مردم افغانستان بیچاره‌ترین مردم دنیا هستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۷/۵/۷ کد خبر: 153187 منبع: پرینت

مردم افغانستان بیچاره‌ترین مردم دنیا هستند منافع اقوام ساکن در این کشور به منافع چند نفر گره خورده است اگر منافع آن چند نفر تامین و اوضاع بر وفق مراد آنها باشد همه‌چیز خوب و مطلوب و عدالت حاکم است، گور پدر مردم که کار ندارند، امنیت ندارند، در مسیر راه‌ها قربانی می‌شوند، گروگان گرفته می‌شوند بنابراین هیچکسی صدای خود را بلند نمی‌کند زیرا مردم برای خودشان حقی قایل نیستند.

اما هنگامیکه منافع آن چند نفر به خطر افتاد و چوکی‌هایشان متزلزل گردید آنگاه تمام قوم به پا می‌خیزند که عدالت از بین رفته و منافع قومی به خطر افتاده است بنابراین حکومتی‌ها و تکیه‌داران قومی تا زمانیکه در قدرت هستند هر بلایی که بر سر مردم بیاید هیچ حرفی نمی‌زنند بلکه صدای مردم را خفه می‌کنند اما وقتی از قدرت و چوکی کنار زده شدند تازه خبردار می‌شوند که ظلم و تبعیض وجود دارد.

دور نرویم، مردم شمال کشور 21 روز در هوای گرم با تمام توان تظاهرات و دادخواهی کردند، حکومت را فشار دادند، گلوگاه اقتصادی حکومت را قطع کردند اما حکومت با آوردن جنرال دوستم بدون اینکه در وضعیت عمومی شمال کشور تغییرات مثبت به وجود آید تظاهرات و اعتراضات شمال را خاموش و فشارها را برطرف کرد این داستان درباره ی عبدالعلی محمدی، محقق، وحیدی، ضیا مسعود، عطا محمد، اسماعیل خان و.... هم صدق می‌کند.

ملیت‌های محروم و تحت ستم تا زمانیکه به منافع شان آگاه نشوند و منافع این ملیت‌ها همچنان به منافع شخصی تعدادی از اشخاص و افراد گره خورده باشد هیچگاه از زیر ستم و تبعیض رهایی نخواهند یافت.

محمدنسیم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مردم افغانستان
بیچارگی
منافع شخصی
نظرات بینندگان:

>>>   مقصر خود مردم اسنتند که هنوزم ان ها را به حیث رهبر خطاب میکنند و دنبال شا میدوند
اریامهر ازکابل

>>>   در پهلوی بیچاره گی عقب مانده ترین مردم دنیا نیز هستیم همه از برکت قوم پرستی و پختونوالی است بجای اینکه فکر کنیم هرسفاک و غلام را که روسها و امریکایی ها برای ما معرفی کردند ما تنها به زبان اوغان او اکتفا کرده برایش رای دیدم بجای بهتر بدتر شدیم. تا ما خود سرنوش خودرا نسازیم و ملی گرا نشویم به این پختونوالی افغانستان مانند تورخم باع وحش خواهد ساخته شد.

>>>   از این گپ ها بگذرید باید نام افغانستنان را از سر این کشور دور کنیم تا که نامش افغانستان باشد یعنی کشور درد و غم و اه و ناله این وضعیت خراب دامن گیر ما است. نام با شخصیت و هر چه که هست در ارتباط است و باید به ان توجه کرد و باید این نام نحس را تبدیل کنیم

>>>   مردم افغانستان جهاد اصغر را که برضد روس ها بود بردند،حالا به یک جهاد اکبر برضد رهبران جهاد اصغر ضرورت دارند.

>>>   من با شما بکلی هم نظر نیستم. مردم اففغانستان ظالم ترین جنایتکار ترین خاین ترین خیانتکار ترین گدا متکبرترین بی مرووت ترین از چلی مسجد گرفته الی ملا مولوی حافظ قرآن و معلمین مدارس و استاد های دانشگاه و مردم عوام فاسق فاجر دروغ گو فریب کار آغوشته به فساد اخلاقی و ووو باالاخر از افغانی کرده پست ترین و ذلیل ترین و منافق ترین انسان در این کرده خاکی وجود ندارد. حالا اختیار وقضاوت را می گزارم بشما که گفتهایم را تانید و یا رد میکنید.

>>>   مردم عوام بيچاره ها شب و روز مصروف پيدا كردن يك لقمه نان هستند، ولي بايد با همت بلند براي دزدان و رهبران خائين و خون آشام (نه) بگويند، و خود شان تقدير خود را بدست گيرند، و خداوند كاميابي دو جهان را نصيب شان ميگرداند .

>>>   این همه نتایج وطن فروشی است ،از شروح تاریخ تا حالا وقتی که وطن فروخته می شود و مردم در کدام قسمت دوچار میشود این حقیقت و تجربه را اگر مطالعه کرده باشیم خوب می فهمیم، مگر نمیفهمم که این اشتبا چرا دوباره تکرار میشود، وقتی که وطن را معامله می کردی آینده مرد،زن،بچه و دختر این کشور را چرا فکر نکردی؟ چرا اجازه دادی که قهرمان های وطن در دست بگانه ها شهیت شود؟ چرا اجازه دادی که این کشور های بیگانه داخل خاک شود؟ چرا شما در مقابل دالر ها وجدان خود را فروخته و مردم را بازی داده اید؟ ای کاش یک روزی میشود که شما وطن فروش ها را سری چوکی برقی می شاندیم که بلبل واری حقیقت ها را اقرار می کردین.
شرق دور

>>>   خدا بيچاره نكند. مردم ما بيچاره نيستند باعزت ترين مردم دنيا اند. شما در ديگر كشور ها مثل ايران و پاكستان و بنگلاديش و افريقا برويد بيچاره را ميبينيد و سر خود شكر ميكشيد. به حمد خدا مردم افغانستان از همه لحاظ برتري دارند نسبت به بسياري ممالك دنيا. يگانه چيزيكه مردم ما را رنج ميدهد جنگ است. اگر جنگ نباشد ما خوشبخت ترين مردم دنيا استيم. اب سرشار و هوا و طبيعيت زيبا و اسمان ابي و كوه هاي سربه فلك و كنج هاي زير زمين و ميوه هاي معطر و تاريخ و فرهنگ عالي و دانشمندان نامي و .... ما را هيچ كشور دنيا ندارد.
صرف دعا كنيد صلح و ارامي بياييد . فراموش نكنيد كه روي گنج راه ميرويد. در هر قدم تان مليونها تن طلا زير زمين است . ميتوانيد از كوه لاجورد تان يك شهر لاجوردين بسازيد كه دنيا به حيرت بيافتد . از زمرد و لعل تان ميتوانيد دروازه هاي خانه هاي تان را مزين سازيد. هزاران نوكر و چاكر خارجي ميتوانيد داشته باشيد. مردم دنيا در حسرت ويزه و تابعيت كشور شما خواهند دويد ولي شرط ان اين است كه باهم جنگ نكنيد و به اسم مليت و زبان و اين و ان همديگر را نكشيد. دست به دست هم دهيد برادر واقعي و بدون كينه همديگر شويد به ان همه خوشبختي ميرسيد.

>>>   تاد وقتیکه احمقها مثل اشرف غنی
بی مغز جهان و سلف شان خاکی شاه مداری در راس قدرت باشند در افغانستان هیچ وقت صلح آمدنی نیست مطنن باشید

>>>   جای شک نیست که مردم افغانستان فقیر ترین و بیچاره ترین مردم از مردمان جهان اند.علل و عوامل مختلف در فقر بیچارگی این مردم موثر بوده اند.غفلت و تنبلی حکومات گذشته افغانستان علت اصلی عقب ماندگی افغانستان است.حکومات گذشته افغانستان بعضا با جهت گیری سیاسی خارجی افغانستان را از نگاه زراعتی و وتخنیکی وابسته و فقیر ساخت.تحولات پی درپی سیاسی جامعه افغانستان را بینهایت فقیر و بیچاره ساخته اند.
ع.ناصری

>>>   فعلا که ملت خیلی گنده افیونستان بدبخت ترین و بیچاره ترین و گداترین ملت جهان هستند و حقیقت هم با این دروغها هیچ تغییر نمیکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است