دوستم بگذارد شخی های پایش کشیده شود...
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۵    ۱۳۹۷/۵/۶ کد خبر: 153149 منبع: پرینت

شاید این سوال در ذهنتان بوجود بیاید که همین دیروز جنرال دوستم از ترکیه آمده است حداقل بگذارید شخی های پایش کشیده شود بعد بیاید مستقیم وارد میدان سیاست شود اما واقعیت این است که وقت ما بسیار کم است.

مثلا برای ما می گویند شما فرصت دارید در همین هفته یک ایتلاف سیاسی ایجاد کنید، وقت تبله و دمبوره و بغل کشی هم نیست عطا به محقق، محقق به جنرال دوستم و جنرال دوستم هم به صلاح الدین و احمدضیا مسعود می گوید: حالا شروع کنیم؟ خب این بسیار بد است که کسی نداند که چه چیزی را شروع کند. من فکر می کنم درست کردن ایتلاف چندان کار سختی نیست فرمول را که خدا حفظشان کند، بیرونی ها مثل فرنی آماده می کنند یک واژه های دهان پرکنی مثل نجات و ملی هم به نسخه ی دستپخت غذایی اضافه می کنند و در نهایت چیزی درست می شود به نام ایتلاف نجات ملی افغانستان درست چیزی شبیه به شورای حراست و ثبات و یا چیزی که کرزی با مرچ و مثاله درست کرده بود.

بعضی ها نگرانند که واکنش اشرف غنی در این مورد چیست آیا باز هم جیغ خواهد زد؟ این اصلا جای نگرانی ندارد مگر آمدن جنرال دوستم به دست اشرف غنی بود که خراب کردن ایتلاف نجات ملی افغانستان به دست اشرف غنی باشد، برای بیرونی ها همین قدر بهتر که هر چه آشپز بیشتر آش شورتر.

یک بازی جالب و سرگرم کننده برای سیاسیون کشور ایجاد می شود درست یک لدوی سیاسی از پیش تنظیم شده مثلا احدی می داند که نخود هر آشی نشود و یک جایی آرام بگیرد، احمد ضیا مسعود هم از بیکاری مصروف می شود و هر روز دبی نرود و در نهایت صلاح الدین ربانی هم گوش شنوایی پیدا می کند که از خاطرات وزارت خارجه در رد گفته های اسپنتا چیزی بگوید.

حالا اشرف غنی وقتی گفته است که احزاب چکاره ی مملکت هستند که برای خودشان تصمیم می گیرند؟ شما زیاد جدی نگیرید این رییس جمهور هر چند وقت یکبار سوژه برای شبکه خنده ایجاد می کند و بعد می رود یک جایی را افتتاح می کند در حالیکه خودش هم می داند که چیزی که می گوید چیزی که حریفان سیاسی اش هوا می دهند یک اینچ بدون یک راهبرد استراتژیک مشترک از یک ادرس بزرگ نیست.

راستی یادم نرود که ایتلاف نجات ملی افغانستان اسم جالبی است شما هم خواستید درست کنید چندان سخت نیست روزهای جمعه که بیکارید یک چیزی شبیه همین در ذهنتان بسازید برای رفع بیکاری هم خوب است حداقل روحیه پیدا می کنید که یک چیزی ساختید فقط شما یک مشکل بزرگ دارید و آن اینکه متاسفانه کشورها وقت ندارند تا در روز جمعه از ایتلاف تان حمایت کنند فکر میکنم روز شنبه بهتر باشد اگر شما وقت داشته باشید.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف ملی
دوستم
غنی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است