عقب‌ نشینی امنیتی ها از مناطق دورافتاده آغاز شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۷/۵/۸ کد خبر: 153222 منبع: پرینت

عقب‌نشینی نیروهای امنیتی عملاً از مناطق دورافتاده غور، غزنی، فراه، پکتیا و برخی ولایات دیگر آغاز شده است.

در حالیکه روزنامه نیویورک تایمز از طرح جدید دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا در مورد عقب‌نشینی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان از مناطق دورافتاده و کم‌ جمعیت خبر داده، وزارت دفاع کشور می‌گوید که این عقب‌نشینی عملا در ولایات پکتیا، غزنی، غور، فراه و برخی ولایات دیگر آغاز شده و نیروهای امنیتی در حال عقب‌نشینی اند.

محمد رادمنش، سخنگوی وزارت دفاع، در مصاحبه با جمهور تایید کرده که بر اساس یک برنامه از قبل طراحی شده، این نیروهای به منظور بلند رفتن احضارات، تقویت توان عملیاتی این نیروها در نقطه‌های مهم و استراتژیک و جلوگیری از زیان‌های جانی که غالبا در جنگ‌های چریکی متقبل می‌شوند، مناطق غیر استراتژیک را ترک می‌کنند.

وی بیان داشته که پروسه ترک مناطق کم‌ جمعیت و غیر استراتژیک از چندی به اینسو آغاز شده و هم اکنون نیروهای ارتش ملی از مناطق دور افتاده ولایت‌های پکتیا، غزنی، غور و فراه عقب خواسته شده و در برخی ولایات دیگر نیز این پروسه درحال تطبیق است.

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی در پاسخ به این سوال که ممکن است مناطقی که از وجود نیروهای اردوی ملی تخلیه می‌شوند، زیر کنترول جنگجویان طالب قرار گیرد، بیان داشت که نیروهای دفاعی کشور از مناطقی عقب خواسته می‌شوند که از دید استراتژیک و جمعیتی، اهمیتی چندانی نداشته باشد.

سید باقر سجادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت دفاع
رادمنش
نظرات بینندگان:

>>>   Mansoor Badry
اگر جنوب اوغانستان و نواحی کوه سلیمان به امر ترامپ به طالبان اوغان واگذار شود ، در دیگر نقاط اوغانستان اواغنه ( زی ، زوی، خیل و وال ) حق ندارند در مدیریت و رهبری دولت گماشته شوند ! بروند به وطن شان و با طالبان دولت اوغانی بسازند .

>>>   سر قوماندان اعلی ترامپ است یا غنی . اگر ترامپ است گفته اش عملی می شود و مناطقی را برای طالبان واگذار می کنند. و اگر غنی سر قوماندان اعلی بود نمیگذارد که طالبان مناطقی را برای شان خانه امن بسازند.

>>>   کسی نیست که به این ترامپ و اشرف غنی بگوید که دارند مردم ما را قربانی اهداف کثیف خود می کنند اگر حکومت نمی توانید تمام کشور را به طالبان بگذارید. از این وضعی که اشرف غنی و آمریکا به وجود آورده به مراتب حکومت واحد طالبان بهتر است.

>>>   احمدزی فاشیست قومپرست در هر طرح شیونستی ناکام مانده است.

>>>   برادران عزیز
امریکا به پروژه اربکی خدا حافظی نموده
دالر بند شد
هر کس غم خود خورده
در جستجوی خریدار جدید باشید

>>>   امریکا با این کار صرف پایګاه های خود رااز طالب نګه میدارد وبعداٌ هم فرار

>>>   به این شیوه مکان امن برای تروریستان ایجاد میکنند

>>>   سر قومندان اعلئ ترامپ صاحب افغانستان است اين هم از افتخارت ترأسه هاي عبدالرحمان است و از بي اتفاقي تاجيك هزاره و أزبك است

>>>   چهارصد هزار سرباز امنیتی داریم و اتفاقاً 400 ولسوالی در کل کشور برای هر ولسوالی یکهزار سرباز معلوم میشود که از این ظرفیتها بطور درست استفاده نمی شود یا کدام حرامزادگی در کار است
حداد از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است