بازداشت استاد دانشگاه کابل به اتهام تجاوز جنسی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۳۹۷/۵/۷ کد خبر: 153170 منبع: پرینت

شجاع الدین خراسانی استاد دانشگاه کابل به اتهام به اصطلاح تجاوز جنسی بازداشت شد، اتهامی که هنوز ثابت نشده است.

(وزارت تحصیلات عالی اعلام کرد، اگر درجریان بررسی ثابت شود که شجاع‌الدین خراسانی تجاوز جنسی انجام داده باید بالای وی بر اساس قانون جزای سنگین تطبیق شود. درصورتیکه هنوزجرمی صادر نشده چطور می تواند وزارت تحصیلات عالی چنین ادعای را در رسانه ها منتشر نماید در حقیقت این کار دادگاه می باشد، که پس از بررسی های لازم و تحقیقات فنی اتهام جرم صادر نموده، بعدا میتوان نام و عکس او را در رسانه ها منتشر ساخت.

این درحالی است که محمد ضیا ساحل سخنگوی این وزارت روز پنجشنبه «۰۴ اسد ۱۳۹۷» به رادیو آزادی گفت، بررسی‌ها تا حال درباره اتهام تجاوز جنسی به آقای خراسانی تکمیل نشده است. بدون بررسی های لازم و ثابت نموده جرم، با ابروی یکی از شخصیت های اکادمیک بازی کرد، خود یک جرم تلقی میشود.

در افغانستان که صد ها جرم ثابت شده علیه روزمندان که به دختران خورد سال و بزرک سال تجاوز می شود، نه تحقیقاتی است و نه هم بازداشتی، ولی علیه شخصت های علمی خصوصا که از قوم خاص و زبان خاصی باشند برای بد نام ساختن ان همه پارچه ها را بالا می زنند و برای او پرونده می شازند.

بنده اجازه ندارم در مورد بی گناهی و یا جرم آقای شجاع الدین نظر بدهم، هر زمان که دادگاه پس از بررسی ها لازم و اثبات جرمش حکم باز داشت صادر نمود، فقط ان زمان مجرم شناخته می شود، ولی قبل از آن این شخص طبق قانون بی گناه است. (مگر جرم زاخیلوال در زمان تصدی وزارت مالیه ثابت نشد ولی او بحکم اشرف غنی پاداش داده شد عوض آنکه زندان بروند به پاکستان سفیر شد. هر متهم تا زمانی که جرم اش ثابت نشود باید آزاد باشد، مگر اینکه امکان فرار داشته باشد.) در افغانستان چنین است مجازات و مکافات.

منجمزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استاد دانشگاه
تجاوز جنسی
نظرات بینندگان:

>>>   پیامبر اسلام باآن عظمتش گنهکاری را میدید عبایش را میانداخت روی سرش تا ازدید دیگران پنهان بماند وباعث ابرویرزی فرد نگردد .
علی ع فرمود اگر درچمش خویش گناه را دیدی پیش از تحقیق باور مکن میشود اشتبأ چشمی باشد .
ازنظر عقل خراسانی چه ضرورت برآن داشت تا به دفتر خویش با به داخل دانشگاه همچو عملی را انجام دهد باوصف آنکه هزاران امکانات برای موصوف فراهم بوده پس منطق حکم میکند اگر خراسانی خداینخواسته به همچو عملی دست زده باشد ضعیف النفس بوده واگر موضع دسیه سازی بوده باشد کارقوم گرایان فاشیست است .اقبال

>>>   او منجم زاده ! خودت هم نوشته يي كه وزارت تحصيلات عالي اعلام كرده كه " اگر" در جريان بازرسي ثابت شود كه استاد خراساني مرتكب عمل تجاوز جنسي شده باشد بايد جزاي سخت قانوني ببيند . خود كلمهء " اگر" اين جمله را شرطي ساخته است يعني اگر اينكار شنيع را انجام نداده باشد جزايي در كار نيست و برائت مي گيرد. حالا شما و امثال تان كه به هر بهانه يي بر اين و بر آن ميتازيد از اين موضوع هم "پرپره " ساخته ايد. كجاي اين گفتهء اين شخص ؛ قابل ايراد گيري و انتقاد است اغا جان !؟

>>>   کسانی که تخلص خراسانی دارند، متوجه باشند که بالای آنها نیز اتهاماتی وارد خواهد شد.
کوشش کنید تخلص های خود را تغیر دهید و در آخر تخلص های تان زی زی زیاد باشد.
اما برای ازبک ها و هزاره ها فایده ندارد، زیرا از قواره فهمیده میشود که آنها زی نیستند و حسن زاده و حسین زاده، فاطمی، زینبی، حسینی و کربلایی و یا قل و بیگ و غیره میباشند.
تاجکان میتوانند تخلص های خود را تغیر بدهند و پشتو را نیم کله یاد بگیرند و بگویند که ما اصلآ از چرخ لوگر هستیم، اما زیاد وقت در خارج بودیم و کمتر به پشتو گپ زدیم.
زه خو اصلآ د لوگر له چرخ سخه یم، خو دیر وقت خارج ته تللی وم، لدی کبله زه زما مورنی ژبه لژهیر کری یم.

>>>   تحقیقات جریان دارد گناه وبی گناهی شخص مذکورثابت میشود متاسفانه شما تکلیف روانی پیدا کرده اید هرعنوانی که کس بنویسد شما ها تحت آن عنوان فورا ازقوم وقوم بازی طبل مینوازید درحالیکه انسانها تماما یک قوم اند
جداوند ج میفرمایند برتری وخوبی انسان درتقوا اش است قوم را ذکرنکرده وشماها خلاف امرخداوند درهرگپ موضوع راقومی جلوه میدهید یعنی موصوف ازیک قوم خاص بود این چی معنی دارد قوم خاص چی معنی یعنی بنظرشما قوم خاص حق دارد هرکاری خواسته باشد بکند؟ نخیرچنین نباید باشد بگذارتحقیقات تمام شود بازنظردهید

>>>   Feroughi
وقتی اعتراضات شجاعانه ی جوانان عراق علیه حکومت فاسد شان را امروز دیدم ، از خود پرسیدم :
چرا جوانان ما همانند جوانان عراقی ، کوریایی ، تونسی وغیره نمیتوانند ویا نمیخواهند علیه فساد گسترده در دولت ، علیه کشتار و ویرانی دایمی ؛ علیه بی قانونی و زورگویی و علیه دزدان ، غاصبان و قاچاقبران مواد مخدر که علت اصلی بی ثباتی و بیعدالتی درکشور اند ، شجاعانه به پا برخا سته ، صدای اعتراض و پرخاش شان را به گوش جهانیان برسانند ؟
این روزها مردم عراق شجاعانه بپا خاسته ، علیه فساد گسترده در عراق اعتراض نموده اند . چندی پیش مردم کوریای جنوبی ، روزها به خیابان ها ریختند تا رییس جمهور فاسد شانرا به چنگ قانون سپردند . همینگونه مردم تونس و مردمان دیگر...
تنها مردمانی که فساد ، بیعدالتی و بی ثباتی دایمی را تحمل دارند ما استیم .
این خاموشی و تحمل بی پایان درد از نظر شما چگونه تعبیر می شود ؟

>>>   آقای منجم زاده: دفاع از تجاوز اگر متجاوز از قومک تان نیز باشد، شریک شدن در تجاوز است و به معنی آن اسنت که شما یا وساطت نموده اید و یا هم دستان دخترک را محکم نموده اید.
حتی با بگار گیری یک اگر هم تجاوز را محکوم نه کردید. مثلا اگر تجاوز نموده باشد بی ناموسی کرده است.
شعیب

>>>   بر طبق اخبار منتشره و تبصره های داخل پوهنتون تعلیم و تربیه، آقای خراسانی،به یک دختر دانشجو، تجاوز کرده و اتفاقا با الفعل، بازداشت شده است.
آقای منجم زاده، گویی فکر میکند، هرکس نامش « خراسانی» باشد، از هرگونه جرمی، مصئون و برکنارا ست .اوضاع درهم و برهم سیاسی، گویا زمینهء هرگونه جرائم را در افغانستان ، فراهم ساخته است، حتادر بخش های فرهنگی و آموزشی!
آیا تجاوز یک استاد میانه سال در پوهنتون تعلیم و تربیه « !» به شاگرد بی پناه، جنایتی نابخشودنی نیست؟
امید است در ساحهء آموزش و تحصیل، به خائنان، و فرصت طلبان، اجازهء کار داده نشود.
خدیجهءیزدانی، محصل تعلیم و تربیه( کابل)

>>>   منجم بچيم ده بكجا درخت ها بكجا اي ادم جرم زنا را انجام داده تو جرم اختلاص زاخيلوال را مثال ميدهي مه خو نفهميدوم كه هدفت ازين متن چي هست اگر گپ بن ابروي بردن باشه از همه توالتر خو تو ابروي ازي ادم بردي بخود بيا راستيم كه از زمان هاي خيلي قديم ميگفتم كه شاعران مردن و تو شاعر شدي ......
الا هراتي

>>>   متاسفانه تهدید و تجاوز غیر اخلاقی، راست است، یعنی فامیل دختر قربانی، اسناد کافی و وافی در مورد این تجاوز در کف دارند؛متاسفانه این عمل ننگین در ساحهء پوهنتون صورت گرفته است،
من جزئیات بیشتری میدانم که بخاطر حفظ آبروی فامیل محصل شکنجه شده، نمی خواهم بنویسم؛باید جامعه درین گونه موارد حساسیت بیشتری، نشان دهد،نه به سبک جناب منجم زاده که از راه دور( جرمنی)، تیر ی به تاریکی می اندازد.
حمید شکیب

>>>   اول اینکه باساس قانون قبل از تثبیت جرم از جانب محکمه با صلاحیت و عدم دادن حکم تشیر از جانب محکمه از جانب اشخاص و افراد این در ذات خود جرم سنگین بود مرتکب چنین عمل از جانب محکمه حکم مجازات برایش داده میشود تشیر و بد نام کردن اقای شجاع الدین خراسانی شخصیت اکادمیک استاد دانشگاه با نشر فوتوی ان در رسانه ها از جانب اشخاص مغرض خلاف قانون و قبل از تثبیت جرم و حکم محکه صورت گرفته ابرو ریزی یک انسان بمثابه ریختن خون ان است و دیگر اینکه از طریق رسانه ها و زمزمه های مردم این یک دسیسه ی است که برای اقای خراسانی از جانب ریس دانشگاه برایش درست کرده و دلیل ان این چنین گفته شده که ریس مذکور از وی خواسته که از پسوند نامش خراسانی را حذف کند و اسرار همه داشته اما استاد برایش گفته که این نام خراسانی نام انتخاب فامیلی و از پدر بزرگم است ریس دانشگاه وقتیکه دیده خواست ان براورده نشد برایش گفته حالی سرت خواهد امد که دیگر سر بالا کرده هم نتوانی اتهام چنین جرم بوی تهمت زده شده و فورن عکس انرا با دسیسه ساخته شده در مورد وی برسانه ها فرستاده شده در حالیکه خانم همین استاد هم استاد دانشگاه و همرای وی یکجا کار میکند واز لحاظ زیبایی و اخلاق بی بدیل است و شخصیت شناخته شده استاد در طول سالیان متمادی نشان میدهد که واقعن دسیسه و تهمت و اتهام نادرست بکار رفته تا شخصیت کشی و بد نامی را برای اقای خراسانی وارد سازند .

>>>   کسانیکه خود را خراسانی میدانند .منکر افغانی هستند .جنایت کار اند شدیدآ مجازات شوند.تا باعث عبرت دیگر خراسانی ها شود.

>>>   این یک دسیسه است ازطرف قوم سلطه وفاشست که سالهاست با این ترفند ها اشخاص سالم و مردم دوست را با جادوگری وکثافت کاری که جز از برنامه های کاری شان محسوب می شود بدون هیچ چیزی آبرو حیثیت میکنند..نادر غدار بانيرنگ و شیطانی ودست گذاشتن روی قرآن کریم وبعد از آن که قدرت را تصاحب نمود تمام شخصیت های ملی و دانشمندان واشخاصیکه طرفداران غازی امان الله خان بود یکی یکی زندانی ويابقتل رساند دراصل نادر غدار دشمن اصلی امان الله خان بود.هرچه کاسه و کوزه بود برسري حبیب الله شکناند بدنامی فراوانی را به اسم حبیب الله انجام داد.حبیب الله حتی خانواده امان الله خان را صحيي و سلامت وباحترام فرستاد پیش امان الله خان اما نادر غدار به همه این ها توهین نمود.و بعدا ها برای اینکه دلی مردم باقیمانده را بدست بیاورد وبرای فریب دادن مردم از اصلاحات امان الله پشتيباني میکرد

>>>   در این سالها بعضی دختران محصل بی بند و بار و حتی فاحشه زیاد شده و استادان هم بعضاً شوقی شده و غافل میشوند که ممکن است بعضی دختران بی گناه را مثل خراسانی مجبور کنند و بوی قضیه برآید نه که اگر دقت کنند و یک دختر مسلکی را انتخاب کنند هیچ وقت بویش نمی برآید.
پارسال هم زهرا خاوری از مجبوریت چنین استادان زورمند خودکشی کرد و باید در جامعه اسلامی چنین متجاوزینی به جزای عمل شان رسانیده شود که منبعد حداقل در جای مناسب و افراد مناسب را انتخاب کنند نه اینکه زورگویی شان نصف جامعه را از تحصیل بترساند

>>>   همه ميدانند كه اين عمل فجيح صورت گرفته، و اين استاد ديوث بايد در مقابل ارگ ديوثان سنگسار شود، و اگر دختر شاگرد متزوج باشد او هم بايد سنگسار شود، حكومت فعلي با عث ترويج فحشاء شده است.

>>>   قومگرایان مفت خور بی فرهنگ زور گوی چطور انها هم مجازات گردند که هم انتحار میکنند و هم وطنفروشی و بی غیرتیدسیسه کاری و اتهام بی مورد بستن کار همیشگی شان است .

>>>   دولت فاشیست غنی و همکارانش چون حنیف
اتمر ،ستانکزی و دیگر اوباشانش اول دوستم
را بد نام ساختند حالا شخصیت های بالا را
می خواهند بدنام بسازند ما بدون قوم یهودی
اوغانه..به خورآسان و خورآسانی افتخار می کنیم
من یک خورآسانی هستم و این کشور پهناور
خورآسان بوده و هست نام آنرا با چنگ و دندان
از اوغانستان به خورآسان تبدیل میکنیم اوغانک
های دزد و نوکر دیگر حرمان اوغانستان را به
گورببرند...به پیش به سوی خورآسان بزرگ ونوین
فریدون خورآسانی

>>>   Hai Khurasani
بزرگ‌ترین مرکز فساد و معمار مثلث فساد ،ارگ و تفکر فاشیسم افغانی در کشور می باشد.
پیشوایان فساد سازمان یافته و برگزاری کنفرانس مبارزه با فساد در کشور.
اضلاع مثلث کبیر فساد در کشور را؛
فاشیسم افغانی( محمد اشرف غنی )،
رهبران مافیا( قاچاقبران مواد مخدر، تاراجگران بیت المال، غاصبان زمین، صاحبان تجارت سیاه، اختلاس کنندگان بنادر کشور، تاراجگران معادن، صاحبان رسانه های مافیایی و انحصارگران قدرت و ثروت محلی ...)و
رشوت و فساد گسترده اداری تشکیل می دهد.
آیا حکومت جرئت مبارزه‌ی صادقانه با این مثلث خبیث و شرور را دارد؟
جواب یک کلمه است:
نه
زیرا با تفکر فاشیستی نمی توان به مبارزه با مثلث فساد برخاست.
این نهاد روحانیون درباری هم خود یک نهاد فاسد است.
آیا آقای کشاف حاضراست برای شفافیت جهت افکار عمومی سقف معاشات، امتیازات و هدایایی شورای غیر مشروع و فراقانونی نهاد فاشیست پرور علماء را از بدو تشکیل تا امروز اعلام نماید؟

>>>   تجاوز جنسی زمانی صورت میپزیرد که به عنف و استفاده از زور انجام شود.
تجاوز جنسی به معنی زنا نیست.
زنا زمانی صورت میگیرد که عمل جنسی کامل انجام شود.

>>>   نصرالله استانکزی موی کشال نیز سال گذشته بر یک محصل تجاوز کرده بود وآن محصله خود کشی کرده بود .
اریائئ

>>>   خاموش
دوستان وعزیزان غرق در منجلاب تفرقه اندازی وناآگا ه لطفآ در همه موارد مساله قوم نژاد ، مذهب را دست پاک قلم نسازید

>>>   هرکسی که درین حکومت خود خواه تگ قومی زیر بار انها نرود مانند استاد شجاع الدین خراسانی به شکلی از اشکا و به نوعی از انحا انرا با بد نام سازی از صحنه دور میسازند استاد خراسانی شخصیت شناخته شده که از سالیان متمادی بحیث استاد دانشگاه کار میکند سول پیش میاید که اقای خراسانی که در دوران جوانی چنین عمل بد را نداشت درین سن پیری چوگنه قبول گردد که دست بهچنین کاری زده است و دیگر اینکه کدام عقل و منطق قبول کند که در داخل دانشگاه دست به چنین کاری زند در حالیکه خانمش هم استاد دانشگاه و یکجا کار میکنند و اگر کدام دختر محصل ادعای چنین چیزی را کرده باشد و اقرار هم اقرار حجت قاصره بنفس است بدیگران تاثیر ندارد فکر میشود که صادقت و قید گیری در دادن نمرات جدیت در کار و عدم فرود اوردن سر تسلیم بخواستهای زور گویان و زور مندان که یکی از خصلت های همیشه گی ان است و در پهلوی ان رقابت کاری باعث چنین صحنه سازی و دسیسه کاری را برای استاد خراسانی راه اندازی کنند بر علاوه از بد نامی و شخصیت کشی استاد سابقه کار را با تخلص خراسانی ان از دستگاه اکادمیکی برای همیش بردارند دسیس سازی ها و شخصیت کشی های بیشماری را درین چند سال حکومت تگ قومی زور گویی به اصطلاح وحوت ملی را شاهد بوده ایم و تا ختم این دوره دیگری را هم خواهید دیدو شنید .

>>>   مردم گرسنه اند بخاطر یک مشت پول کثیف حاضر اند دست به هرکاری بزنند.ازکجا معلوم که خانواده همین دختر ازطرف کسی و دشمنان استاد پولی چیزی گرفته باشد و یا اصلا خودی همین دختر ناهماهنگی خانواده اش چنین تصمیم گرفته باشند حالا برای این که چیزی بدست بیاورند.غافل از اینکه دنیا پیش رفت کرده.دستگاه های مدرن اختراع شده که.کوچکترين علائم وخراشه را نشان میده.در این زمانه که عامل اصلی اش سیستم حکومت داری فعلی ضعیف میباشد مردم برای این که مشکلات زندگی شان را حل کنند دست به هرکاری ناشایست میزنند ولو که به قیمت آبرو ریزی یک استاد دانشگاه تمام شود ویا به قیمت بدنامی خودی همان خانواده

>>>   آخر مردم شمال دیدید که نام خراسان و خراسانی هم برایتان فایده و شانس ندارد این هم عاقبت خراسانی
خراسانی هم فاسد میشود پس دنبال تغییر نام نشوید خراسانی های قدیم بود که دانشمند و شاعر میشدند خراسانی امروز همه اش دزد و جنایتکار است
عبدالرحیم_جلال آباد

>>>   نصرالله استانکزی موی کشال فاسد ترین چهره دانشگاه کابل باید به دار آویخته می شد تا عبرتی برای سایرین می شد او را آزاد گذاشتند حالا استاد دو ونفر دوم دست به فساد زد شاید فردا استاد سوم ونفر سوم کدام محصله را بالایش تجاوز کند اخر دانشگاه به مرده گو خانه تبدیل می شود.
اریائی

>>>   خاموش :
دوستان گرانمایه سلام برشما بیاید قبل از همه قضاوت نکنیم وکسیرا متهم به این وآن نکنیم این یک موضوع وقضیه حقوقی است که به ارگان خاص که عبارت اقضا ثانوالی ومحکمه و طب عدلی میباشد مربوط است نباید در موضوع پای فوم واین وآن را به میان آورد کوشش نمایم که تخم قوم گرایی را از فکر واندیشه خود دور نمایم

>>>   جواب جلال آبادی
این پروژه معلوم است برای تخریب نام خراسان انجام شده است

>>>   با این کارها نمیتوانید نام خراسان را بد نام سازید این توطئه معلوم است از سوی فاشیست ها طراحی شده است تا نام خراسان را بد کند

>>>   بیناموس بیناموس است اگرخراسانی باشد ویا افغانی هرکس که باشد نباید ازاوحمایت شود باز هم دیده شود نتیجه چی میبرآید

>>>   برادر که مردم را به بر پا خیستن دعوت نموده برادر شما بسیار معقول فرمودید اما شما دیدید که در افغانستان آزادی های معنوی به غارت برده میشود آیا ته بحال شنیده اید که دولت تطاهرات مدنی مردم را که به اساس عقلانیت استوار باشد مورد حمله و انفجار قرار دهد اما درافغانستان بارها این موضوع به مردم نشان داده شد و عملی شد؟ نمومه اش جنبش روشنایی. پس برای یک مملکت که قتل و کشتار های دسته جمعی در صدر برنامه اش باشد که میتواند خود درا در کام مرگ بیندازد وگرنه یگانه راه برای نجات از دست این خونخواران بر آمدن در جاده ها است مردم سمت شمال با بر آمدن شان دولت را درس داد تا در برابر خواست مشروع مردم سر خم نماید. و ما هم دیدیم که سران ماجراجو را چنین به زمین لگئد مال کردند که دگر چشم ندارند که به طرف مردم بیبینند . اما از این که در آنجا انتحاری ها دانستند که پشتوانه ندارند خود را نکفاندند و از عزم راستین مردم خود را در ده پوش پیچاندند اما اگر مانند کابل مهمانخانه میداشت باور کنید که برای سران دولت وحدت یک ساله گوشت را مهیا میساخت به امید پیروزی مثبت اندیشان این سرزمین
از جاغوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است