست که رییس دولت بعدی از همین حالا تعیین شده است و نمایش انتخابات را برای فریب مردم ما و فریب مردم دنیا به راه می اندازند.
برای افراد غیر پشتون که در این نمایش ها شریک استند تنها عرصه معامله و امتیازگیری در لایه های پایین تر از ریاست جمهوری باز است و بس.
تاجیکهای که در این غایله ها گرفتارند، بیشتر به فکر منافع شخصی خود استند و هیچ طرحی برای بالا بردن موقعیت تاجیکان در ساختار دولت ندارند. حدس زده میشود که در این نظام و سیستم متمرکز تکقومی پشتونی، تاجیکان حتا همان نقش درجه دومی خود را نیز دیگر بدست نخواهند آورد و بیشتر به حاشیه ها رانده خواهند شد.
بهترین روش، عملی ترین طرح ، مناسب ترین شکل مبارزه برای تاجیکان در این لحظه حساس چیست ؟! خواست اساسی شان چه باشد و چگونه به آن برسند؟!

>>>   گل اميري جان شكر كه تنها نيستي ، عمر راوي هم همرايت هست !

>>>   Abdul Lalzad
سخنان رولا غنی!
==========
آنچه رولا غنی در مصاحیه خود گفته، تبلیغات دروغین و تلخی است که نمایندگان فاشیزم دولتی در طول سالیان طولانی از «طریق لابیگری» و «مظلوم نمایی» در محافل و نشرات رسمی و شخصی با جامعه جهانی بر آن تاکید کرده اند. اگر شما با هر خارجی صحبت کنید، همین جملات را می شنوید:

«پشتون ها باشندگان اصلی و اکثریت نفوس افغانستان را تشکیل می دهند. پشتون ها مردمان متمدن بوده و تاریخ چند هزار ساله دارند؛ کسانیکه در آن جغرافیه زندگی می کنند، خود را با افتخار افغان و پشتون می دانند...

تنها پشتیبانی پشتون ها کافی است که یک شخص به آسانی در انتخابات پیروز گردد. اما اقوام دیگر مانند ازبیک ها، تاجیک ها و هزاره ها چنین ظرفیتی ندارند که بالای خود اتکا کنند.

دموکراسی ضعیف و عدم احترام به قوانین دموکراسی در افغانستان باعث گردیده که اقلیت ها با این واقعیت مخالفت نموده و تفوق خود را از طریق سلاح و خشونت تحمیل کنند. در هر کشوری که اکثریت در حاکمیت نباشد، کشور به بحران و خشونت سوق داده شده و در آستانه سقوط قرار می گیرد»...

واقعیت تلخ این است که بزرگان و سیاسیون اقوام دیگر در حالیکه نه لابیگری را یاد دارند و نه کدام نشرات و تبلیغانی در این راستا دارند؛ غربی ها را متهم می سازند که آنها فقط بالای افغان ها = پشتون ها سرمایه گزاری می کنند و بر ضد اقوام دیگر اند...

>>>   Najib Salam
اى كاش رولا غنى از تمدن و فرهنگ تاريخى و نوين تبار بر گزيده اش مثال مى زد تا ما با خبر مى شديم .از رولا غنى كسى باشد بپرسد كه پشتون ها سه سده است در خراسان حكومت مى كنند ، كجا است يك اثر تمدنى حاكميت اين تبار . من قصد توهين ندارم اما با مسوؤليت مى گويم اينجا آن چه نيست همين تمدن است و انسان تمدن پذير ورنه امروز سه قرن قربانى نمى شد .
و اما او حق دارد كه گفته است پشتون ها استعداد سلطه و حاكميت دارند . اقوام ديگر به مزدورى اينها عادت كرده اند .

>>>   پشتونها مردمان کم ظرف ،چاپلوس و بوت پاکهای
بیگانگان خارجی هستند از الف تا یا،...تعدا کل آنها
به ۴ ملیون نفر نمی رسد تاجکها ۲۱ ملیون نفوس دارند
۶ ملیون هزاره و ۲ ملیون دیگر اقوام دیگر است کسیکه
نظر دادی و از ماده رندی تان گفتی مانند یک مرد نامت
را هم نگفتی همه تان نامرد هستید ۳۰۰ سال است که مزدوری
انگلیس روس پاکستان ایران و امریکا را میکنید و شرم هم ندارید
همیشه بین اقوام نفاق می اندازید و حرفهای چرب زبانی مثل ما
با هم برادر هستیم و چاپلوسی های دیگر که همه حالا میدانند
و بیدار شده اند اینبار نوبت خوراسان و خوراسانی ها است دیگر
حرمانهای اوغانیزم را به گور ببرید ..به پیش به سوی خورآسان
نوین و آزاد...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است