اگر دوست نشد از دشمن یاری بگیرید
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۷    ۱۳۹۷/۵/۹ کد خبر: 153246 منبع: پرینت

عني هرگاه به اينها نياز پيدا كند دوست غنی می شوند البته نه به خود اينها به لشكري كه اينها در اختيار دارند!

داكتر عبدالله كه از اول شروع به كار حكومت غير مشروع به نام وحدت ملی از غنی می نالد اما امروز روبروی غنی نشسته و می خندد، دوستم كه بارها از طرح ترور خود توسط دولت غنی خبر داد و دانش كه قاصد غنی است تا پيام غني را برساند!

هيچ يک از اينها برای منافع مردم خود برنامه بلند مدت ندارند اما غنی دارد. اصل موضوع اين است زير مجموع دولت غنی اتمر، استانكزی و... سران غيرپشتون را ترور، تحقير و تبعيد می كنند.

گاهی آنها را از دولت می رانند اما وقتی قدرت مردمی اينها را ديدند غنی پيش قدم می شود و می گويد اشتباه شده است ببخشيد. آنها می بخشند و می روند پيش غنی و مردم می مانند و سرگردانی...

در سياست از دشمنان خود برای هدف استفاده كنيد مانند غنی كه با اينها انجام می دهد که اگر لازم شد دوست نشد دشمن!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
دوستم
عبدالله
دانش
دشمنی
نظرات بینندگان:

>>>   alam
من مسعود را نه براى آنكه مجاهد بود و يك فرمانده مى پسندم !
من مسعود را با همه نقد هاى كه به او دارم براى دو خصلت خيلى برجسته اش دوست دارم ؛
١:نپذيرفتن امر و نهى خارجى ها .
٢: نپذيرفتن حاكميت پشتونيزم .
شناخت كه من از اين مرد آزده دارم در همين دو ويژه گى خلاصه مى شود . شما يك تصوير و يك صورت را در تمام عمر مسعود نمى يابيد كه اجازه داده باشد يك قبيله گرايى پشتون از او پيشتر قدم برداشته باشد ، مسعود مى فهميد كه نبايد اجازه داد قبيله گرايان بيش از اين تاريخ را به نفع خود بنويسند .
و اما ياران نيمه راهش و نزديكترين اعضاى فاميلش آيا اين پيام مسعود را گرفته اند !

>>>   عطیه مهربان
ما بدخشی ها هیچ گاهی بر در خانه پدرام بخاطر گرفتن وظیفه و واسطه کردن در هیچ ارگانی نرفته ایم. چون او نماینده ماست نه واسطه ما. ما او را انتخاب کرده ایم تا بر "اصولی" که اعلام کرده است پابند باشد و همان اصول را از تریبون خانه ملت بیان کند "حتی اگر مورد حمله فیزیکی قرار گیرد". در بحث پایبندی و "مومن حقیقی" خواندن پدرام به اشتباه رفته اید. همه سیاست مداران افغانستان یک اصول دارند اما آن اصول را زمانی بیان می دارند که به منافع شخصی شان نرسند. جمع شدن چند به اصطلاح رهبر یا گله دار قومی بخاطر یک هدف مشترک که همان منافع شخصی و پست سیاسی است واقعن چه نفعی دارد؟ در حکومت کرزی ما خیلی با هم تفاهم داشتیم اما به بدترین شکل از صحنه رانده شدیم. به آدمی مثل احدی اگر "شوونیست" گفته نشود چه باید گفته شود. سوال ایست که، خودت در قبال همین افراد چقدر ازین واژه ها کار گرفتی؟ من که صد ها موردش را شاهد بوده ام. احدی با نشستن زیر یک خیمه، ظاهر قدیر با پیمان بستن و همایون با کنار تاجیک نشستن دوست ما نمی شود. من البته هیچ عصبیت قومی در مقابل کسی ندارم اما در بحث سیاست، حقم را میخواهم و خواهم خواست اگر طرفم هر کس و هر قومی باشد.

>>>   من از روز اول هنگامی که ازبک ها بیرق های افغانستان را گرفته بخاطر رهایی قیصاری مظاهره کردند،من خبر داشتم که اشرف غنی این تیاتر را بخاطر برگشت دوباره دوستم به افغانستان براه انداخته است و بخاطر انتخابات آینده ریاست جمهوری او را میخواهد.
من از طریق همین سایت این موضوع را ذکر کردم.
اما بعد ازین که دوستم به کابل آمد و از اشرف غنی و حکومت وحدت ملی تشکری کرد و با اشرف غنی دید و باز دید کرد،بعداً استادان علوم سیاسی و مبصرین سیاسی و دست اندر کاران سیاست مانند احمد سعیدی و دیگران خبر شدند که این یک مقدمه برای انتخابات آینده ریاست جمهوری است.
بنأ اکثر اینها هفته فهم هستند و تا زمانی که یک چیز واقعاً رخ ندهد،پیش بینی کرده نمیتوانند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است