پشتونها با تفكر برادر بزرگ روى ديگران دست مى كشند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۸    ۱۳۹۷/۵/۷ کد خبر: 153167 منبع: پرینت

در انتخابات آينده پشتون ها با مهارت کامل همه را تحت كنترل دارند غلجايى ها به رهبرى غنى و اتمر و حكمتيار و درانى ها به رهبرى كرزى.

ایتلاف نجات كه از سوى پشتون ها مهار شد و كرزى با مهارت آن را به ایتلاف بزرگ ملى تغيير داد چهره هاى ناسيوناليست و پشتونيست چون احدى در محور اين ایتلاف قرار دارند و اجازه نخواهند داد تا محوريت تاجيک ها، ازبک ها و هزاره ها شكل گيرد.

عده اى كودن كه از تاريخ نمى آموزند فكر مى كنند كرزى، احدى و... رهبرى ايشان را مى پذيرند پشتون كه به اقتدار پشتون باور نداشته باشد و حاضر شود اقتدار غير پشتون را بپذيرد تا اكنون وجود ندارد.

پشتون ها با همان تفكر برادر بزرگ روى ديگران دست مى كشند.

نجیب سلام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قوم پشتون
ایتلاف نجات
رهبری پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   اگر همین سه قوم بزرگ غیر پشتون ائتلاف را خراب نکنند، انشاءالله پیروزی از آن غیر پشتون ها خواهد بود.
بیطرف از کابل

>>>   در حاليكه هشتاد درصد كشور غير پشتون است ولي دولت فاشيستي غني دو موقف مهم كميسون انتخابات را به خاطر يك تقلب بزرگ به نفع خوبش آماده كرده و دوكزينه مهم را در اين كميسون از قبايل پشتون انتصاب كرده ، اگر اين ريس جمهور متقلب كه خود به تقلب اجبارآ زعيم كشور شده است در سدد مهندسي تقلب كسترده از قبل ساخته و بافته
نيست چرا اين دو جايگاهي مهم كه نقش تعين كننده را دارا مي باشد به قبيله خويش واگذار كرده
به همگان معلوم است دو پست در كميسون انتخابات خيلي مهم و حياتي است
١-ريس كميسون انتخابات
٢- ريس دبير خانه و يا دارالانشا
بايد يكي از اين موقف ها متعلق به اقوام غير پشتون به ويژه برادران تاجيك ميبود
و ديگر موقف هايش هيچ مهم نيست و نقش سمبوليك را دارد .
سجادي

>>>   Wakeely
اگر این دو پست مهم کمسیون انتخابات از یک تبار باشد و چندین بار امتحان تقلبی را گذشتانده باشد به هیچ صورت از تبار دیگر برنده شده نمیتواند این حکومت مانند حکومت یهودیان در اسراییل می‌باشد.
5

>>>   انگلیس و امریکا چون از قدرت یافتنِ ایران ترس دارند، همیشه افغانها (پشتونها) را به ضد فارسی زبانان تقویت و بزرگنمایی کرده اند و یک اقلیت را به اکثریت مسلط ساخته اند.
Walya Nadershah مالک

>>>   وشه چین
چیزی که " افغان ها " از آن ترس زیادی دارند سرشماری جمعیت این کشور است . فکر نکنید رهبران افغان ها نمی دانند، به خوبی میدانند که اقلیت اند .

>>>   Feroughi
وقتی اعتراضات شجاعانه ی جوانان عراق علیه حکومت فاسد شان را امروز دیدم ، از خود پرسیدم :
چرا جوانان ما همانند جوانان عراقی ، کوریایی ، تونسی وغیره نمیتوانند ویا نمیخواهند علیه فساد گسترده در دولت ، علیه کشتار و ویرانی دایمی ؛ علیه بی قانونی و زورگویی و علیه دزدان ، غاصبان و قاچاقبران مواد مخدر که علت اصلی بی ثباتی و بیعدالتی درکشور اند ، شجاعانه به پا برخا سته ، صدای اعتراض و پرخاش شان را به گوش جهانیان برسانند ؟
این روزها مردم عراق شجاعانه بپا خاسته ، علیه فساد گسترده در عراق اعتراض نموده اند . چندی پیش مردم کوریای جنوبی ، روزها به خیابان ها ریختند تا رییس جمهور فاسد شانرا به چنگ قانون سپردند . همینگونه مردم تونس و مردمان دیگر...
تنها مردمانی که فساد ، بیعدالتی و بی ثباتی دایمی را تحمل دارند ما استیم .
این خاموشی و تحمل بی پایان درد از نظر شما چگونه تعبیر می شود ؟

>>>   Saboor Raheel
تا دشمنان موج‌سوار و معامله‌گر داخلی در نقش ستون پنجم آزادی و میدان عمل داشته باشند، پیروزی دشمن خارجی- فاشیزم، تضمین شده است. راه نجات پاک کردن خانه از لوث مارهای آستین است!

>>>   پشتون ها دو راه را در پيش گرفته اند :
١- تقلب وسيع در انتخابات
٢- ازهم پاشي ايتلاف نجات توسط رهبر حزب افغان ملت اقاي احدي به كمك كرزي.

اگر استاد عطا و جنرال دوستم و استاد محقق چيزي از سياست اموخته بودند احدي و كرزي را شامل ايتلاف خود نميكردند. چون با شامل ساختن انها از يك جهت بيم از هم پاشي ايتلاف در سر انتخابات وجود دارد و از طرف ديگر ديد مثبت تاجك ازبك هزاره در مقابل رهبران مذكور نسبتا تعغير منفي نموده، چون اقوام مذكور از همين حالا فكر ميكنند كه كانديد ايتلاف نجات يا كرزي است يا احدي. اگر واقعا چنين باشد هيچ كس به اين ايتلاف راي نخواهد داد و يگان كانديد غير پشتون ديگر حتي اگر كانديد مستقل هم باشد راي اين سه قوم را خواهد گرفت . مردم بعد از حكومت متعصب اشرف غني هوشيار شده اند و ميدانند به كي راي دهند.

>>>   ّپشتون قوم توانا است ! هرکه قربانی داد او حق رهبری دارد! هرکه بر دیگران دست کش کند برادر بزرگ محسوب میشه!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است